دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(جمع آوری داده ها)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(جمع آوری داده ها)

جمع آوری داده ها

محل رفت و آمدماشین، ناحیه گشت زنی یک ماشین پلیس است. این پست به شما می‌گوید کسب‌وکارهای خوردن و نوشیدن در روچستر، نیویورک را در بین ماشین‌ها محاسبه کنید (یا جمع کنید). چنین مشاغلی مجذوب جرم و جنایت هستند، بنابراین داشتن چنین نقشه ای مفید است که محل تمرکز آنها را نشان دهد. در این حالت گردش کار چهار مرحله دارد. ابتدا، یک جدول کد را به تمام نقاط تجاری ملحق می کنید تا مشاغل مورد علاقه را شناسایی کنید. دوم، شما یک پرس و جوی تعریف را برای کسب و کارها اعمال می کنید و آنها را به مشاغل مربوط به خوردن و آشامیدن محدود می کنید. سوم، شما از یک پیوست فضایی ضربان ماشین به مشاغل خوردن و نوشیدن استفاده می کنید تا آنها را با ترافیک ماشین بشمارید. در نهایت، از نتایج برای ایجاد نقشه‌ای از ضربان ماشین استفاده می‌کنید که تعداد مکان‌های نوشیدن و غذا خوردن در هر ضربان ماشین را نشان می‌دهد.

یک جدول کد را به جدول عوارض بپیوندید

در اینجا شما پیوند یک به چند را انجام می دهید. در اوایل این پست، شما یک به یک پیوستن بین جدول CensusTractData و جدول ویژگی Tracts انجام دادید. هر رکورد CensusTractData یک و تنها یک چند ضلعی و رکورد Tract منطبق داشت. این بار، هر رکورد SIC (کد صنعتی استاندارد) در جدول کد به طور بالقوه دارای رکوردهای منطبق زیادی در لایه نقطه Businesses است. به عنوان مثال، تمام مکان های نوشیدنی در روچستر برای رکورد SIC برای کد ۵۸۱۳٫

  1. Tutorial4-6.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

نقشه ای که باز می شود اخطار ماشین پلیس در روچستر را به صورت چند ضلعی و همه مشاغل را به عنوان نقاط نمایش می دهد.

  1. فایل نقشه خود را در پوشه Chapter4 ذخیره کنید.
  2. جدول ویژگی Businesses را باز کنید و ویژگی های آن را بررسی کنید.

۹۳۲۵ کسب و کار در انواع مختلف با نام و آدرس هر کسب و کار به همراه یک کد SIC چهار رقمی وجود دارد. برای شکستن این کد به جدول کد با نام SIC نیاز دارید. توجه داشته باشید که ستون SIC در جدول ویژگی Businesses دارای نوع داده متنی است.

  1. جدول ویژگی Businesses را ببندید. روی دکمه List By Source در بالای فهرست مطالب کلیک کنید و جدول SIC را باز کنید.

این جدول کد دارای کدهای SIC و توضیحات دو رقمی، سه و چهار رقمی می باشد. کد دو رقمی ۰۱ برای کشاورزی به دسته های سه رقمی تقسیم می شود، به عنوان مثال ۰۱۱ Cash grains. سپس کدهای سه رقمی به انواع کسب و کار چهار رقمی، به عنوان مثال، ۰۱۱۱ گندم تقسیم می شوند. توجه داشته باشید که SICCODE دارای نوع داده متنی نیز می باشد که امکان پیوستن به Businesses را فراهم می کند.

  1. جدول SIC را ببندید. روی لایه Businesses در فهرست مطالب کلیک راست کنید و روی Joins and Relates > Join کلیک کنید و انتخاب های نشان داده شده در شکل را تایپ یا انجام دهید، با ویژگی های Join از یک جدول در کادر بالا، SIC برای no. 1، SIC برای شماره. ۲، و SICCODE برای شماره. ۳٫

۶٫روی دکمه اعتبار سنجی عضویت کلیک کنید.

گزارشی دریافت می کنید که ۹۲۵۳ مورد از ۹۳۲۵ رکورد تجاری با موفقیت به آن ملحق می شوند. اگر نیاز به تشخیص و ترمیم عدم تطابق داشتید، می‌توانید، اما در اینجا از آن صرفنظر می‌کنید.

  1. در پنجره Join Validation روی Close کلیک کرده و OK را بزنید.
  2. جدول عوارض Businesses را باز کنید، به سمت راست بروید و توضیحات کد SIC متصل شده را ببینید.

البته، تمام مقادیر SICCODE نامربوط، از جمله مقادیر دو و سه رقمی، در فرآیند اتصال نادیده گرفته شدند. فقط از کدهای چهار رقمی مربوطه استفاده شد.

  1. جدول عوارض را ببندید.

یک عملگرپرس و جو برای تعریف ایجاد کنید

  1. ویژگی های لایه Businesses را باز کنید و روی تب Definition Query کلیک کنید.
  2. روی دکمه Query Builder کلیک کنید و معیار query را بسازید:SICDESCR = ‘مکان غذا خوردن’ یا SIC.SICDESCR = ‘مکان نوشیدنی’با استفاده از دکمه Get Unique Values ​​برای دریافت مقادیر توضیحات.
  3. روی OK > OK کلیک کنید.

اکنون ۴۵۷ مکان از این قبیل نمایش داده شده است.

از یک اتصال فضایی برای شمارش مکان‌های خوردن و آشامیدن با هشدار آهنگ ماشین استفاده کنید

اگر اتصال فضایی یک لایه چند ضلعی را با یک لایه نقطه انجام دهید، نتیجه آمار بر اساس چندضلعی برای نقاط است. هر یک از این اتصالات به طور خودکار شامل تعداد نقاط در هر چند ضلعی است و اگر عوارض کمی از نقاط وجود داشته باشد، می‌توانند آماری را نیز لحاظ کنند، همانطور که در شکل مرحله ۱ نشان داده شده است.

  1. روی Car Beats کلیک راست کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید، و همانطور که نشان داده شده است، با داده های Join از لایه دیگری بر اساس موقعیت مکانی برای کادر بالا، Businesses برای no، انتخاب کنید. ۱، و CarBeatsEatingDrinkingBusinesses برای جاهای خالی ۳٫

۲٫روی OK کلیک کنید.

۳٫لایه اصلی car beats را از فهرست مطالب حذف کنید.

۴٫نقشه choropleth را با استفاده از عوارض Count_ CarBeatsEatingDrinkingBusinesses نمادسازی کنید. از پنج چندک استفاده کنید و هر چند ضلعی را با ویژگی Beat برچسب بزنید.

نتیجه یک نقشه خوب و سطح بالا برای اسکن روچستر برای هشدار ماشین با مکان‌های زیادی برای خوردن و آشامیدن است. در یک نسخه تعاملی خوب از این نقشه، لایه جدید هنگام بزرگ‌نمایی خاموش می‌شود و لایه نقطه کسب‌وکار برای جزئیات روشن می‌شود.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید و ArcMap را ببندید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما