دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(تصحیح آدرس های منبع با استفاده از رقابت مجدد تعاملی)

 

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(تصحیح آدرس های منبع با استفاده از رقابت مجدد تعاملی)

تصحیح آدرس های منبع با استفاده از رقابت مجدد تعاملی

اگرچه ArcMap بسیاری از آدرس‌های موجود در جدول شرکت‌کنندگان را با لایه PghStreets مطابقت نداد، زیرا آنها خارج از پیتسبورگ هستند، برخی از آدرس‌ها در پیتسبورگ به دلیل اشتباهات املایی یا حذف داده‌ها در جدول ورودی مطابقت نداشتند. انجام اصلاحات در داده های آدرس بستگی به دانش کاربر از خیابان ها و آدرس های محلی دارد. در این پست، شما از فرآیند بررسی تعاملی ArcMap برای تصحیح و سپس تطبیق تعدادی از رکوردهای بی همتا استفاده خواهید کرد.

با تصحیح آدرس های ورودی، به صورت تعاملی با هم تطبیق دهید

  1. فایل نقشه خود را به عنوان Tutorial8-3.mxd در پوشه Chapter8 ذخیره کنید.
  2. در فهرست مطالب، روی «نتیجه کدگذاری جغرافیایی»: AttendeesStreets کلیک کنید. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید.

با یافتن و کشیدن خطوط مرزی افقی می توانید ارتفاع پانل را با آدرس ها افزایش دهید.

  1. در قسمت نمایش نتایج، آدرس‌های نامطلوب را انتخاب کنید.
  2. به صورت افقی در فیلدها پیمایش کنید تا بتوانید فیلدهای Address، City، State و ZIP_Code را ببینید و سپس با کشیدن مرزهای عمودی بین فیلدها، آن فیلدها را باریکتر کنید تا بتوانید تمام مقادیر آنها را ببینید.
  3. روی راس Address در پانل داده کلیک راست کرده و Sort Ascending را کلیک کنید.
  4. به سمت رکورد با آدرس ۱۲۰ W 9th STREET به پایین بروید و آن رکورد را انتخاب کنید.

ArcMap با این آدرس مطابقت ندارد زیرا جهت آن اشتباه است و کد پستی آن اشتباه است. جهت صحیح S است نه W و کد پستی باید ۱۵۲۰۳ باشد.

  1. جهت را از W به S در قسمت خیابان یا تقاطع تغییر دهید و ۱۵۲۰۳ را در قسمت ZIP Code پانل پایین سمت چپ تایپ کنید، کلید Tab را فشار دهید و روی Match کلیک کنید.

ArcMap با رکوردها مطابقت دارد و تعداد آدرس‌های همسان با یک پیشرفت می‌کند.

مسابقه مجدد یک رکورد اضافی، ۱۷۱۵ CENTER AVE. مشکل اینجاست که CENTER اشتباه نوشته شده است (باید CENTRE باشد) و کد ZIP اشتباه است (باید ۱۵۲۱۹ باشد). اصلاحات را در پانل پایین سمت چپ Interactive Rematch انجام دهید و روی Match کلیک کنید. عدد مطابقت داده می شود. پنجره Interactive را باز بگذارید.

 

رقابت مجدد تعاملی با اشاره بر روی نقشه

گاهی اوقات سوابق بی‌نظیری خواهید داشت که می‌توانید با استفاده از اطلاعات خارجی یا دانش تخصصی روی نقشه بیابید، اما داده‌های مرجع شما (نقشه خیابان) به سادگی نشانی یا خیابان مربوطه نخواهد داشت. اغلب، نقشه‌های خیابان TIGER دارای شماره خانه یا داده‌های دیگر برای بخش‌های خیابان هستند، بنابراین تطبیق آدرس ممکن نیست. در چنین مواقعی، ArcMap به شما امکان می دهد روی نقشه به ژئوکد اشاره کنید.

  1. اگر پنجره Interactive Rematch باز نیست، روی نتیجه Geocoding Result: AttendeesStreets در فهرست مطالب کلیک کنید. سپس در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید. برای فیلد نمایش نتایج، آدرس های نامطلوب را انتخاب کنید.
  2. داده های آدرس را بر اساس ObjectID مرتب کنید، به رکورد با ObjectID 1010 بروید و روی آن رکورد کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید.

اگرچه این رکورد فقط یک مقدار کد پستی، ۱۵۲۲۱، برای داده‌های آدرس دارد، فرض کنید در یک قسمت نظر از داده‌های نظرسنجی اصلی ذکر شده است که شرکت‌کننده در Canada Way زندگی می‌کرده است. این خیابان تنها یک بلوک در پیتسبورگ طول دارد، بنابراین تصمیم می‌گیرید به وسط آن خیابان اشاره کنید تا آدرسی مطابق با نقطه باشد.

 

  1. در نوار ابزار Tools، بر روی ابزار Zoom In کلیک کنید و همانطور که در تصویر مشاهده می شود، به قسمت شرقی پیتزبورگ بزرگنمایی کنید.

راه کانادا برجسته شده است. اگر در تعیین مکان آن خیابان مشکل دارید، می توانید از هر بخش خیابانی در مجاورت آن برای تمرین در اینجا استفاده کنید.

  1. در پایین پنجره رقابت مجدد تعاملی، روی انتخاب آدرس از نقشه کلیک کنید، مکان نما خود را به وسط Canada Way ببرید، کلیک راست کنید، روی انتخاب آدرس کلیک کنید و در panel آدرس پنجره رقابت تعاملی به سمت چپ بروید.

ArcMap آدرس را به عنوان نقطه ای روی نقشه که روی آن کلیک کرده اید اضافه می کند. وضعیت رکورد را برای مطابقت بر روی M تنظیم می کند و برای نقطه انتخاب شده Match_type را روی PP تنظیم می کند (برای رکوردهای دیگر، A کد آدرس مطابقت است).

  1. پنجره Interactive Rematch را ببندید و روی دکمه Full Extent در نوار ابزار Tools کلیک کنید. نقشه خود را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما