دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(نقاط Buffer برای تحلیل همسایگی)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(نقاط بافر برای تحلیل همسایگی)

نقاط Buffer برای تحلیل همسایگی

مناطق مدارس عاری از مواد مخدر مناطقی در ۱۰۰۰ فوتی مدرسه هستند که برای محافظت از دانش آموزان در برابر فروشندگان مواد مخدر غیرقانونی طراحی شده اند. قوانین فدرال، ایالتی و محلی، مجازات های خرید و فروش غیرقانونی مواد مخدر را در چنین مناطقی افزایش می دهند. به عنوان مثال، پنسیلوانیا حداقل دو سال حبس یا حکم زندان و حداکثر چهار سال برای فروشندگان مواد مخدر بالغ  بر چنین مواردی دارد. در اینپست، تمام تماس های ۹۱۱ مواد مخدر برای خدمت به پلیس برای حوادث در مناطق مدارس عاری از مواد مخدر را پیدا می کنید. نقشه‌های خروجی و جدول حوادث، موادی هستند که یک تحلیلگر بیشتر مطالعه می‌کند – مطابقت سوابق وقوع جرم و تأیید فاصله از املاک مدرسه برای تعیین اینکه کدام پرونده‌ها واجد شرایط پیگرد قانونی هستند.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. ArcMap را راه اندازی کنید و Tutorial9-1.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

این نقشه برای محله میدل هیل در پیتسبورگ است، که تمام مدارس داخل یا نزدیک محله را به همراه تمام تماس‌های مواد مخدر برای خدمت به پلیس در یک دوره زمانی مشخص نشان می‌دهد.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter9 MyExercises ذخیره کنید.

Buffer مدارس

  1. در نوار بزارمنو، روی Windows > Search کلیک کنید.
  2. در پنجره جستجو ، buffer را در جعبه متن search تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  3. روی Buffer (Analysis) کلیک کنید.

این ابزار Buffer دایره ای (پلیگونی) را در اطراف نقاطی با شعاع که شما مشخص می کنید ایجاد می کند. همچنین مناطق Buffer را در اطراف ایجاد می کند و شامل اشکال خطوط یا عوارض پلیگونی می شود.

  1. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با Schools for Input Features، SchoolBuffer برای Output Feature Class، و ۱۰۰۰ فوت برای Linear Unit، انتخاب کنید یا همانطور که در تصویر نشان داده شده است.

گزینه NONE برای نوع dissolve ابزار Buffer یک بافر دایره ای مجزا برای هر مدرسه ایجاد می کند. هر Buffer تمام‌شده نام مدرسه را دارد، بنابراین می‌توانید بافرها را با تماس‌های مواد مخدر تلاقی کنید و تماس‌های داخل Buffer نام مدرسه مربوطه را به عنوان یک عارضه دریافت می‌کنند – دقیقاً همان چیزی که نیاز دارید.

  1. روی OK کلیک کنید، منتظر بمانید تا ArcMap پردازش را تمام کند و پنجره search را پنهان کنید.
  2. SchoolBuffers را به بالای فهرست محتویات منتقل کنید و نماد آن را به یک پر توخالی تغییر دهید.

می بینید که بسیاری از تماس های مواد مخدر در مناطق عاری از مواد مخدر است.

گام اصلی بعدی، تقاطع بین بافرها و تماس های دارویی برای شناسایی تماس های درون بافرها است. با این حال، ابتدا چند کار راه اندازی انجام می دهید تا جداول ویژگی ها را تمیز کنید تا فقط عوارض مورد نیاز نمایش داده شود.

عوارض غیر ضروری را خاموش کنید

  1. Properties را در گزینه Fields برای SchoolBuffers باز کنید.

۲۱ ویژگی وجود دارد، اما شما فقط به DESCR نیاز دارید که در واقع نام مدرسه است و STUDENTS که سطح ثبت نام است.

  1. روی دکمه Turn Off All Fields در سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید و روی DESCR and STUDENTS کلیک کنید تا دوباره آن فیلدها روشن شوند. روی DESCR کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و School را برای نام مستعار آن در پانل Appearance تایپ کنید. همین کار را برای STUDENTS انجام دهید و به آن نام مستعار Enrollment بدهید.

  1. روی OK کلیک کنید.
  2. به طور مشابه، برای تماس‌های دارویی، فقط NATURE_COD، ADDRESS، و CALLDATE را به ترتیب با نام‌های مستعار نوع تماس، آدرس و تاریخ تماس نمایش دهید.
  3. فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

 Buffer مدرسه و تماس های مواد مخدر را cut کنید

  1. روی Geoprocessing > ArcToolbox کلیک کنید.
  2. ابزار Analysis > Overlay را باز کنید، بر روی ابزار Intersect دوبار کلیک کنید و با SchoolBuffers و Drug Calls for Features و IntersectBuffersDrugCalls for Output Feature Class، انتخاب کنید یا مطابق شکل تایپ کنید.
  3. روی OK کلیک کنید. ArcToolbox را ببندید.

لایه نقطه تقاطع فقط دارای نقاط تماس دارو در Buffer مدرسه است.

 

  1. جدول  عوارض IntersectBuffersDrugCalls را باز کنید.

می توانید ببینید که هر تماس دارویی نام مدرسه مربوط به Buffer است که در آن قرار دارد. همچنین، تنها ویژگی‌های جدول تقاطع، آنهایی هستند که در لایه‌های نقشه ورودی قابل مشاهده باقی مانده‌اند، و لایه تقاطع نام‌هایی را که برای لایه‌های ورودی ایجاد کرده‌اید، نگه می‌دارد. در عمل، می توانید جدول را به اکسل خروجی بگیرید و آن را برای کار بیشتر در اختیار یک تحلیلگر قرار دهید.

  1. جدول را ببندید و فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

 

می توانید خطوط و همچنین پلیگون ها را Buffer کنید. خیابان ویلی یک خیابان اصلی با کاربری‌های تجاری فراوان است که از وسط محله میدل هیل می‌گذرد. مناطق تجاری برای خرید و فروش غیرقانونی مواد مخدر ایده آل هستند، بنابراین یک کاربرد بافر این است که ببینید چه تعداد تماس با مواد مخدر با خیابان ویلی مرتبط است. از Select By Attributes برای اجرای عبارت FNAME = ‘Wylie’ برای انتخاب تمام بخش‌های آن خیابان استفاده کنید. سپس ابزار Buffer را با Streets به‌عنوان ویژگی ورودی اجرا کنید (ArcMap فقط از خیابان‌های انتخاب‌شده استفاده می‌کند) با یک بافر ۳۰۰ فوتی و ALL Dissolve Type (داخل Buffer بخش خط جداگانه حل می‌شوند تا یک پلیگون برای این Buffer ایجاد شود). Bufferرا به عنوان MyExercises\Chapter9\Chapter9.gdb\WylieStreetBuffer ذخیره کنید. SchoolBuffers و IntersectBuffersDrugCalls را خاموش کنید. WylieStreetBuffer را با پر کردن توخالی نمادین کنید. فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما