دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(کاوش نقشه های پایه رستری از سرویس های وب Esri)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(کاوش نقشه های پایه رستری از سرویس های وب Esri)

کاوش نقشه های پایه رستری از سرویس های وب Esri

در حالی که نقشه های وکتوری گسسته هستند – متشکل از نقاط، خطوط اتصال دهنده و چند ضلعی های ساخته شده از خطوط – نقشه های رستری مانند عکس ها پیوسته هستند و از بسیاری از فرمت های فایل مشابه تصاویر روی رایانه استفاده می کنند، از جمله Joint Photographic Experts Group (jpg. ) و فرمت های فایل تصویری برچسب گذاری شده (tif.). تمام نقشه های رستری مستطیل شکل هستند که از ردیف ها و ستون هایی از سلول ها به نام پیکسل تشکیل شده است. هر پیکسل یک مختصات مرتبط و یک مقدار مشخصه مانند ارتفاع برای ارتفاع دارد. نقشه‌های رستری مکان هر پیکسل را به‌صراحت ذخیره نمی‌کنند، بلکه داده‌هایی مانند مختصات گوشه شمال غربی نقشه، اندازه سلول (با فرض پیکسل‌های مربع)، و تعداد سطرها و ستون‌ها را ذخیره می‌کنند که یک الگوریتم کامپیوتری می‌تواند مختصات را محاسبه کند. از هر سلول یکی از جنبه های کلیدی نقشه های رستری از دیدگاه شما این است که فایل های بسیار بزرگی هستند. بنابراین اگرچه ممکن است برخی از فایل‌های رستری نقشه پایه مهم را در رایانه خود ذخیره کنید، این نوع نقشه‌ها را شاید بهتر است به عنوان خدمات نقشه در دسترس برای نمایش در رایانه خود اما در جای دیگری ذخیره کنید.

یک لایه Base map اضافه کنید

می توانید چندین لایه بیس مپ مختلف را به عنوان خدمات علاوه بر لایه های نقشه از رایانه یا شبکه محلی خود به فایل نقشه اضافه کنید. ArcGIS برای این منظور دسترسی داخلی به سرورهای Esri دارد.

  1. یک نقشه خالی جدید باز کنید و آن را به عنوان آموزش ۵-۶٫mxdبه پوشه Chapter5ذخیره کنید.
  2. به پوشه Data > Chicago.gdb بروید و tl_2010_17031_cousub10 را به نقشه اضافه کنید.
  3. نماد لایه County Subdivisions با یک پر توخالی و یک طرح کلی زرد، عرض ۱٫۱۵٫
  4. روی File > Add Data > Add Basemap > Imagery with Labels > Add کلیک کنید.

چند لحظه طول می کشد تا تصویر نقشه در ArcMap بارگیری شود. اگر Base map شما ظاهر نشد، روی Subdivisions County راست کلیک کرده و روی Zoom To Layer کلیک کنید. تصویر نقشه ای که نمایش داده می شود از سرور Esri به جای هارد دیسک کامپیوتر شما است. اکنون می توانید دریاچه میشیگان را با وضوح بیشتری ببینید.

  1. به منطقه ای در شیکاگو نزدیک دریاچه میشیگان و پارک هزاره بزرگنمایی کنید.

 

نقشه پایه فعلی را از فهرست مطالب حذف کنید و مرحله ۳ را برای نقشه پایه دیگر تکرار کنید. فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما