سیستم های هواپیمای بدون سرنشین


سیستم های هواپیمای بدون سرنشین عنوان پستی است که قراراست با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم که این پست جذاب مورد پسند شما قرار بگیرد. این پست توسط ونوس نصیرفام تهیه و تقدیم می گردد.

مقدمه

سهولت استفاده و دسترسی به سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) اخیراً طیف گسترده ای از موضوعات و مسائل را فرا گرفته است.

در این زمینه، UAS ها حتی به عنوان پهپادهای حفاظتی نیز شناخته می شوند. تحقیقات نشان می دهد که کاربرد آنها از نظر انجام وظایف مختلفی مانند نقشه برداری پوشش زمین، نظارت بر پوشش گیاهی، تخمین زیست توده، و تشخیص حیوانات مفید است. با این حال، اگرچه اختلال در حیات وحش یا سایر مسائل ناشی از UAS مورد بحث است و دستورالعمل‌های استفاده از UAS در مطالعات حیات وحش اقدامات پیشگیرانه را پیشنهاد می‌کند، پیامدهای استفاده از UAS در PA هنوز به طور مفصل مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است.

معرفی

سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) اغلب در مناطق حفاظت شده (PAs) معرفی شده اند. با این حال،کاربرد این فناوری گازهای گلخانه ای و زباله های بالقوه تولید می کند. در نتیجه، تأثیرخطراحتمالی بر محیط مشاهده شده،که از نگرانی خاص درPA این مقاله به چالش های بالقوه می پردازد با تأکید بر خطرات و فرصت های استفاده از UAS در PA وجود دارد.

عبارت”PA”شامل انواع مختلفی از (فضاهای تعریف شده جغرافیایی) است. آب،جنگل و مناظرباز که اتفاقاً برای تنوع زیستی و حفاظت از طبیعت و/یا به دلیل منحصربه فرد تلقی می شوند ارزش فرهنگی و/یا منظره آنها ارزشمند است. PA شکل قانونی تعریف شده جهت کاربری زمین که برای حفاظت از طبیعت، معمولاً نیازبه مدیریت دارد را توصیف می کند. جهت یافتن استانداردهای جهانی و برای تسهیل ارتباط بین انسان‌ها، دانشمندان و سیاستمداران و همچنین عموم مردم، اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت(IUCN) سیستمی را ارائه کردند. در مجموع از شش دسته PA تشکیل شده است:

الف: حفاظتگاه طبیعی دقیق

ب: منطقه حیات وحش

ج: پارک ملی

د: بنای تاریخی یا ویژگی طبیعی

ذ: منطقه مدیریت زیستگاه/ گونه‌ها

ش: منظره/چشم‌انداز دریایی حفاظت‌شده

ض: منطقه حفاظت‌شده با استفاده پایدار از منابع طبیعی پایدار.

این دسته بندی ها طرح سلسله مراتبی ساده از نظر اهمیت کیفیت، یا طبیعی بودن، بر اساس هدف مدیریت مناطق پیروی نمی کنند. اصطلاح «طبیعی بودن»درحوزه مناطق حفاظت شده IUCN به این معنی می باشد که همه دسته های PAمعمولاً با شرایط طبیعی درمقایسه با خارج از مرزهای خود مشخص می شوند. این از منظر تفریحی یا گردشگری نیز مهم است، زیرا حفاظت وضعیت و تجربه طبیعت مفهومی مهمتر برای بازدید کنندگان از خود دسته PA مربوطه نشان داده است.

اهداف مدیریتی دسته‌هایIUCN ،مجموعه ای از موضوعات و وظایف مختلف مانند حفاظت از گونه ها و تنوع ژنتیکی (تنوع زیستی) و کمک به منطقه ای استراتژی های حفاظتی را پوشش می‌دهد.با این حال، تمام دسته های PA باید مدنظر قرار گیرند اما نه منحصراً برای

  • حفظ تنوع زیستی،
  • حفظ تنوع چشم انداز یا زیستگاه ، گونه های مرتبط و اکوسیستم ها و
  • با استفاده از یک برنامه مدیریتی از جمله یک برنامه نظارتی به مدیریت تطبیقی ​​را فعال کنند.

PA ها همچنین باید حفاظت از خصوصیات چشم انداز، نظارت بر محیط زیست، مدیریت بازدیدکننده و همچنین استفاده پایدار منابع را ممکن کنند. آنها همچنین بایدتأثیرکم فعالیت های علمی تحقیقاتی و فراهم نمودن فرصت های آموزشی و کنترل اثربخشی اقدامات مدیریت و تصمیم گیری در مورد انطباق آنها را تسهیل کنند. با وجود اصطلاحات، تعاریف و دسته بندی های مختلف در حال استفاده، PA باید به طور کلی حفاظت از تسهیل و تهدیدات برای حفاظت را به حداقل می رساند. اهداف نکته ای مهم برای دستیابی به این اهداف، پذیرش مناطق حفاظت شده توسط مالکان زمین است.تا حدودی به کمک توسعه منطقه ای، به عنوان مثال، اکوتوریسم ممکن است به منظور پشتیبانی از وظایف مدیریتی مختلف، امروزه از روش‌ها و فناوری‌های مختلفی، به عنوان مثال، سنجش از راه دور استفاده ‌شود. تحقیقات زیست محیطی برای حفاظت از طبیعت نیاز به یکپارچه سازی فن آوری ها و روش های متعدد به منظور کاهش مؤثر تهدیدات اکوسیستم ها و گونه های در معرض خطر دارد.در این زمینه، UAS به عنوان یک دارایی با ارزش در شرایطی که دستیابی به داده های ماهواره ای بدون ابر غیرعملی است و مکمل سایر روش های سنجش از دور تلقی می شود.

در طول آخرین دهه، UAS به طور فزاینده ای نه تنها برای اوقات فراغت و فعالیت های تجاری، به عنوان کشاورزی دقیق، همچنین برای اهداف تحقیق، نظارت و حفاظت از طبیعت به کار می رود. استفاده از UAS اغلب با انگیزه و موجه  همراه با تقاضای پوشش مناطق غیرقابل دسترس همراه بوده و این دستگاه ها با وضوح بالا (مکانی، زمانی، بعد طیفی) و اکتساب داده های تصویری با هزینه و زمان کم است. با این حال، انصراف از برنامه های به ندرت گزارش می شود، که احتمالاً تا حدی با توجه به مدت زمان کوتاهی که از معرفی UAS می باشد.   UAS آنها می گذرد و مربوط به توسعه کاملاً اخیر مقررات.

ارتباط بین دسته ها

اکثر مطالعات در سطح ملی پارک ها پس از سال ۲۰۱۷ منتشر شدند. با این حال، برای مطالعات انجام شده در IUCN رده سوم، چنین همبستگی روشنی را در مورد سال انتشار نمی توان یافت، که احتمالاً به دلیل نسبتاً پایین بودن تعداد مطالعات گنجانده شده است. با در نظر گرفتن هر دو قاره و طبقه بندی مدیریت IUCN، همچنین نشان می دهد که تمام مطالعات مربوط به دسته در اروپا انجام شده است.

پارک ملی(GNP) Gesause در اتریش

مدیریت تولید ناخالص ملی،ثبت و مشاهده طولانی مدت فرآیندهای طبیعی را به عنوان یک اولویت تحقیقاتی با تمرکز ویژه برگونه ها و زیستگاه ها تعریف کرد. دردهه های گذشته، تحقیقات در GNPبیشتر به مطالعات زیست‌علمی یا مدیریت محور می‌پردازد، درحالی که مطالعات بلندمدت (به عنوان مثال، چند سالانه) و میان رشته‌ای که به فرآیندها و نظارت اختصاص داده شده است، اندکی باقی مانده ممکن است کاربرد زیادی از UAS برای تحقیقات مرتبط با GNP در آینده تغییر کند. اگرچه استفاده از UAS در GNPبرای فعالیت های تجاری و اوقات فراغت ممنوع است، UAS می تواند برای اهداف تحقیقاتی استفاده شود. با این حال، از از دیدگاه مدیریت تولید ناخالص ملی، روش های انتخابی باید غیر نفوذی و کم تهاجمی باشد. بنابراین دستورالعمل های تحقیق ضرورت انجام تحقیق مفهوم قبل از استفاده ازUAS و در نظر گرفتن سایر روش های غیر تهاجمی مانند تجزیه و تحلیل داده های سنجش از دور را تایید می کند. درGNP، یکی از سایت های تحقیقاتی در حال انجام، یک کانال آبرفتی با رسوب دهی بالا و دبی متناوب است.

کاربرد GNP مثال خوبی برای کاهش و استفاده عاقلانه ازUAS علاوه بر این، مدیریت تولید ناخالص ملی متقاعد شده که استفاده ازUAS احتمالاً نقش مهمی در مشاهدات طولانی مدت فرآیندهای طبیعی داشته و از لحاظ نقشه برداری پوشش گیاهی که در راستای آن با یافته های بررسی توسعه استفاده از UAS در PA نشان می دهد دارد. شباهت به سایر فعالیت های مبتنی بر فناوری در PA مانند geocachingکه احتمالاً منجر به اثرات منفی برای محیط زیست درصورت عدم تنظیم فعالیت می شود. بنابراین، کاربرد چند رشته ایUAS که ممکن است در آینده ضروری باشد.

  تحقیقات حفاظتی در UAS

UASدر تحقیقات حفاظتی مقالاتی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، موضوعات مختلف پوشش گیاهی، حیات وحش و زیستگاه ها، ژئومورفولوژی و هیدرولوژی، جنبه های روش شناختی و مبارزه با شکار غیرقانونی را مورد بحث قرار می‌دهند. اظهارات کلی در مورد اثرات رفتاری ناشی از UAS نمی تواند به دلیل تنوع مدل های UAS در حال حاضر ساخته شده باشد. با این وجود، اختلال ناشی از UAS لزوماً از منظر مدیریت مضر نیست. به عنوان مثال، از آن زمان مشخص شد که فیل ها به UAS های کوچک (چراغ ها، سر و صدا) واکنش نشان می دهند وسیله ای برای بیرون راندن فیل ها از مناطق درگیرمی باشد. تأکید بر UAS یک راه حل مناسب برای نظارت بر جمعیت حیوانات و کمک به حفاظت از حیات وحش می کنند، زیرا این وسایل نقلیه امکان ثبت رکورد با فضایی بالا را فراهم می کنند. رزولوشن با هزینه های کم، در حالی که خطر را برای اپراتورها (در مقایسه با هواپیماهای موتوری فوق سبک) کاهش می دهد. علاوه بر پتانسیل اثرات UAS بر موضوع مورد مطالعه مانند منطقه حفاظت حیوانات، به ویژه در موقعیت هایی که افراد در آن زندگی می کنند. مرزها یا در مجاورت پاسگاه ها، با استفاده از منابع محلی، به عنوان مثال، برای چوب سوخت چالش برانگیز است. این احتمالاً نتیجه معکوسی دارد، زیرا مردم محلی و مشارکت آنها نقشی کلیدی درحفاظت از زیستگاه ها و گونه های در خطر انقراض بازی می‌کنند. کاربرد UAS ممکن است اثرات اجتماعی مثبتی داشته باشد، به عنوان مثال،UAS در بسیاری از هواپیماهای سرنشین دار ایمن تر حضور دارد و اگر مردم محلی بتوانند، از نظر اجتماعی داده های خودشان را جمع آوری کنند توانمند می شود. سیستم های هواپیمای بدون سرنشین(UAS)به عنوان سنگ بنای کشاورزی دقیق مورد بحث،پشتیبانی از جمع آوری داده های به موقع و فراوان در مقیاس های فضایی گسترده از طریق ارتفاع کم سنجش از دور (LARS) قرار گرفته اند.

جامعه سنجش از دور مشتاقانه به صورت پویا و انعطاف پذیر سیستم های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) و ادغام آنها در برنامه های کاربردی در سراسر یک طیف گسترده ای از رشته های متنوع از جمله کشاورزی دقیق، زیست شناسی حفاظتی، بوم شناسی، جنگلداری، و باستان شناسی را پذیرفته است. با این حال، رشد سریع تعداد برنامه های سنجش از راه دور استفاده از فناوری UAS از درک ما از روابط بین آنها پیشی گرفته است. روش های جمع آوری داده ها و کیفیت داده ها، بدین ترتیب ایجاد عدم قطعیت در داده ها و محصولات UAS.
این عدم قطعیت ها را دقت می نامند، دقت و استانداردهای موجود در محصولات مشتق شده از داده های UAS را زیر سوال می برد برای ایجاد موانع گسترده استفاده می شود. بنابراین، زمان مناسبی برای بررسی چگونگی آن است محققان از داده‌ها و محصولات UAS برای کاربردهای سنجش از راه دور زمینی، به‌ویژه با توجه به رویه‌های مربوط به ضبط داده‌های تصویر،پردازش و تجزیه و تحلیل استفاده می‌کنند. بررسی متقاطع این رویه ها نیز سازنده است پیشرفت های اخیر و همزمان در نظریه و روش های اساسی برای اطمینان بیشتر رویه‌های به‌روز و از لحاظ علمی پیشرفته برای ضبط تصویر و پردازش UAS در مطالعات کاربردی UAS در حال استفاده است. هدف از این مطالعه ترکیب تکنیک ها و روش های مورد استفاده در مطالعات کاربرد UAS از طریق متاآنالیز کاربردهای سنجش از راه دور زمینی. ما می خواهیم بدانیم: (۱) کدام سیستم عامل ها و سنسورها معمولاً توسط کدام استفاده می شوند جامعه سنجش از دور و اینکه چرا تجهیزات خاص ممکن است اتخاذ شود، (۲) چگونه محققان در حال نزدیک شدن به چالش های منحصر به فرد هندسی و رادیومتری تصحیح تصاویر گرفته شده از UASهستند و (۳) چگونگی جریان کار سنتی برای تولید محصولات داده مفید از تصاویر UAS سازگار شده است. از این طریق با متاآنالیز، ما همچنین شکاف های دانش را شناسایی کرده و تحولات UAS را بررسی می کنیم تئوری و روش های سنجش از دور، به ویژه در۵ سال گذشته، برای تعیین چگونه علم ضبط و پردازش تصاویرUAS پیشرفت کرده است و آیا این پیشرفت‌ها در مطالعات کاربردی گنجانده شده‌اند.

در حالی که تصویرسازی تنها نوع داده های مکانی که از طریق UAS جمع آوری شده نیست، بلکه رایج ترین نوع داده ای است که برای برنامه های سنجش از راه دور گرفته می شود، بنابراین ما در این مطالعه به طور خاص بر روی ضبط تصویر دیجیتال، پردازش و تجزیه و تحلیل تصویر رقومی تمرکز می کنیم.

لازم به ذکر است که ما از عبارت سیستم هواپیمای بدون سرنشین و مخفف UAS استفاده می کنیم در سراسر مقاله به انواع سیستم های بدون سرنشین و خودکفا اشاره می کند. اصطلاح هواپیمای بدون سرنشین و نام اختصاری«UAS» به همراه چندین مورد دیگر(به عنوان مثال وسیله نقلیه هوایی خالی از سکنه، سیستم نقشه برداری هوایی شخصی، از راه دور سیستم های هوابرد، هواپیماهای بدون سرنشین و غیره) به طور گسترده در ادبیات سنجش از راه دور استفاده می شوند. با این حال، اصطلاح «سیستم» به رسمیت می‌شناسد که UAS سیستم‌هایی از فناوری‌های مکمل هستند که برای دستیابی به هدف خاصی از بررسی‌های هوایی طراحی شده‌اند. نه صرفاً وسایل نقلیه یا سکوهایی که بتوان از راه دور هدایت شوند. این سیستم شامل یک سکو یا هواپیما، سیستم کنترل زمینی و سیستم ارتباطی است که یک پیوند داده بین ایستگاه کنترل سکو و زمین را فراهم می کند. بسیاری از موسسات در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده وزارت دفاع، بنیاد ملی علوم ایالات متحده و سازمان عمران بریتانیا سازمان هوانوردی همگی اصطلاح UAS را پذیرفته اند.

توسعه سنجش از دور و اصول فتوگرامتری برای شکل صفحه، حسگرها یا تصاویر به دست آمده از طریق UAS. مقالاتی که به عنوان «روش‌ها» کدگذاری شده‌اند، دارای ویژگی‌های خود بودند تمرکز اولیه بر توسعه الگوریتم ها یا تکنیک های جدید برای سنجش از دور برنامه های کاربردی به دست آمده از تصاویر به دست آمده از طریق UAS. مقالاتی که به عنوان «کاربردی» به عنوان تمرکز اصلی آنها استفاده از روش هایUAS از قبل ایجاد شده و تکنیک های مطالعه یک پارامترخاص (به عنوان مثال سلامت محصول، فرسایش، زیست توده، و غیره کد شده اند.

 

یافته ها و مطالب آموخته شده

این امر، به عنوان مثال، در اروپا، جایی که مقررات مربوط به UAS اخیراً هماهنگ شده است. جنبه های چالش برانگیز UAS شامل جنبه های قانونی و تأثیرات استفاده از آنها، که به ویژه در مواردی که نگران PAها هستند، اهمیت دارد. در زمینه حفاظت و پایش طبیعت، استفاده از UASاز دو دیدگاه متضاد دیده می شود: در حالی که نظارت بر مناطق غیرقابل دسترس، پایه ای مناسب برای مدیریت جمعیت حیوانات را تسهیل می کند، اختلال حیات وحش توسط UAS ممکن است با توسعه بدون مزاحمت گونه های تحت نظارت مقابله کند. بحث محدودیت ها و پتانسیل تهدیدها اخیراً افزایش یافته است. امروزه، UAS به طور گسترده ای در حفاظت و ادبیات مربوط به آن کاربرد دارد که می توان تقریباً به دو دسته تقسیم بندی کرد: دسته های اصلی، که یکی از مزایای آنها مبتنی بر تأکید UAS،جمع آوری داده ها و نظارت در حفاظت، در حالی که دیگر معایب و تأثیرات UAS بر حیات وحش مربوطه را مورد بحث قرار می دهد. کاربردهای سنجش از دور ماهواره ای و هوابرد به طور گسترده ای به صورت فعالیت های تحقیقاتی اکولوژیکی و بیولوژیکی و UAS تاسیس شده اند و به طور فزاینده ای در این زمینه به عنوان مکمل استفاده می شوند. برای چندین سال،UAS به عنوان ابزار ضروری در حیات وحش و نظارت بر پوشش گیاهی، برای مدیریت حیات وحش و مبارزه با شکار غیرقانونی شناخته شده است. حتی UAS را به عنوان «پهپادهای حفاظتی» شناسایی و استفاده از آنها را توصیه کرد،حفاظت کاربردی پتانسیل راه‌حل‌های UAS کم‌هزینه برای نظارت بر گونه‌ها را برجسته و پیشنهاداتی را برای مدیریت عملی گیاهان در vasions ارائه کرد.

UAS یک رویکرد سنجش از دور حیاتی مرتبط با تنوع زیستی است، از آنجایی که نه تنها حیوانات منفرد بلکه حتی کل جمعیت ها و گونه های گیاهی در معرض خطر را می توان مورد مطالعه قرار داد. مقرون به صرفه بودن و عملکرد ایمن درحفاظت UAS، درسال(۲۰۱۷) توسط ارزیابی جمعیت لاک‌پشت‌های دریایی که از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت اکوسیستم های دریایی ساحلی با این حال، یک چالش اصلی از استفاده از UAS در تحقیقات مرتبط با حیات وحش همچنان خطر اختلال بالقوه است، دریافتند که UAS تأثیر کمی برپرندگان آبزی نسبت به روش های مرسوم به دلیل توانایی مراحل کار سریعتر بر آن دارد.

UAS به عنوان ابزاری مناسب برای غلبه بر بررسی های حیات وحش شناخته می شوند ازمعایب روش های سنتی، به عنوان مثال، برای پرندگان آبزی وحشی می باشد. جدا از مشخصات فنی UAS و نحوه استفاده آن، واکنش های حیوانات وحشی به خود فرد و نوع حیوانی بستگی داشته ، به عنوان مثال، پرندگان به طور کلی واکنش های شدیدتری در مقایسه با سایر حیوانات نشان می دهند، به همین دلیل است که دستورالعمل های خاص برای استفاده  UASدر اطراف حیات وحش توصیه می شود.

با این حال، فقدان واکنش آشکار لزوماً به این معنی نیست حیوانات تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند، زیرا ممکن است هنوز بر اساس سطح فیزیولوژیکی، به عنوان مثال، با ترشح هورمون های استرس، افزایش ضربان قلب یا مصرف انرژی واکنش نشان دهند. در راستای مقالات بسیاری که حمایت قابل توجهی از اصطلاح «پهپادهای حفاظتی»، جنبه های حیاتی و تهدیدها، برخورد با پرندگان یا اختلال در حیات وحش به طور کلی قبلا وجود داشته خطاب شده است. با این حال، پیامدهای خاص استفاده از UAS درPA هنوز به طور گسترده مورد توجه قرار نگرفته باشد. جدا ازتأثیر تعصبات ناشی از پرس وجو، مسائلی با مطالعات دیگری به وجود می آیند به طور کلی به PA ها مربوط می شود.

به عنوان مثال، عنوان PA و اجرای آنها به طور یکسان تعریف نشده و یامتوجه شد که نمی توان آن را تضمین کردکه تمام مقالات یافت شده واقعاً در مورد PAها تثبیت شده و یا معامله ای به جای اصطلاح «پارک های کاغذی» که مدیریت مؤثری ندارند هستند و بنابراین فقط در سطح قانون یابه اصطلاح «روی کاغذ» وجود دارد.

علاوه بر این، عنوان پارک ملی بر طبق قوانین یک کشور تعریف شده است ممکن است درکشور دیگر چنین شرایطی وجود نداشته باشد. بنابراین، از دسته‌های مدیریت IUCN مبتنی بر WDPA استفاده شد به جای اینکه صرفاً مقوله‌های PA ارائه شده توسط انتشارات مورد استناد را بپذیرند.

عواملی که با مدیریت PA مرتبط هستند عبارتند از:

  1. کاربرد UAS باید مبتنی بر یک مفهوم نظارتی علمی بوده یا توجیه شود. با این حال، در این مفهوم، استفاده از رویکردهای تحقیقاتی غیر مزاحم مانند سنجش از دور باید ترجیح داده شود.
  2. بررسی ها نشان می دهد که UAS جهت استفاده در نقشه برداری از حیات وحش و پوشش گیاهی و برای نظارت بر منابع طبیعی و تغییر چشم انداز (به عنوان مثال، پوشش گیاهی، عقب نشینی یخچال های طبیعی، ویژگی های زمین شناسی یا ژئومورفولوژیکی) مناسب است.
  3. همچنین بررسی ها نشان می دهد که تأثیرات احتمالی بر حیات وحش بستگی به بسیاری از عوامل تأثیرگذار مختلف مانند نوع UAS،گونه های تحت نظارت یا آسیب دیده و شرایط کلی دارد.
  4. یک مفهوم تحقیق یا نظارت که UAS را به کار می‌گیرد باید شامل موارد بحث در مورد اقدامات کاهشی و سازگاری کاهش احتمالی که ممکن است با در نظر گرفتن وسایل نقلیه مناسب (اندازه، شکل) و برنامه های پروازی برای کاهش اثرات احتمالی حاصل شود باشد.
  5. برای حمایت از مدیریت PA، UAS باید به صورت چند رشته ای کلی ، شامل رویکردها و موضوعات مختلف، به عنوان مثال، به عنوان جنبه های تفریحی در فضای باز استفاده شود.
  6. مدیریت PA ممکن است از کاربرد UAS به دلیل کاهش قابل توجه هزینه در مقایسه با سایر روش های موجودی باشد.
    ۷٫در نهایت، استفاده از UAS تجسم و نقشه برداری را تسهیل می کند،به عنوان مثال، مدل سازی سه بعدی و نقشه برداری پوشش گیاهی.

خلاصه


احتمال تأثیرات و اختلالات احتمالی در برنامه های مربوط به PA در نظر گرفته شده ناکافی است. حدود ۷۴ درصد از مطالعات مورد بررسی پس از سال ۲۰۱۷ منتشر شد نشان می دهد که استفاده از زمینه علمی UASدرPAها نسبتاً جدید و در حال ظهور است.

مقاله حاضر، استدلال هایی را برای استفاده دقیق این فرصت جدید، برای افزایش آگاهی کاربران UAS و مدیران PA از تأثیر احتمالی این وسایل بر حیات وحش، برای آغاز اقدامات کاهشی مناسب و ارائه مفهوم روشنی از مجوزهای پرواز که باید به حد لازم محدود شود. این بررسی همچنین زمینه های تحقیقاتی و جنبه های حیاتی را که ممکن است برای راهنمایی استفاده از UAS در PA مناسب باشد نشان می دهد.

کاربرد UAS باید مبتنی با نظارت مدیریت علمی و/یا مفهوم با در نظر گرفتن روش های تحقیق غیر مزاحم توجیه شود.
مزایای ناشی از برنامه های کاربردی چند رشته ای باید مورد آزمایش و تحقیق بیشتر قرار گیرند.

برنامه های کاربردی آینده باید اثرات احتمالی را از قبل از جمله اقدامات کاهشی احتمالی و فرآیندهای سازگاری با دقت در نظر بگیرند.

در نهایت، بررسی ادبیات و برنامه های کاربردی در سراسر جهان مزایای UAS برای PA ها را از نظر کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و همچنین برای نقشه برداری و نظارت برجسته کنند.

کلید واژه: هوش مکانی،UAS،هواپیمای بدون سرنشین،PA،پهباد، ونوس نصیرفام،GNP،اکوسیستم های دریایی،  نظارت بر محیط زیست، سنجش از دورماهواره ای، نقشه برداری، زیست توده.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما