چه جدید در ArcGIS Field Maps (مارس ۲۰۲۲)

 

چه جدید در ArcGIS Field Maps (مارس ۲۰۲۲)

 

ArcGIS Field Maps یک راه حل قدرتمند همه در یک برنامه تلفن همراه است که برای تکمیل کار میدانی سریعتر، کارآمدتر و دقیقتر استفاده می شود.

از نقشه‌های میدانی برای کاوش نقشه‌ها، جمع‌آوری و به‌روزرسانی داده‌های معتبر، و ثبت و اشتراک‌گذاری جایی که کارگران سیار رفته‌اند، در یک برنامه تلفن همراه آگاه از مکان استفاده می‌شود. با استفاده از برنامه وب Field Maps موجود در ArcGIS Online و ArcGIS Enterprise، تحلیلگران GIS نقشه ها، فرم ها و تنظیمات برنامه را پیکربندی می کنند تا تجربه ای متمرکز برای نیروی کار سیار خود ارائه دهند.

انتشار نقشه‌های میدانی ArcGIS در ماه مارس بر بهبود کارایی برای کارگران سیار و نویسندگان نقشه، توانمندسازی گردش‌های کاری میدانی جدید با پشتیبانی از سیستم‌های خطی، معرفی ادغام‌های شریک جدید برای جستجوی دارایی‌های مبتنی بر حسگر، و بهبود ادغام شرکای موجود برای ثبت موقعیت متمرکز است .

بهبود کارایی

با انتشار ماه مارس، ما قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کنیم که کارایی گردش‌های کاری ضبط داده‌های میدانی را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد:

  • اعمال یک عبارت محاسبه‌شده برای عناصر فرم می‌تواند گردش‌های کاری جمع‌آوری داده‌ها را تسریع کند و خطای احتمالی ایجاد شده هنگام وارد کردن دستی اطلاعات در یک فرم را کاهش دهد.
  • هنگام نوشتن فرم‌ها، نویسندگان نقشه می‌توانند فیلدهای جدیدی را در لایه‌های ویژگی یا جداول هنگام افزودن عناصر فرم جدید ایجاد کنند .
  • با جریان‌های کاری ضبط داده‌های GPS زیر متری، اکنون می‌توان پروفایل‌های موقعیت مکانی را با استفاده از MDM به دستگاه‌ها فشار داد و تنظیم پروفایل‌های مکان و ارائه‌دهنده افست را ساده کرد.

عبارات محاسبه شده

توسعه فرم ما با مفاهیم اساسی عناصر فرم (عناصر اصلی و انتخابی ) آغاز شد که دارای ویژگی هایی مانند نام نمایشی و توضیحات همراه با ویژگی های رفتاری مانند مورد نیاز یا فقط خواندنی هستند . ما دید مشروط را بر اساس نحوه و زمان جمع‌آوری اطلاعات معرفی کرده‌ایم، و امکان سفارش و گروه‌بندی عناصر فرم را به شیوه‌ای که داده‌ها باید جمع‌آوری شوند، شامل می‌شود.

اکنون عبارات محاسبه شده را معرفی می کنیم .

یک عبارت محاسبه شده به طور خودکار داده ها را به شکلی محاسبه و پر می کند که نه تنها در زمان صرفه جویی می کند بلکه خطای ورود داده ها را به حداقل می رساند. نویسندگان نقشه در حال پیکربندی فرم ها، دارای قدرت نمایه محاسبه فرم جدید به ArcGIS Arcade هستند! عبارات محاسبه‌شده می‌توانند از ویژگی‌های ویژگی، هندسه، مقادیر سایر لایه‌ها و جداول در نقشه و همچنین اطلاعات حساب کاربری برای پر کردن پویا مقادیر برای کاربر وارد شده استفاده کنند.

چند مثال قابل تامل:

  • توابع تاریخ می توانند تاریخ جاری را در یک فیلد تاریخ تعریف شده توسط کاربر به طور خودکار هنگام پر کردن گزارش بازرسی پر کنند.
  • از تابع داده GetUser برای گرفتن نام کامل یا آدرس ایمیل یک پیمانکار امضا شده استفاده کنید.
  • تابع هندسه را می توان برای ذخیره مکان مختصات یک مشاهده جدید، طول محاسبه شده کیسه های شن قرار داده شده، یا منطقه گرفته شده برای یک مرز زیستگاه استفاده کرد.
  • از عملگرهای فضایی مانند Intersects در FeatureSets برای استخراج و ذخیره اطلاعات آدرس یا ارزش ارزیابی شده یک بسته هنگام ثبت گزارش خسارت در آن استفاده کنید.
  • یک رابطه را با استفاده از FeatureSetByRelationshipName برای یافتن گزارش‌های بازرسی قبلی برای یک دارایی و ذخیره جزئیات در طول یک کار تعویض یا تعمیر، پیمایش کنید.

عبارات محاسبه شده را می توان با استفاده از برنامه وب Field Maps به عناصر تشکیل داد و در داخل نقشه ها ذخیره کرد. آنها با اتصال سلولی و آفلاین نیز کار می کنند.

عبارات محاسبه شده
صرفه جویی در زمان و به حداقل رساندن خطاهای ورود داده ها با استفاده از عبارات محاسبه شده.

طراحی عناصر فرم

نویسندگان نقشه از تجربه سازنده فرم در برنامه وب Field Maps برای ایجاد فرمی استفاده می کنند که کارگران سیار برای گرفتن و بازرسی داده ها در برنامه تلفن همراه Field Maps استفاده می کنند.

طراحی فرم ها به یکباره اتفاق نمی افتد. اغلب، نویسندگان نقشه روی طراحی عناصر فرم تکرار می‌کنند و نیاز به افزودن، اصلاح و یا حذف فیلدها و عناصر فرم به طور همزمان دارند و اکنون می‌توانند. از فهرست عناصر فرم در فرم ساز، نویسندگان نقشه می توانند عناصر فرم Basic یا Choice را در فرم خود قرار دهند.

انواع عناصر اصلی عبارتند از:

  • بارکد  (نوع فیلد دوگانه، عدد صحیح یا رشته ای)
  • تاریخ/زمان  (نوع فیلد تاریخ)
  • عددی (نوع فیلد دوتایی یا عدد صحیح)
  • متن تک خطی یا چند خطی (نوع رشته رشته)

انواع عناصر انتخابی عبارتند از:

  • جعبه ترکیبی (نوع فیلد دوگانه، عدد صحیح یا رشته ای)
  • دکمه های رادیویی (نوع فیلد دوگانه، عدد صحیح یا رشته ای)
  • سوئیچ (نوع فیلد دوگانه، عدد صحیح یا رشته ای)

هنگامی که یک عنصر فرم جدید ایجاد می شود، نویسندگان نقشه می توانند نام نمایشی، نام فیلد، نوع فیلد و طول را تعیین کنند (اگر نوع یک رشته باشد). آنها همچنین می توانند یک مقدار حداقل و حداکثر برای رشته ها، یک محدوده تاریخ شروع و پایان برای فیلدهای تاریخ ارائه دهند و تصمیم بگیرند که آیا عنصر مورد نیاز است یا خیر.

عناصر فرم انتخاب فهرستی از مقادیری را ارائه می دهند که کارگران سیار از بین آنها انتخاب می کنند. ارائه مقادیر از پیش تعریف شده باعث صرفه جویی در زمان در این زمینه برای کارگران سیار می شود و ثبات داده ها را تضمین می کند.

عناصر فرم
نویسندگان نقشه با ایجاد فیلدهای جدید هنگام افزودن عناصر فرم اصلی و انتخابی به فرم ها در زمان صرفه جویی می کنند.

نمایه های مکان و ارائه دهندگان افست

سازمان‌ها از سیستم‌های مدیریت دستگاه تلفن همراه برای مدیریت دستگاه‌های iOS و Android استفاده می‌کنند. Field Maps تنظیمات پیکربندی را برای ساده‌سازی استقرار برنامه‌ها و کاهش تلاش‌های لازم برای شروع با گردش‌های کاری تلفن همراه نشان می‌دهد. با این به روز رسانی، ما ۲ تنظیمات پیکربندی جدید را اضافه می کنیم که گردش کار جمع آوری داده ها را با دقت بالا ساده می کند:

  • locationProfiles– یک نمایه موقعیت مکانی برای اعمال تبدیل افقی داده به موقعیت های GPS که از منبع تصحیح بیدرنگ به نقشه های میدانی می آیند استفاده می شود. تنظیم نمایه مکان مستلزم آگاهی از مرجع فضایی نقشه و منبع تصحیح قبل از انتخاب بهترین تبدیل مناسب است. فشار دادن پروفایل های مکان به دستگاه ها با استفاده از جفت کلید/مقدار locationProfiles، فرآیند راه اندازی خسته کننده و مستعد خطا را حذف می کند.
  • offsetProvider– امکان گسترش قابلیت های ضبط داده در Field Maps با استفاده از ارائه دهنده افست وجود دارد. Eos Tools Pro ، Bad Elf Flex ، و Spike (فقط iOS) 3 برنامه تلفن همراه پشتیبانی شده هستند که در صورت جفت شدن با Field Maps، قابلیت های افست را ارائه می دهند. ارائه‌دهنده افست پیش‌فرض را با استفاده از جفت کلید/مقدار offsetProvider همراه با نمایه مکان فشار دهید تا فرآیند راه‌اندازی ساده شود.

توانمندسازی جریان های کاری جدید

ArcGIS Field Maps دائماً قابلیت هایی را اضافه می کند که جریان های کاری جدید را تقویت می کند.

با انتشار ماه مارس، ما یک عملکرد ویژگی Find Measure جدید اضافه می کنیم که از کشف مقادیر اندازه گیری در یک سیستم مرجع خطی پشتیبانی می کند . سیستم های ارجاع خطی توسط مقامات حمل و نقل، تاسیسات، خطوط لوله و راه آهن برای مدیریت دارایی های خطی در طول یک راهرو استفاده می شود. آنها همچنین توسط بازرسان، مهندسان و پیمانکارانی که باید موقعیت مکانی خود را نسبت به اندازه‌گیری خطی تأیید کنند و اندازه‌گیری‌ها را در امتداد یک ویژگی خطی قرار دهند، استفاده می‌شوند.

پس از انتخاب یک ویژگی خطی که دارای اطلاعات اندازه گیری (m-value) است، با ضربه زدن روی عملکرد ویژگی Find Measure ، نزدیکترین m-value عمود بر مکان فعلی کارگران سیار را کشف و ارائه می کند. با انتخاب یا تایپ یک مقدار جایگزین، سپس روی ok ضربه بزنید، یک پین در محل اندازه‌گیری می‌افتد. کارگر متحرک می تواند از مکان پین به عنوان کمک ناوبری یا جمع آوری یک ویژگی جدید استفاده کند. ویژگی‌های جدید گرفته‌شده از محل پین‌شده، در صورتی که m-aware باشند، مقدار اندازه‌گیری را ذخیره می‌کنند.

ارجاع خطی
اندازه گیری ها را از هر ویژگی خطی m-aware کشف، تأیید و ضبط کنید.

ادغام شرکای جدید

Esri Partners می‌تواند هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار را با نقشه‌های میدانی ArcGIS ادغام کند. ادغام های فعلی در یکی از چندین الگو قرار می گیرند:

  • ارائه‌دهنده موقعیت مکانی – سخت‌افزار GNSS و برنامه‌های همراه موجود را با نقشه‌های میدانی ادغام کنید
  • Offset Provider – قابلیت های ضبط داده را با جبران موقعیت مکانی افزایش دهید
  • ارائه‌دهنده گردش کار – از راه دور Field Maps را از یک برنامه شریک راه‌اندازی کنید که می‌تواند گردش کار را بهبود بخشد

با انتشار ماه مارس، Field Maps یک نوع ادغام جدید دارد – ارائه دهنده جستجو .

کارگران سیار اکنون می توانند با اسکن یک برچسب RFID به جستجوی دارایی بپردازند. با نصب برنامه InfraMarke r RFID و پیکربندی نقشه با جستجوی ویژگی، با ضربه زدن روی Scan tag RFIDاسکن برچسب RFID ، برنامه InfraMarker برای خواندن یک برچسب RFID با استفاده از یک خواننده RFID متصل به iPhone یا iPad از طریق بلوتوث باز می‌شود. پس از خواندن، InfraMarker به طور خودکار دارایی انتخاب شده را در Field Maps برای تأیید و بازرسی برمی گرداند.

InfraMarker RFID
با استفاده از ارائه دهنده جستجوی یکپارچه InfraMarker RFID دارایی ها را سریعتر پیدا کنید.

نسخه مارس شامل به‌روزرسانی‌های مورد انتظار Trimble Mobile Manager 2.9.5 برای دستگاه‌های Android و iOS است که در هنگام استفاده از Trimble Mobile Manager با گیرنده‌های غیر Catalyst (سری R) دیگر نیازی به ورود به سیستم ندارند.

برای فهرست کاملی از به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای کیفیت در نسخه ماه مارس ArcGIS Field Maps، لطفاً موضوع «چه خبر» را در وب‌سایت اسناد ما بخوانید.

بعد چه است

ما در حال بررسی یک نسخه خارج از چرخه هستیم تا دو قابلیت مهم را انتخاب کنیم که به موقع برای به‌روزرسانی ماه مارس به پایان نرسیدیم:

  • پشتیبانی فرم برای مقادیر مشخصه مشروط – که با استفاده از ArcGIS Pro نوشته و منتشر شده است، مقادیر احتمالی راه جدیدی را برای مدل‌سازی طبقه‌بندی در عناصر فرم معرفی می‌کنند. فیلتر کردن لیست های انتخابی را بر اساس یک طبقه بندی بیولوژیکی مانند جنس > گونه یا طبقه بندی دستگاه بر اساس مدل > در نظر بگیرید.
  • فراداده GPS برای ویژگی‌های خط و چند ضلعی – با این فیلدهای به‌روزرسانی برای میانگین و بدترین دقت افقی و عمودی، بدترین نوع تعمیر استفاده‌شده، و تعداد مکان‌های دستی برای ویژگی‌های خط و چند ضلعی ثبت می‌شود. ما همچنین فراداده GPS کامل را  برای هر رأس ضبط خواهیم کرد.
  • به روز رسانی ArcGIS Workforce – ما به زودی در حال برنامه ریزی به روز رسانی اضافی برای ArcGIS Workforce هستیم. این به‌روزرسانی برای برنامه‌های اندروید و iOS شامل پشتیبانی از همگام‌سازی خودکار زمانی که برنامه در پس‌زمینه است، همراه با چندین بهبود کیفیت را شامل می‌شود. ما همچنین مشغول برنامه ریزی برای ادغام قابلیت های برنامه ریزی نیروی کار در نقشه های میدانی ArcGIS هستیم.

ما مشغول کار بر روی قابلیت های کلیدی اضافی هستیم که به زودی ارائه می شوند:

  • Geotriggers – از Geottriggers برای بهبود آگاهی عملیاتی (متصل یا آفلاین ) استفاده کنید. نویسندگان نقشه می توانند از برنامه وب Field Maps برای پیکربندی ژئوتریگرهایی که به کارگران سیار اطلاع می دهند و/یا شروع و توقف ردیابی موقعیت مکانی را هنگام ورود یا خروج از یک مکان استفاده کنند. آزمایش اولیه بتا در آوریل انجام می شود.
  • شبکه های سودمند – پشتیبانی اولیه برای ردیابی شبکه متصل، مشاهده ارتباط و ارزیابی ساختاری، و مهار:
    • ردیابی شبکه – در ArcGIS Pro، می‌توانید  یک ردیابی را پیکربندی کنید و با استفاده از یک پیکربندی ردیابی نام‌گذاری شده،   قابلیت‌های ردیابی شبکه را برای نیروی کار موبایل خود فراهم  کنید . پیکربندی‌های ردیابی نام‌گذاری شده حاوی تمام پارامترهای یک ردیابی هستند و پیچیدگی را از کارگر متحرک پنهان می‌کنند. هر نقشه می‌تواند مجموعه‌ای از پیکربندی‌های ردیابی نام‌گذاری شده داشته باشد که با آن به اشتراک گذاشته شده است و هر پیکربندی ردیابی نام‌گذاری شده به اشتراک گذاشته شده، زمانی که آن نقشه در نقشه‌های فیلد استفاده می‌شود، زمانی که عنصر شبکه انتخاب می‌شود، نشان داده می‌شود.
    • اتصالات و پیوندهای ساختاری – نقشه های میدانی برنامه موبایل ایده آل برای مشاهده یک شبکه ابزار است. شبکه های توزیع شامل بسیاری از لایه های نقشه هستند، و گروه بندی لایه ها با هم به طوری که بتوانید به طور موثر با آنها در یک دستگاه تلفن همراه کار کنید بسیار مهم است. وقتی یک نقشه شامل یک شبکه ابزار باشد، Field Maps از شبکه آگاه می‌شود و می‌توانید راه‌های بیشتری برای تجسم محتوای داخل شبکه خود پیدا کنید. با باز کردن  ابزار لایه ها  ، بخشی با عنوان لایه های شبکه را مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید تجسم اتصالات شبکه و پیوست ها را روشن/خاموش کنید.
    • Containment – Containment یک رابطه ارتباطی در Utility Network است. هنگامی که یک ویژگی را انتخاب می کنید که به عنوان یک محفظه در Utility Network عمل می کند، عملکرد ویژگی View Contents در پانل قابل مشاهده خواهد بود که هنگام انتخاب یک ویژگی ظاهر می شود و تعداد عناصر موجود را ارائه می دهد. با ضربه زدن بر روی عملکرد ویژگی، می توانید هر عنصر را مشخص کرده و انتخاب کنید و به جزئیات آن دسترسی پیدا کنید.
  • موقعیت‌یابی و ویرایش فضای داخلی – با به‌روزرسانی دسامبر، ما پشتیبانی از Field Maps را برای نقشه‌های آگاه از طبقه به‌روزرسانی کردیم تا با آخرین نسخه پایگاه جغرافیایی ArcGIS Indoors مطابقت داشته باشد. در مرحله بعد، ما پشتیبانی از موقعیت یابی و ویرایش داخلی را اضافه خواهیم کرد.

ما در حال برنامه ریزی برای بقیه سال ۲۰۲۲ هستیم، بنابراین لطفاً نیازهای خود را در تابلوی ArcGIS Field Maps Ideas به اشتراک بگذارید و به آن رأی دهید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما