دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ژئوکدینگ داده ها با کد پستی)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ژئوکدینگ داده ها با کد پستی)

ژئوکدینگ داده ها با کد پستی

کدگذاری جغرافیایی به کدهای پستی یک روش معمول برای بسیاری از سازمان‌ها است زیرا داده‌های کد پستی اغلب در پایگاه‌های اطلاعاتی مشتری و …در دسترس هستند. علاوه بر این، برای بازاریابی و برنامه ریزی، اغلب مطالعه توزیع فضایی مشتریان با کد پستی کافی است. مناطق کد پستی فاقد یک اصل طراحی اساسی به جز تحویل نامه هستند، بنابراین تفسیر نتایج گاهی محدود است. در این آموزش‌ها، شرکت‌کنندگان را برای یک رویداد هنری که توسط یک سازمان هنری در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، به نام FLUX حمایت می‌شود، ژئوکد می‌کنید. برنامه‌ریزان رویداد FLUX مایلند بدانند شرکت‌کنندگان برای برنامه‌ریزی و فعالیت‌های بازاریابی در کجا زندگی می‌کنند.

فایل شروع نقشه را باز کرده و بررسی کنید

  1. ArcMap را راه اندازی کنید و Tutorial8-1.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه شامل دو ورودی مورد نیاز برای کدگذاری جغرافیایی، نقشه کد پستی پنسیلوانیا، و جدول داده شرکت کنندگان است.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter8 MyExercises ذخیره کنید. روی دکمه فهرست بر اساس منبع در بالای فهرست مطالب کلیک کنید.
  2. در فهرست مطالب، روی جدول Attendees کلیک راست کرده و Open را کلیک کنید.

این جدول شامل آدرس‌ها، از جمله کد پستی ۵ رقمی، و سن همه شرکت‌کنندگان در دو رویداد اخیر FLUX است. توجه داشته باشید که دو نفر از شش شرکت‌کننده اول خارج از ایالت هستند و بنابراین با نقشه کد پستی پنسیلوانیا ژئوکد نمی‌شوند. به عنوان مکمل، قبل از بستن جدول، بیایید جدول بندی کنیم که چه تعداد از این رکوردها وجود دارد. که از ارزیابی عملکرد geocoding در پنسیلوانیا خبر می دهد.

  1. با استفاده از دکمه Table Options، روی دکمه Select By Attributes کلیک کنید، روی “State” در پانل بالا دوبار کلیک کنید، روی دکمه = کلیک کنید، روی Get Unique Values ​​کلیک کنید، به پایین اسکرول کنید و روی ‘PA’ دوبار کلیک کنید و روی Apply کلیک کنید.

اطلاعات پایین جدول نشان می دهد که ۱۱۲۴ از ۱۲۶۵ رکورد (۸۹ درصد) مربوط به پنسیلوانیا است، بنابراین این حداکثر تعداد نقاطی است که می توان جغرافیایی کدگذاری کرد. اگر کد پستی پنسیلوانیا گم یا نادرست باشد، تعداد کدهای جغرافیایی کمتر خواهد بود.

  1. با استفاده از دکمه Table Options، روی دکمه Clear Selection کلیک کرده و جدول را ببندید.

یک آدرس یاب برای کدهای پستی ایجاد کنید

فرآیند ژئوکدینگ به تنظیمات و پارامترهای متعددی نیاز دارد. به‌جای اینکه هر بار که داده‌های ژئوکد را به صورت تعاملی مشخص کنید، ArcMap تنظیمات را در یک فایل قابل استفاده مجدد به نام آدرس یاب ذخیره می‌کند. در تنظیمات یک اشاره‌گر به داده‌های مرجعی است که برای کدگذاری جغرافیایی داده‌های شرکت‌کننده استفاده می‌کنید، لایه PAZip (کد پستی پنسیلوانیا) که در حال حاضر در فایل نقشه شما وجود دارد.

  1. در پنجره catalog، به پوشه Chapter8 MyExercises بروید، روی پوشه Chapter8 کلیک راست کرده و New and Address Locator را کلیک کنید.
  2. در پنجره Create Address Locator، روی دکمه browse برای Address Locator Style کلیک کنید، US Address–ZIP 5-Digit را کلیک کنید، روی OK کلیک کنید، و نماد هشدار و پیام را نادیده بگیرید.
  3. روی پیکان لیست برای داده های مرجع کلیک کنید و روی pazip کلیک کنید.
  4. برای Output Address Locator، نام فایل را از PAZip_CreateAddressLocator به PAZipCodes تغییر دهید.
  5. روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا Catalog به شما اطلاع دهد که آدرس یاب ایجاد شده است.

PAZipCodes به عنوان مکان یاب آدرس در Chapter8.gdb در کاتالوگ ظاهر می شود.

  1. پنجره catalog را مخفی کنید.

سوابق ژئوکد توسط کد پستی

  1. در ArcMap، روی Customize > Toolbars > Geocoding کلیک کنید.

نوار ابزار Geocoding ظاهر می شود.

  1. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Geocode Addresses کلیک کنید ، روی PAZipCodes کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. روی دکمه گزینه برای Single Field کلیک کنید، ZIP_Code را برای قسمت Complete ZIP Code انتخاب کنید و نام خروجی را به \EsriPress\GIST1\MyExercises\Chapter8\Chapter8.gdb\AttendeesZIP تغییر دهید.

۳٫روی OK کلیک کنید.

ArcMap آدرس‌ها را بر اساس کد پستی با ۸۶ درصد از رکوردها نقشه‌برداری می‌کند – همانطور که انتظار می‌رفت کمتر از ۸۹ درصد آدرس‌هایی که در پنسیلوانیا هستند.

  1. روی Close کلیک کنید.

ArcMap نتایج کدگذاری جغرافیایی را با نشانگرهای نقطه ای در مرکز کدهای پستی که یک یا چند شرکت کننده دارند به نقشه اضافه می کند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، شرکت کنندگان در اطراف جنوب غربی پنسیلوانیا در نزدیکی محل رویدادهای FLUX جمع می شوند، اما شرکت کنندگان از سراسر ایالت می آیند.

 

رکوردهای جغرافیایی کد شده را بر اساس کد پستی بشمارید

می‌توانید با برداشتن یک گام دیگر، جمع‌آوری نقاط جغرافیایی کد شده برای به دست آوردن تعداد شرکت‌کنندگان در هر منطقه کد پستی، درک بهتری از خروجی کدگذاری‌شده جغرافیایی به دست آورید.

  1. در فهرست مطالب، روی GeocodingResult: AttendeesZIP کلیک راست کرده و Open Attribute Table را کلیک کنید.
  2. روی سرصفحه ستون Match_Addr کلیک راست کنید، روی خلاصه کلیک کنید، جدول خروجی را به \EsriPress\GIST1\MyExercises\Chapter8\Chapter8.gdb\CountAttendees تغییر دهید و روی OK > Yes کلیک کنید.
  3. جدول نتایج کدگذاری جغرافیایی را ببندید.
  4. در فهرست مطالب، روی CountAttendees کلیک راست کرده و Open را کلیک کنید.
  5. روی سرصفحه ستون Count_Match_Addr کلیک راست کرده و Sort Descending را کلیک کنید.

در کل، ۱۴۸۷ کد پستی در ایالت وجود دارد (که می توانید با باز کردن جدول ویژگی PAZip آنها را تعیین کنید)، اما فقط ۲۲ کد پستی با ۱۰ شرکت کننده یا بیشتر (۱٫۵ درصد) و ۹۰ (۶٫۱ درصد) که ۲ یا بیشتر دارند. شرکت کنندگان این اطلاعات ارزشمندی برای FLUX برای هدف قرار دادن فعالیت های بازاریابی است.

  1. میز را ببند

کدهای پستی را اصلاح و با هم تطبیق دهید

  1. در فهرست مطالب، روی نتیجه Geocoding: AttendeesZIP کلیک کنید و روی دکمه Review/Rematch Addresses  در نوار ابزار Geocodingکلیک کنید.

پنجره Interactive Rematch هر رکورد بی همتا را به صورت جداگانه نشان می دهد و به شما امکان می دهد مقادیر آدرس را به صورت دستی ویرایش کنید.

  1. برای نمایش نتایج، آدرس‌های نامطلوب را انتخاب کنید، به قسمت آدرس بروید و به پایین بروید تا رکوردی که مقدار آدرس آن خیابان کریگ جنوبی ۴۱۴ است را پیدا کنید و آن رکورد را انتخاب کنید.
  2. به صورت افقی اسکرول کنید (و عرض فیلدها را با کشیدن مرزهای سرصفحه آنها تنظیم کنید) تا بتوانید فیلدهای آدرس، شهر، ایالت و کد پستی را ببینید.

توجه داشته باشید که ZIP_Code برای این رکورد وجود ندارد. کد پستی آن آدرس ۱۵۲۱۳ است.

  1. با انتخاب ردیف ۴۱۴ SOUTH CRAIG STREET، ۱۵۲۱۳ را در قسمت Complete ZIP Code (بالای پانل پایین سمت چپ) تایپ کنید و Tab را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

پانل کاندیدا یک نامزد را با نمره کامل ۱۰۰ نشان می دهد.

  1. روی دکمه Match کلیک کنید.

تعداد آدرس‌های منطبق با یک عدد افزایش می‌یابد، از ۱۰۹۰ به ۱۰۹۱، زیرا ArcMap با آن نقطه موفق است. با انجام برخی تحقیقات، معمولاً می توان اضافات مشابهی را انجام داد.

از وب سایت جستجوی کد پستی خدمات پستی ایالات متحده استفاده کنید،https://tools.usps.com/go/ZipLookupAction!input.action، برای یافتن کد پستی برای رکورد ۱۱۲۴۴ Azalea Dr, Pittsburgh, PA (این ۱۵۲۳۵ است). سپس از Interactive Rematch برای مطابقت با آدرس استفاده کنید. پنجره Interactive Rematch را ببندید و پس از اتمام سند نقشه خود را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما