کاربرد Intersect در Arcmap

کاربرد Intersect در Arcmap

در GIS ، Intersect یک عملیات تحلیلی است که می تواند برای انتخاب هر بخشی از یک عوارض که با یک یا چند ویژگی دیگر تلاقی می کند، استفاده شود. مناطقی از نقشه که در آن همه عوارض ورودی تلاقی می کنند، یک ویژگی به عنوان خروجی متقاطع ایجاد می کند.

Intersect یک عملیات رابطه فضایی است که در آن از روش پرس و جو استفاده می شود. این روش پرس و جو عوارض را بر اساس روابط فضایی با سایر ویژگی ها انتخاب می کند. عوارض انتخابی می تواند از لایه های یکسان یا متفاوت باشد. علاوه بر Intersect، عملیات دیگری که از query برای تعریف روابط فضایی استفاده می کند Containment و Proximity هستند.

نکات که باید دقت شود: عوارض ورودی باید دارای لایه های ساده‌ای باشند که می‌توانند هر ترکیبی از ویژگی‌های نقطه ، خط و چندضلعی را شامل شوند. ورودی ها نمی توانند عوارض پیچیده ای مانند ویژگی های حاشیه نویسی، ویژگی های ابعادی یا ویژگی های شبکه باشند.

اگر ویژگی های مورد استفاده انواع هندسه متفاوتی داشته باشند، مانند رابطه نقطه/خط یا خط/چند ضلعی، آنگاه ویژگی خروجی همان ورودی با هندسه بعد خواهد بود. به عنوان مثال، خروجی عملیات تقاطع نقطه/خط به صورت فایل شکل نقطه ای ظاهر می شود.

مثال ها:

به عنوان مثال می توان به انتخاب قطعه زمینی که یک جاده پیشنهادی را قطع می کند یا یافتن مناطق شهری که یک خط گسل فعال را قطع می کند، اشاره کرد.  عملیات Intersect می تواند با Geocoding بسیار مفید باشد . همچنین مثال دیگری از ابزار تقاطع این است که ترکیب چندین ناحیه پراکنش گونه های حیات وحش برای تعیین یک منطقه حائل برای بزرگراه پیشنهادی مورد نیاز باشد. ابزار تقاطع می‌تواند یک چند ضلعی خروجی با تمام مناطق مشترک چند ضلعی‌های توزیع گونه‌ها تولید کند، و متعاقباً تمام مناطقی از چند ضلعی‌های توزیع که مناطق مشترک با چند ضلعی‌های دیگر ندارند را حذف کند.

یک تقاطع هندسی از عوارض ورودی را محاسبه می کند. عوارض یا بخش‌هایی از عوارض که در همه لایه‌ها و/یا کلاس‌های ویژگی همپوشانی دارند، در طبقه بندی اطلاعات خروجی نوشته می‌شوند.

کاربرد:

  • عوارض ورودی باید دارای ویژگی های ساده باشند: نقطه، پلی لاین، خط یا چند ضلعی. آنها ویژگی های پیچیده ای مانند ویژگی های حاشیه نویسی، ویژگی های ابعادی یا ویژگی های شبکه ندارند.
  • اگر ورودی‌ها انواع هندسه متفاوتی داشته باشند (یعنی خط روی پلی، نقطه روی خط و غیره)، نوع هندسه کلاس عوارض خروجی به‌طور پیش‌فرض مانند عوارض ورودی با کمترین هندسه بعد خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک یا چند ورودی از نوع point باشد، خروجی پیش فرض نقطه خواهد بود. اگر یک یا چند ورودی خط باشد، خروجی پیش فرض خط خواهد بود و اگر همه ورودی ها چند ضلعی باشند، خروجی پیش فرض چند ضلعی خواهد بود.
  • نوع خروجی می تواند از عوارض ورودی با کمترین هندسه ابعاد یا کمتر باشد. به عنوان مثال، اگر همه ورودی ها چند ضلعی باشند، خروجی می تواند چند ضلعی، خط یا نقطه باشد. اگر یکی از ورودی ها از نوع خط باشد و هیچ کدام نقطه ای نباشد، خروجی می تواند خط یا نقطه باشد. اگر هر یک از ورودی ها نقطه ای باشد، نوع خروجی فقط می تواند نقطه ای باشد.
  • مقادیر مشخصه از کلاس های عوارض ورودی به کلاس عوارض خروجی کپی می شود. با این حال، اگر ورودی یک لایه یا لایه‌هایی باشد که توسط ابزار Make Feature Layer ایجاد شده‌اند و خط‌مشی نسبت استفاده فیلد بررسی شده باشد، نسبتی از مقدار ویژگی ورودی برای مقدار مشخصه خروجی محاسبه می‌شود. وقتی خط مشی نسبت استفاده فعال است، هر زمان که یک ویژگی در عملیات همپوشانی تقسیم شود، ویژگی‌های ویژگی‌های حاصل نسبتی از مقدار ویژگی ویژگی ورودی است. مقدار خروجی بر اساس نسبتی است که هندسه ویژگی ورودی در آن تقسیم شده است. به عنوان مثال، اگر هندسه ورودی به طور مساوی تقسیم شده باشد، مقدار ویژگی هر ویژگی جدید به نصف مقدار ویژگی ویژگی ورودی اختصاص داده می شود.استفاده از سیاست نسبت فقط برای انواع فیلدهای عددی اعمال می شود.

نکته:ابزارهای پردازش جغرافیایی از کلاس ویژگی های پایگاه داده جغرافیایی یا خط مشی های تقسیم فیلد جدولی تبعیت نمی کنند .

پارامتر

توضیح

نوع داده

in_features

[[in_features، {Rank}]،…]

فهرستی از کلاس‌ها یا لایه‌های ویژگی ورودی. وقتی فاصله بین ویژگی‌ها کمتر از تحمل خوشه باشد، ویژگی‌های دارای رتبه پایین‌تر به ویژگی با رتبه بالاتر می‌چسبند. بالاترین رتبه یک است. برای اطلاعات بیشتر، به رتبه‌های اولویت و ابزارهای پردازش جغرافیایی مراجعه کنید.

جدول ارزش

خارج ازعوارض کلاس

کلاس عوارض خروجی

کلاس عوارض

join_attributes

(اختیاری)

تعیین می کند که کدام ویژگی از ویژگی های ورودی به کلاس ویژگی خروجی منتقل می شود.

  • ALL – تمام ویژگی های ویژگی های ورودی به کلاس ویژگی خروجی منتقل می شوند. این پیش فرض است.
  • NO_FID – تمام ویژگی ها به جز FID از ویژگی های ورودی به کلاس ویژگی خروجی منتقل می شوند.
  • ONLY_FID — فقط فیلد FID از ویژگی های ورودی به کلاس ویژگی خروجی منتقل می شود.

رشته

cluster_tolerance

(اختیاری)

حداقل فاصله ای که همه مختصات ویژگی (گره ها و رئوس) را از هم جدا می کند و همچنین فاصله ای که یک مختصات می تواند در X یا Y (یا هر دو) حرکت کند.

واحد خطی

نوع_خروجی

(اختیاری)

نوع تقاطعی را که می خواهید پیدا کنید انتخاب کنید.

  • INPUT – تقاطع های برگشت داده شده همان نوع هندسه ویژگی های ورودی با کمترین هندسه بعد خواهند بود. اگر همه ورودی ها چند ضلعی باشند، کلاس ویژگی خروجی شامل چند ضلعی خواهد بود. اگر یک یا چند ورودی خط باشد و هیچ یک از ورودی ها نقطه ای نباشد، خروجی خط خواهد بود. اگر یک یا چند ورودی نقطه باشد، کلاس ویژگی خروجی حاوی نقاط خواهد بود. این پیش فرض است.
  • LINE – تقاطع های خطوط برگردانده خواهند شد. این تنها زمانی معتبر است که هیچ یک از ورودی ها نقطه ای نباشند.
  • POINT – تقاطع های نقطه برگردانده خواهند شد. اگر ورودی ها خط یا چند ضلعی باشند، خروجی یک کلاس ویژگی چند نقطه ای خواهد بود.

رشته

این ابزار از فرآیند کاشی کاری برای مدیریت مجموعه داده های بسیار بزرگ برای عملکرد و مقیاس پذیری بهتر استفاده می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما