مدیریت پوشش گیاهی برای تاسیسات برق

مدیریت پوشش گیاهی برای تاسیسات برق

مدیریت پوشش گیاهی برای شرکت های خطوط برق

مدیریت پوشش گیاهی برای صنایع برق ، به ویژه برای بخش برق و برق بسیار مهم است. بی توجهی به حفظ پوشش گیاهی منجر به آتش سوزی های ویرانگر و خطر سقوط درختان در زیرساخت های تاسیساتی می شود. این امر هزینه های قابل توجهی به بودجه و زیان اقتصادی برای شرکت های برق و مشتریان نهایی وارد می کند، به غیر از مسائل مربوط به مسئولیت و مجازات های قابل توجهی برای عدم رعایت مقررات دولتی مدیریت پوشش گیاهی.

بهینه سازی مدیریت پوشش گیاهی یکی از بزرگترین چالش ها برای شرکت های خدمات شهری است زیرا ایمنی عمومی و محیطی را تضمین می کند .

در مقاله قبلی خود ، ما به تمام مزایای  آن نگاه کردیم GIS برای مدیریت گیاهی GIS آنلاین می تواند به عنوان راه حلی برای مدیریت دارایی های شما و توانمندسازی ارتباطات و تصمیم گیری در سازمان شما ارائه دهد، بررسی کردیم.

این بار، به موضوع حساس‌تری در مورد حفظ پوشش گیاهی در فواصل وسیع خطوط برق و زیرساخت‌های شبکه برق می‌پردازیم . برخورد نادرست با حوادث درختان و پوشش گیاهی یکی از عوامل اصلی خاموشی گسترده برق است. حتی اگر پوشش گیاهی در تماس مستقیم با خطوط برق نباشد، می‌تواند باعث آتش‌سوزی در جنگل‌ها شود.

فهرست مطالب:

 

    1. مجموعه داده های میدانی
    2. تجسم و ادراک
    3. برنامه ریزی و اولویت بندی مبتنی بر ریسک
    4. مدیریت عملکرد و گزارش

 

چالش های رویکرد سنتی به مدیریت پوشش گیاهی

شرکت های خدمات شهری باید دارایی های خود را در زمین های مختلف مدیریت کنند که اغلب مایل ها در سراسر بیابان ها، جنگل ها و مناطق شهری گسترش می یابد.

که منجر به جمع‌آوری و بازرسی‌های میدانی پرهزینه و پیچیده ، از جمله بودجه پایدار لازم توسط تصمیم‌گیرندگان، تنظیم‌کننده‌ها و مشتریان می‌شود. تصور کنید شناسایی مکان‌هایی که درختان و سایر پوشش‌های گیاهی باید هرس و کوتاه شوند تا از تماس احتمالی با قطب‌ها، سیم‌ها، مترها و ایستگاه‌های متعددی که در معرض اثرات پوشش گیاهی هستند، چقدر زمان‌بر است.

راهروی سمت راست برای خطوط برق

تیم های مدیریت پوشش گیاهی باید مدل های دقیقی در برنامه ریزی، تمرین و گزارش دارایی ها داشته باشند. روش‌ها و رویه‌های سنتی‌تر می‌توانند در دنیای مدرن و دیجیتالی امروز مشکل ایجاد کنند. روال‌های بهینه‌نشده به زمان زیادی و بودجه بیشتری نیاز دارند.

برنامه‌ریزی کافی برای روش‌های گردش کار فردی و مجموعه‌های سوابق میدانی، کلید موفقیت آینده است.

برنامه مدیریت پوشش گیاهی معمولی شامل:

      • هرس و حذف (تشخیص درخت، آسیب درخت)
      • کنترل پوشش گیاهی اطراف تاسیسات الکتریکی (خطرات آتش سوزی، نزدیکی به خطوط برق)
      • بازرسی قبل و بعد از کار (ارتفاع، گونه)
      • کاشتن درخت

فرض کنید تیم شما هنوز رویه‌های دستی بهینه‌نشده را با برنامه‌ریزی بیش از حد و مستندات کاغذی اجرا می‌کند، که زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد. در این صورت، هنگام رونویسی از روی کاغذ، ممکن است بین داده های میدانی و پایگاه داده اشتباهاتی ایجاد کند و به روز رسانی و بهینه سازی پایگاه داده را دشوار کند.

همچنین، تجسم ضعیف نقشه از دارایی‌های پوشش گیاهی می‌تواند به جای نظارت دقیق و اجرا فقط در صورت برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، منجر به نگهداری فعال میدانی توسط خدمه شما شود. سوالاتی که باید بپرسید عبارتند از:

      • از چه فناوری هایی برای پیگیری جریان کاری فعلی خود استفاده می کنید؟ 
      • سوابق دارایی های خود را کجا نگهداری می کنید؟
      • چگونه تکالیف کاری را به تیم های میدانی و اداری منتقل می کنید؟

 

اگر پاسخ به این سؤالات « قلم و کاغذ ، صفحات گسترده، نقشه‌های چاپی و نگهداری واکنشی» باقی بماند، بدون شک با افزایش هزینه‌های مدیریت پوشش گیاهی با رویه‌های کاری منسوخ و غیرقابل اعتماد مواجه هستید.

تحول دیجیتال: بهینه سازی، تجسم و پیشگیری از خطر

رسیدن به اهداف عملکرد، به جای تعریف نگهداری درخت و پوشش گیاهی مورد نیاز، می تواند مشکل باشد. شرکت‌های خدمات شهری برای ایجاد تعادل بین اولویت‌های کاری که همیشه در حال تغییر هستند، تحت فشار هستند. پیش‌بینی اینکه کدام یک از دارایی‌ها به کمک یا پاکسازی با یک چرخه معمول کار میدانی نیاز دارند، غیرممکن است.

به طور خلاصه، تیم باید منطقه و مکان پوشش گیاهی را ارزیابی کند، نرخ رشد را پیش‌بینی کند و تهدیدی را که برای دارایی‌های شهری بر اساس محیط اطراف وجود دارد، درک کند. فراموش نکنیم که هرس باید به موقع و به درستی انجام شود، در غیر این صورت منابع موجود برای رسیدگی به مسائل صحیح به هدر می رود.

بزرگترین چالش بهینه سازی فرآیند کار است. یک پنجره کوتاه بین شناسایی امر ضروری و تکمیل آن قبل از اینکه منجر به خطر احتمالی خطر شود وجود دارد.

راه حل زمان بر مدیریت دستی پوشش گیاهی عبارت است از:

      • جمع آوری و بازرسی سریع و کارآمد داده ها
      • دقت و کیفیت داده ها
      • هماهنگی و همکاری تیم موثر

درک داده ها و وضعیت پوشش گیاهی شما، برنامه ریزی عملیات را بر اساس مناطق خطر بالقوه بهینه می کند و چرخه های هرس و پیرایش مورد نیاز را برای تیم شما اولویت بندی می کند.

GIS Sloution برای مدیریت گیاهی - برنامه موبایل و وب

با استفاده از GIS آنلاین ، می‌توانید عملیات میدانی و اداری خود را با استفاده از همه در یک راه حل تغییر دهید که به شما در افزایش بهره‌وری کار کمک می‌کند. نقشه برداری از پوشش گیاهی از قبل به شما کمک می کند تا بازرسی های معمول با کیفیت را انجام دهید و گردش کار مزرعه خود را به طور موثر بهبود بخشید.

تجسم روال کاری خود نیمی از کار انجام شده است! با برنامه Mobile Data Collection و فرم های دیجیتال، نقشه های کاغذی خود را با یک ویرایشگر نقشه

قدرتمند  و فرم های کاغذی آشفته  جایگزین کنید. برنامه‌ها و سرویس‌های GIS Cloud به شما کمک می‌کنند داده‌های مکانی و سایر اطلاعات را در لایه‌های موضوعی ذخیره کنید که با نمادشناسی یکسان نشان داده می‌شوند. 

لایه‌های داده‌های پوشش گیاهی شما همراه با نمادشناسی شبکه برق و خطوط الکتریکی، همگی با مکان‌های جغرافیایی خاص (مختصات) مرتبط هستند که به شما کمک می‌کند آن را به صورت مکانی روی نقشه ببینید.

این داده‌های متناظر به شما بینش ارزشمندی می‌دهد و به شما کمک می‌کند خطرات زیست‌محیطی مانند آتش‌سوزی‌های جنگلی، خطرات رشد یا سقوط در پوشش گیاهی و خسارات اقتصادی  را شناسایی و پیش‌بینی کنید. می‌توانید لایه‌های ناحیه مختلف را بسته به اولویت کد رنگی کنید .

با تیم خود در زمان واقعی وصل شوید و با تمام داده های مکانی خود در هر دستگاهی متمرکز و در دسترس باشید. فوراً رکورد عملیات انجام شده را مشاهده کنید و ایمنی و قابلیت اطمینان کل سازمان و دارایی های خود را بهبود بخشید.

برنامه مدیریت پوشش گیاهی که پایداری بلند مدت را تقویت می کند 

 

گردش کار بصری و ساده است.

برنامه مدیریت پوشش گیاهی

مجموعه داده های میدانی 

با فرم های سفارشی در برنامه جمع آوری داده های تلفن همراه، می توانید تیم خود را برای هر پروژه میدانی آماده کنید. جمع آوری داده های با کیفیت بخش مهمی از فرآیند مدیریت پوشش گیاهی شما است. از شر نظرسنجی های کاغذی قدیمی خلاص شوید و جمع آوری داده های خود را با برنامه شاخص ما شروع کنید!

شما می توانید هر فرم را با توجه به نیاز پروژه خود سفارشی کنید:

      • نوع کار
      • چک لیست ها
      • فیلدهای وابستگی و فرم شرطی
      • مورد نیاز عکس و صدا
      • منوهای کشویی
      • تکمیل خودکار
      • بارکد و کد QR و غیره

برای اطمینان از دقت بیشتر داده‌ها ، افزایش سرعت و حذف خطاها هنگام پر کردن فرم‌های دیجیتال، فیلدهای فرم خود را الزامی، وابسته (شرطی) یا دائمی کنید.

جمع آوری داده های تلفن همراه برای بازرسی درخت

در برنامه MDC، یک حالت کار آنلاین و آفلاین وجود دارد تا در صورت مشکل با اتصال ضعیف اینترنت در مناطق دورافتاده.

اگر سیگنال GPS شما ضعیف است، می توانید از ابزارهای دقیق و ترسیم برای تعیین دقیق مکان مورد نیاز و همچنین ویژگی های نقطه، خط یا چند ضلعی استفاده کنید!

تجسم داده ها و تجزیه و تحلیل ادراک

مدیران و هماهنگ‌کننده‌ها برای تعریف گردش کار پروژه و تعیین وظایف بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده در میدان، نیاز به دید کلی خوبی از داده‌ها دارند.

هیچ راهی بهتر از یک نقشه تعاملی برای انجام آن وجود ندارد. 

با   برنامه ویرایشگر نقشه ، کارهای روزانه شما، مانند ویرایش داده های میدانی، تجزیه و تحلیل، به اشتراک گذاری نقشه ها و گزارش ها، همه در یک مکان تکمیل می شوند. داده‌های میدانی ثبت‌شده با دستگاه‌های تلفن همراه فوراً روی نقشه قابل مشاهده است و در پلتفرم GIS Cloud، در ویرایشگر نقشه، و همچنین در برنامه Map Viewer قابل دسترسی است و برای عملیات بیشتر در دفتر آماده است.

دیگر خبری از درایوهای فلش، دی‌وی‌دی، لینک‌های Dropbox نیست، همه داده‌های شما متمرکز شده و در فضای ابری آپلود می‌شوند و در زمان واقعی روی نقشه قابل مشاهده هستند!

شما یک نمای کامل از آنچه در جریان است، از جمله مکان خدمه، لیست وظایف، و کارهای تکمیل شده، به شما امکان می دهد بلافاصله تصمیمات حیاتی پروژه را بگیرید!

هنگامی که پروژه آماده شد، آن را با همکاران و ذینفعان خود، به صورت خصوصی یا عمومی، با استفاده از Map Viewer  و Map Portal به اشتراک بگذارید . داده های مشترک را می توان برای کارشناسان GIS سفارشی کرد یا برای افراد غیر حرفه ای با سطوح دسترسی و مجوزهای مختلف در هر دستگاه در هر زمان بهینه سازی کرد.

برنامه ریزی مبتنی بر ریسک و اولویت بندی وظایف

با تجسم تمام داده‌های شما، و به‌روزرسانی منظم توسط خدمه میدانی خود، می‌توانید اطلاعات مکانی مختلف را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید و مناطق خطر بالقوه را از قبل پیش‌بینی کنید. دارایی‌های

مختلف را می‌توان با نمادها و رنگ‌های متمایز علامت‌گذاری و فیلتر کرد که به شما کمک می‌کند مناطق رشد یا سقوط گیاه و درختان، مناطق آسیب‌دیده از آتش‌سوزی، طوفان‌های باد  یا مناطق درختی آلوده را برجسته کنید.

مدیریت پوشش گیاهی با استفاده از GIS - ویرایشگر نقشه

شما می توانید مکان آخرین تکلیف را شناسایی کنید و بسته به وضعیت تیم اولویت های جدید را تعیین کنید. با عکس ها و یادداشت های پیوست شده ، کارگران مزرعه می توانند به معنای واقعی کلمه تصاویر درختان افتاده و سایر خطرات مرتبط با موقعیت جغرافیایی آنها را مشاهده کنند. هنگامی که کار با موفقیت انجام شد، آنها به سادگی وضعیت تکلیف را برای تکمیل تعیین می کنند، که به طور خودکار روی نقشه برای خدمه دفتر نشان داده می شود.

عکس‌ها و سایر سوابق کارهای انجام شده، از جمله اطلاعات تاریخ و مکان، همچنین به عنوان مدرکی مبنی بر تکمیل تعهدات تعمیر و نگهداری عمل می‌کنند و می‌توانند در کاهش مسئولیت شرکت در صورت بروز حوادث، قطع برق یا آتش‌سوزی بسیار مهم باشند.

این به شما کمک می‌کند تا گزارش‌های سفارشی ایجاد کنید تا به نرخ‌های پیچیده رشد پوشش گیاهی رسیدگی کنید، بهره‌وری مزرعه را پیگیری کنید و با درمان‌های مناطق آسیب‌دیده به‌روز باشید.

با برنامه های بهینه نگهداری از پوشش گیاهی، اقدامات مقرون به صرفه اصلاح و هرس، در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد . شناسایی، اولویت بندی و کاهش خطرات برای کاهش آسیب پوشش گیاهی و درختان.

مدیریت عملکرد و گزارش

اکنون هنگامی که سیستم گردش کار خود را بررسی می کنید و حلقه بازخورد در مورد وظایف انجام شده طبق برنامه است، نظارت و اندازه گیری عملکرد پروژه آسان است. همانطور که قبلا ذکر کردیم، برنامه های مدیریت پوشش گیاهی با کیفیت باید از روش های تحلیلی برای بازرسی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل ارزیابی های ریسک استفاده کنند.

در ویرایشگر نقشه، می‌توانید با درک نحوه ارزیابی و بهبود استراتژی‌ها و برنامه‌های روزانه خود، بر تمامی داده‌های میدانی نظارت، ویرایش و نگهداری کنید.

در یک نقشه تعاملی، شما قادر خواهید بود اثربخشی ارتباطات تیمی را افزایش دهید ، درک همه شرایط کاری و اقداماتی را که نیاز به بهبود دارند تسهیل کنید. با استفاده از GIS Cloud، نیازی به وارد کردن یا بارگیری داده ها روی رایانه شما نیست، همه آن ها در صورت درخواست، به صورت آنلاین و در زمان واقعی قابل دسترسی هستند!

با کمک تجزیه و تحلیل پیش بینی، عملیات مدیریت پوشش گیاهی شما موثر خواهد بود و هزینه های آتی را کاهش می دهد . برنامه ریزی درست فعالیت های میدانی و اداری هزینه های شما را بهینه می کند و رضایت مشتری را بهبود می بخشد.

استفاده از GIS Cloud به عنوان راه حل اصلی ، مدیریت دارایی های شما را در زمینه های مختلف بهبود می بخشد و ارتباطات میدانی و تصمیم گیری را تقویت می کند. GIS Cloud کاملاً مقیاس پذیر است، برای آنچه از پلتفرم آنلاین استفاده می کنید بدون نیاز به نصب دسکتاپ پرداخت کنید.

با این حال، اگر به کنترل داده‌های اضافی نیاز دارید و از سیاست‌های امنیتی داخلی پیروی می‌کنید، سیستم GIS Cloud می‌تواند روی سرورهای شما در پشت فایروال نصب شود، به عنوان یک راه‌حل ابر خصوصی داخلی . می‌توانید به راحتی اشتراک‌های برنامه خود را در هر زمان بر اساس نیازهای پروژه خود مقیاس کنید، اشتراک‌های جدید دریافت کنید یا در صورت تغییر دامنه پروژه، آن را کاهش دهید. اگر علاقه مند به استفاده از GIS Cloud برای پروژه های مدیریت پوشش گیاهی هستید، برای آزمایش ۱۴ روزه رایگان ثبت نام کنید. همچنین می توانید با مشاوران راه حل ما تماس بگیرید

به شما کمک می کند تا یک راه حل دلخواه و سفارشی GIS Cloud را برای نیازها و گردش کار خاص خود راه اندازی کنید!

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما