دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(استفاده از ابزارهای ویرایش پیشرفته)

دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(استفاده از ابزارهای ویرایش پیشرفته)

استفاده از ابزارهای ویرایش پیشرفته

چندین ابزار ویرایش پیشرفته وجود دارد. در اینجا شما ابزارهای Trace، Cut Polygons، Smooth، Generalize و Rotate را امتحان خواهید کرد که همگی بر شکل چندضلعی های رقومی تاثیر می گذارند.

یک کلاس ویژگی پلیگونی جدید ایجاد کنید

  1. Tutorial7-4.mxd را از پوشه Maps باز کنید و به عنوان آموزش ۷-۴٫mxdبه پوشه Chapter7ذخیره کنید.
  2. روی Windows > Catalog کلیک کنید.
  3. در درخت واره catalog، به Chapter7.gdb بروید.
  4. روی پوشه Chapter7.gdb کلیک راست کرده و New > Feature Class را کلیک کنید.
  5. در قسمت Name تایپ کنیدCampusStudy Areaو Polygon Features را برای Type انتخاب کنید.
  6. روی Next و NAD_1983_StatePlane_Pennsylvania_South_FIPS_3702_Feet به عنوان سیستم مختصات فعلی کلیک کنید.
  7. سه بار روی Next کلیک کنید، روی Finish کلیک کنید و Catalog را ببندید.

کلاس عارضه جدید CampusStudyArea به فهرست مطالب شما اضافه شده است و اکنون آماده رقومی کردن پلیگون در اطراف محوطه اصلی دانشگاه کارنگی ملون هستید.

ابزار ردیابی

ردیابی راهی سریع برای ایجاد بخش‌های جدید است که از اشکال دیگر عوارض پیروی می‌کنند. ردیابی به ویژه زمانی مفید است که ویژگی‌هایی که می‌خواهید دنبال کنید دارای منحنی‌ها یا اشکال پیچیده باشند، زیرا در آن موارد گیرکردن دشوارتر است.

  1. در نوار ابزار ویرایشگر، روی Start Editing > CampusStudyArea > OK کلیک کنید.
  2. روی دکمه Create Features کلیک کنید.
  3. از پنل Create Features روی CampusStudyArea و از پنل Construction روی Polygon کلیک کنید.
  4. پنل Create Features را ببندید.
  5. در نوار ابزار ویرایشگر، روی دکمه Trace کلیک کنید .
  6. روی تقاطع Boundary و Forbes کلیک کنید و ماوس خود را به سمت راست بکشید، مکان نما را به تقاطع Forbes و Morewood ببرید، Morewood را دنبال کنید، سپس Forbes دوباره، Margaret Morrison، Tech، Frew، Schenley، و سپس به Boundary برگردید.
  7. وقتی به تقاطع ابتدایی Boundary و Forbes نزدیک شدید، برای پایان دوبار کلیک کنید.

در صورت نیاز می توانید روی دکمه Undo کلیک کنید تا دوباره شروع شود. چند ضلعی تمام شده به خوبی از بخش های مستقیم و منحنی پیروی می کند. پلیگون نهایی شما باید مانند تصویر نشان داده شده باشد.

ابزار Cut Polygons

برنامه ریزان محوطه ممکن است بخواهند مرز موروود یک پلیگون جداگانه باشد. ابزار Cut Polygons دو چند ضلعی از یک پلیگون اصلی ایجاد می کند.

  1. در نوار ابزار ویرایشگر، بر روی ابزار Cut Polygons کلیک کنید .
  2. روی تقاطع سمت چپ خیابان های فوربس و موروود کلیک کنید و سپس مطابق تصویر روی تقاطع سمت راست خیابان های فوربس و موروود دوبار کلیک کنید.

نتیجه دو پلیگون جدید است.

  1. در نوار ابزار ویرایشگر، روی ویرایشگر > ذخیره ویرایش ها کلیک کنید.

ابزار Smooth

ابزار Smooth زوایای تیز را در خطوط پلیگون Smooth می کند تا کیفیت زیبایی را بهبود بخشد.

  1. روی نشانک‌ها > پارک شنلی کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار ویرایشگر، روی دکمه Create Features > CampusStudyArea > Polygon کلیک کنید و روی دکمه Straight Segment کلیک کنید.
  3. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، یک پلیگون جدید با ۲۰ تا ۲۵ راس را رقمی کنید.

  1. در نوار ابزار ویرایشگر، روی دکمه ویرایش کلیک کنید و داخل پلیگون کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار ویرایشگر، روی ویرایشگر > ابزارهای ویرایش بیشتر > ویرایش پیشرفته کلیک کنید.

این یک نوار ابزار ویرایش پیشرفته جدید اضافه می کند.

  1. در نوار ابزار ویرایش پیشرفته، روی ابزار Smooth کلیک کنید ، حداکثر افست مجاز را تایپ کنید۱۰و روی OK کلیک کنید.

Smooth کردن، راس های شکل زیادی را برای ایجاد منحنی های صاف بین رئوس پلیگون اضافه می کند.

  1. بر روی ابزار Edit کلیک کنید، داخل چند ضلعی دوبار کلیک کنید و نقاط رأس را برای مطابقت بهتر با طرح کلی پارک حرکت دهید. در صورت نیاز نقاط راس را اضافه یاحذف کنید.
  2. برای تأیید شکل جدید، خارج از چند ضلعی کلیک کنید.

ابزار جنرالیزه کردن

تعمیم ویژگی هایی را برای استفاده در مقیاس های کوچک با جزئیات کمتر ایجاد می کند و در عین حال اشکال اصلی را حفظ می کند.

  1. در نوار ابزار ویرایشگر، روی ابزار ویرایش کلیک کنید و در داخل پلیگونی جدید ترسیم شده دوبار کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار ویرایش پیشرفته، روی ابزار Generalize کلیک کنید. حداکثر افست مجاز از را تایپ کنید۵۰و روی OK کلیک کنید.

نتیجه یک چند ضلعی با رئوس کمتر است، که هیچ دوتای آنها پاره خطی کمتر از ۵۰ فوت بین آنها ندارند.

می توانید روی دکمه Undo کلیک کنید تا یک افست متفاوت را امتحان کنید.

  1. روی ابزار Edit کلیک کنید، داخل چند ضلعی دوبار کلیک کنید و Delete را فشار دهید.
  2. در نوار ابزار ویرایشگر، روی ویرایشگر > توقف ویرایش کلیک کنید و ویرایش های خود را ذخیره کنید.

زاویه و طول قطعه را مشخص کنید

شما یاد گرفته اید که چگونه از نقشه پایه یا تصویر هوایی به عنوان راهنمای رقومی کردن ویژگی های جدید استفاده کنید. شما همچنین می توانید عوارض را با تعیین طول و زاویه دقیق رقومی کنید. در این تمرین، یک استیج اجرا در وسط پارک شنلی درست می کنید که دقیقاً ۸۰ در ۴۰ فوت است.

  1. در نوار ابزار ویرایشگر، روی ویرایشگر > شروع ویرایش > CampusStudyArea > OK کلیک کنید.
  2. روی CampusStudyArea در پنل Create Features و Rectangle در پنل Construction Tools کلیک کنید.
  3. در وسط پارک شنلی کلیک کنید.
  4. مکان نما خود را حرکت دهید تا شروع به کشیدن یک چند ضلعی شود، کلیک راست کرده و روی Direction کلیک کنید.
  5. ۰ راتایپ کنیدو Enter را فشار دهید.
  6.  روی Length کلیک راست کرده وکلیک کنید، ۸۰تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  7. روی Width کلیک راست کرده و ۴۰ را تایپ کنیدو Enter را فشار دهید.

مستطیل شما ۸۰ فوت طول و ۴۰ فوت عرض دارد و جهت آن به سمت راست است (ArcMap زاویه ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت اندازه گیری می کند که صفر در شرق یا سمت راست باشد).

یک لایه را بچرخانید و حرکت دهید

مرحله ای که ایجاد کردید تقریباً به پایان رسیده است. سپس، آن را بچرخانید و به مکان واقعی در وسط پارک منتقل کنید.

  1. روی ابزار Edit کلیک کنید و روی چند ضلعی مستطیل مرحله عملکرد کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار ویرایشگر، روی ابزار Rotate کلیک کنید .
  3. بر روی طرح کلی مستطیل کلیک کنید و آن را بکشید تا با مکان صحنه اجرا بر روی نقشه هوایی مطابقت داشته باشد.

۴٫بر روی ابزار Edit کلیک کنید و مرحله را در بالای صحنه در نقشه هوایی حرکت دهید.

۵٫روی ویرایشگر > توقف ویرایش کلیک کنید و برای ذخیره ویرایش های خود، روی بله کلیک کنید.

۶٫فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما