دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ایجاد یک لایه رستری سایه تپه ای)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ایجاد یک لایه رستری سایه تپه ای)

ایجاد یک لایه رستری سایه تپه ای

عملکرد سایه تپه، روشنایی یک سطح را از یک منبع نور مصنوعی که خورشید را نشان می دهد، شبیه سازی می کند. دو پارامتر این تابع ارتفاع منبع نور از افق سطح بر حسب درجه و زاویه آن (زیموت) نسبت به شمال واقعی است. تأثیر سایه تپه بر یک سطح، مانند ارتفاع از سطح دریا، چشمگیر است و به دلیل نور و سایه، ظاهری سه بعدی به شما می دهد. شما می توانید با شفاف کردن کاربری زمین و قرار دادن تپه در زیر آن، نمایش لایه رستری دیگری مانند کاربری زمین را افزایش دهید.

یک تپه برای ارتفاع ایجاد کنید

شما از مقادیر پیش فرض ابزار Hillshade برای ارتفاع و ارتفاع استفاده خواهید کرد. خورشید برای نقشه شما در غرب (۳۱۵ درجه) در ارتفاع ۴۵ درجه بالاتر از افق خواهد بود.

  1. فایل نقشه خود را به عنوان آموزش ۱۱-۲٫mxdذخیره کنید.
  2. سایه تپه در جعبه متن جستجوتایپ کنید، Enter را فشار دهید، روی Hillshade (تحلیلگر فضایی) کلیک کنید و پنجره جستجو را ببندید.
  3. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با ned_pgh برای Input raster و انتخاب هایی را تایپ  یا هیلشید پیتسبورگبرای رستری خروجی انتخاب کنید.

۴٫روی OK کلیک کنید.

توجه داشته باشید که Spatial Analyst از ماسک پیتسبورگ استفاده کرد که شما در محیط رستری تنظیم کردید. اگر خروجی شما برای پیتسبورگ نمایش داده نمی شود، ژئوپردازش، تنظیمات محیط و تجزیه و تحلیل رستری را بررسی کنید تا ببینید آیا پیتسبورگ به عنوان ماسک انتخاب شده است یا خیر، و Hillshade را دوباره اجرا کنید.

  1. روی HillshadePittsburgh راست کلیک کنید و روی Properties > Symbology > Classified (در پانل نمایش) > دکمه طبقه بندی (در پانل اصلی) کلیک کنید.
  2. انحراف استاندارد را برای روش طبقه بندی و ۱/۳ Std Dev را برای اندازه بازه انتخاب کنید. روی OK > OK کلیک کنید.

۷٫در فهرست مطالب، روی LandUsePittsburgh راست کلیک کرده و روی Properties و تب Display کلیک کنید.

۸٫۳۵در قسمت Transparency تایپ و کلیک کنید و OK کنید.

۹٫لایه OHCA را خاموش کنید. در فهرست مطالب، HillshadePittsburgh را به زیر LandUsePittsburgh منتقل کنید.

این محصول نهایی است. Hillshade نقشه بسیار غنی تری ارائه می دهد.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

 

HillshadeShaler را ایجاد کنید و آن را تحت یک LandUseShaler شفاف ۳۵ درصد نمایش دهید. حتماً ماسک را به Shaler در Geoprocessing > Environments تغییر دهید و سپس به پیتسبورگ برگردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما