جدول اطلاعات توصیفی در محیطArc Map

جدول اطلاعات توصیفی در محیط ArcMap

جدول اطلاعات توصیفی داده های غیر مکانی هستند که موجودیت های فضایی را توصیف می کنند. Attrubutes معمولاً در جداول مرتب می شوند که در آنها یک ردیف معادل یک موجودیت و یک ستون معادل یک ویژگی یا توصیف کننده آن موجودیت است.

به طور معمول، هر ردیف به یک شی واحد در یک مدل داده مکانی مربوط می شود. همچنین برای هر شیء معمول است که چندین ویژگی داشته باشد که شی را توصیف می کند. همه ویژگی ها اغلب در قالب جدول نمایش داده می شوند. ویژگی ها را می توان با استفاده از یک فرمت فایل مسطح یا در یک سیستم مدیریت پایگاه داده در رایانه ذخیره کرد.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که ما یک مدل داده مکانی داریم که مکان شیرهای آتش نشانی را ذخیره می کند. برای اینکه هر جسم نشان دهنده یک شیر آتش نشانی باشد، باید موقعیت آنها را ذخیره کنیم. علاوه بر اطلاعات موقعیتی، ما همچنین ویژگی هایی را ذخیره می کنیم که آن شیرهای آتش نشانی را توصیف می کنند.

نمایش های کامپیوتری

رایانه ها اساساً متفاوت از انسان ها «فکر می کنند». در حالی که انسان ها اعداد، حروف، تصاویر و صداها را می بینند، کامپیوتر فقط صفر و یک را می بیند که به داده های باینری معروف است. بنابراین، ما به راهی برای ترجمه اعداد، صداها و ویدئوها، همانطور که انسان ها آن را می شناسند، به شکلی نیاز داریم که کامپیوتر بتواند اطلاعات را درک و ذخیره کند.

دانشمندان کامپیوتر ساختارهای داده ای ایجاد کرده اند که می تواند برای ترجمه اطلاعات ما به قالبی استفاده شود که کامپیوتر بتواند در حافظه خود ذخیره کند. این ساختار داده به عنوان یک نوع داده شناخته می شود.

چهار نوع داده معمولی وجود دارد که ما در GIS از آنها استفاده می کنیم:

  • عدد صحیح
  • شناور/واقعی
  • متن/رشته،
  • تاریخ

به منظور استفاده بهینه از حافظه رایانه، مهم است که مشخص کنیم از کدام نوع داده برای ذخیره اطلاعات در حافظه رایانه استفاده می کنیم. مهم است که به رایانه اطلاع دهید که کدام عملیات برای هر نقطه داده ذخیره شده در آن مکان حافظه با استفاده از یک نوع داده خاص مجاز است.

انواع داده های ویژگی

  • ویژگی ها در حافظه کامپیوتر ذخیره می شوند
  • نوع داده خصیصه باید برای استفاده کارآمد از حافظه و تعیین قابلیت اجرا مشخص شود.

چهار نوع داده معمولی وجود دارد:

  • عدد صحیح
  • شناور/واقعی
  • متن / رشته
  • تاریخ

جداول اطلاعاتی در ArcMap

جداول مشخصه در ArcMap از ردیف و ستون تشکیل شده است. سطرها به عنوان رکورد و ستون ها به عنوان فیلد شناخته می شوند. هر ستون (فیلد) اطلاعات خاصی را در مورد لایه ذخیره می کند. برای مشاهده جدول ویژگی یک لایه، لایه مورد نظر را در “فهرست محتوا” راست لیس بزنید و “Open Attribute Table” را انتخاب کنید.

نوار منوی جدول ویژگی شامل دکمه کشویی «گزینه‌های جدول»، دکمه کشویی «جدول‌های مرتبط»، دکمه «انتخاب بر اساس ویژگی‌ها»، دکمه «تغییر انتخاب»، دکمه «پاک کردن انتخاب»، دکمه «بزرگ‌نمایی» و در آخر است. یک دکمه “حذف فیلد”.

فیلدهای فعلی را نمی توان تغییر داد. با این حال، با افزودن یک فیلد جدید، می توان داده های اصلاح شده را اضافه کرد. انواع مختلف داده های فایل می تواند شامل تعداد کوتاه، اعداد طولانی، متن و تاریخ باشد. برای افزودن یک فیلد جدید، روی “گزینه های جدول” کلیک کرده و “افزودن فیلد” را انتخاب کنید. یک نام مناسب برای فیلد انتخاب کنید، در نظر داشته باشید که نام فیلدها نمی توانند دارای فاصله یا کاراکترهای خاص باشند. همچنین نوع مناسب را انتخاب کنید.

نوع صحیح کوتاه و بلند برای ذخیره اعداد صحیح دقیق (بدون کسر) استفاده می شود. از نوع float و double برای ذخیره داده های عددی کسری استفاده می شود. (تفاوت اصلی بین حافظه عددی محدوده قابل ذخیره سازی و اندازه بایت است. همیشه بهتر است از حداقل فضای ذخیره سازی مورد نیاز استفاده شود.) نوع متن می تواند حروف و اعداد مانند آدرس را ذخیره کند. محاسبات را نمی توان روی اعداد ذخیره شده در یک فیلد متنی انجام داد. نوع تاریخ، تاریخ ها و/یا زمان ها را ذخیره می کند. نوع BLOB مواردی مانند تصاویر یا اعداد باینری را برای کدگذاری ذخیره می کند.

اکنون که فیلد جدید ایجاد شده است، می توان آن را با داده های مناسب پر کرد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل بیشتر را می توان در این زمینه انجام داد. به عنوان مثال، با کلیک راست روی فیلد، می توان محاسباتی را روی داده های عددی انجام داد یا داده های متنی را مرتب کرد و جستجو کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما