دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(داده های جغرافیایی بر اساس آدرس خیابان)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(داده های جغرافیایی بر اساس آدرس خیابان)

داده های جغرافیایی بر اساس آدرس خیابان

در این پست، شما دوباره رکوردهای شرکت کنندگان FLUX را به صورت جغرافیایی کد می کنید، اما این بار در سطح خیابان برای پیتسبورگ. در این مورد، کد پستی را در مکان یاب آدرس وارد خواهید کرد، زیرا ممکن است برخی از آدرس‌ها شماره خانه و نام خیابان یکسانی داشته باشند اما در مناطق مختلف کد پستی باشند. این اغلب در مناطق مورد مطالعه که دارای دو یا چند شهرداری هستند، مانند یک شهرستان، اتفاق می افتد. در مورد FLUX، سوابق آدرس از شهرها و ایالت های دیگر وجود دارد، بنابراین کد پستی نقش مهمی را ایفا می کند، با توجه به برتری سوابق پیتسبورگ، برای حذف تطابق با آدرس های خیابان های غیر پیتسبورگ که آدرس خیابانی مشابه در پیتسبورگ دارند.

داده های آدرس و نقشه خیابان را بررسی کنید

  1. Tutorial8-2.mxd را از پوشه Maps باز کنید و فایل نقشه را در پوشه MyExercises Chapter8 ذخیره کنید.
  2. روی دکمه فهرست بر اساس منبع در بالای فهرست مطالب کلیک کنید. جداول مشخصه را برای PghStreets و Attendees باز کنید و محتویات آنها، به خصوص آدرس ها را بررسی کنید.

متوجه خواهید شد که PghStreets دارای داده‌های آدرس خیابان به سبک TIGER است، با شماره خانه‌های شروع و پایان برای هر بخش از خیابان. جدول، شرکت کنندگان، آدرس خیابان را در یک فیلد، آدرس، به اضافه شهر، استان و کد پستی در فیلدهای خود دارد. فقط Address و ZIP_Code برای کدگذاری جغرافیایی ضروری هستند، زیرا با ZIP_Code می‌توانید شهر و ایالت را جستجو کنید.

  1. پس از پایان بررسی جداول، آنها را ببندید.

یک آدرس یاب برای خیابان های دارای منطقه ایجاد کنید

  1. روی نماد catalog در لبه سمت راست پنجره ArcMap کلیک کنید (یا اگر نماد آنجا نیست، روی Windows > Catalog کلیک کنید).
  2. پوشه Chapter8 MyExercises را باز کنید و روی New > Address Locator کلیک راست کنید.
  3. در پنجره Create Address Locator، روی دکمه browse برای AddressLocator Style کلیک کنید، US Address–Dual Ranges را کلیک کنید، روی OK کلیک کنید و نماد و پیام هشدار را نادیده بگیرید.
  4. PghStreets را برای داده های مرجع انتخاب کنید و نام Output Address Locator را به PghStreets تغییر دهید.

توجه داشته باشید که کاتالوگ تمام فیلدهایی را که برای فرآیند کدگذاری جغرافیایی نیاز دارد در پانل پایینی پنجره Create Address Locator شناسایی می کند. اگر در انجام این کار ناموفق بود، باید در سلولی در سمت راست کلیک کرده و نام فیلد مورد نیاز را از جدول انتخاب کنید. نام فیلدهایی که با ستاره شروع می شوند الزامی است.

  1. روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا Catalog به شما اطلاع دهد که آدرس یاب ایجاد شده است.
  2. Chapter8 را در درخت واره Catalog باز کنید و روی PghStreets دوبار کلیک کنید. همه موارد موجود در برگه لایه اطلاعاتی به دست آمده را گسترش دهید (شکل را ببینید).

در آیتم جدول نام مستعار مکان، می توانید یک جدول نام مستعار را با مکان یاب مرتبط کنید. این شامل نام مکان‌هایی مانند PNC Ballpark و آدرس‌های خیابان مرتبط مانند خیابان فدرال ۱۱۵ است. با یک جدول مستعار، ArcMap از داده‌های آدرس عبور می‌کند و نام مکان‌ها را با آدرس خیابان‌هایشان جایگزین می‌کند. در Outputs می توانید مختصات x و y را در جدول ویژگی خروجی نوشته باشید. در ژئوکدینگ، گزینه‌ها پارامترهایی با مقادیر پیش‌فرض هستند که تعیین می‌کنند آدرس‌های سخت یا سهل‌کننده باید در مجموعه داده‌های منبع و مرجع مقایسه شوند تا مطابقت در نظر گرفته شوند. برای یادگیری نحوه تغییر این پارامترها، تکلیف ۸-۳ را انجام دهید. همچنین در این عنصر، می‌بینید که رابط‌های مجاز برای آدرس‌های تقاطع خیابان‌ها، مانند Oak St & Pine Ave، در حال حاضر «&»، «@»، و «|» هستند. کاراکترها و کلمات “and” و “at. اگر داده‌های شما جداکننده دیگری دارند، می‌توانید آن را در اینجا تایپ کنید. همچنین، نقطه‌ای که ArcMap به یک آدرس اختصاص می‌دهد، در سمت راست خیابان (چپ یا راست) یک افست جانبی ۲۰ فوتی دارد. در صورت تمایل می توانید مقدار افست را به مقدار دیگری تغییر دهید. افست ها مطلوب هستند، به ویژه برای تجمیع نقاط داده های جغرافیایی کدگذاری شده تا شمارش بر اساس منطقه، مانند محله ها. مناطق تمایل دارند از خطوط مرکزی خیابان به عنوان خطوط مرزی استفاده کنند، بنابراین یک افست تضمین می کند که ArcMap هر نقطه را یک بار، در چند ضلعی صحیح می شمارد. اگر در خط مرکزی، یک نقطه برای پلیگون هایی که بخش خیابان را به‌عنوان خط مرزی به اشتراک می‌گذارند، مضاعف شمارش می‌شود. به ویژه برای جمع آوری نقاط داده های جغرافیایی کد شده تا شمارش بر اساس منطقه، مانند محله ها. مناطق تمایل دارند از خطوط مرکزی خیابان به عنوان خطوط مرزی استفاده کنند، بنابراین یک افست تضمین می کند که ArcMap هر نقطه را یک بار، در چند ضلعی صحیح می شمارد. اگر در خط مرکزی، یک نقطه برای چند ضلعی‌هایی که بخش خیابان را به‌عنوان خط مرزی به اشتراک می‌گذارند، مضاعف شمارش می‌شود. به ویژه برای جمع آوری نقاط داده های جغرافیایی کد شده تا شمارش بر اساس منطقه، مانند محله ها. مناطق تمایل دارند از خطوط مرکزی خیابان به عنوان خطوط مرزی استفاده کنند، بنابراین یک افست تضمین می کند که ArcMap هر نقطه را یک بار، در چند ضلعی صحیح می شمارد. اگر در خط مرکزی، یک نقطه برای چند ضلعی‌هایی که بخش خیابان را به‌عنوان خط مرزی به اشتراک می‌گذارند، مضاعف شمارش می‌شود.

  1. روی Cancel کلیک کنید تا پنجره Address Locator Properties بسته شود و پنجره Catalog پنهان شود.

به صورت تعاملی آدرس ها را پیدا کنید

قبل از کدگذاری جغرافیایی جدول شرکت کنندگان در لایه خیابان ها، مکان یاب خود را با ابزار Find ArcMap امتحان کنید تا آدرس های فردی را بیابید. ابزار Find که از آن استفاده می کنید روشی مشابه با کدگذاری جغرافیایی برای تبدیل داده های آدرس خیابان به یک نقطه روی نقشه دارد. آدرسی را که تایپ می کنید با داده های مشابه ذخیره شده به عنوان داده های ویژگی در نقشه خط مرکزی خیابان مطابقت دارد. این تطبیق را با یافتن نامزدهای خوب و سپس محاسبه امتیاز مسابقه برای هر یک انجام می دهد. سپس برای هر مشکل یا نقص شناسایی شده یک نامزد در تطبیق آدرس مورد نظر، ArcMap یک پنالتی را از امتیاز مسابقه کم می کند. داوطلبی که امتیاز کامل، ۱۰۰ یا بالاترین امتیاز بالاتر از یک مقدار آستانه را داشته باشد، به عنوان نقطه کد جغرافیایی انتخاب می شود.

  1. در نوار ابزار Tools، روی دکمه Find کلیک کنید .
  2. روی گزینه Locations کلیک کنید.

ArcGIS باید به طور خودکار مکان یاب PghStreets شما را پیدا کند. اگر نه، روی دکمه مرور برای مکان یاب کلیک کنید، و مکان یاب PghStreets خود را در Chapter8.gdb مرور کرده و انتخاب کنید.

  1. ۳۶۰۹ Penn Ave 15201 را در قسمت Full Address تایپ کنید و روی Find کلیک کنید.

مکان یاب آدرس را پیدا می کند و به طور خلاصه آن را روی نقشه فلش می کند. آدرس یاب به خوبی کار می کند.

  1. برای باز کردن یک منوی زمینه، روی آدرس مطابق با پانل پایین کلیک راست کرده و روی گزینه Add Labeled Point کلیک کنید.

یک نقطه در نقطه مربوطه روی نقشه به همراه یک برچسب برای آدرس خیابان ظاهر می شود.

  1. پنجره Find را ببندید.

از ابزار Find برای یافتن آدرس های زیر استفاده کنید. بهترین تطابق را در هر مورد به عنوان یک نقطه برچسب‌دار به نقشه اضافه کنید.

۱۹۲۰ S 18th ST 15203
۲۵۵ اتوود ST 15213
۳۵۲۷ Beechwood BLVD 15217

نقشه تمام شده دارای برخی ویرایش‌های برچسب‌ها است که برای شما اختیاری است. می‌توانید یک برچسب و نقطه آن را با کلیک کردن روی برچسب برای انتخاب گرافیک، کلیک راست روی گرافیک و کلیک کردن بر روی Ungroup از حالت گروه بندی خارج کنید. سپس می‌توانید فونت و رنگ نقطه را با کلیک راست روی یک عنصر، کلیک کردن روی Properties و کلیک کردن روی Change Symbol فرمت کنید.

پس از اتمام، برچسب ها و گرافیک های نقطه ای را با کشیدن یک مستطیل در اطراف آنها حذف کنید تا آنها را انتخاب کنید و Delete را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

 

 

داده های آدرس ژئوکد به خیابان ها

ما انتظار نداریم که ArcMap درصد بالایی از رکوردهای منطبق را ژئوکد کند، زیرا لایه مرجع خیابان ها فقط برای پیتسبورگ است در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان در خارج از پیتسبورگ زندگی می کنند. همچنین، توجه داشته باشید که آدرس‌ها و آمارهای منطبق شما ممکن است با نشان‌داده‌شده در اینجا مطابقت نداشته باشد، زیرا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Esri اغلب مکان‌سازهای ArcGIS را ، حتی با انتشار بسته‌های خدمات نرم‌افزار بهبود می‌بخشند.

  1. اگر نوار ابزار Geocoding از قبل باز نشده است، روی Customize > Toolbars > Geocoding کلیک کنید.

توجه: اگر با پیغام خطای «کدگذاری جغرافیایی جدول آدرس با کوئری تعریف یا انتخاب پشتیبانی نمی‌شود» دریافت کردید، جدول شرکت‌کنندگان را باز کرده و ببندید.

  1. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Geocode Addresses کلیک کنید، PghStreets را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.
  2. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با استفاده از Attendees for Address جدول، ZIP_Code در قسمت Address Input Fields، و AttendeeStreets برای shapefile یا کلاس عارضه خروجی، انتخاب هایی را تایپ کنید یا انتخاب کنید. روی OK کلیک نکنید.
  3. روی گزینه های Geocoding کلیک کنید.

این یک کادر محاوره ای کاربر است که رفتار تطبیق آدرس و خروجی های آن را کنترل می کند. قبلا چندین مورد از این گزینه ها را دیدید. در اینجا می توانید مختصات X و Y نقاط منطبق را به جدول ویژگی لایه نقشه خروجی اضافه کنید. با این حال، تمام تنظیمات پیش فرض را همانطور که در اینجا یافت می شود رها کنید.

  1. روی Cancel کلیک کنید و روی OK کلیک کنید.

ArcMap تنها با ۵۵۰ (۴۳ درصد) رکوردها مطابقت دارد، که همان طور که انتظار می رود، عدد نسبتاً کمی است، زیرا آدرس های بسیاری خارج از پیتسبورگ و همچنین آدرس های بی همتا در پیتسبورگ وجود دارد. شما می توانید ۷۹۴ رکورد پیتسبورگ را در جدول شرکت کنندگان بشمارید، بنابراین نرخ مسابقه برای پیتسبورگ کم است، ۵۵۰ از ۷۹۴ یا ۷۰ درصد. گاهی اوقات داده‌های آدرس خیابان جمع‌آوری‌شده در نظرسنجی‌ها کیفیت پایینی دارند، همانطور که در اینجا به نظر می‌رسد.

  1. روی Close کلیک کنید و نقشه خود را ذخیره کنید.

محل سکونت شرکت کنندگان دارای الگوهای فضایی متمایز در سراسر محله های پیتسبورگ است که می تواند به کمپین های بازاریابی برای افزایش حضور کمک کند. به نظر می رسد بیشتر شرکت کنندگان تنها از ۱۵ تا ۲۰ محله از ۹۱ محله در پیتسبورگ آمده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما