کلید واژه ها:
محاسبات فضایی ; تجزیه تطبیقی ; چفت شدن ; MAR ; پردازنده گرافیکی ؛ الگوریتم بلادرنگ ؛ تعامل AR ؛ تعامل مبتنی بر بینش
۱٫ مقدمه
-
یک مدل محدودیت جدید که شامل مدل سازی کل یک صحنه سه بعدی است در این مقاله پیشنهاد شده است. سطوح زیرین ساختمان، ارتفاعات عمودی، درها، پنجرهها، ضخامت ساختمان و ساختمانهای نامنظم را میتوان در MAR ثبت کرد که هزینههای مدلسازی سه بعدی پس از پردازش را کاهش میدهد.
-
محدودیت های مسافت طولانی و مناطق نامرئی در میدان دید کاربر در این مطالعه ارائه شده است. محدودیتها شامل محدودیتهای خطوط امتداد طولانیمدت خط موازی و خط عمودی در داخل یا خارج از میدان دید، نقطه فاصله طولانی در خط سطح، ارتفاع بلند مدت و صفحه دلخواه خارج از میدان دید است.
-
برای دستیابی به پرس و جو و محاسبه در زمان واقعی با کارایی بالا، یک استراتژی نمایه سازی شبکه ای سازگار و پویا [ ۳۰ ] نیز توسعه داده شده است. با استفاده از روش شاخص، یک مدل محدودیت مجازی با هندسه محاسباتی سه بعدی ایجاد میشود و رابطه همترازی بین تصویر دوبعدی رابط لمسی و ویدیوی سهبعدی محیط AR واقعی برقرار میشود.
-
تجزیه و تحلیل دقیق ملاحظات مهم طراحی برای تکنیکهای گیرکردن و هم ترازی هدف فضایی، از جمله میدان دید محدود کاربر، محاسبه بیدرنگ استخراج محدودیت هدف فضایی توسط دوربینهای متحرک، مشکلات تغییر دید در AR، مشکلات صحنه پویا در این مقاله انجام شده است. و تجسم محدودیت های فیزیکی.
۲٫ کارهای مرتبط
۳٫ روش تحقیق
۳٫۱٫ اصول محدودیت MAR Snapping
۳٫۱٫۱٫ ضربه زدن با دقت بالا
۳٫۱٫۲٫ ضربه زدن با سرعت بالا
۳٫۱٫۳٫ برداشتن از راه دور
۳٫۲٫ معماری سیستم ARSnap
۳٫۳٫ مدل سازی محدودیت های مجازی سه بعدی ARSnap
معادله (۱) فرمول محاسبه نقطه تقاطع بین صفحه و پرتو تشکیل شده از نقطه اولیه و دید دوربین را نشان می دهد. در هندسه اقلیدسی، پرتو به عنوان نقطه ای در یک خط مستقیم و بخشی از خط در یک طرف نقطه تعریف می شود (به معادله (A1) – (A3) مراجعه کنید). در این مقاله، سیستم snapping از سه نوع سناریو معادله پرتو استفاده میکند، یعنی پرتو به صفحه (پرتو هر صفحه را در فضا قطع میکند)، پرتو به خط (پرتو هر خط مستقیم را در فضا قطع میکند) و پرتو به صفحه. نقطه (اشعه هر نقطه در فضا را قطع می کند).
۳٫۴٫ روش تجزیه تطبیقی ARSnap
برای به دست آوردن داده های نقشه به سرعت و به صورت دسته ای در فرآیند ضبط بلادرنگ، نقشه ها کاشی کاری شده و شماره گذاری می شوند که شاخص شبکه بر اساس آن ها در سطوح مختلف مقیاس است. روش تجزیه تطبیقی پیشنهاد شده در این تحقیق بر اساس یک شبکه منظم است. داده های نقشه تبدیل شده را بر اساس قانون تعداد ردیف های شبکه، ستون ها و مقدار ارتفاع (i، j، h) به زیر دامنه های تجزیه یکنواخت مساحت مساوی تقسیم می کند. با فرض اینکه مبدا داده های نقشه تبدیل شده به یک سیستم مختصات صفحه (x0, y0) باشد، اندازه کاشی نمایش نقشه AR اندازه کاشی است و فاصله واقعی که با ۱ پیکسل در صفحه نقشه AR نشان داده می شود وضوح است. فرمول چارچوب بندی نقشه بر اساس یک شبکه منظم در معادله (۲) نشان داده شده است. شماره سطر و شماره ستون نقطه مختصات (xN،
۳٫۵٫ مدلسازی بصری ARSnap
۴٫ آزمایش و بحث
۴٫۱٫ آزمایش کمی ثبت داده های مکانی ARSnap
۴٫۲٫ آزمایش کیفی ضبط داده های مکانی ARSnap
۴٫۳٫ بحث
۵٫ نتیجه گیری و کار آینده
۵٫۱٫ نتیجه گیری
۵٫۲٫ کار آینده
منابع
- Azuma، RT A Survey of Augmented Reality. Presence Teleoperators Virtual Environ. ۱۹۹۷ ، ۶ ، ۳۵۵-۳۸۵٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- بهزادان، ق. دونگ، اس. کامات، تجسم واقعیت افزوده VR: مروری بر کاربردهای سیستم زیرساخت شهری. Adv. مهندس آگاه کردن. ۲۰۱۵ ، ۲۹ ، ۲۵۲-۲۶۷٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- Chmelařová، K. شاسینکا، چ. Stachoň, Z. تجسم اطلاعات مرتبط با محیط در واقعیت افزوده: تجزیه و تحلیل نیازهای کاربر. در مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی کارتوگرافی: پیشرفت در کارتوگرافی و علم GIS، واشنگتن، دی سی، ایالات متحده آمریکا، ۲ تا ۷ ژوئیه ۲۰۱۷؛ پترسون، نماینده مجلس، اد. Springer: هایدلبرگ، آلمان، ۲۰۱۷; صص ۲۸۳-۲۹۲٫ [ Google Scholar ]
- چولتکین، ا. لوچهد، آی. مدن، م. کریستف، اس. دوو، ا. پتیت، سی. قفل، O.; شوکلا، س. هرمان، ال. استاچون، ز. و همکاران واقعیت بسط یافته در علوم فضایی: مروری بر چالش های پژوهشی و جهت گیری های آینده. ISPRS Int. J. Geo-Inform. ۲۰۲۰ ، ۹ ، ۴۳۹٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- اسلوکام، TA; بلوک، سی. جیانگ، بی. کوسولاکو، ا. مونتلو، DR; فورمن، اس. هدلی، مسائل شناختی و کاربردپذیری NR در تجسم جغرافیایی. کارتوگر. Geogr. Inf. علمی ۲۰۰۱ ، ۲۸ ، ۶۱-۷۵٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ][ نسخه سبز ]
- لی، جی.ای. دانسر، ا. نسانی، ع. Billinghurst، M. AntarcticAR: تجربه واقعیت افزوده در فضای باز از یک تور مجازی به قطب جنوب. در مجموعه مقالات سمپوزیوم بین المللی IEEE در سال ۲۰۱۳ در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده – هنر، رسانه و علوم انسانی (ISMAR-AMH)، آدلاید، SA، استرالیا، ۱ تا ۴ اکتبر ۲۰۱۳٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۳؛ ص ۲۹-۳۸٫ [ Google Scholar ]
- لی، جی.ای. دانسر، ا. کیم، اس. Billinghurst, M. CityViewAR: یک برنامه کاربردی AR در فضای باز موبایل برای تجسم شهر. در مجموعه مقالات یازدهمین سمپوزیوم بین المللی IEEE در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده ۲۰۱۲—مقالات هنر، رسانه و علوم انسانی، ISMAR-AMH 2012، آتلانتا، GA، ایالات متحده آمریکا، ۵-۸ نوامبر ۲۰۱۲; IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۲؛ صص ۵۷-۶۴٫ [ Google Scholar ]
- کیم، دبلیو. کرل، ن. Gerke, M. Mobile واقعیت افزوده در حمایت از آسیب ساختمان و ارزیابی ایمنی. نات سیستم خطرات زمین. علمی ۲۰۱۶ ، ۱۶ ، ۲۸۷-۲۹۸٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ][ نسخه سبز ]
- Aurelia, S. نمایش تصویر ماهوارهای Heightening از طریق واقعیت افزوده موبایل – یک مدل برنامهریزی پیشرفته. در تکنیک های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای ; Hemanth، DJ، Ed. انتشارات بین المللی Springer: Cham، سوئیس، ۲۰۲۰; صص ۱-۲۴٫ شابک ۹۷۸-۳-۰۳۰-۲۴۱۷۸-۰٫ [ Google Scholar ]
- قیصری، م. گودمن، اس. اشمیت، جی. ویلیامز، جی. Irizarry, J. کاوش BIM و استفاده از واقعیت افزوده موبایل در مدیریت تسهیلات. در مجموعه مقالات کنگره تحقیقات ساخت و ساز ۲۰۱۴، آتلانتا، جورجیا، ۱۹-۲۱ مه ۲۰۱۴٫ Castro-Lacouture, D., Irizarry, J., Ashuri, B., Eds.; انجمن مهندسین عمران آمریکا: Reston، VA، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۴; صفحات ۱۹۴۱-۱۹۵۰٫ [ Google Scholar ]
- قیصری، م. فروغی سبزوار، م. چن، پی. Irizzary, J. یکپارچه سازی BIM و پانوراما برای ایجاد یک تجربه با واقعیت نیمه افزوده از یک سایت ساخت و ساز. بین المللی J. Constr. آموزش. Res. ۲۰۱۶ ، ۱۲ ، ۳۰۳-۳۱۶٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- چاتزوپولوس، دی. برمجو، سی. هوانگ، ز. Hui, P. Mobile Reality Survey: از جایی که هستیم تا جایی که می رویم. IEEE Access ۲۰۱۷ ، ۵ ، ۶۹۱۷–۶۹۵۰٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- Kerle، N. نقشه برداری آسیب پس از فاجعه مبتنی بر سنجش از دور با روش های مشارکتی. در سیستم های هوشمند برای مدیریت بحران. نکات سخنرانی در اطلاعات جغرافیایی و کارتوگرافی ; Springer: برلین/هایدلبرگ، آلمان، ۲۰۱۳; صص ۱۲۱-۱۳۳٫ ISBN 9783642332180. [ Google Scholar ]
- زولمان، اس. شال، جی. Junghanns، S. Reitmayr, G. تجسم های قابل فهم و تعاملی داده های GIS در واقعیت افزوده. در مجموعه مقالات هشتمین سمپوزیوم بینالمللی در محاسبات بصری، ISVC 2012، پیشرفتها در محاسبات بصری، کرتا، یونان، ۱۶-۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲; ببیس، جی.، بویل، آر.، پروین، بی.، کوراسین، دی.، فاولکس، سی، وانگ، اس.، چوی، ام.-اچ.، مانتلر، اس.، شولز، جی.، آسودو، D., et al., Eds. Springer: برلین/هایدلبرگ، آلمان، ۲۰۱۲; صص ۶۷۵-۶۸۵٫ [ Google Scholar ]
- ویلیامز، جی. قیصری، م. چن، پی.-جی. Irizarry, J. BIM2MAR: ترجمه کارآمد BIM به برنامه های کاربردی واقعیت افزوده موبایل. جی. مناگ. مهندس ۲۰۱۵ ، ۳۱ . [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- قیصری، م. Irizarry، J. بررسی الزامات انسانی و تکنولوژیکی برای اجرای موفقیت آمیز یک محیط واقعیت افزوده موبایل مبتنی بر BIM در شیوه های مدیریت تسهیلات. تسهیلات ۲۰۱۶ ، ۳۴ ، ۶۹-۸۴٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- شال، جی. زولمان، اس. Reitmayr, G. Smart Vidente: پیشرفت در واقعیت افزوده موبایل برای تجسم تعاملی زیرساخت های زیرزمینی. پارس محاسبات همه جا حاضر. ۲۰۱۳ ، ۱۷ ، ۱۵۳۳-۱۵۴۹٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- وانگ، جی. وانگ، ایکس. شو، دبلیو. Xu, B. ادغام BIM و واقعیت افزوده برای تجسم معماری تعاملی. ساخت و ساز نوآوری. ۲۰۱۴ ، ۱۴ ، ۴۵۳-۴۷۶٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- خدمات BIM: مدل سازی اطلاعات ساختمان. در دسترس آنلاین: https://soa-inc.com/how-we-work/bim-services/ (در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ قابل دسترسی است).
- فرنکوئیست، جی. کفاش، جی. Booth، KS “Oh Snap” – به کاربران کمک می کند اشیاء دیجیتال را در رابط های لمسی تراز کنند. در مجموعه مقالات تعامل انسان و کامپیوتر – INTERACT 2011، لیسبون، پرتغال، ۵-۹ سپتامبر ۲۰۱۱٫ Campos, P., Graham, N., Jorge, J., Nunes, N., Palanque, P., Winckler, M., Eds. Springer: برلین/هایدلبرگ، آلمان، ۲۰۱۱; صص ۳۳۸-۳۵۵٫ [ Google Scholar ]
- بودوئن لافون، م. Mackay، WE Reification، چند شکلی و استفاده مجدد: سه اصل برای طراحی رابط های بصری. در مجموعه مقالات کنفرانس کاری در رابط های بصری پیشرفته-AVI ’00، پالرمو، ایتالیا، ۲۳-۲۶ مه ۲۰۰۰٫ ACM Press: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۰۰; صص ۱۰۲-۱۰۹٫ [ Google Scholar ]
- Bier, EA Snap-dragging در سه بعدی. محاسبات ACM SIGGRAPH. نمودار. ۱۹۹۰ ، ۲۴ ، ۱۹۳-۲۰۴٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- بیر، EA؛ Stone, MC Snap-dragging. در مجموعه مقالات سیزدهمین کنفرانس سالانه گرافیک کامپیوتری و تکنیک های تعاملی-SIGGRAPH ’86، دالاس، TX، ایالات متحده آمریکا، ۱۸-۲۲ اوت ۱۹۸۶; ACM Press: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۱۹۸۶; صص ۲۳۳-۲۴۰٫ [ Google Scholar ]
- هسو، سی. Alt، G. هوانگ، ز. بییر، ای. Bruederlin، B. مجموعه ابزار دستکاری مبتنی بر محدودیت برای ویرایش اشیاء سه بعدی. در مجموعه مقالات سمپوزیوم در مدلسازی جامد و کاربردها، آتلانتا، GA، ایالات متحده آمریکا، ۱۴-۱۶ مه ۱۹۹۷; ACM Press: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۱۹۹۷; صص ۱۶۸-۱۸۰٫ [ Google Scholar ]
- دو، سی. چن، Y.-L. بله، م. تقویت عمق مبتنی بر Snapping Edge Ren، L. برای مدیریت انسداد دینامیک در واقعیت افزوده. در مجموعه مقالات سمپوزیوم بین المللی IEEE 2016 در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده (ISMAR)، مریدا، مکزیک، ۱۹ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶؛ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۶؛ صص ۵۴-۶۲٫ [ Google Scholar ]
- بودیش، پ. کاترل، ای. هینکلی، ک. Eversole، A. Snap-and-Go: کمک به کاربران برای تراز کردن اشیاء بدون استفاده از روش سنتی Snapping. در مجموعه مقالات کنفرانس SIGCHI در مورد عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی، پورتلند، OR، ایالات متحده آمریکا، ۲-۷ آوریل ۲۰۰۵٫ ACM: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۰۵; صص ۳۰۱-۳۱۰٫ [ Google Scholar ]
- لی، ی. لو، ایکس. ژنگ، ی. خو، پی. Fu, H. SweepCanvas: نمونه سازی سه بعدی مبتنی بر طرح روی یک تصویر RGB-D. در مجموعه مقالات سی امین سمپوزیوم سالانه ACM در نرم افزار و فناوری رابط کاربری، UIST 2017، شهر کبک، QC، کانادا، ۲۲ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷؛ ACM: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۷؛ صص ۳۸۷-۳۹۹٫ [ Google Scholar ]
- گایگر، پی. شیکلر، ام. پریس، آر. شوبل، جی. Reichert، M. برنامه های کاربردی واقعیت افزوده موبایل مبتنی بر مکان: چالش ها، مثال ها، درس های آموخته شده. در مجموعه مقالات دهمین کنفرانس بینالمللی سیستمهای اطلاعات وب و فناوریها — جلد ۱: کارشناسی، (WEBIST 2014)، بارسلون، اسپانیا، ۳ تا ۵ آوریل ۲۰۱۴٫ SCITEPRESS- انتشارات علم و فناوری: ستوبال، پرتغال، ۲۰۱۴; جلد ۱، ص ۳۸۳–۳۹۴٫ [ Google Scholar ]
- انجام دهید، تلویزیون؛ لی، J.-W. یک الگوریتم سریع برای گرفتن اشیاء سه بعدی در واقعیت افزوده. در مجموعه مقالات سمپوزیوم بین المللی ۲۰۰۹ در مورد واقعیت مجازی همه جا حاضر، گوانگجو، کره، ۸ تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۹٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۰۹؛ صص ۶۱-۶۳٫ [ Google Scholar ]
- هوانگ، ک. وانگ، سی. وانگ، اس. لیو، آر. چن، جی. Li, X. یک چارچوب رندر نقشه کارآمد و مستقل از پلتفرم برای واقعیت افزوده موبایل. ISPRS Int. J. Geo-Inform. ۲۰۲۱ ، ۱۰ ، ۵۹۳٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- Bier، طراحی هندسی تعاملی Snap-Dragging EA در دو و سه بعدی . دانشگاه کالیفرنیا: برکلی، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، ۱۹۸۸٫ [ Google Scholar ]
- اوه، J.-Y. استورزلینگر، دبلیو. Danahy، J. SESAME: به سوی سیستم های طراحی مفهومی سه بعدی بهتر. در مجموعه مقالات ششمین کنفرانس طراحی سیستم های تعاملی، سن دیگو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، ۲۳ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹؛ ACM Press: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۰۶; ص ۸۰-۸۹٫ [ Google Scholar ]
- لی، جی. یانگ، یو. کیم، ی. جو، دی. Kim, K. Snap-to-Feature Interface برای حاشیه نویسی در واقعیت افزوده موبایل پیشرفت در پلتفرم های محاسباتی موبایل. در مجموعه مقالات کارگاه ابر مدل های واقعیت افزوده در نهمین سمپوزیوم بین المللی IEEE در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده (ISMAR ’10)، سئول، کره، ۱۳ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۰٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۰؛ صص ۱-۲۴٫ [ Google Scholar ]
- سوامیناتان، آر. شلیچر، آر. بورکارد، اس. آگورتو، آر. Koleczko، S. اندازه گیری شاد: واقعیت افزوده برای مبلمان مجازی موبایل. بین المللی جی. موب. هوم محاسبه کنید. تعامل داشتن. ۲۰۱۳ ، ۵ ، ۱۶-۴۴٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ][ نسخه سبز ]
- Kwan، KC; Fu, H. Mobi3DSketch: 3D Sketching in Mobile AR. در مجموعه مقالات کنفرانس CHI 2019 در مورد عوامل انسانی در سیستمهای محاسباتی، گلاسکو، بریتانیا، ۴ تا ۹ مه ۲۰۱۹؛ ACM Press: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۹؛ صص ۱-۱۱٫ [ Google Scholar ]
- نیوکمب، RA؛ فیتزگیبون، ا. ایزدی، س. هیلیگز، او. مولینو، دی. کیم، دی. دیویسون، ای جی؛ کوهی، پ. شاتون، جی. Hodges, S. KinectFusion: نقشه برداری و ردیابی سطح متراکم در زمان واقعی. در مجموعه مقالات دهمین سمپوزیوم بین المللی IEEE در سال ۲۰۱۱ در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده، بازل، سوئیس، ۲۶ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۱٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۱؛ صص ۱۲۷-۱۳۶٫ [ Google Scholar ]
- شائو، تی. مونسپارت، آ. ژنگ، ی. کو، بی. خو، دبلیو. ژو، ک. میترا، نیوجرسی تجسم نادیده: ترتیبات مکعبی مبتنی بر ثبات برای درک صحنه. ACM Trans. نمودار. ۲۰۱۴ ، ۳۳ ، ۱-۱۱٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- نورنبرگر، بی. اوفک، ای. بنکو، اچ. ویلسون، AD SnapToReality: تراز کردن واقعیت افزوده با دنیای واقعی. در مجموعه مقالات کنفرانس CHI 2016 در مورد عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی، سان خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، ۷ تا ۱۲ مه ۲۰۱۶؛ ACM: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۶؛ ص ۱۲۳۳-۱۲۴۴٫ [ Google Scholar ]
- آلبینسون، PA; ژای، اس. تعامل با صفحه لمسی با دقت بالا. Conf. هوم محاسبه عوامل Syst.-Proc. ۲۰۰۳ ، ۱۰۵-۱۱۲٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- وو، ST; آبرانتس، ام. توست، دی. Batagelo، HC چیدن و گیرکردن برای دستگاه های ورودی سه بعدی. علامت برزیلی محاسبه کنید. نمودار. فرآیند تصویر ۲۰۰۳ ، ۱۴۰-۱۴۷٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ][ نسخه سبز ]
- Viewports و Clipping (Direct3D 9)—Win32 Apps|Microsoft Docs. در دسترس آنلاین: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/direct3d9/viewports-and-clipping (در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ قابل دسترسی است).
- Hoang، TN; توماس، BH تکنیکهای اصلاح درجا برای مدلهای ارجاعشده جغرافیایی در فضای باز با استفاده از AR موبایل. در مجموعه مقالات هشتمین سمپوزیوم بین المللی IEEE در سال ۲۰۰۹ در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده، اورلاندو، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا، ۱۹ تا ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۰۹؛ صص ۱۹۳-۱۹۴٫ [ Google Scholar ]
- نورنبرگر، بی. اوفک، ای. بنکو، اچ. ویلسون، AD SnapToReality: همراستایی واقعیت افزوده با دنیای واقعی. Conf. هوم محاسبه عوامل Syst.-Proc. ۱۲۴۴٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- فابری، ع. Pion, S. CGAL: The Computational Geometry Algorithms Library. در مجموعه مقالات هفدهمین کنفرانس بین المللی ACM SIGSPATIAL در مورد پیشرفت در سیستم های اطلاعات جغرافیایی، سیاتل، WA، ایالات متحده آمریکا، ۴-۶ نوامبر ۲۰۰۹٫ ACM Press: نیویورک، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۰۹; صص ۵۳۸-۵۳۹٫ [ Google Scholar ]
- پانو، سی. راگیا، ل. دیملی، دی. مانیا، ک. معماری برای موبایل در فضای باز واقعیت افزوده برای میراث فرهنگی. ISPRS Int. J. Geo-Inform. ۲۰۱۸ ، ۷ ، ۴۶۳٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ] [ نسخه سبز ]
- او، تی. Gan, J. روشی جدید برای حذف نویز نمک و فلفل بر اساس مدل سیستم خاکستری در تصاویر. در مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی IEEE 2010 در مورد محاسبات هوشمند و سیستم های هوشمند، Xiamen، چین، ۲۹-۳۱ اکتبر ۲۰۱۰٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۰؛ جلد ۱، ص ۵۷۴–۵۷۶٫ [ Google Scholar ]
- کلینگ، ن. محمد یوسف، من. لته، ح. Ujang، U. ساختار داده Octree کامپیوتری بسیار کارآمد و جستجوی همسایگان در GIS سه بعدی. در پیشرفت در ژئو اطلاعات سه بعدی ; عبدالرحمن، ع.، ویرایش; انتشارات بین المللی اسپرینگر: چم، سوئیس، ۲۰۱۷; صص ۲۸۵-۳۰۳٫ شابک ۹۷۸-۳-۳۱۹-۲۵۶۹۱-۷٫ [ Google Scholar ]
- فاصله از یک نقطه تا یک هواپیما. در دسترس آنلاین: https://en.wikipedia.org/wiki/Distance_from_a_point_to_a_plane (در ۱ ژانویه ۲۰۲۲ قابل دسترسی است).
- گو، ام. هان، سی. گوان، کیو. هوانگ، ی. Xie, Z. یک رویکرد زمانبندی موازی جهانی برای تجزیه و تحلیل بافر دادههای برداری چند خطی و چندضلعی در سیستمعاملهای GIS معمولی. ترانس. GIS ۲۰۲۰ ، ۲۴ ، ۱۶۳۰-۱۶۵۴٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- هوانگ، ک. زو، ی. لی، اس. ژونگ، ای. آهنگ، جی. لیو، ی. الگوریتم اکتساب هدف فضایی بر اساس مدل شبکه پویا. ژئوماتیک اسپات. Inf. تکنولوژی ۲۰۱۸ ، ۴۱ ، ۶۵-۶۷، (به زبان چینی با چکیده انگلیسی). [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- یوکان، ال. بو، اس. تیاندینگ، اچ. Baisheng, Y. روش ویرایش تعاملی GIS 3D: تحقیق و کاربرد در یخچالشناسی. در مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی اطلاعات، هانگژو، چین، ۴ تا ۶ دسامبر ۲۰۱۰٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۰؛ صص ۳۳۸۴–۳۳۸۷٫ [ Google Scholar ]
- ژانگ، Z. کالیبراسیون دوربین. در کامپیوتر ویژن ؛ Springer: Boston, MA, USA, 2014; صص ۷۶-۷۷٫ [ Google Scholar ]
- راهنمای نهایی برای درک فناوری واقعیت افزوده (AR). در دسترس آنلاین: https://www.realitytechnologies.com/augmented-reality/ (دسترسی در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱).
- برنامه خط کش — اندازه گیری نوار دوربین توسط گریمالا. در دسترس آنلاین: https://appgrooves.com/app/ruler-app-photo-ruler-by-grymala-ltd (در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ قابل دسترسی است).
- شرکای نرم افزار ابزار اندازه گیری بوش. در دسترس آنلاین: https://pt-pro.resource.bosch.com/media/glm-50-c-100038368-preview-pdf-276075.pdf (در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ قابل دسترسی است).
- Saar, O. RoomMapperAR یک نقشهبردار اتاق واقعیت افزوده موبایل. پایان نامه لیسانس، دانشگاه تارتو، تارتو، استونی، ۵ اکتبر ۲۰۱۹٫ [ Google Scholar ]
- نواچی، پ. Woda, M. قابلیت های پلتفرم های ARCore و ARKit برای برنامه های AR/VR. Adv. هوشمند سیستم محاسبه کنید. ۲۰۲۰ ، ۹۸۷ ، ۳۵۸-۳۷۰٫ [ Google Scholar ] [ CrossRef ]
- لی، GA; Billinghurst، M. مطالعه کاربر در مورد روش تعامل Snap-To-Feature. در مجموعه مقالات دهمین سمپوزیوم بین المللی IEEE در سال ۲۰۱۱ در مورد واقعیت ترکیبی و افزوده، بازل، سوئیس، ۲۶ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۱۱٫ IEEE: منهتن، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، ۲۰۱۱؛ ص ۲۴۵-۲۴۶٫ [ Google Scholar ]
بدون دیدگاه