استفاده از جمع سپاری برای بازسازی مرکز شهر تاریخی مانتوا، ایتالیا (مطالعه موردی)

استفاده از جمع سپاری برای بازسازی مرکز شهر تاریخی مانتوا، ایتالیا (مطالعه موردی)

مرکز شهر تاریخی در مانتوا ایتالیا مدتی است که رو به وخامت گذاشته است. این ساختمان ها به درستی نگهداری نمی شوند و برخی از آنها با وجود اینکه میراث فرهنگی به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو هستند، رها شده اند. اما شهرداری مانتووا در تلاش است تا با یک پروژه بازآفرینی شهری ، مجموعه‌ای هماهنگ از مداخلات شهری، ساختمانی، زیست‌محیطی و اجتماعی-اقتصادی با هدف کاهش تخریب مناطق شهری خاص، مسائل را اصلاح کند.

استفاده از Crowdsourcing برای بازسازی مرکز شهر تاریخی مانتوا، ایتالیا

هدف پروژه شناسایی و پایش مناطق نیازمند بازسازی و همچنین تعریف اقداماتی است که برای بازیابی ساختمان‌هایی با وضعیت تخریب خاص لازم است. برای اجرای این پروژه، شهرداری رویکرد جمع سپاری را انتخاب کرد، بنابراین شهروندان مانتوا و همچنین انجمن های مختلف می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

برای مکان یابی و سپس نظارت بر مناطق و مکان های تاریخی، آنها به یک راه حل جمع سپاری نیاز داشتند که امکان همکاری بین شهروندان، انجمن ها و دولت محلی را فراهم کند. شهرداری راه حل Cloud Crowdsourcing را برای شهرهای هوشمند برای رفع این نیازها انتخاب کرد. در مورد پروژه و نحوه اجرای راه حل بیشتر بخوانید.

پورتال Mantova si Rigenera Crowdsourcing >>> را کاوش کنید

 

پروژه بازآفرینی شهری – Mantova si Rigenera

پروژه Mantova si Rigenera، به معنی “مانتووا بازسازی می شود”، بخشی از ابتکار عمل Interreg Central Europe ( BhENEFIT ) است که توسط اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری های بین منطقه ای تایید شده است. همانطور که در مقدمه ذکر شد، هدف این پروژه بازسازی و بازیابی مرکز شهر تاریخی مانتوا با مداخلات هماهنگ در مناطق شهری خاص است . آنها به یک نقشه تعاملی برای ردیابی و هماهنگی مداخلات در سایت های میراث تاریخی نیاز داشتند.

بزرگترین چالش این بود که داده ها را از افراد بدون دانش فنی دریافت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها می توانند داده های ارائه شده توسط سایر کاربران را بخوانند. استفاده از برنامه Crowdsourcing واقعاً آسان است و این چیزی است که به ما در غلبه بر این چالش کمک کرد.

سوفیا سالاردی، مدیر پروژه

ایده این بود که داده‌های مربوط به وضعیت میراث تاریخی را جمع‌آوری کنیم و آن را با داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شهروندان مانتوا تجزیه و تحلیل کنیم. انجمن های مختلف داده های پایه را برای ایجاد یک نقشه تعاملی جمع آوری کردند که از طریق برنامه وب جمع سپاری برای عموم باز بود

.استفاده از Crowdsourcing برای بازسازی مرکز شهر تاریخی مانتوا، ایتالیا

انجمن ها برای ایجاد نقشه تعاملی داده های زیادی در مورد وضعیت میراث تاریخی جمع آوری کردند:

  • شرایط ساختمان: بررسی های میدانی در ساختمان های HBA مرکز شهر (عمومی و خصوصی) جمع آوری اطلاعات در مورد سطح کاربری، کاربری طبقه همکف و کاربری غالب ساختمان (مسکونی، تجاری، تجاری، …)، سطح حفاظت نما، وجود متروکه یا ناتمام. سایت های ساختمانی، داده های کدگذاری ساخت و ساز؛
  • داده های اساسی در مورد کاربری ساختمان؛
  • خدمات و امکانات (استفاده از اشیاء در طرح کاربری زمین)؛
  • تاثیر گردشگری (بازدید، ماندگاری، اقامت)؛
  • داده های مربوط به ساکنان؛
  • هزینه های فضای عمومی

شهروندان از این اپلیکیشن برای انتخاب مکان یک مکان تاریخی آسیب دیده و پر کردن پرسشنامه برای اظهار نظر و همچنین آپلود عکس استفاده می‌کنند. به این ترتیب، مقامات مانتوا می توانستند از نزدیک ببینند که شهروندان چگونه از مکان های تاریخی آسیب دیده درک می کنند. در اینجا نمونه ای از پرسشنامه در اپلیکیشن جمع سپاری آورده شده است.

استفاده از Crowdsourcing برای بازسازی مرکز شهر تاریخی مانتوا، ایتالیا

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط انجمن‌ها برای همبستگی با داده‌هایی که شهروندان با برنامه وب جمع‌سپاری جمع‌آوری می‌کردند استفاده شد، بنابراین مقامات شهرداری می‌توانند مناطقی را که بیشتر به بازسازی نیاز دارند، تعیین کنند .

 

راه اندازی پروژه Cloud Crowdsourcing GIS

مقامات Mantova si Rigenera یک پروژه جمع سپاری را تنها در چند روز با کمک کمی از تیم پشتیبانی GIS Cloud ایجاد کردند. در اینجا مراحل لازم برای راه اندازی یک پروژه Cloud Crowdsourcing GIS و یک مرور سریع از ضروری ترین ویژگی ها وجود دارد.

ایجاد یک پروژه جمع سپاری

همه چیز با ایجاد یک پرسشنامه (فرم ارسال) شروع می شود. مدیران پروژه می توانند توسط خود یک پرسشنامه ایجاد کنند یا از تیم پشتیبانی بخواهند که این کار را برای آنها انجام دهد. مرحله بعدی ایجاد یک اپلیکیشن تحت وب است که توسط تیم توسعه دهنده GIS Cloud انجام می شود. مقامات Mantova با تیم GIS Cloud تماس گرفتند و اطلاعات لازم (نام، آثار هنری و الزامات برند، آرم، رنگ، برچسب های دکمه های سفارشی و غیره) را ارسال کردند. در عرض چند روز، آنها یک پورتال Mantova si Rigenera Crowdsourcing را به صورت آنلاین راه اندازی کردند.

ارسال پرسشنامه ارسالی

شهروندان مانتوا باید پورتال جمع سپاری را باز کنند و مکان یک ساختمان تاریخی را مشخص کنند و پرسشنامه را پر کنند. داده‌هایی که شهروندان ارسال می‌کردند بلافاصله روی نقشه ظاهر نشدند زیرا مدیر پروژه باید ارسال را در برنامه مدیریت وب تأیید کند.

مدیریت مطالب ارسالی

ارسالی های دریافتی نقشه را در برنامه مدیریت وب پر می کند. نمادها نشان دهنده وضعیت یا وضعیت تایید یک شماره ارسال شده است. رنگ‌های قرمز برای دسترسی/مشاهده عمومی تأیید نشده‌اند، رنگ‌های نارنجی در حال انجام هستند و رنگ‌های سبز تکمیل شده‌اند. می توانید با کلیک بر روی نماد یا با باز کردن جدول ارسالی (شبکه داده ها) موارد ارسالی را ویرایش کنید.

استفاده از Crowdsourcing برای بازسازی مرکز شهر تاریخی مانتوا، ایتالیارابط برنامه مدیریت وب با مثالی از مقاله Smart City Apps for Utilities .

علاوه بر مدیریت ارسال‌ها، مقامات Mantova از برنامه مدیریت برای موارد زیر استفاده کردند:

  • پروژه های جمع سپاری را با همکاران به اشتراک بگذارید
  • سطوح دسترسی را برای هر همکار اختصاص دهید (مشاهده، ویرایش، اشتراک گذاری و صادر کردن)
  • ایجاد گزارش های جامع
  • داده ها را به CSV صادر کنید
  • داده ها را در Map Editor و Map Viewer باز کنید

ابزار آمار نیز بخشی از برنامه مدیریت است. برای دریافت اطلاعات در مورد تعداد ارسال‌ها در یک بازه زمانی، نرخ تأیید ارسال و نرخ وضعیت استفاده شد.

 

نتایج و برنامه های آینده

این پروژه توانست داده هایی را از کاربران غیرمعمول GIS، شهروندان مانتوا و پرسنل غیر فنی انجمن های مختلف دریافت کند. مشارکت آنها به مقامات مانتوا اجازه داد تا استراتژی بازآفرینی شهری شهرداری را با در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف تجزیه و تحلیل کنند. مقامات مانتوا در حال برنامه ریزی برای ادامه جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل بیشتر آن هستند.

همه داده ها به راحتی در پورتال Mantova si Rigenera Crowdsourcing قابل دسترسی هستند .

ما GIS Cloud Crowdsourcing را انتخاب کردیم زیرا به دنبال راه حلی هوشمند و کاربر پسند بودیم. هدف پروژه شهروندان / انجمن‌ها و غیره هستند که هیچ دانش فنی در مورد GIS ندارند، به همین دلایل ما به راه‌حلی نیاز داشتیم که استفاده از آن واقعاً آسان باشد.

سوفیا سالاردی، مدیر پروژه

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما