دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(انجام یک مطالعه مناسب مکان یابی مبتنی بر رستری)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(انجام یک مطالعه مناسب مکان یابی مبتنی بر رستری)

انجام یک مطالعه مناسب مکان یابی مبتنی بر رستری

هدف این است که مکان‌هایی را پیدا کنیم که نرخ حمله قلبی بالایی دارند و انتخاب هایی برای داشتن دفیبریلاتورهای قلبی در دسترس عموم هستند. این رویکرد با استفاده از هموارسازی تراکم هسته بر روی داده‌های حمله قلبی موجود (OHCA) برای حذف تصادفی فضایی از توزیع فضایی و ارائه تخمین مطمئن‌تری از تقاضا آغاز می‌شود. یک فرض این است که هر مکان در مناطق تجاری دسترسی عمومی را فراهم می کند. سپس تلاش ها به بررسی نقشه چگالی هسته حملات قلبی برای مناطقی با تراکم به اندازه کافی بالا که در مناطق تجاری هستند تبدیل می شود. برای جستجو در نقشه های رستری ، باید سلول ها را به مقادیر ۱ و ۰ (که نشان دهنده درست و نادرست است) طبقه بندی کنید و از عملگرهای بولی مانند AND و OR برای ترکیب نقشه های رستری و برآورده کردن معیارهای پرس و جو استفاده کنید.

یک فایل نقشه باز کنید

یک لایه نقشه برداری برای مرزهای منطقه تجاری در دسترس است. برای انجام یک تحلیل مبتنی بر رستری، باید این لایه نقشه را به یک لایه رستری تبدیل کنید.

  1. در ArcMap، Tutorial11-5.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه مکان‌های مشاهده‌شده حملات قلبی در خارج از بیمارستان‌ها، حائل ۶۰۰ فوتی از مناطق تجاری در پیتسبورگ و سایر لایه‌های حمایتی را نشان می‌دهد. بافر ۶۰۰ فوتی (یا دو بلوکی) مناطق تجاری شامل مناطق غیرتجاری مجاور است که دسترسی کافی به دفیبریلاتورها دارند.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter11 MyExercises ذخیره کنید.
  2. در نوار منو، روی Geoprocessing > Environments > Raster Analysis کلیک کنید و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، همانطور که در زیر برای اندازه سلول و پیتسبورگ برای ماسک مشخص شده است، تایپ یا انتخاب کنید.

۴٫روی OK کلیک کنید.

یک لایه Buffer ویژگی را به مجموعه داده رستری تبدیل کنید

لایه ZoningCommercialBuffer دارای دو چند ضلعی و رکوردهای مربوطه با یک ویژگی است: Commercial. ارزش تجاری ۱ مربوط به کاربری تجاری یا زمین در فاصله ۶۰۰ فوتی کاربری تجاری است. مقدار دیگر، ۰، نشان دهنده تعادل پیتسبورگ است و شامل تمام کاربری های منطقه بندی شده دیگر می شود. شما این لایه برداری را با استفاده از ابزار تبدیل به یک مجموعه داده رستری تبدیل خواهید کرد. با این حال، ابتدا باید هر دو رکورد را در فایل برداری انتخاب کنید تا تبدیل شوند.

  1. روی لایه ZoningCommercialBuffer کلیک راست کرده و جدول Open Attribute را کلیک کنید.
  2. هر دو رکورد را با کلیک بر روی انتخابگر ردیف ردیف اول و کشیدن ماوس برای انتخاب هر دو ردیف انتخاب کنید و سپس جدول را ببندید.
  3. تایپ کنیدچند ضلعی به رستریدر جعبه متن جستجو، Enter را فشار دهید، روی Polygon to Raster (تبدیل) کلیک کنید و پنجره جستجو را ببندید.
  4. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با قسمت ZoningCommercialBuffer برای ویژگی های ورودی، Commercial for Value، انتخاب هایی را تایپ کنید یا انتخاب کنید.CommercialRasterبرای مجموعه داده رستری خروجی، CELL_CENTR برای نوع تخصیص سلول، NONE برای فیلد اولویت، و ۵۰ برای اندازه سلول.

۵٫روی OK کلیک کنید.

۶٫لایه ZoningCommercialBuffer را بردارید و لایه OHCA را خاموش کنید.

۷٫روی CommercialRaster کلیک راست کنید، روی Properties > زبانه نمادشناسی > Unique Values ​​در پانل Show کلیک کنید، و منطقه تجاری جدید را با دو رنگ مجدداً نمادسازی کنید: سفید برای غیر تجاری و خاکستری برای تجاری.

 

یک نقشه چگالی هسته بر اساس ویژگی YES لایه نقطه OHCA ایجاد کنید که دارای سلول های ۱۵۰ فوتی، شعاع جستجوی ۱۵۰۰ فوتی و واحدهای مساحتی SQUARE_FEET است. لایه رستری جدید HeartAttack را انتخاب کنید و آن را در Chapter11.gdb ذخیره کنید. نماد لایه را با استفاده از روش انحراف استاندارد با اندازه فاصله ۱/۳ Std Dev. از رمپ رنگ سبز به زرد تا قرمز استفاده کنید. سعی کنید لایه OHCA را روشن و خاموش کنید تا ببینید سطح چگالی چقدر حملات قلبی را نشان می دهد و سپس لایه OHCA را بردارید.

 

 

یک مجموعه داده رستری را با یک معیار واحد با استفاده از طبقه‌بندی مجدد جستجو کنید

ابتدا، نقشه چگالی هسته خود را، HeartAttack، برای مناطقی که چگالی حمله قلبی به اندازه کافی بالا دارند و نیاز به دفیبریلاتور دارند، مجدداً طبقه‌بندی می‌کنید. فرض کنید که سیاست گذاران به دنبال مناطق ۲۵ بلوکی هستند، تقریباً پنج بلوک در یک طرف، که هر پنج سال یک بار ۱۰ یا بیشتر حمله قلبی را در مکان هایی که امکان کمک از تماشاگران وجود دارد، داشته باشد. یک منطقه ۲۵ بلوکی مربعی ۵ × ۳۰۰ فوت = ۱۵۰۰ فوت در یک طرف با ۱۵۰۰ فوت × ۱۵۰۰ فوت = ۲٫۲۵ × ۱۰۶ فوت مربع مساحت است.

بنابراین، تراکم حمله قلبی مورد نظر ۱۰ حمله قلبی / ۲٫۲۵ × ۱۰۶ فوت مربع = ۰٫۰۰۰۰۰۴۴۴۴ حمله قلبی در هر فوت مربع یا بیشتر است. اگرچه نقشه چگالی که ایجاد کرده‌اید دارای محدوده‌ای از مقادیر پیوسته است، اما در مرحله بعد مقادیر را فقط به دو مقدار طبقه‌بندی می‌کنید: ۰ برای سلول‌های با چگالی کمتر از ۰٫۰۰۰۰۰۴۴۴۴ و ۱ برای سلول‌هایی با تراکم بیشتر یا مساوی ۰٫۰۰۰۰۰۴۴۴۴٫

  1. طبقه بندی مجدددر جعبه متن جستجوتایپ کنید، Enter را فشار دهید، روی Reclassify (Spatial Analyst) کلیک کنید و پنجره جستجو را ببندید.
  2. HeartAttack را برای رستر ورودی انتخاب کنید و روی Classify کلیک کنید.
  3. ۲ را برای کلاس ها انتخاب کنید، Manual for Method را انتخاب کنید، تایپ کنید۰۰۰۰۰۴۴۴۴برای جایگزینی ۰٫۰۰۰۰۰۶ (اول از دو مقدار) در پنل Break Values، و روی OK کلیک کنید.

ستون مقادیر قدیمی مقادیری را تنها با ۶ رقم اعشار نشان می دهد، اما ابزار Reclassify تمام ۹ رقم اعشار را ذخیره می کند.

  1. بر روی Precision کلیک کنید، ۹ را برای تعداد ارقام اعشار انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.
  2. پر کردن فرم را با تایپ کردن یا انتخاب هایی که در تصویر نشان داده شده است، با HeartAttack برای Input Raster به پایان برسانید.۰و۱تحت ارزش های جدید، وHAttackQ1برای رستری خروجی

۶٫روی OK کلیک کنید.

۷٫HAttackQ1 را دوباره نماد کنید تا ۰ رنگ نداشته باشد و ۱ آبی تیره باشد و مطمئن شوید که HeartAttack روشن و زیر HAttackQ1 باشد.

در تصویر می بینید که تعداد نسبتا کمی از مناطق اوج (۶) دارای تراکم حمله قلبی به اندازه کافی بالا هستند و ممکن است از نظر مساحت به اندازه کافی بزرگ باشند.

 

یک مجموعه داده رستری را با دو معیار پرس و جو کنید

در مرحله بعد، معیار دوم را در پرس و جو قرار می دهید – مکان های درون بافر تجاری – برای سایت های مناسب دفیبریلاتور. به یاد داشته باشید که نقشه CommercialRaster دارای ۰ برای مناطق غیر تجاری و ۱ برای مناطق تجاری است. در بخش قبل، شما فقط نواحی متراکم کافی برای حملات قلبی را روی ۱ و آنهایی که به اندازه کافی متراکم نیستند را روی ۰ تنظیم کردید. ابزار Boolean AND دو مجموعه داده رستری را با دادن مقدار ۰ به همه سلول ها ترکیب می کند، به جز جایی که هر دو سلول ورودی ۱ هستند، در این مورد سلول خروجی مقدار ۱ را دریافت می کند. در این مورد، نواحی حاصل که توسط سلول های با مقدار ۱ تعریف شده اند، هر دو در بافر تجاری هستند و چگالی حمله قلبی به اندازه کافی HAttackQ1 دارند.

  1. جستجو برای Boolean و در جعبه متن جستجو

توجه داشته باشید که تمام عملگرهای منطقی Boolean به عنوان ابزار ، از جمله NOT، AND، و ORدر دسترس هستند.

  1. روی Boolean And (Spatial Analyst) کلیک کنید و پنجره جستجو را ببندید.
  2. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با HAttackQ1 برای ورودی رستری یا مقدار ثابت ۱، CommericalRaster برای شطرنجی ورودی یا مقدار ثابت ۲، انتخاب کنید یا HAttackQ2برای رستری خروجی انتخاب کنید.

۴٫روی OK کلیک کنید.

۵٫HAttackQ2 را مجدداً نمادسازی کنید تا ۰ رنگ نداشته باشد و ۱ سبز تورمالین باشد (ستون ۸، ردیف ۳ آرایه تراشه های رنگی)، و مطمئن شوید که HAttackQ1 و HeartAttack روشن و زیر HAttackQ2 هستند.

همانطور که انتظار دارید، افزودن یک معیار دوم با اتصال AND، اندازه مناطقی را که معیارها را برآورده می کنند، کاهش داده است. سه مورد از مناطق امیدوار کننده سابق به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

 

لایه Streets را روشن کنید و روی هر منطقه امکان پذیر بزرگنمایی کنید تا معیار سوم را بررسی کنید که حداقل ۲۵ بلوک یا تقریباً ۲٫۲۵ میلیون فوت مربع در یک منطقه مربع وجود دارد. از ابزار Measure در نوار ابزار برای اندازه گیری مناطق امکان پذیر استفاده کنید. کدام حوزه ها امکان پذیر است؟ چه چیزی را به سیاست گذاران گزارش می دهید؟ سند نقشه را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما