کاربرد GIS درآب و برق


ابزارهایی برای برآورده‌کردن نیازهای مخاطبان

نیروی‌برق‌آمریکا

بامنطقه خدماتی به وسعت۲۰۰۰۰۰مایلمربع در ۱۱ایالت، بزرگترین شبکه انتقال‌برق در‌ایالات‌متحده به‌طور منحصر‌به‌فردی برای حمایت ازگسترش تجارت‌و‌توسعه جامعه درمنطقه خدماتی خودقراردارد.نیروی برق آمریکا (AEP) باجوامع‌محلی و سازمان‌های دولتی برای ارتقای رشد‌اقتصادی همکاری نزدیک‌دارد. در سال ۲۰۱۵، تیم‌توسعه‌اقتصادیAEP،۱۷۰پروژه جذب و حفظ کسب‌و‌کار را ایجاد‌کرد‌که ۲۲۵۰۰ شغل در‌سراسر قلمرو خدمات خود ایجاد کرد.
ارتقای توسعه اقتصادی در‌ردپایی وسیع و متنوع مستلزم یکپارچه‌سازی کارآمد چندین سیستم برای ارائه‌اطلاعات به‌موقع و دقیق درقالب‌های مختلف به‌افراد علاقه‌مند‌است. با‌در‌نظر‌گرفتن این موضوع،AEP اخیراً یک وب‌سایت توسعه اقتصادی بسیارمتمرکزرا دوباره طراحی کرده است که داده‌ها را در‌اختیار انتخاب‌کنندگان سایت و شرکت‌هایی قرار می‌دهد که به دنبال گسترش درقلمروخدمات اداره برق دربخش‌هایی از ۱۱ ایالت: آرکانزاس[۱]، ایندیانا[۲]، کنتاکی[۳]، لوئیزیانا[۴]، میشیگان[۵]، اوهایو[۶]، اوکلاهاما[۷]، تنسی[۸]، تگزاس[۹]، ویرجینیا[۱۰]، و ویرجینیای غربی[۱۱] هستند.
این وب‌سایت  که با استفاده از ArcGIS ساخته شده است- ویژگی‌های ویژه را به نمایش می‌گذارد، حاوی اطلاعات وتجزیه وتحلیل در مورد ویژگی‌های ایالت‌های مختلف است وداده‌هایی درموردامکان‌سنجی کسب‌وکار برای صنایع کلیدی ارائه می‌دهد. درطول هفت شرکت عامل خود،AEP از مدیران توسعه اقتصادی استفاده می کندکه توسط یک گروه متمرکز اقتصادی وتوسعه پشتیبانی می‌شوند. دراین‌گروه، تیم‌عملیات‌طیف‌وسیعی از درخواست‌های بازاریابی، تحقیقات‌و GIS‌را مدیریت می‌کند.در‌این‌گروه، تیم‌عملیات طیف‌وسیعی‌ازدرخواست‌های بازاریابی، تحقیقات‌و GIS رامدیریت می‌کند.

آمریکن الکتریک پاوربا یک منطقه خدماتی۲۰۰۰۰۰ مایل‌مربعی و بزرگترین شبکه‌انتقال‌برق‌در‌ایالات‌متحده، موقعیت منحصربه‌فردی برای حمایت ازتوسعه کسب‌و‌کار‌دارد.وب‌سایتAEP حاوی‌داده‌های‌کلی در مورد‌موارد‌درخواستی مکرر‌است و چندین ویژگی تعاملی رابرای تحقیقات سفارشی و‌سلف سرویس ارائه می‌دهد. جای تعجب نیست که نقشه‌ها نقش‌اصلی را ایفا می‌کنند.مارک‌جیمز، معاون‌توسعه‌اقتصادی‌و‌تجاریAEP گفت: «جغرافیا‌در‌توسعه‌اقتصادی اساسی‌است». توسعه‌دهندگان اقتصادی‌[در‌درجه‌اول] مکان را‌می‌فروشند، و وب‌سایت‌جدید‌ما‌به‌راحتی می‌فهمد‌که‌چرا AEP و منطقه‌خدمات‌ما بهترین انتخاب برای پروژه توسعه بعدی آنهااست.»برای طراحی مجددوب‌سایت، تیم‌توسعه‌اقتصادی‌AEP از چندین‌ابزار Esri استفاده‌کرد. ArcGIS Desktop اصولاً برای ایجاد نقشه‌های موضوعی و تحلیلی که‌گستره وسیعی از‌داده‌ها را نمایش می‌دهد،‌استفاده شد. این‌تیم از تحلیلگر‌تجارت آنلاین Esriبرای ساخت چند‌ضلعی‌های زمان‌رانندگی برای سایت‌های توسعه بالقوهوگزارش‌داده‌های تجاری و‌جمعیتی برای مناطق‌مختلف‌جغرافیایی استفاده کرد. افزونه واژه مطبوعات برای‌ArcGIS Online برای ادغام چندین نقشه وب میزبان ArcGIS در وب سایت استفاده شد. و این تیم ازپسوندپیکتومتری برای‌ArcGIS Desktop استفاده کرد تا درصورت‌لزوم، تصاویر‌مورب (عکس‌های هوایی گرفته شده درحدود۴۵ درجه) رادرخود جای دهد.


AEP سایت‌های توسعه‌ای را ارائه می‌دهد، مانند‌این سایت در اینولا[۱]، اوکلاهاما[۲]، که برای استفاده به‌عنوان مناطق صنعتی تأییدشده است.برای کمک به‌کسب‌و‌کارها برای سرعت‌بخشیدن به‌جستجوی‌مکان خود،AEP سایت‌های توسعه‌ای را ارائه می دهدکه توسط مشاوران مستقل برای استفاده به‌عنوان مناطق‌صنعتی، قطب داده‌ها و مراکز غذایی تأیید شده‌اند.رولاند پنیا[۳]، مدیرتوسعه‌اقتصادی شهرسن آنجلو[۴]، تگزاس[۵]، گفت: «این سایت‌ها دارای مزیت رقابتی هستند، زیرا تعیین آمادگی خاصی دارد که چارچوب‌های زمانی راه‌اندازی کوتاه‌تر را تضمین می‌کند».
به طور همزمان، شرکت‌ها در حال انجام تجزیه وتحلیل‌منطقه‌ای‌هستند و اینفوگرافیک‌ها، نقشه‌ها و‌داده‌های  aeped.com برای تأثیرگذاری برروند انتخاب سایت با ارائه مکان‌و‌حقایق به‌روز‌کسب‌وکار مفید‌هستند.سایت‌های تأییدشده درصفحات جداگانه ای نمایش داده می‌شوندکه هرکدام دارای‌یک‌گالری‌نقشه هستند.نقشه‌های موجوددراین صفحات (که‌با‌استفاده ازArcGIS Desktop ایجاد می‌شوند) شامل یک‌نمای هوایی ازهر سایت است که‌ویژگی‌های کلیدی آن را شناسایی می‌کند،‌یک‌نقشه‌مجاورت‌محلی‌که‌نشان می‌دهدچندنفردریک شعاع خاص نسبت به‌سایت زندگی می‌کنند، و یک نقشه یک‌روزه نقشه‌رانندگی‌کامیون‌که‌۲۰۰-، ۴۰۰-،و بافرهای۶۰۰ مایلی (تقریباً‌بسته به عوامل مختلفی که یک کامیون می‌تواند در‌یک‌روز مسافتی را‌طی‌کند) در اطراف منطقه انتخاب شده. هر‌گالری نقشه همچنین دارای تجزیه‌و‌تحلیل زمان‌رانندگی است، با استفاده از تحلیلگرکسب وکارآنلاین، برای نشان‌دادن نیروی‌کارموجود در۲۰-۴۰، و زمان‌رانندگی۶۰ دقیقه، و تصاویر‌چشم پرنده (درصورت‌وجود) ساخته‌شده با‌پسوند‌پیکتومتری برای ArcGIS Desktop  نقشه‌ها و‌در بسیاری از‌موارد، تجزیه‌و‌تحلیل‌های همراه آنها، برای دانلود به صورت فایل PDF‌در‌دسترس هستند.
وب سایت توسعه اقتصادی AEP مزایای کسب و کاردرهریک از۱۱ ایالت این شرکت را شرح می‌دهد. این به زیرساخت‌ها، فضای‌کسب‌و‌کار، نیروی‌کار و‌خدمات برق می‌پردازد.همانندصفحات‌سایت تأییدشده، صفحات دولتی دارای یک‌گالری نقشه‌متشکل از نقشه‌های ایجاد‌شده در ArcGIS Desktop هستند. برای هرایالت، این وب‌سایت شامل نقشه حمل‌ونقل، نقشه قلمرو خدمات AEP، نقشه سایت‌های دارای گواهی AEP و نقشه‌ای است که نزدیکی به بازارها را نشان می‌دهد. این نقشه نهایی از داده‌های سرشماری ایالات متحده و اطلاعات موجود در تحلیلگر کسب‌وکار آنلاین برای محاسبه درصد جمعیت ایالات‌متحده در‌شعاع‌۶۰۰ مایلی از ایالت استفاده می‌کند.
گالری‌های نقشه ایالتی همچنین شامل نقشه‌های موضوعی، مانندسطح تحصیلات و ویژگی‌های نیروی کار در هر ایالت، و اطلاعات سرشماری و نیروی کار است. علاوه‌بر‌این، کاربران می‌توانند ازیک‌نقشه تعاملی برای انتخاب شهرستانی استفاده‌کنندکه توسط AEP ارائه می‌شودومشخصات بازار، اطلاعات جمعیتی و درآمدوگزارش‌های خلاصه کسب‌وکار (از تحلیلگر‌کسب‌و‌کار آنلاین) رادانلودکنند.
AEP براساس دارایی‌های موجوددر قلمروخدمات‌خود، برنامه‌استخدام تجاری خود را بر چندین صنعت کلیدی متمرکز می‌کند: تولید (خودرو، پلاستیک، و پردازش موادغذایی‌و‌آشامیدنی ویژه)، مراکز‌داده، و‌نفت و‌گاز سنگ نفت‌زا.

AEP با استفاده از افزونه واژه مطبوعات برای ArcGIS Online یک نقشه تعاملی از سایت‌های تأییدشده خود ایجاد کرد- مکان‌هایی که برخی یا همه معیارهای توسعه را برآورده کرده‌اند.
برای هر صنعت هدف، وب سایت توسعه اقتصادی AEP شامل تجزیه و تحلیل دقیق نیروی کار، حمل و نقل، صنایع موجود و هزینه‌های تجاری است. این اطلاعات در یک گالری نقشه‌ارائه‌شده است که داده های اداره سرشماری ایالات متحده، اداره آمار‌کارایالات‌متحده، وپایگاه‌داده‌اطلس حمل‌و‌نقل ملی‌و‌سایر منابع رایکپارچه می کند.یک برگه در صفحه به‌کاربران اجازه می‌دهدتا‌از‌گالری نقشه‌ایستا به نقشه سایت‌های تأییدشده‌تعاملی سوئیچ کنند. AEPاین نقشه پاسخگورابا استفاده از‌افزونه واژه مطبوعات برای ArcGIS Online ایجادکرد. پنجره بازشو برای‌هر سایت دارای‌گواهی AEP که شامل نام‌سایت و یک‌عکس‌هوایی‌است‌- به‌کاربران اجازه می‌دهد تا‌روی‌سایت روی نقشه بزرگنمایی کنندیا صفحه سایت تأیید شده خاص رادریک برگه جدیدبازکنند.این وب‌سایت از نقشه‌ها در مکان‌های دیگر نیز استفاده می‌کند. این وبلاگ شامل بخشی از‌نقشه‌ها است که‌به کاربران امکان می‌دهد نقشه‌ها‌و‌اطلاعات‌جغرافیایی را به‌اشتراک بگذارند. علاوه براین، یک ابزارمکان‌یاب منطقه خدماتی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهدتایک آدرس یا مختصات جغرافیایی را واردکرده تاتعیین‌کنند‌آیا‌AEP موقعیت مکانی آنها را ارائه می‌دهد‌یا‌خیر. اگربازدیدکنندگان بخواهند بیشتر‌بیاموزند، آنها می‌توانندازاین‌ابزار‌برای ارسال ایمیل به‌مخاطب مناسب‌AEP استفاده کنند، که سپس با طرف علاقه‌مند ارتباط برقرار می‌کند.
با افزایش استفاده از وب‌سایت، تیم‌توسعه اقتصادی و تجاری‌AEP قصد‌دارد‌از‌تجزیه‌و‌تحلیل وب سایت برای بهبود محتواوعملکردآن استفاده‌کند. با توجه به اهمیت اطلاعات و‌نقشه‌های موقعیت مکانی برای توسعه اقتصادی، این تیم همچنین قصد دارد به دنبال راه‌های جدیدی‌برای ادغام‌داده‌های‌جغرافیایی در‌وب‌سایت و ایجادابزارهایی باشد که نیازهای مخاطبان خود را برآورده کند.این گزارش دراصل با عنوان‌«کسب‌و‌کار‌آسان با ArcGIS» درشماره تابستان ۲۰۱۶ ArcNews ظاهرشد.همه تصاویر توسط راب واتسون[۱] و آمریکن الکتریک پاور ارائه شده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

[۱] Robb Watson

[۱] Inola

[۲] Oklahoma

[۳] Roland Peña

[۴] San Angelo

[۵] Texas

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما