سنجش فناوری فعال

سنجش فناوری فعال عنوان پستی است که قرار است با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم که این پست جذاب مورد پسند شما قراربگیرد.این پست توسط ونوس نصیرفام تهیه و تقدیم می گردد.

مقدمه

که از کلمه یونانی گرفته شده است به “tomos” اصطلاح توموگرافی در اصل به معنای برش یا تقسیم روند توموگرافی تکنیکی برای “graphae” معنی تصویر، حس نمودار یا نمایش گرافیکی است. اندازه گیری شامل روش های تصویربرداری توموگرافی برای به دست آوردن داده ها از حسگرها است. روند توموگرافی روش های مختلفی را برای به دست آوردن مشخصات غلظت فرآیند آن ارائه می دهد. یکی از رشته های توموگرافی که امروزه به یکی از فناوری های در حال رشد تبدیل شده اند توموگرافی اپتیکال است. توموگرافی اپتیکال شامل مطالعه LED پرتو منبع نور (به عنوان مثال لامپ،مادون قرمز یا هالوژن) از طریق یک محیط از نقطه مرزی و تشخیص نور سطح در مرز دیگری با استفاده از سنسور دریافت می شود.
موارد استفاده سیستم توموگرافی در انواع مختلفی از فرآیندها به حساب می آید و عملیات واحد، از جمله خطوط لوله، راکتورهای همزن، تخت‌های سیال و جداکننده‌ها بسته به مکانیسم استفاده از سنسور تصویر خطی CMOS سنسور جزء اصلی این سیستم توموگرافی طیفی است، برای حس کردن سایه ذرات داخل خط لوله تولید تصویر از ذره استفاده می شود. تعداد سنسورهایی استفاده شده و تکنیک فرافکنی بکار رفته در مطالعه بر دقت خواندن داده ها و تصویر به دست آمده هستند. پرتو موازی تکنیک تصویر و تعداد سنسور کمتری تولید شده، تعداد محدودی از داده های به دست آمده و ممکن است با همگرایی پرتو و اثرهمگرایی مشکل داشته باشد. تحقیقی که توسط ماریانى ثابت کرده بود که چنین مشکلاتى را مى توان به حداقل رساند چهار حسگر تصویر در اطراف یک لوله جریان با یک به شکل هشت ضلعی پیکربندی شده اند. این تکنیک داده های قابل توجهی را برای استفاده برای بازسازی تصویر یا مشخص کردن ذرات تولید می کند.

عنوان

توموگرافی فرآیندی شامل تصویربرداری توموگرافی از سیستم ها است. درتوموگرافی، مقداری کمیت فیزیکی در توزیع سه بعدی در شی مشخص می شود. لوله فرآیند در نمونه رایج صنعت توموگرافی فرآیندی است. نیاز به دریافت اطلاعات توموگرافی در مورد فرآیند گسترده وجود دارد. این اطلاعات را می توان به عنوان مثال در طراحی و کنترل فرآیندها استفاده کرد. چند روش برای انجام فرآیند توموگرافی سیستم وجوددارد.یکی از این روش ها شامل توموگرافی اپتیکال است. داده های به دست آمده از  ECT منعکس کننده توزیع متوسط ​​در فضای نسبتاً بزرگ به میدان حسی آن از سنسور  ECT به طور غیر یکنواخت در یک فضای سه بعدی توزیع شده است. از این رو، بازسازی تصویر کیفیت به دست آمده از سیستم ECT سیستم نظارت ارائه توموگرافی اولتراسونیک قادر به بازسازی توزیع جریان دو فازی مورد تردید بود. اصل یک سیستم توموگرافی طیفی این است که سطح تضعیف نور را برای هر آشکارساز بررسی کنند. از نظر مفهومی ساده و هزینه نسبتا کم، بهتر است پاسخ پویا و می تواند برای استفاده معمول قابل حمل تر باشد کارخانه فرآیند است. سیستم توموگرافی اپتیکال به عنوان تکنیکی که فرد را قادر می سازد تا محتوای یک سیستم بسته را بدون نگاه فیزیکی به داخل آن تشخیص دهد تعریف می شود.

حسگر تصویری

جزء اصلی در سیستم توموگرافی اپتیکال تصویر آن سنسور است. سنسور تصویری را به روشی آسان می توان به عنوان دستگاهی توصیف کرد که تصویر طیفی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. شدت و نور در صورت وجود به مقدار ولتاژ مربوطه در معرض سطوح مختلف شدت نور را تشخیص خواهد داد تبدیل می شود. کاربرد سنسور تصویر به طور گسترده ای در دوربین های دیجیتال، تلسکوپ های نجومی ، اسکنرها، دوربین های فیلمبرداری و سایر دستگاه های تصویربرداری استفاده می شود. دو سنسور تصویر طیفی مبتنی بر آی سی مدرن وجود دارد که به طور گسترده ای در سیستم توموگرافی طیفی، شارژ جفت دستگاه‌هایCCD و مکمل‌های اکسید فلزی-نیمه‌رسانا سنسور پیکسل فعال  (CMOS استفاده می شود. هر دو تصویرگر CCD و CMOS ساخته شده از سیلیکون هستند. اینها اساساً به آنها شباهت و ویژگی های حساسیت نسبت به اشیاء مرئی دارند. بنابراین، هر دو فن آوری راه های مشابهی را در جذب نور و تبدیل حادثه ارائه می دهد. نور بر حسب فوتون ها توسط همان عکس به بار الکترونیکی فرآیند تبدیل تبدیل می شود. اگرچه تراشه های CMOS نور را در خود حس می کنند، همانطور که یک CCD این کار را انجام می دهد، سنسورهای CMOS نیز می توانند با استفاده از همان فرآیندی که برای ساخت بسیاری دیگر استفاده می شود پردازنده ها و تراشه ها به عنوان سنسورها از ترانزیستورها و سیم کشی های کوچک استفاده می کنند تولید شوند. همانطور که سایر پردازنده ها انجام می دهند. این باعث می شود که سنسورهای CMOS اغلب دورتر و ارزان تر از CCD باشند.

پلیمرها مزایای زیادی برای فناوری های سنسور دارند: مواد آنها نسبتا کم هزینه هستند ، تکنیک های ساخت آنها بسیار ساده هستند (نیازی به موارد خاصی اتاق تمیز و/یا دمای بالا فرآیندها نیست)، آنها را می توان در انواع مختلف انواع بسترها و انتخاب گسترده ساختار مولکولی آنها و امکان ساخته شده در زنجیره های جانبی، شارژ یا ذرات خنثی ، و حتی رفتار خاص دانه های در مواد فله یا روی آن منطقه سطح، که امکان تولید فیلم با خواص فیزیکی و شیمیایی مختلف از جمله رفتار حس کردن را فراهم می کند سپرده گذاری کرد. پلیمرهای حسگر فعال در ورق یا فرم فیلم به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از غیر آلی دستگاه های حالت جامد هستند. سپس با استفاده از نیمه هادی یکپارچه پردازش، پردازش سرامیک ها و شیشه ها یا فناوری های فیلم نازک و ضخیم ساخته می شوند. رسوب و الگوی میکروسنسور فیلم های پلیمری شامل فرآیندهای زیر است: (۱) ریسندگی یا ریخته گری و متعاقب آن فتولیتوگرافی حساس به نور و پلیمرهای غیر حساس به نور(۲)چاپ صفحه یا نسخه های اصلاح شده آن و متعاقب آن اتصال متقابل UV،IR یا حرارت آنیل پلیمرها. (۳) پلیمریزاسیون الکتروشیمیایی: پلیمرهای رسانا و نیمه رسانا می توانند سنتز شده و بر روی بخش سطح رسانای بستر داده شده از محلول های مونومر توسط پلیمریزاسیون الکتروشیمیایی. مزیت این روش دقیق بودن کنترل جریان و نرخ رسوب فیلم توسط تغییر پتانسیل کار الکترود در سیستم است. (۴) فرآیندهای رسوب در خلاء روش های ممکن برای به دست آوردن نازک فیلم های پلیمری که چگالی بالایی دارند، پایداری حرارتی و نامحلول بودن در حلال های آلی، اسیدها و قلیاها نیز هستند. لایه ها را می توان با موارد زیر رشد داد: پیرولیز خلاء که شامل تصعید، پیرولیز و فرآیند رسوب پلیمریزاسیون؛ پلیمریزاسیون خلاء تحریک شده توسط بمباران الکترونی؛ آغاز پلیمریزاسیون خلاء شده توسط اشعه ماوراء بنفش؛ تبخیر خلاء با استفاده از منبع پلیمر جامد گرم شده با مقاومت و به طور موثرتر با استفاده از یک پرتو الکترونی؛ دورانداختن RF اهداف پلیمری در پلاسمای متشکل از پلیمر قطعات و با آرگون اضافه شده به پلاسما. ترشحات پلاسما یا درخشندگی پلیمریزاسیون گازها یا بخارات مونومر؛(۵) تکنیک های دیگر، مانند روش لانگمویر بلاجت، تابش گاما و غیره.

اثرات حسی در پلیمرها

اثرات حسی آنهایی هستند که فیزیکی و پدیده های شیمیایی که پایه های عملکرد حسگرها هستند، یعنی الکتریکی یا سیگنال طیفی به عنوان تابعی از کمیت به اندازه گیری شود. به دلیل تنوع گسترده ساختارهای مواد و دسته بندی مناسب اثرات حسی پدیده های متقابل فیزیکی/شیمیایی که می تواند برای ساخت حسگرها بر اساس فیلم های پلیمری حسگر کار دشواری است. اثرات حسی در پلیمرها با استفاده از گروه بندی زیر شرح داده شده است: مواد دی الکتریک، رسانا یا سایر کامپوزیت ها، الکترولیت ها، پلیمرهای کونژوگه با الکترورسانا، مواد جاذب، غشاهای تبادل یونی، نفوذپذیر غشا، غشا با خاص سایت های تشخیص، پلیمرهای حساس طیفی می تواند باشد.شبکه‌های حسگر بی‌سیم منبع علاقه به پژوهشگران است زیرا آنها اطلاعات را از چندین منبع به طور همزمان افزایش یافته‌اند. این فناوری اجازه می دهد حسگرهای کوچکی که در یک منطقه جغرافیایی توزیع می شوند جمع آوری داده ها، که از طریق یک مسیریابی به سرور اصلی ارسال می شود الگوریتمی که باید تدوین و تحلیل شود. در سنسور بی سیم شبکه ها (WSN)، مسائل مربوط به انرژی و طول عمر هستند که مهمترین پارامترها در شبکه های نامتقارن، سنسورهایی با قابلیت های مختلف استفاده می شود. سوپرگره ها، در مقایسه با قدرت بالاتر و دامنه ارتباط گسترده تر با سنسورهای رایج، برای ایجاد اتصال و انتقال داده به ایستگاه های پایه در این شبکه ها ایجاد می شود. بسیار مهم است پارامترهای تابع تناسب و سنسورهای نظارت را به طور بهینه در یک شبکه پوشش نقطه انتخاب کنند. انتخاب بهینه و با در نظر گرفتن انرژی گره های میانی انتخاب و انتقال داده و همچنین افزایش طول عمر شبکه یکی از مهمترین بخش های طراحی شبکه های بی سیم موارد است. بررسی روند فعلی در شبکه های حسگر بی سیم، یک روش جدید را معرفی می کند محیط شبیه سازی برای آزمایش چندین مسیریابی فعلی الگوریتم‌ها، و پسوندی را بر روی یک نوع مسیریابی خود انتخابی معرفی می‌کند. انتخاب با استفاده از داستان الگوریتمی که با بازپخت شبیه سازی شده استفاده شده انجام می شود. این انتخاب انرژی باقی مانده را در نظر می گیرد. این روش طول عمر را افزایش می دهد، مصرف انرژی را کاهش و متعادل می کند همانطور که توسط نتایج شبیه سازی تایید شده است. پسوند الگوریتم هنگام مسیریابی اطلاعات به صراحتاً قدرت را افزایش طول عمر شبکه در مقایسه با الگوریتم اصلی در نظر می گیرد.

شبکه بی سیم به هر نوع کامپیوتری اطلاق می شود شبکه ای که از نوعی ارتباط شبکه بی سیم استفاده می کند. روشی که به وسیله آن خانه ها، شبکه های مخابراتی و سازمانی تاسیسات (تجاری) از فرآیند پرهزینه جلوگیری می کند وارد کردن کابل ها به یک ساختمان یا به عنوان یک اتصال بین مکان های مختلف تجهیزات است. شبکه های مخابراتی بی سیم به طور کلی با استفاده از رادیو اجرا و اداره می شود ارتباط این پیاده سازی در سطح فیزیکی (لایه) ساختار شبکه مدل OSI هستند.

سنجش فناوری فعال

مزایای شبکه بی سیم

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از مزایای بسیاری برخوردار شوند شبکه بی سیم شامل

 آسایش:

به منابع شبکه خود دسترسی داشته باشید از هر مکانی در بی سیم شما منطقه تحت پوشش شبکه یا از هر نقطه اتصال Wi-Fi.

تحرک:

دیگر به میز شما بسته نمی شود، همانطور که با یک اتصال سیمی بودید. در کارمندان می توانند در اتاق برای مثال جلسات کنفرانس آنلاین شوند.

راه اندازی آسان:

آنها مجبور نیستند کابل ها را رشته کنند، بنابراین نصب می تواند سریع و مقرون به صرفه باشد.

قابل گسترش:

آنها به راحتی می توانند بی سیم را گسترش دهند شبکه هایی با تجهیزات موجود، در حالی که یک شبکه سیمی ممکن است به سیم کشی اضافی نیاز داشته باشد.

امنیت:

پیشرفت در شبکه های بی سیم حفاظت های امنیتی قوی ارائه می کند.

هزینه:

زیرا شبکه های بی سیم حذف یا کاهش هزینه های سیم کشی، آنها می توانند هزینه کمتری داشته باشند از شبکه های سیمی کار می کنند.

سنجش فناوری فعال

 

 

انواع شبکه های بی سیم

– PAN بی سیم

– شبکه LAN بی سیم

– شبکه مش بی سیم

– بی سیم MAN

– WAN بی سیم

– شبکه تلفن همراه
شبکه های شخصی بی سیم(WPAN) به یکدیگر متصل می شوند دستگاه ها در یک منطقه نسبتا کوچک که به طور کلی است در دسترس یک شخص مثلا، هم رادیو بلوتوث و هم نور مادون قرمز نامرئی یک WPAN برای اتصال هدست به لپ تاپ را فراهم می کند. ZigBeeهمچنین از برنامه های WPAN پشتیبانی می کند. PAN های Wi-Fi (2010) به عنوان تجهیزات رایج شده اند طراحان شروع به ادغام وای فای در انواع مختلف می کنند دستگاه های الکترونیکی مصرفی قابلیت‌های «وای‌فای من» اینتل و «وای‌فای مجازی» ویندوز ۷، راه‌اندازی و پیکربندی PAN‌های Wi-Fi را ساده‌تر و آسان‌تر کرده‌اند.

شبکه بی سیم

یک شبکه محلی بی سیم (WLAN) دو یا را پیوند می دهد دستگاه های بیشتری در فاصله کوتاه با استفاده از بی سیم روش توزیع، معمولاً اتصال از طریق یک نقطه دسترسی برای دسترسی به اینترنت را فراهم می کند.

کاربرد فناوری‌های طیف گسترده یا OFDM ممکن است به کاربران اجازه دهد تا در یک منطقه تحت پوشش محلی حرکت کنند و همچنان به شبکه متصل بمانند. محصولاتی که از استانداردهای WLAN IEEE 802.11 استفاده می کنند، تحت نام تجاری Wi-Fi بازاریابی می شوند. بی سیم ثابت شد فناوری پیوندهای نقطه به نقطه بین را پیاده سازی می کند کامپیوترها یا شبکه ها در دو مکان دور، اغلب با استفاده از مایکروویو اختصاصی یا لیزر مدوله شده پرتوهای نور بر روی مسیرهای دید. اغلب در شهرها برای اتصال شبکه ها در دو یا چند ساختمان بدون نصب لینک سیمی استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل کارهای مرتبط

بحث در مورد افزایش طول عمر بی سیم شبکه های حسگر یک شبکه حسگر بی‌سیم (WSN)متشکل از گره‌های حسگر بسیار با هزینه و توان کم بر اساس استقرار، در سنجش است. پوشش یک گره حسگر، معمولاً گره های بیشتری سرپوشیده هستند. چالش اصلی در ساخت WSN این است که افزایش طول عمر شبکه گره‌ها در یک WSN معمولاً به شدت دارای محدودیت انرژی هستند و انتظار می‌رود برای مدت طولانی از ذخایر انرژی محدود موجود در هواپیما کار کنند. نرم افزارهایی که اجرا می شوند باید دارای عملیات آگاه از انرژی باشند. به همین دلیل، ادامه تحولات در بهره وری انرژی بسیار مهم هستند و نیاز پیشرفت‌های عمده‌ای در سخت‌افزار انرژی، مدارهای مدیریت انرژی و الگوریتم‌های آگاه انرژی پروتکل ها znd انجام می‌شود دارند. در طول تشخیص نفوذ در شبکه های حسگر، برخی از گره های واقعی باید با خوشه ارتباط برقرار کنند. برای چنین برنامه هایی در شبکه های حسگر، تعداد زیادی از گره های حسگر که به طور متراکم در حسگری خاص مستقر شده اند محیط وظایف حسی یکسانی را به اشتراک می گذارد. به همین دلیل، گره‌های جداگانه ممکن است انرژی خود را در سنجش داده‌هایی که برای آن‌ها مقدر نیستند هدر دهند و در نتیجه تخلیه انرژی گره کاهش طول عمر شبکه بیشتر می‌شود. ضریب بیت قدرت زمانی که یک گره با سر خوشه ارتباط برقرار می کند، پیاده سازی می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که طول عمر شبکه با این روش بسیار افزایش می یابد.
سنسورهای فشار نوری FBG به دلیل توانایی آنها در مقاومت در برابر سختی محیط، مصونیت در برابر تداخل الکترومغناطیسی، رد پای پیوند مینیاتوری و قابلیت تعبیه در داخل ساختار میزبان (برخلاف نصب روی سطح)، حساسیت بالا، و مالتی پلکسی بسیار سریالی انتخاب شدند. سنسورهای FBG خروجی یک رکورد آنالوگ از کرنش اندازه گیری شده توسط جابجایی طول موج نور منعکس شده است از طریق فیبر، که به صورت دیجیتالی توسط محقق فیبر نوری تبدیل می شود. سیستم DAQ مورد استفاده برای جمع آوری داده های کرنش  Micon Optics sm130 بود. محقق قادر به نمونه برداری از چندین کانال، که هر کدام دارای توانایی مالتیپلکس کردن آرایه ای از FBG ها در۲ کیلوهرتز است. به طور خاص، این آزمایش از قابلیت مالتی پلکسی برای بازجویی از ۵ حسگر در تک کانال استفاده کرد. با این حال، این سیستم DAQ دارای محدودیت هایی است. ازآنجایی که معماری بصری بازپرس فشار را با ردیابی تغییر طول موج نوری اندازه گیری می کند. پیک های توان، هرگونه اعوجاج در سیگنال منعکس شده مستقیماً بر تعیین شده طول موج تأثیر می گذارد.

نقشه برداری رقومی شبکه های جاده ای برای کاربردهای مختلف صنعتی مانند نقشه برداری کاربری و پوشش زمین، به روز رسانی سیستم اطلاعات جغرافیایی و هشدار بلایای طبیعی ضروری است. علاوه براین، نیاز حیاتی برای شهرهای دیجیتال و حمل و نقل هوشمنداست. تکنیک‌های کارتوگرافی سنتی زمان‌بر و کار فشرده هستند. در مقایسه تکنیک‌های سنجش از دور جامعه نقشه‌برداری را اساساً بدون تکیه کامل بر اندازه‌گیری‌های زمین بررسی‌شده تغییر دادند. داده های سنجش از دور مورد استفاده برای استخراج جاده شامل نشانگر هدف متحرک زمین ردیابی (GMTI)، داده‌های سیستم موقعیت‌یابی جهانی تلفن‌های هوشمند (GPS)، تصاویر نمای خیابان، تصاویر رادار دیافراگم مصنوعی (SAR)، داده‌های تشخیص نور و محدوده (LiDAR)، تصاویر با وضوح بالا، و تصاویر فراطیفی است. رادار GMIT برای استخراج اطلاعات نقشه راه به دلیل مزایای همه آب و هوا، قابلیت های زمان واقعی و منطقه وسیع استفاده شده است. داده های GPS تلفن هوشمند برای استخراج خطوط مرکزی جاده و نظارت بر وضعیت جاده و ترافیک استفاده می شود.

سنجش فناوری فعال

فناوری تصویربرداری با وضوح بالا

در این بررسی، تصاویر با وضوح بالا به تصاویر با وضوح فضایی بالا (رزولوشن کمتر از۱۰متر) اشاره دارند که عمدتاً با استفاده از حسگرهای هوابرد یا فضابرد به دست آمده‌اند. در وضوح فضایی تصاویر به اندازه یک پیکسل اشاره دارد. تصاویر با وضوح بالا معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند: تصاویر پانکروماتیک و چند طیفی.

تصاویر با وضوح بالا در درجه اول با استفاده از حسگرهای فضایی و هوابرد ضبط می شوند. تکنیک‌های تصویربرداری با وضوح بالا در فضا دارای پوشش وسیع و پایدار دوره های بازدید مجدد هستند ؛ با این حال، هزینه ماهواره بالا و تصاویر به راحتی توسط جو تحت تأثیر قرار می گیرند. در مقایسه با تصاویر با وضوح بالا در فضا، در هوابرد تصاویر با وضوح بالا دارای وضوح بالاتری هستند و کمتر تحت تأثیر جو قرار می گیرند. با این حال، راندمان کار دوربین های هوابرد کمتر از دوربین های فضایی ابزارها به دلیل ارتفاع کمتر پرواز و پوشش کمتر است. تصاویر با وضوح بالا در هوا را می توان با استفاده از هواپیماهای سرنشین دار و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین به دست آورد(پهپادها). در سال های اخیر، چندین سیستم تصویربرداری با دوربین های با وضوح بالا نصب شده بر روی پهپادها به سرعت توسعه یافته اند. این سیستم ها می توانند به وضوح فضایی در سطح سانتی متر دست یابند.

تصاویر با وضوح بالا معمولا حاوی اطلاعات غنی از ویژگی مانند طیفی هستند ویژگی ها، ویژگی های هندسی و ویژگی های بافت، و از این رو، مقدار قابل توجهی اطلاعات مفیدی را می توان از چنین تصاویری استخراج کرد.
تصویربرداری با وضوح بالا دارد به طور گسترده ای در مدیریت جنگل، نقشه برداری شهری، مدیریت زمین های کشاورزی، نقشه برداری بلایا و امنیتی، خدمات اطلاعات عمومی و نظارت بر محیط زیست استفاده می شود.

تعداد زیادی ماهواره با وضوح بالا توسعه یافته وطی سالهای اخیر به فضا پرتاب شده است. این ماهواره ها می توانند شبکه های ماهواره ای را برای به دست آوردن داده های تصویری با پوشش وسیع تشکیل دهند. با این حال، حجم عظیم داده ها چالش های جدیدی را برای انتقال و پردازش داده ها به همراه دارد. چنین تصاویری با وضوح بالا به طور گسترده برای استخراج جاده مورد استفاده قرار گرفته اند. علاوه بر این، چندین محصول تجاری مانند Google Maps بر اساس تصاویر با وضوح بالا با موفقیت توسعه یافته و در بسیاری زمینه ها در سال های اخیر از آنها اعمال شده است.

فناوری تصویربرداری فراطیفی

فناوری تصویربرداری فراطیفی یکی دیگر از روش‌های رایج مورد استفاده برای به دست آوردن طیف یک هدف است. تصویر فراطیفی شامل دو بعدی (۲D) اطلاعات فضایی و طیفی۱بعدی شامل یک مکعب داده سه بعدی است. اشیاء طیف های قابل توجه مختلفی را نشان می دهند که می توان از آنها برای شناسایی و تشخیص چنین اجسامی متفاوت استفاده کرد.

سنسورهای معمولی

با توجه به پلتفرم‌های نصب‌شده، حسگرهای فراطیفی را می‌توان به سیستم‌های تصویربرداری فضابرد، هوابرد، پهپاد، خودرو و زمین تقسیم کرد. سیستم‌های تصویربرداری فراطیفی هوابرد اولین تصویربرداری ابرطیفی بودند که برای تأیید طراحی ابزارهای فضایی بعدی توسعه یافته و مورد استفاده قرار گرفتند. بدیهی است که اکثر حسگرهای فراطیفی، به ویژه فراطیفی های فضایی Imagers،در ایالات متحده آمریکا توسعه یافته است.
علاوه بر این، هوابرد فراطیفی بیشتری به دلیل سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری، تصویرگرها نسبت به تصاویر فراطیفی فضایی هستند وجود دارد. برنامه فضایی آینده شامل ماهواره ابرطیفی HyspIRI آمریکا و ماهواره ابرطیفی ENMAP آلمان است. اکثر تصویرسازهای فراطیفی به دلیل در دسترس بودن داده هایی در محدوده طیفی مرئی تا مادون قرمز نزدیک آشکارسازهای سیلیکونی با محدوده تشخیص طیفی وسیع می تواند به دست آورد.
علاوه بر این، امواج کوتاه مادون قرمز و در سال‌های اخیر، تصویربرداری‌های ابرطیفی مادون قرمز امواج بلند پدیدار شده‌اند. تصویربرداری فراطیفی یک رویکرد سنجش از دور کمی  به طور گسترده ای در پایش محیطی، تجزیه و تحلیل پوشش گیاهی، نقشه برداری زمین شناسی، شناسایی اتمسفر ، تشخیص بیولوژیکی، تشخیص استتار و ارزیابی فاجعه مورد استفاده قرار گرفته است.

وضعیت بد زیرساخت‌های ملی ما بر نیاز به سیستم‌های نظارت ساختاری کم‌هزینه تأکید می‌کند که می‌توانند ردیابی عملکرد سازه ها در کل عمر عملیاتی آنها. داده های جمع آوری شده توسط نصب دائمی سیستم های مانیتورینگ می توانند فرصت هایی را برای ارزیابی سریع وضعیت یکپارچگی کلی سازه ارائه دهند و اجازه آسیب های سازه ای در هنگام وقوع تعمیر شوند.

به عنوان مثال، محققان بررسی پذیرش رادیوهای بی سیم برای ارتباط داده های اندازه گیری در سیستم های نظارت ساختاری در به منظور کاهش هزینه های بالای مربوط به نصب سیم بین سنسورها و مخازن داده های متمرکز هستند.

کلید واژه:هوش مکانی، سنجش فعال فناوری،ونوس نصیرفام،توموگرافی،LED، حسگر تصویری، اپتیکال، سه بعدی،فراطیفی، مانیتورینگ،پلتفرم،پهباد،ماهواره،شبکه بی سیم، دوربین های دیجیتال، اسکنرها.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما