آموزش ArcGIS 10.8 :گام به گام (از مقدماتی تا پیشرفته ) قسمت۳

آموزش ArcGIS 10.8 :گام به گام (از مقدماتی تا پیشرفته ) قسمت2

خروجی های GIS  در نرم افزار ArcGIS 10.8

ArcGIS می‌تواند انواع مختلفی از خروجی را تولید کند، از جمله نقشه‌های تعاملی، نقشه‌های چاپ شده برای توزیع، فایل‌های تصویری برای استفاده در ارائه‌ها یا در وب‌سایت‌ها، انیمیشن‌های نقشه، و نقشه‌هایی که با استفاده از خدمات ابری ArcGIS Online به اشتراک می‌گذارند. در این فصل، نحوه ساخت هر یک از این نوع خروجی ها را یاد خواهید گرفت.

اهداف یادگیری

  • یک GIS تعاملی بسازید
  • طرح بندی نقشه ها را بسازید
  • ساخت انیمیشن های نقشه
  • از ArcGIS Online استفاده کنید

آموزش ۳-۱

ساخت یک GIS تعاملی

قبلاً شما از فصل ۲ می‌دانید که چگونه با بزرگنمایی و کوچک‌نمایی، جابجایی، استفاده از ابزار شناسایی و استفاده از ابزارهای دیگر مانند ابزار ذره‌بین، با یک فایل نقشه ایجاد کنید. با این حال، فایل نقشه ای که برای استفاده تعاملی در نظر گرفته شده است، می تواند پیشرفت های بیشتری داشته باشد، و این چیزی است که این آموزش در مورد آن است. به عنوان مثال، گاهی اوقات چیزی که می‌خواهید ببینید بسیار جزئی است و نمی‌توان آن را در حد کامل مشاهده کرد، اما باید هنگام بزرگ‌نمایی مشاهده شود. ArcGIS محدوده‌های مقیاس قابل مشاهده را برای لایه‌های نقشه برای این مورد فراهم می‌کند، بنابراین بسته به میزان بزرگنمایی یا بزرگنمایی بیرون که هستید، لایه های مختلفی را می بینید. علاوه بر این، باید درباره ویژگی‌های برچسب‌گذاری اطلاعات بیشتری کسب کنید. در مورد ابزاری به نام نکات نقشه و در مورد برگه تبدیل اطلاعات نقشه، مانند نقاط، به پیوندهای وب سایت ها یا فایل ها در نهایت، برای شفاف سازی داده ها برای کاربر نقشه، باید جداول ویژگی ها را پاکسازی کنید. پنهان کردن ویژگی‌هایی که برای شخصی که نقشه را مشاهده می‌کند هیچ فایده‌ای ندارد و نام مستعار خود مستندسازی را به ویژگی‌های مفید اختصاص می‌دهد. توجه داشته باشید که برای نمایش یک تصویر ماهواره ای که به عنوان یک سرویس وب در فایل نقشه آموزشی که می خواهید باز کنید، به اتصال اینترنت نیاز دارید.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. ArcMap را راه اندازی کنید و Tutorial3-1.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه با تمام لایه‌های قابل مشاهده باز می‌شود. شما نمی توانید خیابان های منهتن را که به نظر می رسد به جای خطوط یک چند ضلعی از رنگ قهوه ای هستند تشخیص دهید (فقط خیابان های منهتن به جای همه خیابان های شهر نیویورک برای صرفه جویی در فضای دیسک کامپیوتر گنجانده شده است). همچنین ویژگی های نقطه ای (آشپزخانه و سوپ آشپزی) روی هم انباشته شده اند تا برای اطلاعات بیشتر نتوانید تک تک نقاط را انتخاب کنید. در نهایت، تصویر ماهواره‌ای، در حالی که دیدن آن جالب است، به اطلاعاتی درباره مکان بعدی زوم کمک نمی‌کند. Obscured چند ضلعی برای پنج منطقه شهر نیویورک وجود دارد که اگر قابل مشاهده و برچسب گذاری باشد، برای انتخاب مناطق برای بزرگنمایی مفید خواهد بود.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter3 MyExercises ذخیره کنید.

به مقیاس نمایش نقشه خود در نوار ابزار استاندارد توجه کنید. مقیاس در تصویر ۱:۵۰۰۰۰۰ است، اما مقیاس شما ممکن است بسته به اندازه صفحه نمایش کامپیوتر و اندازه پنجره ArcMap متفاوت باشد. مقدار مقیاس به این معنی است که یک اینچ (یا پا یا هر واحد دیگر برای اندازه‌گیری خطی) روی صفحه رایانه معادل ۵۰۰۰۰۰ اینچ (یا واحد دیگر) روی زمین است. نسبت ۱:۵۰۰۰۰۰ کوچک است، بنابراین چنین مقیاس نقشه ای را مقیاس کوچک می نامند. شما در نهایت به سمت غرب منهتن در مقیاس تقریباً ۱:۳۰۰۰۰ زوم خواهید کرد که کسری بزرگتر است و به آن مقیاس بزرگ می گویند. بدیهی است که هر چه مقیاس بزرگتر باشد، جزئیات بیشتری را می توانید ببینید و استفاده کنید.

محدوده های مقیاس قابل مشاهده را تنظیم کنید

هنگامی که یک محدوده مقیاس حداقل را برای یک لایه نقشه تنظیم می کنید (حداقل مقیاسی که در آن نمایش داده می شود)، اگر بیشتر از حداقل بزرگنمایی کنید، لایه نمایش داده نمی شود. هنگامی که یک محدوده حداکثر مقیاس را تنظیم می کنید (حداکثر مقیاسی که در آن نمایش داده می شود)، اگر بیشتر از حداکثر بزرگنمایی کنید، لایه نمایش داده نمی شود.

  1. در بالای پنجره فهرست مطالب، روی دکمه List By Drawing Order (سمت چپ ترین دکمه) کلیک کنید.

این حالت از فهرست مطالب، اطلاعاتی را در مورد اینکه چه لایه‌هایی در مقیاس نقشه فعلی قابل مشاهده هستند، پس از تعیین محدوده‌های مقیاس قابل مشاهده ارائه می‌دهد.

در مرحله بعد، از نشانک‌ها استفاده می‌کنید تا به راحتی بتوان دستورالعمل‌ها را دنبال کرد و محدوده‌های مقیاس قابل مشاهده را در این آموزش اختصاص داد. نشانک ها یک ویژگی ضروری برای کاربر نهایی نقشه نیستند.

  1. روی نشانک‌ها > منطقه منهتن کلیک کنید. در جعبه متن مقیاس در نوار ابزار استاندارد، مخرج را با اضافه کردن ۱ به آن ویرایش کنید (به عنوان مثال، اگر ۲۰۰۰۰۰ است، آن را ۲۰۰۰۰۱ کنید) و کلید Tab را فشار دهید.

آخرین مرحله، اضافه کردن ۱ به مخرج مقیاس، میانبری است تا زمانی که در آینده از نشانک Manhattan Borough استفاده می کنید، لایه هایی که می خواهید تغییر دهید نمایش داده می شوند. لایه تصویر ماهواره ای را در این مقیاس روشن می کنید و مقیاس فعلی آن را به حداقل مقیاس برگه تبدیل می کنید. سپس در این مقیاس یا کوچک‌نمایی بیشتر، این لایه نمایش داده نمی‌شود (اما برای مقیاس نشانک منهتن که یک فوت بزرگ‌تر شده است ظاهر می‌شود).

  1. روی Basemap کلیک راست کرده و Visible Scale Range > Set Minimum Scale را کلیک کنید. همین کار را برای امکانات غذایی نیز انجام دهید.
  2. روی نشانک‌ها > نیویورک کلیک کنید.

فقط بخش‌ها و خیابان‌ها روشن هستند. توجه داشته باشید که علامت‌های تیک برای Food Facilities و Basemap اکنون سایه زده شده‌اند، که نشان می‌دهد این لایه‌ها در دسترس هستند اما در مقیاس فعلی قابل مشاهده نیستند.

  1. روی نشانک‌ها > منطقه منهتن کلیک کنید.

همه لایه ها روشن هستند.

  1. روی Bookmarks > Central Park West Side کلیک کنید و ۱ را مانند مرحله ۲ به مخرج مقیاس اضافه کنید.
  2. حداقل مقیاس قابل مشاهده را برای خیابان ها تنظیم کنید.

اکنون همه نشانک‌ها را امتحان کنید، از NYC شروع کنید. NYC اکنون فقط Boroughs را نشان می دهد. Manhattan Borough تصویر Basemap و Food Facilities را اضافه می کند. Central Park West Side خیابان‌ها را اضافه می‌کند تا همه لایه‌ها روشن باشند.

برچسب روی امکانات غذایی

در حالی که امکانات غذا در مقیاس نشانک منهتن بورو روشن می‌شود، تا زمانی که برروی نشانک سنترال پارک غربی زوم نکنید، برچسب‌ها را برای آنها نمایش نمی دهد.

  1. روی Bookmarks > Central Park West Side کلیک کنید و ۱ را به مخرج مقیاس اضافه کنید.
  2. روی Food Facilities کلیک راست کرده و روی Properties > Labels کلیک کنید. تیک گزینه Label features in this layer را انتخاب کنید و بررسی کنید که FACILITY_N فیلد برچسب است.

ابتدا به برچسب یک هاله می دهید تا کاملاً قابل مشاهده باشد. سپس محدوده مقیاس قابل مشاهده آن را تنظیم خواهید کرد.

  1. روی دکمه Symbol > Edit Symbol > Mask > Halo کلیک کنید.
  2. برای اندازه ۱٫۵ تایپ کنید و روی دکمه Symbol کلیک کنید.
  3. یک سبز کم رنگ برای رنگ پر، بدون رنگ برای رنگ طرح کلی انتخاب کنید و روی OK > OK کلیک کنید.
  4. در پنجره Symbol Selector، اندازه را روی ۶ تنظیم کرده و روی OK کلیک کنید.
  5. در پنجره Layer Properties، روی دکمه Scale Range کلیک کنید > برچسب ها را هنگام بزرگنمایی نشان داده نشود، <Use current scale> را برای Out فراتر انتخاب کنید و روی OK > OK کلیک کنید.
  6. روی نشانک‌ها > Central Park West Side کلیک کنید.

شما باید برچسب هایی را برای امکانات غذایی ببینید. آنها بسیار برجسته هستند زیرا Food Facilities لایه نقشه مورد علاقه اصلی در این فایل نقشه است.

نوبت شماست

خیابان‌ها را با استفاده از خیابان به‌عنوان فیلد برچسب با فونت اندازه ۶ و هاله اندازه ۱٫۲۵ که رنگ تیره مایل به قهوه‌ای روشن و بدون طرح کلی دارد، برچسب بزنید. برای محدوده مقیاس (هنگامی که بزرگ‌نمایی می‌شود، برچسب‌ها نشان داده نشود)، از مقیاس فعلی استفاده کنید. در برگه Labels از Properties، روی Placement Properties > Placement > Parallel برای جهت یابی و On line برای موقعیت (در بالا به عنوان موقعیت را خاموش کنید) کلیک کنید.

همچنین، از BoroName به عنوان فیلد برچسب برای Boroughs با فونت اندازه ۸، هاله سایز ۱٫۵، آبی روشن برای پرکردن هاله و بدون طرح کلی استفاده کنید.

در نهایت، برای نشانک Central Park West Side، حداکثر مقیاس را برای برچسب‌های Boroughs تنظیم کنید. ابتدا، قبل از تنظیم حداکثر مقیاس، ۱ را به مخرج مقیاس اضافه کنید. سپس برچسب منهتن نباید زمانی که در نشانک Central Park West Side است نمایش داده شود.

همه نشانک‌ها را امتحان کنید، از NYC شروع کنید. توجه داشته باشید که برچسب‌های خیابانی شما بر برچسب‌های مهم‌تر تسهیلات غذایی شما اولویت دارند: همه مراکز غذایی برچسب ندارند. در مرحله بعد، به برچسب‌های Food Facilities اولویت نمایش را می‌دهید.

اولویت ها را برای برچسب ها تعیین کنید

  1. گزینه Labels را در Layer Properties for Food Facilities باز کنید و روی Placement Properties > Conflict Detection کلیک کنید.
  2. High را برای وزن برچسب و وزن ویژگی انتخاب کنید و روی OK > OK کلیک کنید.
  3. گزینه Labels را در Layer Properties for Streets باز کنید و روی Placement Properties > Conflict Detection کلیک کنید.
  4. متوسط ​​را برای وزن برچسب و کم را برای وزن ویژه انتخاب کنید.

اکنون برچسب‌های Food Facilities همه نمایش داده می‌شوند و اولویت دارند.

یکی دیگر از پیشرفت‌ها کاهش تعداد برچسب‌های خیابانی است که برای کاهش شلوغی ، با استفاده از مرحله بعدی ایجاد می‌شوند.

  1. مقدار ۱ را در قسمت Buffer تایپ کنید.
  2. روی OK > OK کلیک کنید.

اکنون همه برچسب‌های امکانات غذایی، به علاوه خیابان‌های کافی برای دریافت بلبرینگ شما نمایش داده می‌شوند.

تنظیمات فیلد

هنگامی که از ابزار Identify برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنید، فقط باید ویژگی های مربوطه را ببینید و آنها باید نام انگلیسی ساده داشته باشند. در مرحله بعد، ویژگی های میدانی Food Facilities and Streets را برای این منظور تنظیم می کنید.

  1. برگه فیلدها را در Layer Properties for Food Facilities باز کنید و روی دکمه Turn Off All Fields کلیک کنید. (برای اینکه دیده نشوند). برای روشن کردن مجدد آن فیلدها (قابل مشاهده شدن) کادرهای FACILITY_N، FACILITY_A، ZIP و Factype_1 را انتخاب کنید.
  2. برای انتخاب روی FACILITY_N کلیک کنید و نام را به عنوان نام مستعار تایپ کنید. به طور مشابه، آدرس را به عنوان نام مستعار برای FACILITY_A، کد ZIP را برای ZIP، و Type را برای Facttype_1 تایپ کنید. روی OK کلیک کنید.

اکنون سرصفحه‌های این ویژگی‌ها نام مستعار را به جای نام اصلی نشان می‌دهند.

  1. همه فیلدهای Streets به جز خیابان را خاموش کنید و نام مستعار را به آن بدهید.
  2. سعی کنید از ابزار Identify for Food Facilities and Streets استفاده کنید تا ستون ها و نام های مستعار قابل مشاهده را ببینید.

نتایج مفید و به وضوح برچسب گذاری شده اند. این برای کاربر نقشه بسیار مفید است.

نکات نقشه را تنظیم کنید

هنگامی که ماوس را روی یک ویژگی نگه می‌دارید، می‌توانید یک ویژگی برای نمایش در یک پنجره کوچک به نام نکته نقشه دریافت کنید.

  1. برگه نمایش ویژگی های لایه برای امکانات غذایی را باز کنید.
  2. آدرس برای نمایش عبارت را انتخاب کنید و روی نمایش نکات نقشه با استفاده از عبارت نمایش کلیک کنید.

پس از اینکه روی OK کلیک کردید، هر زمان که ماوس را روی یک Food Facility نگه دارید، آدرس آن را در یک پنجره راهنمایی نقشه دریافت خواهید کرد.

  1. روی OK کلیک کنید و روی برخی از امکانات غذایی نگه دارید تا نکات نقشه را ببینید.

ایجاد لینک های نقشه

اگر مشخصه‌ای با آدرس‌های وب‌سایت URL برای تأسیسات غذایی وجود داشت، می‌توانید آن را در برگه نمایش ویژگی‌ها انتخاب کنید و ویژگی‌های نقشه‌برداری شده را به لینک‌ها برگه تبدیل کنید. در اینجا اینطور نیست. با این وجود، می‌توانید به صورت دستی برخی از لینک‌ها را به ویژگی‌ها وارد کنید، که در مرحله بعد انجام می‌دهید.

  1. با انبار غذا، کمپین علیه گرسنگی، غرب منطقه را بزرگنمایی کنید.

۲٫روی ابزار Identify در نوار ابزار Tools کلیک کنید.

۳٫روی علامت نقطه برای انبار غذای کمپین غرب در برابر گرسنگی کلیک کنید.

۴٫در پنجره Identify، روی مقدار مشخصه در قسمت Food Facilities در پانل بالا کلیک راست کرده و روی Add Hyperlink کلیک کنید.

۵٫روی پیوند به URL کلیک کنید، http://www.wscah.org/ را در کادر متن مربوطه تایپ کنید، روی OK کلیک کنید و ابزار Identify را ببندید.

۶٫مراحل ۴ و ۵ را برای Godard Riverside Community Ctr تکرار کنید. و از http://goddard.org/ برای URL استفاده کنید.

واحد غذایی باقیمانده در این گروه سه نفره هنوز وب سایت ندارد. بنابراین به جای آن می توانید یک لینک به یک فایل – در این مورد، یک PDF در هارد دیسک رایانه خود قرار دهید.

  1. با ابزار Identify، روی نشانگر نقطه فدراسیون Westside برای سالمندان و مسکن حمایتی کلیک کنید، روی آدرس آن کلیک راست کرده و روی Add Hyperlink کلیک کنید. روی دکمه مرور برای پیوند به فایل کلیک کنید، به پوشه Data\DataFiles بروید و Westside pdf > Open > OK را کلیک کنید، پنجره Identify را ببندید.
  2. بر روی ابزار Hyperlink در نوار ابزار Tools کلیک کنید (همه ویژگی های دارای پیوندهای موجود یک نقطه آبی در نشانگرهای نقطه خود دریافت می کنند) و هایپرلینک های خود را امتحان کنید.

شما باید نوک رعد و برق ابزار هایپرلینک را دقیقاً در مرکز یک نقطه آبی قرار دهید تا رعد و برق تیره شود. سپس می توانید برای فعال سازی لینک کلیک کنید.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۳-۲

ایجاد طرح بندی نقشه

در این آموزش نحوه ایجاد طرح‌بندی نقشه در ArcMap برای استفاده در یک فایل Word، ارائه پاورپوینت یا وب‌سایت – یا برای توزیع به عنوان نقشه‌های کاغذی را فرا می‌گیرید. طرح‌بندی نقشه دارای عناصر مختلفی است، از جمله: عنوان، خود نقشه، راهنما، نوار مقیاس برای فواصل زمین، یادداشت‌هایی برای منابع داده و غیره. به جای استفاده از قالب های چیدمان از پیش ساخته شده، یاد خواهید گرفت که ابتدا طرح بندی های خود را بسازید – یک مهارت ضروری است.

یک فایل نقشه باز کنید و یک فایل لایه ذخیره کنید

مجموعه طرح‌بندی‌هایی که در این آموزش تولید می‌کنید برای مقایسه جمعیت‌ها بر اساس نژاد یا قومیت برای ایالت‌ها هستند. برای تسهیل مقایسه جمعیت ها بر روی نقشه های جداگانه، استفاده از مقیاس عددی یکسان برای همه نقشه ها مطلوب است. آیا تا به حال سعی کرده اید نمودارهای میله ای را در روزنامه یا نشریه دیگری که در آن دسته بندی های محور افقی یکسان است اما مقیاس های محور عمودی متفاوت است، مقایسه کنید؟ در ذهن خود، باید سعی کنید آنها را به نحوی در یک مقیاس برگه تبدیل کنید تا مقایسه کنید. در حالی که ممکن است بتوانید هر نقشه را به طور جداگانه با نقاط شکست سفارشی خود بهتر نشان دهید، برای مقاصد مقایسه بهتر است از نقاط شکست یکسان برای همه نقشه ها استفاده کنید. بنابراین به عنوان بخشی از کار، یک فایل لایه را ذخیره می کنید که امکان استفاده مجدد آسان از مقیاس عددی را فراهم می کند.

  1. Tutorial3-2.mxd را از پوشه Maps باز کنید.
  2. فایل نقشه را به عنوان Tutorial3-2.mxd در پوشه Chapter3 ذخیره کنید.
  3. روی Population در پنجره Table of Contents کلیک راست کنید، روی Save As Layer File کلیک کنید، به پوشه Chapter3 MyExercises بروید، lyr را برای Name تایپ کنید و روی Save کلیک کنید.

تصویر نشان داده شده طرح بندی سفارشی است که می سازید، در حالت طراحی که در آن طرح بندی ها را می سازید نشان داده شده است. خطوط افقی و عمودی آبی راهنماهایی هستند که شما برای تراز و قرارگیری دقیق عناصر ایجاد می کنید. هنگامی که آن را چاپ می کنید یا آن را به عنوان یک تصویر ذخیره می کنید، روی طرح ظاهر نمی شوند.

گزینه های Layout View را تأیید کنید

برای کار بر روی طرح‌بندی‌ها باید تنظیمات گزینه را تأیید کنید. برای ایجاد و نمایش دستورالعمل‌ها و اینکه عناصر چیدمان روی آن‌ها بچسبند، به تنظیماتی نیاز دارید. Snapping تراز کردن عناصر چیدمان را آسان و دقیق می کند.

  1. در نوار منو، روی View > Layout View کلیک کنید.
  2. در نوار منو، روی Customize > ArcMap Options > برگه Layout View کلیک کنید.
  3. بررسی کنید که تنظیمات شما مطابق شکل باشد. در قسمت Appearance، Show horizontal guides، Show vertical guides، و Show lined line under active data frame را علامت بزنید.

  1. پس از اتمام، روی OK کلیک کنید.

جهت و اندازه صفحه طرح بندی را تنظیم کنید

سپس، صفحه طرح بندی را با استفاده از یک فایل ۸٫۵ در ۱۱ اینچی تنظیم کنید.

  1. در هر نقطه از فضای سفید خارج از طرح، راست کلیک کنید و روی Page and Print Setup کلیک کنید.
  2. اگر به چاپگری دسترسی دارید، آن و ویژگی های مورد نظر را انتخاب کنید و سپس هر پنجره ای را برای تنظیم ویژگی های چاپگر ببندید.
  3. در پنجره ArcMap Page and Print Setup، Letter (8.5 در ۱۱ اینچ) را برای اندازه کاغذ و Landscape را برای جهت در هر دو پانل Paper و Page انتخاب کنید.

مطمئن شوید که دکمه های گزینه برای جهت افقی را در دو مکان در پنجره Page و Print Setup انتخاب کنید.

  1. روی OK کلیک کنید.
  2. در هر نقطه از طرح بندی کلیک راست کرده و روی دکمه Zoom Whole Page کلیک کنید.

ایجاد و استفاده از دستورالعمل ها در نمای طرح بندی

در مراحل بعدی از خط کش های عمودی و افقی برای ایجاد خطوط راهنما استفاده خواهید کرد.

  1. روی خط کش افقی بالای ۸٫۵ اینچ کلیک کنید تا یک راهنمای آبی عمودی در آن مکان ایجاد کنید.

اگر راهنمای خود را در مکان اشتباهی قرار دادید، روی فلش آن روی خط کش راست کلیک کنید، روی Clear Guide کلیک کنید و دوباره شروع کنید. یا می‌توانید فلش آن را بکشید تا آن را تغییر دهید.

  1. همین کار را در ۷ اینچ روی خط کش عمودی سمت چپ انجام دهید.
  2. روی نقشه کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید (طرح کلی قاب و دستگیره های آن ظاهر می شود)، روی نقشه کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید و سپس روی گزینه Size and Position کلیک کنید.
  3. تیک گزینه Reserve Aspect Ratio را انتخاب کنید، ۷٫۵ را در قسمت Size Width تایپ کنید، کلید Tab را فشار دهید و OK را بزنید.

نقشه شما اکنون بیش از حد بزرگ‌نمایی شده است، اما ابعاد آن برای طرح‌بندی مناسب است.

  1. نقشه را طوری بکشید که گوشه سمت راست بالای آن در تقاطع دو راهنما باشد.

وقتی رها می کنید، نقشه دقیقاً به محل تقاطع راهنماها می چسبد.

هدف از مرحله بعدی پر کردن مستطیل عنصر نقشه با نقشه تا حد امکان است.

  1. از ابزار Zoom برای به حداکثر رساندن نقشه ۴۸ حالت به هم پیوسته در مستطیل عنصر نقشه آن استفاده کنید.

اگر می خواهید دوباره شروع کنید، روی دکمه Full Extent کلیک کنید.

درج عنوان

  1. در نوار منو، روی Insert > Title کلیک کنید و روی عنوان دوبار کلیک کنید.
  2. جمعیت آسیایی (۲۰۱۰) را در کادر نوشتاری تایپ کنید، و به جای کد محصور شده در پرانتزهای زاویه ای.
  3. روی Change Symbol کلیک کنید، ۲۲ را برای اندازه و روی B (Bold) برای Style کلیک کنید.
  4. روی OK > OK کلیک کنید.
  5. عنوان را روی نقشه وسط قرار دهید.

یک راهنما درج کنید

  1. روی خط کش افقی در ۱۰٫۵ اینچ کلیک کنید تا یک راهنما عمودی جدید ایجاد کنید، و روی خط کش عمودی در ۱٫۵ اینچ کلیک کنید تا یک دستورالعمل افقی جدید ایجاد کنید.
  2. روی Insert > Legend کلیک کنید (جمعیت باید در پانل سمت راست باشد، Legend Items)، چهار بار Next را کلیک کنید و روی Finish کلیک کنید.

تغییر اندازه و قرار دادن راهنما سه مرحله بعدی را انجام می دهد.

  1. راهنما را طوری بکشید که سمت راست آن به راهنمای عمودی ۱۰٫۵ اینچی و پایین به راهنمای افقی ۱٫۵ اینچی بچسبد.
  2. روی خط کش افقی در ۹ اینچ کلیک کنید تا یک خط کش عمودی جدید ایجاد کنید.
  3. دستگیره بالای سمت چپ راهنما را به سمت راست و پایین بکشید تا راهنما کوچکتر شود. آن را به خط راهنمای عمودی ۹ اینچی در سمت چپ بچسبانید در حالی که روی خط راهنمای عمودی ۱۰٫۵ اینچی در سمت راست و ۱٫۵ اینچی افقی در پایین قفل بمانید.

یک نوار مقیاس قرار دهید

  1. برای ایجاد یک راهنمای افقی جدید روی خط کش عمودی در ۱ اینچ کلیک کنید.
  2. روی Insert > Scale Bar کلیک کنید.
  3. روی Scale Line 2 > Properties کلیک کنید.
  4. Miles را برای واحدهای بخش انتخاب کنید و روی OK > OK کلیک کنید.
  5. نوار مقیاس را طوری بکشید که بالای آن در خط راهنمای افقی ۱ اینچی و سمت راست آن در خط راهنمای عمودی ۸٫۵ اینچی قرار گیرد.
  6. روی نوار مقیاس کلیک راست کرده و روی Zoom to Selected Elements کلیک کنید.
  7. سمت چپ نوار مقیاس را به سمت راست بکشید تا عرض آن به ۱۰۰۰ مایل برسد.

این کار به آزمون و خطا نیاز دارد و شما آن را بکشید و رها کنید تا عرض حاصل را بر حسب مایل ببینید.

  1. در هر نقطه از طرح بندی کلیک راست کرده و روی Zoom Whole Page کلیک کنید.

درج متن

  1. روی خط کش عمودی در ۰٫۵ اینچ کلیک کنید تا یک دستورالعمل افقی جدید ایجاد کنید.
  2. روی Insert, Text کلیک کنید.

ArcMap یک جعبه متن کوچک را در مرکز نقشه شما قرار می دهد (دیدن آن در این مقیاس دشوار است).

  1. روی کادر متن دوبار کلیک کنید، Source: US Census Bureau را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.
  2. کادر متن را طوری بکشید که گوشه سمت راست بالای آن در تقاطع راهنماهای ۸٫۵ اینچی عمودی و ۰٫۵ اینچی افقی باشد.

این طرح را کامل می کند.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

یک تصویر JPEG از طرح بندی ایجاد کنید

  1. روی File > Export Map کلیک کنید.
  2. تصویر را با نام فایل Tutorial3-2 در پوشه Chapter3 MyExercises با Save as type JPEG و وضوح ۳۰۰ dpi (کیفیت انتشار، یک فایل بزرگ) ذخیره کنید. روی ذخیره کلیک کنید.
  3. با استفاده از File Explorer، به پوشه Chapter3 MyExercises بروید و روی Tutorial3-2jpg دوبار کلیک کنید تا در یک نمایشگر باز شود.

این یک نقشه واضح و حرفه ای است.

  1. نمایشگر و File Explorer را ببندید.

آموزش ۳-۳

استفاده مجدد از یک طرح نقشه سفارشی

استفاده مجدد از نقشه سفارشی خود برای تولید نقشه های اضافی باعث صرفه جویی در زمان می شود، اما به همان اندازه مهم است که نقشه های حاصل سازگاری دارند. استفاده مجدد تضمین می کند که اندازه ها و محل قرارگیری اشیا با مجموعه ای از نقشه ها مطابقت کامل دارند.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. Tutorial3-3.mxd را از پوشه Maps باز کنید. شما صفت آسیایی را با ویژگی Black لایه جمعیت جایگزین خواهید کرد.
  2. فایل نقشه را به عنوان Tutorial3-3.mxd در پوشه Chapter3 ذخیره کنید.

از یک فایل لایه استفاده کنید

  1. روی View > Data View کلیک کنید.
  2. روی لایه Population در پنجره Table of Contents کلیک راست کرده و روی Properties > Tab Symbology > دکمه Import کلیک کنید.
  3. در کادر محاوره ای Import Symbology، روی دکمه مرور کلیک کنید. به پوشه Chapter3 MyExercises بروید، روی lyr دوبار کلیک کنید و روی OK کلیک کنید.
  4. در کادر محاوره ای Import Symbology Matching، روی فلش Value Field کلیک کنید و روی Black > OK کلیک کنید.
  5. در پنجره برگه نمادشناسی، سطح شیبدار رنگ را به یک سطح شیبدار آبی تک رنگ تغییر دهید، روی سطح شیبدار رنگی (در سمت راست برچسب، سطح شیبدار رنگی) کلیک راست کنید و روی دکمه Properties > پیکان رنگ ۱ > تراشه رنگ سفید > کلیک کنید. برای رنگ ۲ > پیکان آن > آبی تیره > OK > OK.
  6. روی View > Layout View کلیک کنید.
  7. عنوان نقشه را به Black Population (2010) تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

۸٫فایل نقشه خود را ذخیره کنید

نوبت شماست

با ایجاد یک فایل نقشه برای یکی از جمعیت های زیر از الگوی خود، در تکمیل مجموعه نقشه جمعیت بر اساس نژاد استفاده کنید: سفیدپوست، اسپانیایی برگهار، یا بومی آمریکایی. نام نقشه را Tutorial3-3_YourTurn.mxd بگذارید و آن را در پوشه Chapter3 MyExercises ذخیره کنید. از سطح رنگی تک رنگ به انتخاب خود استفاده کنید، اما از فایل لایه StatesPopulation.lyr برای نقاط شکست مجددا استفاده کنید.

آموزش ۳-۴

ایجاد یک الگوی نقشه سفارشی با دو نقشه

برای تسهیل مقایسه، می توانید دو یا چند نقشه را در یک طرح قرار دهید. نقشه‌های جمعیتی شما بر اساس گروه‌های نژادی/قومی برای این منظور ایده‌آل هستند زیرا مقیاس عددی یکسانی دارند و مقایسه را آسان می‌کنند.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. Tutorial3-4.mxd را از پوشه Maps باز کنید و فایل نقشه را به عنوان Tutorial3-4.mxd در پوشه Chapter3 ذخیره کنید.
  2. از ابزارهای زوم خود برای دریافت ۴۸ حالت پیوسته برای پر کردن پنجره نقشه استفاده کنید.
  3. روی لایه نقشه جمعیت کلیک راست کنید و فعلا ویژگی های برچسب را خاموش کنید.

هر بار که تغییری در قاب داده ایجاد می‌کنید، باید منتظر ماند تا ArcMap برچسب‌هایی اضافه کند، زمانی که به نمای طرح‌بندی می‌رسید. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به ترسیم نقشه، برچسب زدن را خاموش کنید. پس از اتمام طرح بندی می توانید دوباره آن را روشن کنید. با این وجود، ArcMap ممکن است در واکنش به تغییرات شما در این آموزش کند شود، پس صبور باشید. Layout View استفاده سنگینی از منابع کامپیوتری است.

یک چارچوب داده دوم ایجاد کنید

تا به حال با اسناد نقشه ای کار کرده اید که فقط یک قاب داده در فهرست مطالب دارند. این امکان وجود دارد که دو یا چند فریم داده داشته باشید و اگر می خواهید مانند این آموزش دو یا چند نقشه در یک طرح داشته باشید، این امر ضروری است. در حالی که می‌توانید با کلیک روی Insert > Data Frame یک قاب داده جدید از ابتدا ایجاد کنید، ساده‌ترین کار این است که قاب داده موجود را کپی و جایگذاری کنید، و سپس لایه‌های نقشه آن را تغییر دهید یا به آن اضافه کنید. یکی از مزایای کپی و چسباندن این است که قاب داده موجود دارای یک طرح ریزی نقشه است (در این مورد Albers Equal Area Conic) و هنگامی که آن را کپی و پیست می کنید تا یک قاب داده جدید ایجاد کنید، طرح ریزی حفظ می شود. در غیر این صورت، اگر بخواهید یک قاب داده جدید از ابتدا ایجاد کنید، باید طرح ریزی را به عنوان یک سری مراحل جداگانه اضافه کنید.

  1. در پنجره Table of Contents، روی Layers کلیک راست کنید، روی Properties > سربرگ General کلیک کنید و نام آن را از Layers به ​​AsianPopulation تغییر دهید (اما روی OK کلیک نکنید).
  2. روی برگه Coordinate System کلیک کنید و توجه کنید که پروژکتور USA Contiguous Albers Equal Area Conic است.

این برجستگی بخشی از کره زمین را که شامل ۴۸ حالت به هم پیوسته است، صاف می کند. توجه داشته باشید که در زیر نام طرح، یک WKID وجود دارد. این شناسه شناخته شده است، کدی که یک طرح ریزی خاص را نشان می دهد.

  1. روی OK > بله کلیک کنید.
  2. روی Insert > Data Frame کلیک کنید. روی لایه Population از قاب داده AsianPopulation کلیک راست کرده و روی Copy کلیک کنید.
  3. روی New Data Frame کلیک راست کرده و روی Paste کلیک کنید.

ArcMap یک کپی از قاب داده را به فهرست مطالب اضافه می کند.

  1. روی New Data Frame کلیک راست کرده و روی Properties > زبانه General کلیک کنید. نام قاب داده چسبانده شده را به BlackPopulation تغییر دهید.
  2. روی برگه Coordinate System کلیک کنید و در قسمت خالی ۱۰۲۰۰۳ را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. این شناسه شناخته شده پروژکشن مخروطی مساحت مساوی Albers Contiguous ایالات متحده را برای مطابقت با سایر قاب داده اعمال می کند.
  3. برای پاک کردن اخطار تغییر شکل، روی Yes کلیک کنید.

نوبت شماست

برای نمادشناسی لایه نقشه جمعیت در قاب داده BlackPopulation، روی Population کلیک راست کنید، روی Properties کلیک کنید و روی زبانه نمادشناسی کلیک کنید. فایل لایه StatesPopulation.lyr را با استفاده از سیاه به عنوان فیلد مقدار وارد کنید. همان سطح رنگی قاب داده AsianPopulation را حفظ کنید. سپس هر دو فریم داده می توانند از یک راهنما در طرح نقشه استفاده کنند. فایل نقشه تمام شده شما همانطور که نشان داده شده ظاهر می شود. توجه داشته باشید که برای جابجایی از یک فریم داده به فریم دیگر، روی قاب داده کلیک راست کرده و روی Activate کلیک کنید. برچسب قاب داده فعال در فهرست مطالب به صورت پررنگ است.

دستورالعمل ها را در Layout View ایجاد کنید

شامل چیدمانی است که در مراحل این تمرین ایجاد خواهید کرد. مقایسه بین دو توزیع جمعیت را آسان می کند.

  1. روی View > Layout View کلیک کنید.

هر دو فریم داده در نما هستند اما ممکن است مستقیماً روی یکدیگر قرار گیرند به طوری که شما فقط یکی را ببینید.

  1. روی نمای قابل مشاهده کلیک کنید، آن را یک اینچ یا بیشتر به سمت بالا بکشید و رها کنید تا هر دو نما را ببینید.
  2. در نمای layout، در طرح بندی کلیک راست کنید، روی Page و Print Setup کلیک کنید، مطمئن شوید که Size Letter است، مطمئن شوید که هر دو گزینه Portrait در کادرهای Page و Paper انتخاب شده اند و سپس روی OK کلیک کنید.
  3. روی خط کش افقی در علامت های ۰٫۵-، ۶٫۵-، ۶٫۸- و ۸٫۰ اینچی کلیک کنید.
  4. روی خط کش عمودی در علامت های ۱٫۰-، ۵٫۴-، ۵٫۶-، ۶٫۵- و ۱۰٫۰ اینچی کلیک کنید.

تغییر مکان و تغییر اندازه فریم های داده

  1. مطمئن شوید که قاب داده آسیایی جمعیت فعال است.

نام قاب داده آن باید در فهرست محتویات پررنگ باشد و دستگیره های چنگ زدن در مرز آن در طرح قابل مشاهده باشد.

  1. قاب داده AsianPopulation را بکشید تا گوشه سمت چپ بالای آن به تقاطع راهنمای افقی ۱۰٫۰ اینچی و راهنمای عمودی ۰٫۵ اینچی بچسبد.
  2. دستگیره پایین سمت راست قاب داده را بکشید تا آن را در راهنمای عمودی ۶٫۵ اینچی بچسبانید. یک دستگیره گرفتن از خط پایین را بکشید تا پایین قاب داده را به خط راهنمای افقی ۵٫۶ اینچی منتقل کنید.
  3. قاب داده BlackPopulation را بکشید تا گوشه سمت چپ بالای آن در تقاطع راهنمای افقی ۵٫۴ اینچی و راهنمای عمودی ۰٫۵ اینچی قرار گیرد.
  4. قاب داده BlackPopulation را بکشید تا دستگیره پایین سمت راست آن در راهنمای عمودی ۶٫۵ اینچی بچسبد. پایین قاب داده را به راهنمای افقی ۱٫۰ بکشید.

وسعت نقشه هر دو فریم داده را تغییر و هماهنگ کنید

هدف از این تمرین این است که نقشه هر فریم داده را پر کند و در هر دو فریم از نظر وسعت یکسان باشد. متأسفانه، راه مستقیمی برای انجام این کار وجود ندارد، اما یک راهنمای خوب به نام شاخص‌های گسترش وجود دارد که برای نزدیک شدن به هدف از آن استفاده می‌کنید.

  1. مطمئن شوید که قاب داده آسیایی جمعیت فعال است. از ابزارهای Zoom و Pan خود استفاده کنید تا ۴۸ حالت به هم پیوسته را بدست آورید تا کادر داده را پر کرده و در مرکز قرار دهید.

مراقب باشید که دکمه Pan کلیک نشود یا بعد از استفاده روشن بماند. تغییر تصادفی نمای نقشه و وسعت با این ابزار آسان است. بنابراین همیشه پس از استفاده از ابزار Pan بر روی ابزار Select Elements در نوار ابزار Tools کلیک کنید.

  1. قاب داده BlackPpulation را فعال کنید.
  2. راست کلیک کنید و روی Properties > Extent Indicators کلیک کنید.
  3. AsianPopulation را از پانل سمت چپ به پانل سمت راست منتقل کنید و روی OK کلیک کنید.
  4. روی دکمه Fixed Zoom Out کلیک کنید در نوار ابزار استاندارد به طوری که کل نشانگرهای اندازه قرمز را مشاهده کنید.

۶٫از ابزار Zoom In برای کشیدن یک مستطیل مطابق با مستطیل قرمز شاخص های وسعت استفاده کنید.

می توانید مراحل ۴ و ۵ را تکرار کنید تا زمانی که قاب داده BlackPopulation به اندازه قاب داده AsianPopulation نزدیک شود.

  1. روی دکمه Select Elements در نوار ابزار Tools کلیک کنید. روی کادر داده BlackPopulation کلیک راست کرده و روی Properties > Extent Indicators کلیک کنید. AsianPopulation را از پانل سمت راست به پانل سمت چپ منتقل کنید و روی OK کلیک کنید.

حالا هر دو فریم باید نقشه هایی داشته باشند که فریم ها را پر کرده و به خوبی مطابقت داشته باشند.

یک راهنما درج کنید

  1. روی محیط نقشه آسیایی جمعیت در طرح کلیک کنید تا چارچوب آن فعال شود.
  2. روی Insert > Legend کلیک کنید.
  3. چهار بار روی Next کلیک کنید و سپس روی Finish کلیک کنید.
  4. راهنما را طوری بکشید که در سمت راست بالا به تقاطع راهنمای عمودی ۸ اینچی و تقاطع راهنمای افقی ۶٫۵ اینچی بچسبد و سپس اندازه آن را طوری تغییر دهید که بین راهنماهای عمودی ۶٫۸ و ۸ اینچی قرار گیرد.

راهنما را به یک گرافیک برگه تبدیل کنید و آن را تغییر دهید

این راهنما دارای عنوان “ASIAN” است که باید آن را حذف کنید تا راهنما کلی باشد و برای هر دو فریم داده اعمال شود. می توانید راهنما را با برگه تبدیل آن به گرافیک و حذف گروه بندی قسمت های آن ویرایش کنید.

  1. روی راهنما کلیک راست کرده و روی Zoom to Selected Elements کلیک کنید.
  2. روی راهنما کلیک راست کرده و Convert To Graphics را کلیک کنید.

اکنون راهنما دیگر یک “شیء زنده” نیست که اگر لایه جمعیت آسیایی را مجدداً نمادسازی کنید، به طور خودکار به روز می شود. این یک گرافیک ثابت است، اما اکنون می توانید آن را ویرایش کنید.

  1. روی راهنما کلیک راست کرده و Ungroup را بزنید.

در حالی که در اینجا مورد نیاز نیست، می‌توانید تراشه‌های رنگ را از فواصل عددی آن‌ها جدا کرده و متن فاصله را ویرایش کنید.

  1. روی هر نقطه خارج از راهنما کلیک کنید تا قسمت های آن را لغو انتخاب کنید، روی کادر متنی ASIAN کلیک راست کرده و Delete را فشار دهید. کادرهای متن Legend و Population را به پایین بکشید تا آنها را به بقیه راهنما نزدیکتر کنید.

جایگزینی که اغلب بهتر از کشیدن کار می کند، انتخاب یک عنصر، مانند کادر متنی Population، و استفاده از کلیدهای جهت نما (در این مورد، فلش پایین) برای جابجایی آن است.

  1. یک مستطیل را در اطراف تمام قسمت های راهنما بکشید تا آنها را انتخاب کنید، روی راهنما کلیک راست کرده و روی Group کلیک کنید.

حالا قطعات از هم جدا نمیشوند

  1. در هر نقطه از طرح بندی کلیک راست کرده و روی Zoom Whole Page کلیک کنید.

درج عنوان

  1. روی Insert > Title کلیک کنید. روی هر جایی خارج از کادر متن عنوان کلیک کنید، روی کادر متن کلیک راست کنید و روی Properties و برگه Text کلیک کنید.
  2. در پنل Text، Asian و Black را تایپ کنید، Enter را فشار دهید تا به یک خط جدید بروید، Populations (2010) را تایپ کنید، ۹۰ را برای Angle تایپ کنید و Tab را فشار دهید. روی Change Symbol کلیک کنید، اندازه را به ۲۰ تغییر دهید، روی B (پررنگ) برای استایل کلیک کنید و روی OK > OK کلیک کنید.
  3. سمت چپ بالای کادر متن عنوان را در محل تقاطع راهنماهای عمودی ۶٫۸ اینچی و افقی ۱۰ اینچی قرار دهید.
  4. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

نوبت شماست

یک کادر متنی با کلمات جمعیت آسیایی به نقشه بالا و کادر متنی دیگری با جمعیت سیاه به نقشه پایین اضافه کنید. طرح بندی خود را به عنوان یک تصویر JPEG به پوشه Chapter3 MyExercises صادر کنید و آن را در یک نمایشگر تصویر مشاهده کنید. طرح و تصویر بسیار خوبی است.

آموزش ۳-۵

افزودن گزارش به یک طرح

گاهی اوقات اضافه کردن یک گزارش جدولی به یک طرح بندی مفید است. ساده ترین کار این است که داده های نقشه مورد نظر را به اکسل صادر کنید، صفحه نمایش جدولی مورد نظر خود را ایجاد کنید و آن را در طرح بندی خود کپی و جایگذاری کنید. در اینجا شما از یک کاربرگ اکسل استفاده می کنید که از قبل با جدولی از ۱۰ ایالت برتر بر اساس جمعیت آسیایی تهیه شده است.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. Tutorial3-5.mxd را از پوشه Maps باز کنید و فایل نقشه را به عنوان Tutorial3-5.mxd در پوشه Chapter3 ذخیره کنید.

این در حال حاضر یک طرح بندی کامل شده است، با این تفاوت که جدول داده ای وجود ندارد.

یک کتاب کار اکسل را باز کنید

  1. Microsoft Excel را راه اندازی کنید، روی File > Open کلیک کنید، به پوشه Data > DataFiles بروید و AsianTop10xlsx را باز کنید.

کاربرگ دارای یک جدول خوب است که از جدول ویژگی لایه نقشه جمعیت ایجاد شده است. جدول زمانی که در ArcMap باز بود با استفاده از دکمه Table Options صادر شد و ستون‌ها و ردیف‌های اضافی حذف شدند و نام ایالت و جمعیت ۱۰ ایالت با بیشترین جمعیت آسیایی باقی ماند. از ویژگی‌های کاربرگ می‌توان به خاموش بودن شبکه (برگه مشاهده، نمایش پانل، علامت‌گذاری نشده خطوط شبکه)، حاشیه‌ها برای سلول‌های داده (برگه صفحه اصلی، پانل قلم، همه مرزها) و سلول‌هایی برای محدوده A1:B12 (ستون‌های A) اشاره کرد. و B و ردیف های ۱ تا ۱۲) دارای رنگ پر سفید هستند (برگه صفحه اصلی، پانل فونت، رنگ پر، سفید).

  1. محدوده A1:C13 را انتخاب کنید.

شما باید یک ستون و ردیف اضافی اضافه کنید تا بتوانید تمام مرزها را کپی کنید. ستون اضافی (C) و ردیف اضافی (۱۳) پر رنگی ندارند، بنابراین وقتی در طرح قرار می گیرند نامرئی خواهند بود.

  1. برای کپی کردن محدوده Ctrl+C را فشار دهید.
  2. روی طرح بندی در ArcMap کلیک کنید.
  3. روی Edit > Paste کلیک کنید.
  4. همانطور که در نقشه نشان داده شده است، جدول را تغییر مکان داده و اندازه آن را تغییر دهید.

۷٫فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۳-۶

اضافه کردن یک نمودار به یک طرح

ArcMap ابزاری راحت و آسان برای ایجاد و افزودن نمودارها به یک طرح دارد.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. Tutorial3-6.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

این همان نمای داده ای است که آموزش قبلی را با آن شروع کردید.

  1. فایل نقشه را به عنوان Tutorial3-6.mxd در پوشه Chapter3 ذخیره کنید.

سوابق را برگه مرتب سازی شده و انتخاب کنید

  1. روی Population در پنجره Table of Contents کلیک راست کرده و Open Attribute Table را کلیک کنید.
  2. روی تیتر ASIAN کلیک راست کرده و Sort Descending را کلیک کنید.
  3. ۱۰ رکورد اول (کالیفرنیا تا ماساچوست) را با کلیک کردن و کشیدن انتخابگرهای ردیف برای آن ردیف‌ها انتخاب کنید.
  4. جدول ویژگی را ببندید.

یک نمودار ایجاد کنید و آن را به یک طرح اضافه کنید

  1. روی View > Graphs > Create Graph کلیک کنید. سپس همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، با نوار افقی برای نوع نمودار، جمعیت برای لایه/جدول، ASIAN برای فیلد مقدار، ASIAN و صعودی برای فیلد Y، ​​STATE_NAME برای فیلد برچسب Y و گزینه Add to legend را بدون علامت انتخاب کنید.

۲٫روی Next کلیک کنید و همانطور که نشان داده شده است، با علامت «Show only select features/layers on the graph» علامت گذاری شده، عنوان پر شده است و Graph legend علامت آن را بردارید.

۳٫روی Finish کلیک کنید.

۴٫روی نمودار کلیک راست کنید، روی Save کلیک کنید، به Chapter3 از پوشه MyExercises بروید، AsianTop10Graph را تایپ کنید و روی Save کلیک کنید.

۵٫روی نمودار کلیک راست کنید، روی Add to Layout کلیک کنید و پنجره نمودار را ببندید.

۶٫گوشه پایین سمت چپ نمودار را به محل تقاطع راهنماهای عمودی ۰٫۵ اینچی و افقی ۰٫۵ اینچی بچسبانید.

طرح به پایان رسید، با نمودار گنجانده شده، در حالت چیدمان نشان داده شده است.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۳-۷

ساخت انیمیشن نقشه

پلیس قصددارد خوشه‌های فضایی جدید، پایدار و محو مکان‌های جرم را شناسایی کند. این خوشه ها مناطق خوبی را برای گشت زنی پلیس برای اجرا و پیشگیری ایجاد می کنند. انیمیشن‌های داده‌های جرم برای این منظور در صورتی مؤثر هستند که دو لایه از نقاط را نمایش دهند: نقاط جرم و جنایت جدید همراه با نقاط جرم اخیر، اما قدیمی‌تر برای زمینه. سپس ناظر می‌تواند ظهور خوشه‌های جدید (جایی که قبلاً وجود نداشت)، تداوم خوشه‌های موجود در گرفتن نقاط جرم و جنایت جدید، و خوشه‌های محو شدن به دلیل اضافه نشدن نقاط جدید و محو شدن خوشه را تشخیص دهد. بنابراین رویکردی که شما در پیش خواهید گرفت، دو لایه انیمیشن را می طلبد: یکی برای رویدادهای هر روز و دیگری با رویدادهای دو هفته گذشته. تماس‌های مواد مخدر به کمک رایانه (CAD) و تماس‌های گرفته شده، رویدادهای جنایی مهمی برای این نوع تحلیل هستند.

فایل نقشه را برای انیمیشن باز کنید

  1. Tutorial3-7.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه به محله میدل هیل باز می شود. داده‌های CAD، با تاریخ‌های ۷/۱/۲۰۱۲ تا ۸/۳۱/۲۰۱۲، نشان‌دهنده تماس‌های شهروندانی است که از خرید و فروش غیرقانونی مواد مخدر و شلیک گلوله‌ها گزارش می‌دهند. انیمیشنی که می‌سازید توالی روزانه مکان‌های تماس CAD را نشان می‌دهد که از ۷/۱/۲۰۱۲ شروع می‌شود.

  1. فایل نقشه را به عنوان Tutorial3-7 در پوشه Chapter3 ذخیره کنید.

ویژگی های زمانی یک لایه را تنظیم کنید

  1. روی CAD Calls در پنجره Table of Contents کلیک راست کنید، روی Properties > سربرگ Time کلیک کنید و موارد زیر را تایپ یا انتخاب کنید (اما روی OK کلیک نکنید)، با علامت Enable time on this layer. فیلد زمان بر روی CALLDATE تنظیم شده است، فاصله زمانی مرحله روی ۱ روز تنظیم شده است. تنظیم منطقه زمانی به زمان شرقی و مقادیر برای صرفه جویی در روز تنظیم می شوند بررسی می شود.

CALLDATE دارای تاریخ هایی مانند ۷/۱/۲۰۱۲ است. فاصله گام های زمانی واحد زمان برای اندازه گیری – در اینجا، ۱ روز است.

  1. بر روی Calculate کلیک کنید، فاصله گام های زمانی را از ۴ به ۱ تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

از پنجره Time Slider برای مشاهده استفاده کنید

با تنظیم ویژگی های زمان، شما آماده استفاده از رابط Time Slider برای پخش یک ویدیوی ساده از نقاط جرم و جنایت روزانه هستید.

  1. در نوار ابزار Tools، روی دکمه Open Time Slider پنجره کلیک کنید .
  2. در پنجره Slider، روی دکمه Options کلیک کنید > برگه پخش.
  3. انتخابگر سرعت را تقریباً تا نیمه بین کندتر و سریعتر بکشید و روی OK کلیک کنید.
  4. در صورت نیاز، بر روی دکمه نقشه در گوشه سمت چپ بالای پنجره Time Slider روی فعال کردن زمان کلیک کنید.
  5. روی دکمه Play کلیک کنید روی نوار لغزنده

ویدئو، یک روز در یک زمان پخش می‌شود، که در تصویر در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۲ نشان داده شده است. ویدیو را چند بار دیگر شروع کنید تا مشاهده کنید آیا می‌توانید الگوهایی را ببینید. تا زمانی که زمینه جرم و جنایت را به ویدیو اضافه نکنید، به سختی امکان پذیر است.

  1. پنجره Time Slider را ببندید و فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

یک ستون تاریخ جدید برای متحرک سازی پنجره ای از نقاط جرم ایجاد کنید

در هر روز از انیمیشن، باید جنایات روز جاری را با نشانگرهای نقطه‌ای با رنگ‌های روشن و زمینه جرم متشکل از دو هفته نقطه جرم را نشان دهید که در همان روز با نشانگرهای نقطه سیاه به پایان می‌رسد. نمایش پنجره متحرک نقاط جرم و جنایت به مدت دو هفته به تاریخ شروع و پایان پنجره نیاز دارد. برای این منظور، یک ستون تاریخ جدید با ۱۴ روز اضافه شده به CALLDATE ایجاد می کنید تا تاریخ پایان را به دست آورید.

  1. روی CAD Calls Context (لایه با نشانگرهای نقطه سیاه) در پنجره Table of Contents کلیک راست کرده و Open Attribute Table را کلیک کنید.
  2. روی دکمه Table Options کلیک کنید، Add Field را انتخاب کنید، EndDate را برای Name تایپ کنید، Date را برای Type انتخاب کنید و OK را کلیک کنید.
  3. روی سرصفحه EndDate کلیک راست کرده و Field Calculator را کلیک کنید.
  4. روی CALLDATE در پانل فیلدها دوبار کلیک کنید، روی دکمه + کلیک کنید و یک فضای خالی و ۱۴ را تایپ کنید تا [CALLDATE] + 14 برای عبارت EndDate به دست آید.
  5. روی OK کلیک کنید.

مقدار EndDate برای اولین رکورد ۸/۳/۲۰۱۲ است، ۱۴ روز پس از مقدار CALLDATE رکورد در ۲۰۱۲/۷/۲۰٫

  1. جدول ویژگی را ببندید.

ویژگی های زمانی پیشرفته یک لایه را تنظیم کنید

  1. از پنجره Table of Contents، روی CAD Calls Context کلیک راست کنید، روی Properties > سربرگ Time کلیک کنید و همانطور که نشان داده شده است تایپ یا انتخاب کنید، با علامت Enable time on this layer علامت زده شده است. Layer Time روی هر لایه دارای یک فیلد زمان شروع و پایان است. فیلد زمان شروع روی CALLDATE تنظیم شده است. فیلد زمان پایان روی تاریخ پایانی تنظیم شده است. فاصله گام های زمانی روی ۱ روز تنظیم شده است و منطقه زمانی روی زمان شرقی تنظیم شده است.
  2. بر روی Calculate کلیک کنید، فاصله گام های زمانی را از ۴ به ۱ تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

وقتی انیمیشن بعدی را پخش می کنید، هر دو لایه با ویژگی های زمان متحرک می شوند. تماس‌های CAD مکان‌های جرم روز جاری را نشان می‌دهد در حالی که متن تماس‌های CAD همه جرایم را در بازه زمانی، از جمله دو هفته که در روز جاری به پایان می‌رسد، نشان می‌دهد.

از پنجره Time Slider برای مشاهده پیشرفته استفاده کنید

  1. در نوار ابزار Tools، روی دکمه Open Time Slider Window کلیک کنید.

۲٫لایه CAD Calls Context را روشن کنید. روی دکمه Play در نوار لغزنده کلیک کنید.

انیمیشن ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۲ نشان داده شده است. تمام مکان های جرم و جنایت در دو هفته گذشته را با جنایات روز آخر به رنگ قرمز یا زرد و جنایات قدیمی تر را با رنگ سیاه می بینید. در حال حاضر، تداوم زیادی در خوشه های جرم وجود دارد.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۳-۸

با استفاده از ArcGIS Online

ArcGIS Online (www.arcgis.com) را می توان برای به دست آوردن، ذخیره، اشتراک گذاری و استفاده از لایه های نقشه در مرورگر استفاده کرد. Esri حساب‌های اشتراک ArcGIS Online را به سازمان‌ها می‌فروشد، اما همچنین حساب‌های عمومی رایگان را برای افراد از جمله ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان برای نقشه‌های آنلاین فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید داده‌های مکانی را با استفاده از ArcMap و ArcCatalog تهیه کنید، داده‌های مکانی خود را در ArcGIS Online آپلود کنید، داده‌های خود را با لایه‌های نقشه Esri و ارائه‌شده توسط کاربر موجود در ArcGIS Online یکپارچه کنید و سپس نتایج را از طریق اینترنت با استفاده از ArcGIS Online به‌عنوان میزبان خدمات رایگان وب خود به اشتراک بگذارید.

با ArcGIS Online آشنا شوید

برای یادگیری نحوه استفاده از ArcGIS Online، به درس سریع ArcGIS Learn بروید، “شروع با ArcGIS Online”https://learn.arcgis.com/en/projects/get-started-with-arcgis-online/.

تکلیف ۳-۱

یک نقشه پویا از ساختمان های تاریخی در مرکز شهر پیتسبورگ ایجاد کنید

تورهای پیاده روی مانند مکان ها و ساختمان های تاریخی جاذبه های بسیار خوبی برای گردشگران هستند. در اینجا شما یک فایل نقشه پویا – با استفاده از محدوده های مقیاس قابل مشاهده، لینک ها، و نکات نقشه – برای منطقه تجاری مرکزی پیتسبورگ و برخی از ساختمان های تاریخی آن ایجاد خواهید کرد.

فایل ArcMap که می سازید را می توان نمونه اولیه نقشه ArcGIS Online در نظر گرفت که در اینترنت موجود است.

در حالی که بخشی از این تخصیص نیست، می‌توانید تمام لایه‌های نقشه را به فرمت shapefile صادر کنید، هر شکل فایل را فشرده کنید و آنها را در ArcGIS Online آپلود کنید تا نقشه را در آنجا بازسازی کنید.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter3\Assignment3-1YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment3-1mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

نقشه را بسازید

موارد زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\CBD.gdb\Outline—ویژگی چند ضلعی طرح کلی محله منطقه تجاری مرکزی پیتسبورگ.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\CBD.gdb\Bldgs—ویژگی‌های چند ضلعی ساختمان‌های ناحیه تجاری مرکزی پیتسبورگ. ویژگی ها عبارتند از: نام = نام ساختمان (فقط بناهای تاریخی)؛ تاریخی = ۱ اگر یک بنای تاریخی است، در غیر این صورت ۰٫ هایپرلینک ها = هایپرلینک ها به وب سایت ها فقط برای ساختمان های تاریخی. و آدرس (فقط بناهای تاریخی).
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\CBD.gdb\Streets2—ویژگی‌های خط خیابان‌های CBD.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\CBD.gdb\Curbs—ویژگی‌های خط محدودیت‌های CBD.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\CBD.gdb\Histites—ویژگی‌های چندضلعی مناطق تاریخی در ناحیه تجاری مرکزی پیتسبورگ.

الزامات

  • از برچسب های خوب با هاله ها برای خیابان ها، مناطق تاریخی و ساختمان های تاریخی استفاده کنید.
  • حاشیه ها را با خاکستری متوسط ​​تا تیره نمادین کنید و آنها را در همه مقیاس ها نمایش دهید.
  • به خیابان ها رنگ ندهید (به طوری که نامرئی باشند) اما به آنها برچسب بزنید. وقتی بزرگ‌ترین منطقه تاریخی را بزرگ‌نمایی می‌کنید، برچسب‌ها را قابل مشاهده کنید.
  • به مناطق تاریخی در همه مقیاس ها برچسب بزنید.
  • دو کپی از ساختمان ها را در پنجره فهرست مطالب قرار دهید. از پرس و جوی تعریف استفاده کنید تا یکی از ساختمان های تاریخی و دیگری ساختمان های غیر تاریخی را کپی کنید. ساختمان‌ها را به گونه‌ای نمادسازی کنید که ساختمان‌های غیرتاریخی در زمین و ساختمان‌های تاریخی شکل بگیرند (از رنگ قهوه‌ای رنگ استفاده کنید).
  • ساختمان‌های تاریخی را در همه مقیاس‌ها و ساختمان‌های غیرتاریخی را فقط زمانی نمایش دهید که بزرگ‌ترین منطقه تاریخی را بزرگ‌نمایی کنید. وقتی به بزرگ‌ترین سطح منطقه تاریخی بزرگ‌نمایی می‌شوند، بناهای تاریخی را با نام برچسب بزنید.
  • از هایپرلینک ها برای ساختمان ها استفاده کنید. نکته: برای روشن کردن هایپرلینک ها از برگه Display در صفحه ویژگی و پانل Hyperlinks در آنجا استفاده کنید.
  • از آدرس برای نکات نقشه ساختمان تاریخی استفاده کنید.
  • تمام فیلدهای بی فایده را برای همه لایه های نقشه خاموش کنید. در صورت لزوم نام مستعار اضافه کنید.

تکلیف ۳-۲

ایجاد یک طرح برای مقایسه ترکیب جمعیت سالمندان و جوانان در سال ۲۰۱۰ در اورنج کانتی، کالیفرنیا

در این تکلیف، شما یک طرح نقشه با دو نقشه ایجاد می کنید، یکی با کسر جمعیت سالمندان و دیگری با بخش جمعیتی جوانان در اورنج کانتی، کالیفرنیا. الگوی مورد علاقه نشان دادن این است که کسری از جمعیت جوان دارای میانگین و واریانس بالاتری نسبت به کسری از جمعیت سالمند است.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter3\Assignment3-2YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment3-2mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

یک طرح بندی نقشه ایجاد کنید

موارد زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\UnitedStates.gdb\CAOrangeCountyTracts – ویژگی‌های چند ضلعی برای بخش‌های سرشماری شهرستان اورنج، کالیفرنیا، سرشماری ۲۰۱۰ با متغیرهای سرشماری انتخاب شده: PopTot = جمعیت کل، Pop0To17 = جمعیت ۱۷ سال و کمتر و کمتر و Pop65 .

الزامات

  • طرح‌بندی پرتره ۸٫۵ در ۱۱ اینچی را با دو قاب داده اضافه کنید: یکی با کسری از جمعیت ۰-۱۷ سال ۲۰۱۰ و دیگری با کسری ۶۵ یا بیشتر. نکته: از برگه نمادشناسی در ویژگی های لایه برای نشان دادن یک جمعیت به عنوان کسری از کل جمعیت استفاده کنید. از فیلد PopTot برای عادی سازی داده ها استفاده کنید.
  • از یک مقیاس عددی و رنگی برای هر دو نقشه استفاده کنید. از یک ورودی راهنما برای دو نقشه choropleth استفاده کنید.
  • اندازه هر دو فریم داده را یکسان کنید. شما باید هر دو فریم داده در طرح را از نظر اندازه و تراز یکسان کنید. نکته: پس از تراز کردن و اندازه دو فریم در طرح بندی، روی نام قاب داده در پنجره فهرست مطالب کلیک راست کرده و روی Properties > Size and Position کلیک کنید. عرض و ارتفاع قاب را به اعداد “خوب” تغییر دهید، برای مثال از ۴٫۹۷۸۱ به ۵٫۰، و آنها را یادداشت کنید. سپس عرض و ارتفاع فریم داده دیگر را به همان مقادیر تغییر دهید. از یک خط راهنمای عمودی در چیدمان استفاده کنید تا دو فریم سمت چپ را تراز کنید.
  • در هر دو فریم به همان نیمه پرجمعیت شمال غربی شهرستان بزرگنمایی کنید. نکته: از رویکرد آموزش ۳-۴ با نشانگرهای وسعت استفاده کنید تا هر دو فریم دارای وسعت یکسان باشند.
  • عنوان، نوار مقیاس گرافیکی بر حسب مایل، و نام خود را به عنوان نویفایله نقشه اضافه کنید.
  • نقشه را به عنوان یک فایل JPEG با نام Assignment3-jpg صادر کنید.

تکلیف ۳-۳

یک انیمیشن برای یک سری زمانی جنایی سرقت خودرو بسازید

دزدان خودرو اغلب موجودات عادی هستند. آنها به همان مناطق باز می گردند و الگوهایی را تکرار می کنند که منجر به سرقت های موفق در گذشته شده است. بنابراین، یک انیمیشن از مکان‌های سرقت خودکار متوالی می‌تواند به تعیین الگوی فضا-زمان چنین دزدی کمک کند. فرض کنید که پلیس به یک دزد زنجیره ای خودرو مشکوک شود که اتومبیل ها را برای حمل و نقل اولیه می دزدد و سپس اتومبیل های سرقتی رها شده را به روشی منحصر به فرد با اسپری رنگ خراب می کند.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter3\Assignment3-3YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment3-3mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

انیمیشنی از سرقت های خودکار سریال بسازید

موارد زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\DataFiles\AutoTheftCrimeSeries.shp—ویژگی های سری مشکوک به جرم سرقت های خودرو.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\MidHill.gdb\Outline—ویژگی چند ضلعی مرز محله Middle Hill.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\MidHill.gdb\Streets—ویژگی‌های خط خیابان‌ها در محله Middle Hill.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\MidHill.gdb\Curbs—ویژگی‌های خطی محدودیت‌ها در محله Middle Hill.

الزامات

  • از یک طرح کلی ضخیم برای طرح کلی منطقه مطالعه استفاده کنید، از هیچ رنگی برای خیابان ها استفاده نکنید (به طوری که نامرئی باشند) اما آنها را با یک قلم خاکستری متوسط ​​برچسب بزنید و از همان خاکستری متوسط ​​برای Curbs استفاده کنید. دو نسخه از shp اضافه کنید، یکی به نام Auto Theft Crime Series با نشانگر سایز ۱۰ دایره ۲ نقطه و پر رنگ روشن، و دومی به نام Auto Theft Crime Series Context با همان نشانگر نقطه اما پر رنگ مشکی و در زیر اولین قرار داده شود. در فهرست مطالب کپی کنید.
  • ویژگی های زمانی را برای دو نسخه از AutoTheftCrimeSeries مانند موارد آموزش ۳-۷ تنظیم کنید. مجموعه‌های جرایم سرقت خودکار، سرقت‌های خودکار یک روز را در هر فریم نمایش دهند و مجموعه‌ای از جنایات را نمایش دهند. سرعت پخش را روی سطح متوسط ​​تنظیم کنید.
  • از دکمه Export to Video در پنجره Time Slider برای ایجاد یک فایل فیلم Assignment3-avi استفاده کنید. سعی کنید فیلم را با دوبار کلیک کردن روی آن در File Explorer پخش کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما