دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ساخت یک مجموعه داده شبکه مبتنی بر TIGER)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ساخت یک مجموعه داده شبکه مبتنی بر TIGER)

ساخت یک مجموعه داده شبکه مبتنی بر TIGER

پوشه GIST1 شامل یک لایه خیابان TIGER برای سانفرانسیسکو است که در این پست برای ساخت مجموعه داده شبکه از آن استفاده خواهید کرد. بعد از اینکه مجموعه داده شبکه را ساختید، سفارش‌های کیت را مجدداً اجرا می‌کنید و می‌بینید که چگونه مسیر حاصل با مسیری که در پست قبلی ایجاد کرده‌اید، که از مجموعه داده‌های شبکه پیچیده‌تری استفاده می‌کرد، مقایسه می‌شود.

شروع کنید

  1. آموزش ۱۲-۲٫mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه دارای بسیاری از لایه های مشابه در پست قبلی است، اما به جای مجموعه داده شبکه، دارای خطوط مرکزی خیابان TIGER (لایه SFStreets) است. همچنین در سند نقشه، جدول MFTCC$ جدید است که دارای کدهای MFTCC (کد کلاس ویژگی MAF/TIGER) برای خیابان ها و سرعت های معمولی سفر بر حسب مایل در ساعت است. جدول همراه را ببینید. بنابراین شبکه ای که می سازید به جای اینکه با تخمین های سرعت واقعی سفر کالیبره شود، از سرعت های معمولی از این جدول استفاده می کند. این باعث ایجاد برخی خطاها در راه حل ها می شود، اما با این وجود نشان دهنده شبکه خیابانی شهر است. به سرعت کم، ۰٫۰۰۱ مایل در ساعت، مسیرهای عابر پیاده و راه پله ها توجه کنید. این مقادیر گنجانده شده اند تا هنگام مسیریابی وسایل نقلیه، از آن ویژگی ها استفاده نشود (آنقدر کند هستند که سایر ویژگی های خیابان انتخاب می شوند).

 

 

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.
  2. در صورت لزوم، روی Customize > Extensions کلیک کنید، روی Network Analyst و روی Close کلیک کنید. همچنین روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

فیلدهای شبکه را به SFStreets اضافه کنید

برای پیمودن هر بخش خیابان در هر دو جهت، چند بار در دقیقه به SFStreets عوارض اضافه می‌کنید. بخش‌های خیابان دارای جهت‌های «به» و «از» هستند و مجموعه داده‌های شبکه ظرفیت استفاده از زمان‌های مختلف سفر برای هر جهت را دارند. بنابراین در حالی که شبکه‌ای که می‌سازید به زمان‌هایی برای هر دو جهت نیاز دارد، بر اساس ویژگی Speed ​​جدول کد MFTCC$ از زمان‌های یکسانی برای هر جهت استفاده خواهید کرد. برای بدست آوردن زمان باید طول را بر سرعت تقسیم کنید:

زمان (دقیقه) = طول (فوت)/[سرعت (مایل/ساعت) × ۵۲۸۰ (فوت/میل)/۶۰ (دقیقه/ساعت)] = طول/[سرعت × ۸۸]

  1. اگر برگه MTFCC$ با علامت تعجب قرمز نشان داده شود، باید فایل را به عنوان نوع دیگری ذخیره کنید. از File Explorer برای پیدا کردن فایل StreetSpeeds.xlsx در Data\NetworkAnalyst استفاده کنید و آن را در Excel باز کنید.
  2. با انتخاب برگه MTFCC، فایل را با نوع فایل csv. ذخیره کنید. روی OK کلیک کنید تا فقط برگه فعال ذخیره شود. اکسل را ببندید.
  3. در catalog، پوشه Network Analyst را رفرش کنید. فایل csv. جدید را به فهرست مطالب اضافه کنید و فایل قدیمی را حذف کنید.
  4. جدول اطلاعات SFStreets را باز کنید و سه فیلد جدید ایجاد کنید: Length، TF_Minutes و FT_Minutes، همه با نوع داده Float.
  5. روی SFStreets در فهرست مطالب کلیک راست کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید و انتخاب کنید یا همانطور که در تصویر نشان داده شده است تایپ کنید، با MTFCC هیچ. ۱، StreetSpeeds.csv برای شماره. ۲، و MTFCC برای شماره. ۳٫

در اینجا شما جدول کد را به خیابان ها وصل می کنید. شما از ستون Speed ​​از این جدول با طول بخش خیابان استفاده خواهید کرد که برای محاسبه زمان سفر در هر بخش خیابان محاسبه می کنید.

  1. روی OK کلیک کنید.

توجه داشته باشید: اگر در مرحله بعد نمی توانید در جدول SFStreets به سمت راست اسکرول کنید، جدول را ببندید و دوباره باز کنید.

  1. روی عنوان فیلد Length در جدول ویژگی SFStreets کلیک راست کنید، روی Calculate Geometry کلیک کنید، مطمئن شوید که Length برای Property و Feet US [ft] برای Units انتخاب شده است، و روی OK کلیک کنید.

که طول هر بخش خیابان را بر حسب فوت محاسبه می کند که به طور کلی یک بلوک طول دارد. به عنوان چک، طول اولین بخش خیابان ۶۶۳٫۶۴۷ فوت است. محاسبات برای چند بخش خیابانی که به جدول کد MTFCC ملحق نشده‌اند کار نمی‌کند، بنابراین در مرحله بعد خیابان‌هایی را انتخاب می‌کنید که پیوسته‌اند، و سپس محاسبات فقط برای آن خیابان‌ها انجام می‌شود.

  1. روی Options > Select By Attributes کلیک کنید، از معیار استفاده کنید«StreetSpeeds.csv.SPEED» پوچ نیست روی Apply کلیک کنید و پنجره Select by Attributes را ببندید.

۱۸۰۱۵ مورد از ۱۸۰۱۸ رکورد به درستی انتخاب شده و به هم پیوسته اند.

  1. روی FT_Minutes کلیک راست کنید، روی Field Calculator کلیک کنید، عبارت را وارد کنید[SFStreets.Length] /(88 × [StreetSpeeds.csv.SPEED])و روی OK کلیک کنید.

TF_Minutes برای اولین رکورد ۰٫۳۰۱۶۵۸ است.

  1. از همین محاسبه برای TF_Minutes استفاده کنید.
  2. روی دکمه Options در جدول کلیک کنید و روی Joins and Relates > Remove Join(s) > Remove All Joins را کلیک کنید.
  3. روی دکمه Options > Clear Selection کلیک کنید، جدول را ببندید و فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

مجموعه داده شبکه را ایجاد کنید

در اینجا جادوگر New Network Dataset را اجرا خواهید کرد.

  1. ArcCatalog را باز کنید. روی Customize > Extensions > Network Analyst > Close کلیک کنید.
  2. EsriPress > GIST1 > MyExercises > Chapter12 را باز کنید، روی SFStreets.shp راست کلیک کرده و New Network Dataset را کلیک کنید.

جادوگر New Network Dataset باز می شود. توجه داشته باشید که گزینه New Network Dataset فقط برای لایه‌های خیابان shapefile موجود است و مجموعه داده‌های موجود در پایگاه‌های جغرافیایی فایل را ندارد.

  1. روی Next (نام پیش‌فرض SFStreets_ND را بپذیرید) > بعدی (بله، باید چرخش‌ها را مدل‌سازی کنید و از <Global Turns> به‌عنوان منبع چرخش استفاده می‌کنید) > بعدی (از اتصال پیش‌فرض استفاده کنید) > بعدی (داده‌های ارتفاعی در این مورد نداریم) روگذر بنابراین None درست نیست).
  2. مترها را برای ردیف Length در پنجره New Network Dataset به فوت تغییر دهید.
  3. روی دکمه برای ارزیابی کنندگان کلیک کنید. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، در قسمت Value، Length را انتخاب کنید.

در اینجا شما فیلد Length را که در تمرین قبلی محاسبه کرده اید برای استفاده در اندازه گیری طول مسیرها انتخاب می کنید.

  1. همین کار را برای مقدار سطر دیگر انجام دهید (طول را انتخاب کنید) و روی OK کلیک کنید.
  2. روی Minutes زیر Name دوبار کلیک کنید و ببینید که جادوگر به درستی FT_Minutes و TF_Minutes را برای فیلدهای Value شناسایی کرده است. روی OK > Next > Next کلیک کنید.
  3. روی دکمه Directions کلیک کنید و FullName را برای ستون Name در ردیف Primary پانل پایین انتخاب کنید.

۹٫روی OK > Next کلیک کنید.

جادوگر تمام تنظیمات را فهرست می کند. اگر تنظیمات شما با آنچه در تصویر با قلم پررنگ نشان داده شده مطابقت ندارد، از دکمه برگشت استفاده کنید و اصلاحات را انجام دهید.

  1. روی Finish > Yes کلیک کنید.

که مجموعه داده شبکه SFStreets_ND.nd و اتصالات خیابان را به عنوان SFStreets_ND_Junctions.shp در پوشه MyExercises/Chapter12 شما ایجاد می کند.

تأخیرهای دور جهانی را بررسی کنید

همانطور که خواهید دید، ارزیابی کننده تاخیر در گردش جهانی دارای پارامترهای پیش فرض کاملاً فکر شده برای عبور از تقاطع های خیابان است. در اینجا فقط مقادیر پارامترهای پیش‌فرض را بررسی می‌کنید، اما در تخصیص بعدی Your Turn، آنها را تغییر خواهید داد.

  1. روی SFStreets_ND.nd در Catalog دوبار کلیک کنید تا برگه Network Dataset Properties باز شود.
  2. روی گزینه Attributes کلیک کنید و روی دکمه Evaluators در پایین سمت راست کلیک کنید.
  3. Minutes for Attribute را انتخاب کنید.
  4. روی تب مقادیر پیش‌فرض کلیک کنید، نوع را برای ردیف Turn از Constant به Global Turn Delay تغییر دهید.

۵٫روی دکمه Evaluators Properties کلیک کنید و تیک گزینه Only Show Turn Categories for Local Roads را بردارید.

دایره زوایایی را نشان می دهد که مستقیم، معکوس، یا چرخش نسبت به حرکت به سمت شمال (یا در هر جهت) در نظر گرفته می شوند. پانل پایین دارای پارامترهای تاخیر در ثانیه برای راه های مختلف برای عبور از یک تقاطع، از جمله پیچ ها است. اگر به زمان ها فکر کنید، آنها منطقی هستند. به عنوان مثال، بزرگترین تاخیر، ۱۵ ثانیه، از یک جاده محلی به یک جاده فرعی است که در آن انتظار دارید ترافیک در جاده فرعی حق تقدم داشته باشد و آنهایی که در جاده محلی هستند علامت توقف داشته باشند.

  1. روی لغو > تأیید > تأیید کلیک کنید.

مجموعه داده شبکه شما آماده استفاده است.

  1. بستن catalog.

 

SFSstreets_ND.nd را به نقشه خود در ArcMap اضافه کنید، روی No کلیک کنید تا همه کلاس‌های عوارض شرکت‌کننده را اضافه کنید. با استفاده از SFStreets_ND به عنوان مجموعه داده شبکه، مشکل فروشنده دوره گرد را برای Run21097 حل کنید. به مراحل پست قبلی نگاه کنید، از جمله (۱) انتخاب مدل و توقف بار، (۲) آشپزخانه، در ۱۱۱۷ خیابان هوارد، اولین و آخرین ایستگاه، و (۳) تنظیم پارامترهای مدل با استفاده از Minutes به عنوان توقف های امپدانس و مرتب سازی مجدد برای یافتن مسیر بهینه با حفظ اولین و آخرین توقف ها. باید انتظار داشته باشید که کل زمان سفر با اجرای این مدل کمتر باشد (و دقت کمتری داشته باشد) زیرا، برای مثال، مجموعه داده شبکه خیابانی شما جریان های محدودی در خیابان های یک طرفه ندارد و همچنین دارای پیچ های محدود نیست. در آموزش ۱۲-۱، بدون مانع، مسیر ۱۹٫۸ مایل طول داشت و یک ساعت طول کشید. وقتی اینجا با خیابان هایت حل می کنید

در مرحله بعد، مقادیر پارامتر تاخیر چرخش کلی را افزایش دهید زیرا بسیار کوچک به نظر می رسند. این باعث افزایش زمان سفر و شاید تغییر مسیر می شود.

  • فایل نقشه خود را ذخیره کنید و ArcMap را ببندید. catalog را باز کنید و روی SFStreets_ND دوبار کلیک کنید.
  • روی گزینه Attributes کلیک کنید، روی Minutes زیر نام دوبار کلیک کنید.
  • روی گزینه Default Values ​​کلیک کنید.
  • روی ردیف Turn تب Default Values ​​در پنجره Evaluators کلیک کنید تا دکمه Evaluators Property فعال شود.
  • روی دکمه ویژگی Evaluators کلیک کنید تا ارزیابی کننده تاخیر گردش جهانی باز شود.
  • تنها نمایش دسته‌های پیچ برای جاده‌های محلی را لغو انتخاب کنید.
  • تمام زمان‌های تاخیر را دو برابر کنید (همه زمان‌ها در جدول نشان داده شده است).
  • روی OK > OK > OK کلیک کنید.

Tutorial12-2 را در ArcMap باز کنید و مدل را دوباره حل کنید. متوجه می‌شوید که طول مسیر تقریباً ثابت می‌ماند، اما زمان سفر افزایش می‌یابد، نزدیک به زمان پست قبلی. البته هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا افزایش زمان چرخش برای بهبود مجموعه داده شبکه شما معتبر است یا اینکه زمان جدید تصادفی نزدیک‌تر به یک ساعت است وجود ندارد. پس از اتمام، فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما