روندهای جمعیتی را در طول زمان با لایه های نظرسنجی جامعه آمریکایی در Living Atlas نشان دهید

 

روندهای جمعیتی را در طول زمان با لایه های نظرسنجی جامعه آمریکایی در Living Atlas نشان دهید

 

ArcGIS Living Atlas of the World حاوی تعداد زیادی از محبوب‌ترین تخمین‌های نظرسنجی جامعه آمریکا در قالب لایه‌های ویژگی میزبانی شده است که مقادیر آن سالانه به‌روزرسانی می‌شود. در دسامبر گذشته، آنها با جدیدترین مقادیر ۲۰۱۵-۲۰۱۹ به روز شدند. این اولین بار است که از سرشماری ده ساله ۲۰۱۰ دو دوره پنج ساله وجود داشته است. این بدان معناست که اکنون می‌توانیم برای ایالت‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌های خاص بین دوره ۵ ساله اخیر، ۲۰۱۵-۲۰۱۹، تا ۲۰۱۰-۲۰۱۴ مقایسه کنیم تا روندها را در طول زمان آشکار کنیم. این مقایسه بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ نیست، بلکه مقایسه بین دوره ۶۰ ماهه ۲۰۱۰-۲۰۱۴ با دوره ۶۰ ماهه ۲۰۱۵-۲۰۱۹ است.

برای بسیاری از لایه‌های ACS Living Atlas، اکنون یک لایه مرزی مربوط به سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۴ وجود دارد که نماد آن با استفاده از رمپ رنگی و نقاط شکست برای مقایسه واضح است.

کارت لایه بالایی جدیدترین وینتیج است که هر سال به روز می شود، کارت لایه پایین مربوط به وینتیج 2010-2014 است.

احتمالات!

از نمایش نقشه ها در کنار هم، تا ایجاد پاپ آپ های آموزنده، تا انجام تجزیه و تحلیل، امکانات بی پایان هستند.

نمایش تغییرات از طریق برنامه های قابل تنظیم

برنامه  های قابل تنظیم مقایسه  و همچنین  Swipe و Spyglass برای ایجاد یک مقایسه تعاملی ایده آل هستند که به راحتی می تواند در نقشه های داستانی، داشبورد و سایت های هاب شما جاسازی شود. در اینجا دو نمونه با استفاده از لایه‌های اشغال واحدهای مسکن ACS وجود دارد که نمادی برای نشان دادن نرخ مالکیت خانه هستند. ما از آخرین لایه مرزی استفاده کردیم که در حال حاضر مقادیر ۲۰۱۵-۲۰۱۹ را به همراه لایه مرزی مربوطه ۲۰۱۰-۲۰۱۴ نشان می دهد.

برای مشاهده تغییرات مالکیت خانه در فونیکس با دو برنامه زیر تعامل کنید. اولی از برنامه مقایسه و دومی از Swipe استفاده می کند .

مثال با استفاده از برنامه مقایسه:

مثال با استفاده از Swipe App:

 

نمایش بافت تاریخی در پنجره های بازشو

با استفاده از یک قابلیت Arcade به نام featureSetByPortalItem() ، می‌توانید ویژگی‌هایی را از یک لایه دیگر به پنجره‌های بازشو بیاورید بدون اینکه آن لایه را به نقشه خود اضافه کنید. همکار ما لیزا بری از این روش برای ایجاد یک پنجره بازشو استفاده کرد که تعداد کل جمعیت را برای دو دوره زمانی در این نقشه نشان می‌دهد .

او حتی عبارات اضافی را برای محاسبه درصد تغییر و متن شرطی “افزایش” یا “کاهش” اضافه کرد. نقشه را باز کنید و “Modify Map” را در بالا سمت راست انتخاب کنید تا عبارات Arcade را در پیکربندی پاپ آپ بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تکنیک، این وبلاگ را بررسی کنید .

برای تجزیه و تحلیل بیشتر، دو لایه را کنار هم قرار دهید

برای محاسبه تغییرات، لایه‌های دو دوره زمانی را به هم بپیوندید. این را می توان با اعتبارات تجزیه و تحلیل در ArcGIS Online انجام داد، اما انجام آن در ArcGIS Pro بسیار سریعتر است. هنگامی که تغییر را محاسبه کردید، مراحل بعدی زیادی وجود دارد که می توانید بردارید. نقشه خود را با تغییر خود با یک رمپ رنگی متفاوت، که به عنوان سبک نقشه برداری بالا و پایین در ArcGIS Online شناخته می شود، نمادسازی کنید تا رشد در مقابل کاهش را نشان دهد. نمودارها و نمودارها را با این ویژگی جدید در Pro یا Insights ایجاد کنید. فقط شهرستان ها و مناطقی را انتخاب کنید که تغییراتی بالاتر از مقدار بحرانی داشته اند. این لایه ها را با داده های دیگر ترکیب کنید تا زمینه را به کار خود اضافه کنید. ما در سال آینده آموزش های عمیق تری در مورد این گردش کار ارائه خواهیم داد.

هنگام انجام این مقایسه ها چه چیزی را باید در نظر داشته باشم؟

صاف کردن نوسانات را پنهان می کند

ماهیت گردآوری داده‌های ۵ ساله برای در دسترس قرار دادن داده‌ها برای سطوح جغرافیایی بسیار خوب برای گروه‌های خاصی از مردم ( مانند کودکان زیر ۶ سال تحت مراقبت پدربزرگ و مادربزرگ) عالی است. یکی از نکات منفی برآوردهای پنج ساله، اثر هموارسازی ذاتی آن بر روندها در طول زمان است. هنگام مقایسه دو دوره ۵ ساله ۲۰۱۰-۲۰۱۴ و ۲۰۱۵-۲۰۱۹، نوسانات بزرگ سال به سال آشکار نخواهد بود. تنها دو نقطه داده در یک دوره ۱۰ ساله ترکیبی وجود دارد.

این مقادیر تخمینی هستند

تمام مقادیر داده‌های ACS بر اساس پاسخ‌های نمونه‌ای از جمعیت به جای شمارش کامل تخمین زده می‌شوند. اداره سرشماری هر کسی را که مقایسه می کند تشویق می کند که به خطای نمونه گیری مرتبط با برآوردها توجه کند. برای کمک به تفسیر قابلیت اطمینان تخمین ها، اداره سرشماری یک حاشیه خطا (MOE) را برای هر تخمین ACS منتشر می کند. برای فیلدهای محاسبه‌شده مشتق‌شده معمولی که اضافه کرده‌ایم، از راهنمایی‌های سرشماری برای تخمین MOE برای آن تخمین‌ها نیز پیروی کرده‌ایم. راه‌های مختلفی برای گنجاندن MOEs در نقشه‌های خود وجود دارد ، در صورت نیاز به انجام این کار.

چگونه بفهمم که تغییر یک تغییر قابل توجه است؟

سوال عالی! خوشبختانه Census یک ابزار تست آماری را ارائه می دهد تا به شما کمک کند دو یا چند تخمین را مقایسه کنید تا ببینید آیا تفاوت بین آنها از نظر آماری معنی دار است یا خیر.

چگونه می توانم هنگام مقایسه ارزش های پولی تورم را تنظیم کنم؟

خیلی خوشحالم که پرسیدی! بسیاری از موضوعات پوشش داده شده در ACS شامل داده های پولی مانند درآمد، درآمد، اجاره قرارداد، ارزش خانه و غیره است. برآوردهای ۲۰۱۰-۲۰۱۴ با دلار ۲۰۱۴ بیان می شود، در حالی که برآوردهای ۲۰۱۵-۲۰۱۹ با دلار ۲۰۱۹ بیان می شود. برای مقایسه واقعی سیب با سیب ، همانطور که توسط سرشماری توصیه می شود، می توانیم تورم را تنها در چند مرحله ساده تنظیم کنیم :

  1. میانگین‌های سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده همه اقلام – شهری – سری عطف به ماسبق (CPI-U-RS) را از اداره آمار کار برای دو سال: ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ دریافت کنید. (در واقع، ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم، در سال ۲۰۱۴ ۳۴۸٫۳ و در سال ۲۰۱۹ ۳۷۶٫۵ بود).
  2. برای ایجاد ضریب تعدیل تورم، مقدار اخیر را بر مقدار قدیمی‌تر تقسیم کنید. ( ۳۷۶٫۵ / ۳۴۸٫۳ ).
  3. ارزش دلاری سال قبل را در این ضریب تعدیل تورم ضرب کنید.

اکنون می توانید یک بیانیه Arcade ساده ایجاد کنید تا ارزش علاقه ۲۰۱۰-۲۰۱۴ را به دلار ۲۰۱۹ نشان دهد. به عنوان مثال، بیایید ببینیم که چگونه اجاره متوسط ​​قرارداد در شهرستان فرزنو، کالیفرنیا افزایش یافته است. ما Arcade Expression را در زیر ایجاد کردیم:

عبارت با عنوان اجاره قراردادی تعدیل شده برای تورم. عبارت: round($feature["B25058_001E]* (376.5 / 348.3)، 0)

سپس پاپ آپ را با یک جمله ساده پیکربندی کردیم:

میانه اجاره قرارداد در دوره 2010-2014 {B25028_001E} دلار بود که با تعدیل تورم، معادل{expression/expr0} دلار در سال 2019 بود.

وقتی روی فرزنو کانتی کلیک می‌کنیم، می‌بینیم که اجاره متوسط ​​۷۵۳ دلاری در واقع معادل ۸۱۴ دلار است که برای تورم تنظیم شود.

متوسط ​​اجاره بها قرارداد در دوره 2010 تا 2014 753 دلار بود که با تعدیل تورم معادل 814 دلار در دلار 2019 بود.

این به ما این امکان را می دهد که هنگام مقایسه ۸۱۴ دلار با ارزش ۸۳۰ دلاری ۲۰۱۵-۲۰۱۹، تغییرات واقعی را در نظر بگیریم. به نظر می رسد اجاره بها در فرزنو حداقل در سطح شهرستان نسبتاً پایدار بوده است.

آیا لایه هایی وجود دارد که مقایسه یک به یک نباشد؟

آره. برای برخی از لایه ها،   

  • تفاوت های جزئی در محتوای پرسشنامه و کدگذاری وجود دارد که نشان دهنده جامعه در حال تغییر ما است. لایه های تحت تأثیر (۵): پوشش بیمه سلامت ACS، بیمه سلامت ACS بر اساس سن و نژاد، حمل و نقل ACS به محل کار، درآمد ACS بر اساس شغل، درآمد ACS بر اساس شغل بر اساس جنسیت . 
  • تغییرات جزئی در بازه‌های سال‌های بالا و پایین پایان وجود دارد. لایه های تحت تأثیر (۲): ACS Nativity و Citizenship، ACS Housing Units بر اساس ساختار سال ساخته شده.
  • هیچ لایه مربوط به ۲۰۱۰-۲۰۱۴ وجود ندارد، یا به این دلیل که این سؤالات پس از سال ۲۰۱۴ معرفی شده اند (همه لایه های رایانه و اینترنت)، یا به این دلیل که تغییرات قابل توجهی در پوسته جدول وجود دارد که امکان مقایسه معنی دار را نمی دهد (ACS محل تولد و ACS ترتیبات زندگی).

برای برخی مناطق جغرافیایی،

  • برخی از شهرستان‌ها تغییر نام دادند، مانند Oglala Lakota، SD (Shannon سابق، SD). این باعث می‌شود که این شهرستان‌ها یک کد FIPS جدید داشته باشند، و همه تراکت‌های داخل آن شهرستان، FIPS کانتی جدید را نیز به عنوان بخشی از FIPS خود دارند.
  • تعداد انگشت شماری از شهرستان های جدید در دهه گذشته تشکیل شده اند. به عنوان مثال، برومفیلد، CO از بخش هایی از چندین شهرستان تشکیل شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه برآوردهای ۵ ساله ACS 2010-2014 با برآوردهای ۵ ساله ACS 2015-2019، از جمله تغییرات مرزهای جغرافیایی و تغییرات در پرسشنامه و کدگذاری، به این مستندات از اداره سرشماری ایالات متحده مراجعه کنید. رویکرد توصیه شده توسط سرشماری برای مقایسه در طول زمان، استفاده از برآوردهای غیر همپوشانی است. برای اطلاع از اینکه چرا مقایسه داده های ACS با هم تداخل دارند توصیه نمی شود، اینجا را بخوانید .

چه روندهایی را آشکار خواهید کرد؟

با مرور لایه‌های فعلی ACS که همیشه حاوی آخرین تخمین‌ها هستند، و همچنین لایه‌های ACS 2010-2014 ، که همگی از طریق ArcGIS Living Atlas در دسترس هستند، شروع کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما