دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ساخت پلیگون سفر)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ساخت پلیگون سفر)

ساخت پلیگون سفر

در طول بحران بودجه شهری، مقامات شهر پیتسبورگ ۱۶ استخر از ۳۲ استخر عمومی را برای صرفه جویی در هزینه ها بستند. درپست های قبلی(استفاده از بافرهای حلقه متعدد برای کالیبراسیون یک مدل گرانشی)، شما Buffers حلقه ای متعددی را در اطراف استخرهای باز ایجاد کردید تا منحنی مدل گرانشی درصدی از جوانان ۵ تا ۱۷ ساله را که قصد استفاده از استخرها را به عنوان تابعی از فاصله متوسط ​​از نزدیکترین استخر باز دارند، تخمین بزنید. قصد استفاده از استخر با داشتن یک برچسب استخر نشان داده می شود که برای ورود به هر استخر عمومی پیتسبورگ باید پوشیده شود. متوجه شدید که درصد جوانانی که قصد استفاده از استخر را داشتند با فاصله به روش مورد انتظار به سرعت کاهش یافت. در اینجا شما تخمین دقیق تری از همان منحنی را با استفاده از چند ضلعی سفر حلقه ای بر اساس سفر شبکه خیابانی به استخرها انجام خواهید داد، با این فرض که جوانان کوتاه ترین مسیرها را به سمت استخرها طی می کنند.

شروع کنید

فایل نقشه ای که می خواهید باز کنید دارای لایه های نقشه پست پیشین است که در آنجا برای ایجاد بافرهای حلقه ای متعدد در اطراف استخرهای روباز در پیتسبورگ استفاده کرده اید.

  1. لایه ۱۲-۳٫mxd را از پوشه Maps باز کنید.

لایه برچسب استخر دارای یک نمونه تصادفی از جوانانی است که دارای برچسب استخر هستند. هر نقطه محل سکونت یک صاحب تگ استخر است. لایه مرکزی بلوک جمعیتی از جوانان ۵ تا ۱۷ ساله را بر اساس بلوک شهری دارد. جدید در اینجا یک مجموعه داده شبکه خیابانی برای Pittsburgh، PittsburghStreets_ND است که با استفاده از روش‌های آموزش ۱۲-۲ ساخته شده است و با تاخیرهای جهانی پیش‌فرض دو برابر شده است، همانطور که در تکلیف قبلی Your Turn انجام دادید.

  1. از نشانک پیتسبورگ استفاده کنید.
  2. فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.
  3. در صورت لزوم، روی Customize > Extensions کلیک کنید، روی Network Analyst و روی Close کلیک کنید. همچنین روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

پلیگون سفر حلقه ایجاد کنید

  1. روی Selection > Select By Attributes کلیک کنید، شرط pools را ایجاد کنید، OPEN = 1، و روی OK کلیک کنید.

این فقط استخرهای باز را انتخاب می کند تا وقتی استخرها را به عنوان مکان برای تحلیلگر شبکه بارگیری می کنید، فقط استخرهای باز را شامل می شود.

  1. در نوار ابزار Network Analyst، روی Network Analyst > New Service Area کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار Network Analyst، روی دکمه پنجره Network Analyst کلیک کنید.
  3. روی Facilities کلیک راست کنید و روی Load Locations کلیک کنید. مطمئن شوید که Pools برای فیلد Load From انتخاب شده باشد و کادر Only load select rows تیک خورده باشد و روی OK کلیک کنید.

که ۱۶ استخر باز را به عنوان امکانات بارگیری می کند.

  1. روی دکمه Service Areas Properties در سمت راست بالای پنجره Network Analyst کلیک کنید و روی زبانه Analysis Settings کلیک کنید.
  2. همانطور که در شکل نشان داده شده است، با طول (پاها) برای امپدانس و به سمت تسهیلات که برای Direction مشخص شده است، انتخاب کنید یا انتخاب کنید (اما هنوز روی OK کلیک نکنید).

شکست های پیش فرضی که باید تایپ کنید عبارتند از ۲۶۴۰، ۵۲۸۰، ۷۹۲۰، ۱۰۵۶۰ فوت (مرتبط با ۰٫۵، ۱٫۰، ۱٫۵، و ۲٫۰ مایل). در آموزش ۹-۳، از شعاع های بافر ۰٫۲۵، ۰٫۵۰، ۰٫۷۵، ۱٫۰۰، ۱٫۵۰ و ۲٫۰۰ استفاده کرده اید، اما در اینجا ۰٫۲۵ منجر به حجم نمونه بسیار کوچک می شود. بریک‌های بالاتر از ۲٫۰ مایل نیز دارای اندازه‌های نمونه بسیار کوچک هستند، بنابراین شما آنها را امتحان نمی‌کنید.

  1. روی برگه Polygon Generation از ویژگی‌های لایه کلیک کنید و انتخاب‌هایی را مطابق شکل انجام دهید، با Trim Polygons در ۱۰۰ فوت، PittsburghStreets برای منابع استثنا شده، Merge با مقدار شکست و حلقه‌ها برای نوع همپوشانی علامت‌گذاری شده‌اند.

این تنظیمات چند ضلعی های همپوشانی استخرهای مختلف و همچنین چند ضلعی ها را برای هر بازه ای از مسافت های سفر حل می کند.

  1. روی OK کلیک کنید. روی دکمه حل کلیک کنید، چند ضلعی های به دست آمده را با رمپ رنگ سبز به زرد به قرمز نمادین کنید و Pooltags را فعلا خاموش کنید.

از آنجایی که پیتسبورگ دارای سه رودخانه و توپوگرافی تپه‌ای است، خیابان‌های آن اغلب نامنظم هستند – هیچ چیزی از راه دور به طرح شبکه‌ای خیابان‌ها در ایالت‌های غربی نزدیک نیست. در نتیجه، بسیاری از مکان‌های به ظاهر نزدیک به استخرها وجود دارد که در واقع از طریق شبکه خیابانی بسیار دور هستند. به عنوان مثال، چند ضلعی های سفر استخر جک استک را همانطور که در دو تصویر نشان داده شده است، بررسی کنید. بافرهای آموزش ۹-۳ در سراسر استخر گسترش یافته است، اما در اینجا می بینید که مکان های مجاور در شمال غربی استخر هنگام سفر جاده ای بسیار دور هستند.

به صورت فضایی به پلیگون سفر، صاحبان برچسب استخر و جوانان بپیوندید

در مرحله بعد، باید جوانان را با برچسب‌های استخر بشمارید و جمعیت جوانان را با چند ضلعی حلقه مسافرتی جمع‌بندی کنید. شما همان گردش کار آموزش ۹-۳ را برای یک مورد، اما برای Buffers دنبال خواهید کرد: (۱) لایه Pooltags را به صورت فضایی به چند ضلعی های سفر بپیوندید تا چند ضلعی هایی با تعداد جوانانی که برچسب های استخر را در هر چند ضلعی دارند تولید کنید. (۲) مرکزهای بلوک را به صورت فضایی به لایه چند ضلعی ایجاد شده در مرحله ۱ بپیوندید، که یک ستون جدید با جمعیت جوانان در هر چند ضلعی ایجاد می کند. (۳) محاسبه درصد جمعیت جوانانی که برچسب های استخر برای هر چند ضلعی دارند و (۴) درصدها را در مقابل میانگین فاصله از نزدیکترین استخر رسم کنید.

  1. Pooltags را دوباره روشن کنید.

این مفید است که ببینید به چه چیزی ملحق می شوید.

  1. در فهرست مطالب، روی Polygons در قسمت Service Area کلیک راست کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید، و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با Pooltags برای no، تایپ یا انتخاب کنید. ۱، “به هر چند ضلعی خلاصه ای داده می شود” با علامت شماره. ۲ وبیوست ۱وارد شده برای شماره ۳٫

۳٫روی OK کلیک کنید.

لایه چندضلعی جدید دارای چهار رکورد است، یکی برای هر یک از حلقه های سفر. ویژگی جدید، Count_، دارای تعداد صاحبان برچسب استخر از نمونه تصادفی برای هر حلقه است. در مرحله بعد، تعداد جوانان در هر چند ضلعی ناحیه خدماتی را جمع آوری کنید.

  1. روی لایه جدید کلیک راست کنید، Join1، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید، و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با PittsburghBlockCentroids برای شماره، تایپ یا انتخاب کنید. ۱، جمع برای شماره بررسی شد. ۲، و Join2 برای شماره وارد شد. ۳٫

۵٫روی OK کلیک کنید.

در مرحله بعد، درصد جوانان را در هر حلقه محاسبه خواهید کرد. داده های برچسب استخر برای جوانان از یک نمونه تصادفی است. همانطور که در آموزش ۹-۳ توضیح داده شد، این مقادیر باید با ضریب ۱۱٫۳ بزرگ شوند تا تعداد کل جوانانی که برچسب های استخر داشتند تخمین زده شود.

  1. جدول ویژگی Join2 را باز کنید و یک ویژگی جدید به نام ایجاد کنیدمیزان استفادهبا نوع داده Float.
  2. Field Calculator را برای UserRate باز کنید و عبارت را ۱۰۰ × ۱۱٫۳ × [Count_] / [Sum_AGE_5_17] محاسبه کنید.

Count_ تعداد نمونه جوانان با برچسب استخر و Sum_AGE_5_17 جمعیت جوانان در هر حلقه سفر است. می بینید که تخمین زده می شود که تقریباً ۱۰۰ درصد از همه جوانان برچسب استخر را در فاصله ۰٫۵ مایلی از خیابان نزدیکترین استخر باز دریافت می کنند، اما سپس در سفر نیم مایلی بعدی، این درصد به ۵۴ درصد کاهش می یابد و پس از آن، این درصد کاهش می یابد. مسطح در ۴۴ درصد تا دو مایل.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما