نحوه انتشار نوت بوک به عنوان ابزار وب در ArcGIS Enterprise 10.9.1

 

نحوه انتشار نوت بوک به عنوان ابزار وب در ArcGIS Enterprise 10.9.1

 

ما ArcGIS Enterprise 10.9.1 (ویندوز و لینوکس) را در ۱۸ نوامبر ۲۰۲۱ منتشر کردیم. در این نسخه، یک ویژگی جدید و هیجان انگیز برای ArcGIS Notebook Server، توانایی انتشار نوت بوک ها به عنوان ابزارهای وب است.

موارد استفاده کنید

برخی از موارد استفاده از ابزارهای وب نوت بوک عبارتند از (اما محدود به) موارد زیر:

  • یک نوت بوک را به عنوان یک ابزار وب منتشر کنید تا از برنامه های مشتری که می دانند چگونه با خدمات پردازش جغرافیایی کار کنند، استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید ویجت Geoprocessing را در ArcGIS Web AppBuilder با یک ابزار وب نوت‌بوک که قابلیت‌های ویجت موجود را گسترش می‌دهد، پیکربندی کنید، مانند ابزار وب که یک نقطه کلیک شده را بافر می‌کند و آمار خلاصه ویژگی‌های درون آن بافر را برمی‌گرداند.
  • نوت بوکی را که تالیف و آزمایش کرده اید به عنوان ابزار وب منتشر کنید تا سایر کاربران پلتفرم ArcGIS که امتیاز نوت بوک دارند بتوانند به راحتی آن را مصرف کنند. به عنوان مثال، می توانید یک دفترچه پاکسازی داده ایجاد کنید که مقادیر از دست رفته را حذف می کند، نام ویژگی ها را قالب بندی می کند و وسعت لایه ویژگی ورودی را دوباره محاسبه می کند. سایر کاربرانی که با پایتون یا مهندسی داده آشنایی ندارند، می توانند از این ابزار وب برای تمیز کردن لایه ویژگی خود استفاده کنند.
  • یک نوت بوک را یک بار بنویسید اما آن را از طریق جریان های کاری مختلف به عنوان ابزار وب نوت بوک قابل فراخوانی کنید. یک سناریوی نمونه یک گروه حفاظتی است که به تمام لایه‌های گیاهی نیاز دارد که با رنگ، شفافیت و طرح کلی طرح‌بندی شده و با نماد و قالب یکسان در پنجره بازشو پیکربندی شوند. می‌توانید یک ابزار وب نوت‌بوک ایجاد کنید که سبک‌ها و پنجره‌های بازشوی مورد نیاز را در لایه ورودی اعمال می‌کند و وقتی یک لایه گیاهی جدید وجود دارد، ابزار وب را فراخوانی می‌کند.

ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم چگونه از ابزارهای وب نوت بوک در گردش کار خود استفاده خواهید کرد! برای کمک به شروع، در اینجا یک مثال گام به گام از نحوه انتشار ابزار وب نوت بوک آورده شده است.

مثال

در این مثال، ما یک ابزار وب ایجاد می کنیم که دو منطقه بازار – یک بافر و یک منطقه مبتنی بر فاصله رانندگی – را برای یک تجارت محلی ایجاد و مقایسه می کند.

وقتی از یک نقطه می گوییم یک منطقه بازار ۱ مایلی، می تواند به معنای یک حائل دایره ای ۱ مایلی باشد، یا همچنین می تواند به منطقه ای اشاره کند که با رانندگی، دوچرخه سواری، پیاده روی و غیره می توان در فاصله ۱ مایلی به آن رسید. دو نوع منطقه ۱ مایلی بر اساس موقعیت نقطه ورودی و ساختار شبکه جاده زیرین می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند. کسب‌وکارهایی که استراتژی‌ها را بر اساس فاصله ایجاد می‌کنند ممکن است بخواهند تفاوت بین این دو حوزه را درک کنند. بنابراین، ما یک ابزار وب ایجاد می کنیم که به راحتی این تفاوت را به تصویر می کشد.

نمودار جریان زیر نشان می دهد که ابزار وب نوت بوک چگونه باید کار کند.

نمودار جریان نمونه ابزار وب نوت بوک که مناطق بازار را ایجاد و مقایسه می کند.

ضبط صفحه

توجه: برخی از زمان‌های پردازش در ویدیو برای اهداف نمایشی تسریع می‌شوند.

 

همانطور که در ویدیو نشان داده شده است، در اینجا مراحل ایجاد ابزار وب نوت بوک آمده است:

  1. یک دفترچه یادداشت با کد پایتون برای ابزار وب خود بسازید (۰۰:۰۰:۰۵).
  2. در قسمت Parameters، پارامترهای ورودی ابزار وب خود را اضافه کنید (۰۰:۰۰:۱۲).
  3. پارامترهای ورودی را به عنوان متغیر در نوت بوک خود وارد کنید (۰۰:۰۰:۵۴). سپس، نوت بوک را اجرا کنید تا بررسی کنید که متغیرها همانطور که انتظار می رود پردازش می شوند (۰۰:۰۱:۰۵).
  4. پارامترهای خروجی را اضافه کنید و آنها را در انتهای نوت بوک قرار دهید (۰۰:۰۱:۳۶).
      • نکته ۱: خروجی FeatureSet خود را برای به دست آوردن موثر مقدار پارامتر پیش فرض (۰۰:۰۱:۱۲) چاپ کنید.
      • نکته ۲: همچنین می توانید مقدار پیش فرض FeatureSets ورودی و خروجی را به عنوان URL تعیین کنید. برای جزئیات بیشتر به بخش “Layer URL syntax” در  این صفحه  مراجعه کنید. 
  5. در نهایت، نوت بوک را ذخیره کرده و ابزار وب را منتشر کنید (۰۰:۰۲:۱۲).

می‌توانید ابزار وب را در Map Viewer Classic (00:02:35؛ این ابزار در نسخه بعدی Map Viewer) با ویجت Geoprocessing در Web AppBuilder (00:03:13) یا در برنامه‌های سفارشی‌شده خود اجرا کنید. !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما