آموزش ArcGIS 10.8 :گام به گام (از مقدماتی تا پیشرفته ) قسمت۴

آموزش ArcGIS 10.8 :گام به گام (از مقدماتی تا پیشرفته ) قسمت2

فایل پایگاه های داده جغرافیایی در نرم افزار ArcGIS 10.8

ArcGIS می‌تواند به صورت مستقیم از اکثر فرمت‌های فایل GIS برای پردازش جغرافیایی و نمایش داده ها استفاده کند. فرمت فایل بومی توصیه شده برای استفاده در فایل ArcGIS Desktop ، پایگاه جغرافیایی است. لایه‌های نقشه، جداول داده و سایر انواع فایل‌های GIS را در یک پوشه سیستمی ذخیره می‌کند که پسوند gdb. را در نام خود دارد. در این فصل، با کار با پایگاه های جغرافیایی فایل آشنا خواهید شد.

اهداف یادگیری

  • ساخت پایگاه های جغرافیایی فایل
  • از ابزارهای ArcCatalog استفاده کنید
  • جداول ویژگی را اصلاح کنید
  • به جداول بپیوندید
  • داده های انبوه

آموزش ۴-۱

ساخت یک پایگاه جغرافیایی در نرم افزار ArcGIS 10.8

یک پایگاه جغرافیایی فایل ساده و انعطاف پذیر است، زیرا صرفا مجموعه ای از فایل ها در یک پوشه فایل است. با این وجود، یک پایگاه جغرافیایی فایل، ساختار و سازماندهی قدرتمندی را برای داده های مکانی فراهم می کند. برای ساخت و نگهداری یک پایگاه جغرافیایی فایل، ArcCatalog، به یک برنامه کاربردی خاص نیاز دارید که در مرحله بعد از آن استفاده می کنید. برخی از عملکردهای ArcCatalog در پنجره ArcMap Catalog نیز موجود است. پنجره کاتالوگ به شما این امکان را می دهد که بیشتر کارهای ابزار داده را در حالی که در ArcMap هستید بدون باز کردن برنامه کاربردی جداگانه ArcCatalog انجام دهید.

ArcCatalog را در نرم افزار ArcGIS 10.8 باز کنید

  1. در نوار وظیفه ویندوز، روی Start > ArcGIS > ArcCatalog8.x کلیک کنید.
  2. روی دکمه Connect To Folder کلیک کنید در نوار ابزار استاندارد، پوشه و درخت فایل را در زیر Computer for EsriPress گسترش دهید، روی نماد پوشه GIST1 کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

مهم است که دکمه Connect To Folder را به خاطر بسپارید. برای پوشه و درخت فایلی که در ArcCatalog استفاده می‌کنید ریشه می‌دهد و دسترسی به فایل‌ها را فراهم می‌کند.

یک پایگاه جغرافیایی فایل جدید  در در نرم افزار ArcGIS 10.8 ایجاد کنید

در حالی که پایگاه های جغرافیایی فایل فقط پوشه هستند، باید آنها را با استفاده از ArcCatalog یا Catalog ایجاد کنید. Windows Explorer یا Computer، در حالی که قادر به ایجاد یک پوشه هستند، نمی توانند یک فایل پایگاه جغرافیایی بسازند.

  1. در پانل درخت کاتالوگ، Folder Connections، EsriPress > GIST1 و پوشه MyExercises را گسترش دهید.
  2. روی پوشه Chapter4 کلیک کنید تا محتویات آن (اکنون خالی) در پنل سمت راست ArcCatalog نمایش داده شود.

۳٫روی Chapter4 در پنل سمت چپ کلیک راست کرده و New > File Geodatabase را کلیک کنید.

۴٫نام را از New File Geodatabase.gdb به تغییر دهیدChaptergdb.

ArcCatalog یک پایگاه جغرافیایی فایل ایجاد می کند که می توانید آن را با کلاس های ویژگی، جداول مستقل و سایر اشیاء پر کنید. کلاس های ویژگی لایه های نقشه ای هستند که در یک پایگاه جغرافیایی ذخیره می شوند.

سپس، لایه‌های نقشه را در قالب فایل شیپ به عنوان کلاس‌های ویژگی به پایگاه داده‌های جغرافیایی فایل جدید خود وارد می‌کنید.

وارد کردن شیپ فایل ها در در نرم افزار ArcGIS 10.8

Shapefile یک فرمت فایل Esri قدیمی است که بسیاری از تامین کنندگان داده های مکانی هنوز برای توزیع لایه های نقشه از آن استفاده می کنند. ArcCatalog به شما این امکان را می دهد که شکل فایل ها و سایر قالب های لایه نقشه را به یک پایگاه داده جغرافیایی فایل وارد کنید.

  1. در پانل سمت راست ArcCatalog، روی Chaptergdb راست کلیک کنید، روی Import > Feature Class (چندین) کلیک کنید.

گزینه import multiple راحتی وارد کردن چندین ویژگی را به طور همزمان و همچنین نام‌گذاری خودکار کلاس‌های ویژگی خروجی با نام فایل‌های شکل را فراهم می‌کند.

  1. در کادر محاوره‌ای Feature Class to Geodatabase (چندین)، روی دکمه مرور در سمت راست قسمت Input Features کلیک کنید، به Data > MaricopaCounty بروید، برای باز کردن آن پوشه دوبار کلیک کنید، کلید SHIFT را پایین نگه دارید و tl_2010_04013_cousubshp را و tl_2010_04013_tract10.shp انتخاب کنید.
  2. روی افزودن کلیک کنید.

این عمل tl_2010_04013_cousub10.shp و tl_2010_04013_tract10.shp را به پانل ورودی اضافه می کند.

  1. روی OK کلیک کنید.

ArcCatalog فایل های شکل را به پایگاه داده های جغرافیایی فایل وارد می کند.

  1. در درخت کاتالوگ، پوشه Chapter4 و Chaptergdb را گسترش دهید تا کلاس‌های ویژگی وارد شده را ببینید.

یک جدول داده را وارد کنید

اگر در وارد کردن برگه CensusData$ از CensusData.xlsx مشکل دارید (که در مورد برخی از رایانه ها صدق می کند)، باید CensusData.xlsx را در مایکروسافت اکسل باز کنید، برگه CensusData$ را به عنوان متن صادر کنید و فایل متنی را اضافه کنید. به عنوان ردیف های ورودی به جای صفحه گسترده.

  1. روی پایگاه جغرافیایی فایل Chapter4 کلیک راست کنید، سپس روی Import > Table (Single) کلیک کنید.
  2. در کادر گفتگوی جدول به جدول، روی دکمه مرور در سمت راست ردیف های ورودی کلیک کنید، به پوشه Data > MaricopaCounty بروید، روی xlsx > افزودن > CensusData$ > افزودن کلیک کنید.

اگر در وارد کردن جدول اکسل مشکل دارید، به جای آن یک فایل با مقدار جدا شده با کاما، CensusData.csv، را از همان پوشه کپی، ذخیره و وارد کنید.

  1. تایپ کنیدداده های سرشماریدر قسمت جدول خروجی

پانل نقشه میدانی که فیلدهای داده وارد شده را فهرست می کند ممکن است متفاوت باشد.

  1. روی OK کلیک کنید.

آموزش ۴-۲

استفاده از ابزارهای ArcCatalog در در نرم افزار ArcGIS 10.8

اکنون که یک پایگاه جغرافیایی فایل ایجاد کرده اید، می توانید از ابزارهای ArcCatalog استفاده کنید. اول Preview است که به شما دید کلی خوبی از یک لایه یا جدول ویژگی می دهد.

پیش نمایش لایه ها

  1. در صورت لزوم، روی Chaptergdb در درخت کاتالوگ کلیک کنید تا محتویات آن در پانل سمت راست نمایش داده شود.

۲٫در پنل سمت راست، روی tl_2010_04013_cousub10 کلیک کنید و روی برگه Preview کلیک کنید.

ArcCatalog پیش نمایش جغرافیای لایه نقشه را نشان می دهد.

  1. در پایین پنجره پیش نمایش، جدول را به عنوان پیش نمایش انتخاب کنید.

ArcCatalog جدول ویژگی لایه نقشه را پیش نمایش می کند.

  1. روی گزینه توضیحات کلیک کنید.

ArcCatalog ابرداده های لایه نقشه را در قالب گزارش پیش نمایش می کند. برای نقشه‌های TIGER، فقط ابرداده عمومی در دسترس است.

  1. روی برگه Contents کلیک کنید.

نوبت شماست

پیش نمایش tl_2010_04013_tract10 and CensusData.

 

تغییر نام لایه های ویژگی

از آنجایی که یک پایگاه جغرافیایی فایل دارای فرمت فایل خاصی است، باید از ArcCatalog برای اهداف مدیریت فایل، از جمله تغییر نام و کپی موارد استفاده کنید.

  1. در پانل سمت چپ در Chaptergdb، روی tl_2010_04013_cousub10 راست کلیک کنید، روی تغییر نام کلیک کنید، شهرها راتایپ کنیدو کلید Tab را فشار دهید.
  2. برای تغییر نام CensusData به مرحله ۱ تکرار کنیدCensusTactData، و tl_2010_04013_tract10 بهتراکت ها.

لایه های ویژگی را کپی و حذف کنید

  1. در پانل سمت چپ در Chaptergdb، روی Cities کلیک راست کنید، روی Copy کلیک کنید، روی Chapter4.gdb راست کلیک کنید، روی Paste > OK کلیک کنید.

ArcCatalog کپی را ایجاد می کند، Cities_1.

  1. روی Cities_1 کلیک راست کرده و Delete > Yes را کلیک کنید.

نوبت شماست

File Explorer را باز کنید، به Chapter4.gdb در پوشه Chapter4 MyExercises بروید، روی Chapter4.gdb کلیک راست کنید تا ویژگی ها و اندازه آن را دریافت کنید و به فایل های داخل آن که شامل شهرها، تراکت ها و داده های تراکت سرشماری است نگاهی بیندازید. توجه داشته باشید که اندازه پوشه تقریباً ۱٫۵۲ مگابایت روی دیسک است و تقریباً ۵۳ فایل آن نامفهوم است. برای استفاده، دستکاری و درک این فایل ها به ArcCatalog یا Catalog در ArcMap نیاز دارید. File Explorer را برای استفاده در مراحل زیر باز بگذارید.

فشرده سازی یک پایگاه جغرافیایی فایل

  1. در پنل سمت چپ ArcCatalog، روی Chaptergdb راست کلیک کنید، روی Administration > Compress File Geodatabase > OK کلیک کنید.
  2. از File Explorer برای بررسی اندازه پوشه Chaptergdb استفاده کنید.

بررسی کنید که پایگاه جغرافیایی فایل فشرده حدود ۱ مگابایت روی دیسک شما، حدود ۵۰ فایل و حدود ۴۰ درصد کاهش حجم دارد.

اگرچه ArcMap می‌تواند لایه‌های ویژگی فشرده‌شده را با غیرفشرده‌سازی سریع آنها پردازش کند، شما از مرحله بعدی برای خارج کردن فولدر و بازگرداندن لایه‌ها به اندازه اصلی استفاده خواهید کرد.

  1. در پانل سمت چپ، روی Chaptergdb راست کلیک کنید، روی Administration > Uncompress File Geodatabase > OK کلیک کنید.
  2. بستن ArcCatalog.

نوبت شماست

ArcMap را باز کنید و یک فایل نقشه جدید به نام Tutorial4-3.mxd با مسیرهای نسبی ذخیره شده در پوشه Chapter4 MyExercises ایجاد کنید. دو لایه و جدول را از Chapter4.gdb اضافه کنید و همانطور که در شکل مشاهده می شود نماد کنید. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۴-۳

اصلاح جدول ویژگی

بیشتر آنچه که اطلاعات در GIS پردازش یا نمایش داده شود به مقادیر جدول ویژگی بستگی دارد. بنابراین، موضوعات زیادی وجود دارد که باید در مورد کار بر روی جداول، از جمله حذف، اصلاح و ایجاد ستون ها بدانید.

حذف ستون های غیر ضروری

بسیاری از لایه‌های نقشه دارای ویژگی‌های اضافی یا غیر ضروری از نظر کاربر هستند که می‌توانید برای برگه مرتب سازی شده کردن آن‌ها را حذف کنید.

  1. در فهرست مطالب، روی Tracts کلیک راست کرده و Open Attribute Table را کلیک کنید.

حذف کلید اصلی ایجاد شده توسط ArcGIS، ObjectID یا ویژگی Shape امکان پذیر نیست. GEOID10 ژئوکد تراکتی است که برای پیوستن به جدول CensusTractData به لایه نقشه تراکت ها نیاز دارید، اما همه فیلدهای دیگر کاندید حذف هستند.

  1. در جدول، روی تیتر ستون STATEFP10 کلیک راست کنید، روی Delete Field کلیک کنید و روی Yes کلیک کنید.
  2. به طور مشابه فیلدهای زیر را حذف کنید: TRACTCE10، NAME10، NAMELSAD10، MTFCC10 و FUNCSTAT
  3. جدول تراکت ها را ببندید.

نوبت شماست

GEOID10 یک شناسه شهر منحصر به فرد در ایالات متحده است. فیلدها را از لایه Cities حذف کنید تا فقط OBJECTID، Shape، GEOID10، NAME10، Shape_Length و Shape_Area باقی بماند. پس از اتمام، جدول شهرها را ببندید.

یک ژئوکد را اصلاح کنید

برای ایجاد یک جدول ترکیبی، اغلب لازم است دو جدول را به هم متصل کنید. به عنوان مثال، هزاران متغیر سرشماری وجود دارد، بنابراین غیرعملی است که همه متغیرهای سرشماری مورد نیاز برای تراکت‌ها در جدول ویژگی Tracts ذخیره شده باشند. در عوض، متغیرهای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، یک جدول مربوطه (که شامل ژئوکدهای تراکت است) را از وب‌سایت اداره سرشماری دانلود می‌کنید و جدول را به جدول چندضلعی تراکت بر اساس ژئوکد ملحق می‌کنید. ستون GEOID10 جدول ویژگی Tracts و ستون GEOid2 از جدول CensusTractData ژئوکدهای مربوط به این جداول هستند. این ویژگی ها مطابقت دارند، با این تفاوت که GEOID10 یک نوع داده متنی دارد در حالی که GEOid2 یک نوع داده عددی دارد. می توانید بگویید زیرا داده های متنی در ستون آن تراز چپ هستند در حالی که داده های عددی تراز راست هستند.

  1. در فهرست مطالب، روی CensusTractData کلیک راست کنید، روی Open کلیک کنید و GEOid2 را به صورت صعودی برگه مرتب سازی شده کنید.

می بینید که اولین مقدار برگه مرتب سازی شده شده این ویژگی عددی ۴۰۱۳۰۱۰۱۰۱ است.

  1. CensusTactData را ببندید. به طور مشابه، جدول ویژگی Tracts را باز کنید و GEOID10 را به صورت صعودی برگه مرتب سازی شده کنید.

اولین مقدار برگه مرتب سازی شده شده، مقدار متنی ۰۴۰۱۳۰۱۰۱۰۱ است، با صفر اول، اما در غیر این صورت با ژئوکد موجود در CensusTractData مطابقت دارد.

برای اینکه ژئوکد این جدول به آن در CensusTractData ملحق شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نسخه عددی از آن ایجاد کنید، که با Field Calculator آسان است. نسخه عددی صفر اول را کاهش می دهد.

  1. در جدول Tracts، روی فلش Table Options کلیک کنید و روی Add Field کلیک کنید.
  2. در کادر محاوره ای فیلدها، تایپ کنیدGEOID10شمارتیتر قسمت Name، Type را به Double تغییر دهید و OK کنید.

برای ذخیره GEOID10 به Double نیاز دارید که می تواند مقادیری تا ۱۵ رقم داشته باشد.

  1. روی تیتر GEOID10Num کلیک راست کرده و Field Calculator > Yes را کلیک کنید.
  2. در پنل Field، روی GEOID10 دوبار کلیک کنید (برای تنظیم GEOID10Num = GEOID10)، و روی OK کلیک کنید.

که ژئوکد مورد نیاز را برای پیوستن به جدول CensusTractData به جدول ویژگی Tracts فراهم می کند.

  1. جدول Tracts را ببندید و جدول CensusTractData را باز کنید.

قبل از اتصال، ابتدا تعدادی ستون محاسبه شده جدید در جدول CensusTractData مورد نیاز برای یک فایل نقشه ایجاد می کنید.

یک ستون جدید را محاسبه کنید

جدول CensusData دارای جمعیت و درآمد سرانه برای کل جمعیت، سفیدپوستان، بومیان آمریکا و اسپانیایی‌ها است. برای نقشه برداری دو نسبت درآمد سرانه برای بومیان آمریکایی تقسیم بر سفیدپوستان و برای اسپانیایی ها تقسیم بر سفیدپوستان مورد نظر است.

  1. در جدول CensusTractData، روی فلش Table Options کلیک کنید و روی Add Field کلیک کنید.
  2. در پنجره افزودن فیلد، تایپ کنیدRNatWhtدر قسمت Name، Type را به Float تغییر دهید و OK کنید.

ستون جدید شامل نسبت درآمد سرانه بومیان آمریکا به درآمد سرانه سفیدپوست خواهد بود. هر جا که این نسبت بیشتر از یک باشد، بومیان آمریکا به طور متوسط ​​بیشتر از سفیدپوستان درآمد دارند. با این حال، ابتدا باید تنها رکوردهایی را انتخاب کنید که PCIncWht بزرگتر از صفر باشد، زیرا PCIncWht مقسوم علیه این نسبت است و برای محاسبه مقادیر RNatWht استفاده می شود. هر چیزی تقسیم بر صفر تعریف نشده است، بنابراین باید از این مورد اجتناب شود. این از طریق انتخاب انجام می شود.

  1. در جدول CensusTractData، روی فلش Table Options کلیک کنید و روی Select By Attributes کلیک کنید.
  2. در کادر محاوره ای Select By Attributes، لیست فیلدها را به پایین اسکرول کنید، روی WhtPCIncome دوبار کلیک کنید تا آن را به پانل Select پایینی اضافه کنید، روی دکمه > Symbol کلیک کنید، روی Get Unique Values ​​کلیک کنید و روی ۰ در لیست Unique Values ​​دوبار کلیک کنید.

این اقدامات عبارت WhtPCIncome > 0 را ایجاد می کنند.

  1. روی Apply کلیک کنید.
  2. روی تیتر RNatWht راست کلیک کرده و Field Calculator > Yes را کلیک کنید.
  3. در پنجره Field Calculator، روی NatPCIncome در پنل Fields دوبار کلیک کنید، روی دکمه / کلیک کنید، بر روی WhtPCIncome در پانل Fields دوبار کلیک کنید و OK را کلیک کنید.

سطرهایی که مقادیر هم برای صورت و هم مخرج دارند، مقادیر داده را دریافت می کنند، آنهایی که مخرج مثبت دارند اما عددی ندارند، صفر می گیرند و آنهایی که ۰ یا تهی برای مخرج دارند، مقدار صفر را حفظ می کنند.

نوبت شماست

مراحل قبلی را برای محاسبه ستون جدیدی در جدول CensusTractData با نام RHisWht تکرار کنید که نسبت HispPCIncome بر WhtPCIncome است. این نسبت درآمد سرانه اسپانیایی ها تقسیم بر درآمد سرانه سفیدپوستان است. انتخاب را پاک کنید و پس از اتمام جدول را ببندید. فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

آموزش ۴-۴

پیوستن به جداول

سپس، جدول CensusTractData را به کلاس ویژگی Tracts چند ضلعی ملحق خواهید کرد. اگر لایه نقشه شما یک شکل فایل یا لایه نقشه در قالب دیگری باشد که توسط ArcMap پشتیبانی می شود، همین مراحل کار می کند.

  1. فایل نقشه خود را به عنوان آموزش ۴-۴٫mxdبه پوشه Chapter4 ذخیره کنید.
  2. در فهرست مطالب ArcMap، روی لایه Tracts راست کلیک کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید.
  3. انتخاب های نشان داده شده در شکل را با ویژگی های Join از یک جدول در کادر بالا، GEOID10Num برای شماره، انجام دهید. ۱، CensusTactData برای شماره. ۲ و Geoid2 برای شماره. ۳٫ روی OK کلیک کنید.

۴٫جدول اطلاعات Tracts را باز کنید، در جدول به سمت راست اسکرول کنید و بررسی کنید که ArcMap جدول CensusTractData را به جدول Attributes of Tracts ملحق کرده است.

۵٫جدول تراکت ها را ببندید.

نوبت شماست

اکنون که داده‌های سرشماری را به لایه نقشه سرشماری متصل کرده‌اید، می‌توانید یک نقشه فوری جالب از یک متغیر بسازید. آیا مکان هایی در شهرستان ماریکوپا وجود دارد که بومیان آمریکا معمولاً درآمد سرانه بالاتری نسبت به سفیدپوستان دارند؟ با استفاده از ویژگی RNatWht (نسبت درآمد سرانه بومیان آمریکا تقسیم بر درآمد سرانه سفید) که ایجاد کردید، یک نقشه choropleth تهیه کنید. از چندک ها برای مقیاس عددی و سطح رنگ قرمز به زرد تا سبز استفاده کنید. پس از اتمام، فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

آموزش ۴-۵

ایجاد مرکز مختصات در یک جدول

مرکز یک چند ضلعی نقطه ای است که اگر چند ضلعی از کاغذبریده شود روی یک نقطه مدادی تعادل برقرار می کند. یک لایه نقشه متشکل از نقاط مرکزی چند ضلعی کاربردهای زیادی دارد. برای مثال، با هم، چند ضلعی ها و مرکز آنها به شما این امکان را می دهد که دو ویژگی از یک لایه نقشه را در یک نقشه نشان دهید، یکی به عنوان یک نقشه choropleth و دیگری به عنوان یک نقشه نشانگر نقطه ای درجه بندی شده با اندازه در مرحله بعد، از ابزار ArcMap برای محاسبه سانتروئیدهای چند ضلعی استفاده خواهید کرد.

مختصات x,y را به جدول ویژگی چندضلعی اضافه کنید

برای احتیاط و به عنوان ساده‌سازی، وقتی فیلدهای جدیدی را به جدول مشخصه‌ای اضافه می‌کنید که یک جدول متصل است، بهتر است ابتدا پیوند را حذف کنید، فیلدهای جدید ایجاد کنید و سپس دوباره به جدول بپیوندید.

  1. فایل نقشه خود را به عنوان ذخیره کنیدآموزش ۴-۵٫mxdبه پوشه Chapter
  2. روی Tracts در فهرست مطالب کلیک راست کنید و روی Joins and Relates > Remove Joins > Remove All Joins کلیک کنید.

نقشه choropleth شما ناپدید می شود زیرا ویژگی نمایش داده شده در جدول متصل بود که شما آن را حذف کردید.

  1. جدول Tracts را باز کنید، روی فلش Table Options کلیک کنید و روی Add Field کلیک کنید.
  2. به عنوان نامx تایپ کنید ، Double for Type را انتخاب کرده و OK را کلیک کنید.
  3. مراحل ۳ و ۴ را تکرار کنید به جز فراخوانی فیلد جدیدY.
  4. روی تیتر X راست کلیک کرده و Calculate Geometry > Yes را کلیک کنید. پنجره Calculate Geometry را بررسی کنید و روی OK > Yes کلیک کنید.
  5. مرحله ۶ را تکرار کنید جز اینکه روی تیتر Y راست کلیک کرده و Y Coordinate of Centroid را انتخاب کنید. پس از اتمام جدول ویژگی ها را ببندید.

نوبت شماست

دوباره جدول CensusTractData را به لایه Tracts ملحق کنید.

یک جدول صادر کنید

هنگامی که جداول پیوست شده را به عنوان جدول صادر می کنید، تمام ویژگی های جداول متصل را دریافت می کنید که به صورت یک جدول به طور دائم ذخیره می شوند. (به طور مشابه، اگر یک لایه نقشه را صادر کنید که یک جدول متصل دارد، جدول ویژگی لایه نقشه جدید هر دو جدول را به طور دائم به هم متصل می کند.) چندین کاربرد ممکن برای جدول جدید وجود دارد، یکی از آنها استفاده از آن برای ایجاد یک نقطه جدید است. لایه بر اساس مختصات مرکز.

  1. جدول ویژگی Tracts را باز کنید و روی فلش Table Options > Export کلیک کنید.
  2. در قسمت جدول خروجی پنجره Export Data، روی دکمه browse کلیک کنید، نوع Save As را به جداول File Geodatabase تغییر دهید، به پوشه Chapter4 مراجعه کنید، Chapter4.gdb را دوبار کلیک کنید، نام را به تغییر دهید.TractCentroidsو روی Save > OK > Yes کلیک کنید. جدول را باز کنید تا ببینید که تمام ستون های هر دو جدول به هم متصل شده است. سپس میز را ببندید.
  3. جدول ویژگی Tracts را ببندید.

یک کلاس ویژگی از جدول XY ایجاد کنید

  1. در نوار منو، روی Windows > Catalog کلیک کنید.

این یک نسخه از ArcCatalog را به عنوان یک پنجره در ArcMap باز می کند، بنابراین دسترسی سریع به برنامه های کاربردی GIS را فراهم می کند.

  1. پایگاه جغرافیایی فایل gdb را گسترش دهید.
  2. روی TractCentroids راست کلیک کنید، روی Create Feature Class > From XY Table کلیک کنید.
  3. در پنجره Create Feature Class From XY Table، روی دکمه Coordinate System of Input Coordinate کلیک کنید، روی دکمه Add Coordinate System کلیک کنید. > وارد کنید، Chapter4.gdb را مرور کنید، روی Tracts در Chaptergdb دوبار کلیک کنید و OK را کلیک کنید.

مختصات کروی جغرافیایی سیستم مختصات مانند مختصات لایه Tracts است، بنابراین ساده ترین گزینه وارد کردن مشخصات سیستم از Tracts است.

  1. بر روی دکمه مرور برای خروجی کلیک کنید، نوع Save As را به کلاس های ویژگی File و Personal Geodatabase تغییر دهید، به Chaptergdb بگردید و دوبار کلیک کنید، نام را به تغییر دهید.CensusTactCentroids، سپس روی Save > OK کلیک کنید.
  2. CensusTractCentroids را از پنجره کاتالوگ به فایل نقشه بکشید و آن را در بالای فهرست مطالب رها کنید.
  3. پنجره کاتالوگ را در ArcMap ببندید.
  4. جدول ویژگی Cities را باز کنید، روی انتخابگر ردیف برای Phoenix کلیک کنید تا آن رکورد و چند ضلعی روی نقشه انتخاب شود و جدول را ببندید.
  5. روی Cities در فهرست مطالب کلیک راست کرده و Selection > Zoom to Selected Features را کلیک کنید.

اکنون می توانید نگاه بهتری به لایه centroids point که ایجاد کرده اید داشته باشید.

 

نماد یک نقشه choropleth و centroid

در اینجا شما یک نقشه را با استفاده از چند ضلعی های مسیر و مرکز نشان می دهید. بیایید ببینیم درآمد سرانه چگونه با درصد کل جمعیت اسپانیایی تبارمقایسه می شود.

  1. در فهرست مطالب، روی لایه Tracts راست کلیک کنید، روی Properties > زبانه نمادشناسی کلیک کنید.
  2. در پانل نمایش، روی مقادیر > رنگ‌های فارغ‌التحصیل کلیک کنید. در قسمت Fields، PopHispanic را برای قسمت Value انتخاب کنید، Normalization را به PopTotal تغییر دهید، روی Classify کلیک کنید، Method را به Quantile تغییر دهید و OK را کلیک کنید. سطح رنگ را به زرد تا قهوه ای تغییر دهید.
  3. در برگه نمادشناسی، روی تیتر Label در سمت راست عناوین Symbol and Range کلیک کنید، روی Format Labels کلیک کنید، روی Numeric Category کلیک کنید، تعداد ارقام اعشار را به ۲ تغییر دهید و دوبار روی OK کلیک کنید.
  4. روی CensusTractCentroids در فهرست مطالب کلیک راست کنید، روی Properties > برگه نمادشناسی کلیک کنید.
  5. در پانل نمایش، روی مقادیر > نمادهای فارغ التحصیل کلیک کنید. در قسمت فیلدها، مقدار را به PCIncome تغییر دهید.
  6. محدوده Symbolize Size را به ۲ تا ۱۰ تغییر دهید.
  7. روی دکمه Template کلیک کنید، Circle 2 را انتخاب کنید و OK را بزنید.
  8. در پنل Classification تعداد کلاس ها را به ۵ تغییر دهید، روی Classify کلیک کنید، Method را به Quantile تغییر دهید و OK کنید.
  9. در برگه نمادشناسی، روی سربرگ Label کلیک کنید، روی Format Labels، روی Numeric Category کلیک کنید، تعداد ارقام اعشار را به ۰ تغییر دهید، دوبار روی OK کلیک کنید و فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

اکنون می توانید به وضوح ببینید که فینیکس، آریزونا، مناطقی با تمرکز جمعیت اسپانیایی تباردارد و این مناطق معمولاً کم درآمد هستند.

آموزش ۴-۶

جمع آوری داده ها

ضرب و شتم ماشین، ناحیه گشت زنی یک ماشین پلیس است. این آموزش به شما می‌گوید کسب‌وکارهای خوردن و نوشیدن در روچستر، نیویورک را در بین ماشین‌ها حساب کنید (یا جمع کنید). چنین مشاغلی مجذوب جرم و جنایت هستند، بنابراین داشتن نقشه ای مفید است که محل تمرکز آنها را نشان دهد. در این حالت گردش کار چهار مرحله دارد. ابتدا، یک جدول کد را به تمام نقاط تجاری ملحق می کنید تا مشاغل مورد علاقه را شناسایی کنید. دوم، شما یک پرس و جوی تعریف را برای کسب و کارها اعمال می کنید و آنها را به مشاغل مربوط به خوردن و آشامیدن محدود می کنید. سوم، شما از یک پیوست فضایی ضربان ماشین به مشاغل خوردن و نوشیدن استفاده می کنید تا آنها را با ضرب ماشین بشمارید. در نهایت، از نتایج برای ایجاد نقشه‌ای از ضربان ماشین استفاده می‌کنید که تعداد مکان‌های نوشیدن و غذا خوردن در هر ضربان ماشین را نشان می‌دهد.

یک جدول کد را به جدول ویژگی بپیوندید

در اینجا شما یک پیوستن یک به چند را انجام می دهید. در اوایل این فصل، شما یک به یک پیوستن بین جدول CensusTractData و جدول ویژگی Tracts انجام دادید. هر رکورد CensusTractData یک و تنها یک چند ضلعی و رکورد Tract منطبق داشت. این بار، هر رکورد SIC (کد صنعتی استاندارد) در جدول کد به طور بالقوه دارای رکوردهای منطبق زیادی در لایه نقطه Businesses است. به عنوان مثال، تمام مکان های نوشیدنی در روچستر برای رکورد SIC برای کد ۵۸۱۳٫

  1. Tutorial4-6.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

نقشه ای که باز می شود ضربات ماشین پلیس در روچستر را به صورت چند ضلعی و همه مشاغل را به عنوان نقاط نمایش می دهد.

  1. فایل نقشه خود را در پوشه Chapter4 ذخیره کنید.
  2. جدول ویژگی Businesses را باز کنید و ویژگی های آن را بررسی کنید.

۹۳۲۵ کسب و کار در انواع مختلف با نام و آدرس هر کسب و کار به همراه یک کد SIC چهار رقمی وجود دارد. برای شکستن این کد به جدول کد با نام SIC نیاز دارید. توجه داشته باشید که ستون SIC در جدول ویژگی Businesses دارای نوع داده متنی است.

  1. جدول ویژگی Businesses را ببندید. روی دکمه List By Source در بالای فهرست مطالب کلیک کنید و جدول SIC را باز کنید.

این جدول کد دارای کدهای SIC و توضیحات دو رقمی، سه و چهار رقمی می باشد. کد دو رقمی ۰۱ برای کشاورزی به دسته های سه رقمی تقسیم می شود، به عنوان مثال ۰۱۱ Cash grains. سپس کدهای سه رقمی به انواع کسب و کار چهار رقمی، به عنوان مثال، ۰۱۱۱ گندم تقسیم می شوند. توجه داشته باشید که SICCODE دارای نوع داده متنی نیز می باشد که امکان پیوستن به Businesses را فراهم می کند.

  1. جدول SIC را ببندید. روی لایه Businesses در فهرست مطالب کلیک راست کنید و روی Joins and Relates > Join کلیک کنید و انتخاب های نشان داده شده در شکل را تایپ یا انجام دهید، با ویژگی های Join از یک جدول در کادر بالا، SIC برای no. 1، SIC برای شماره. ۲، و SICCODE برای شماره. ۳٫

۶٫روی دکمه اعتبارسنجی عضویت کلیک کنید.

گزارشی دریافت می کنید که ۹۲۵۳ مورد از ۹۳۲۵ رکورد تجاری با موفقیت به آن ملحق می شوند. اگر نیاز به تشخیص و ترمیم عدم تطابق داشتید، می‌توانید، اما در اینجا از آن صرفنظر می‌کنید.

  1. در پنجره Join Validation روی Close کلیک کرده و OK را بزنید.
  2. جدول ویژگی Businesses را باز کنید، به سمت راست بروید و توضیحات کد SIC متصل شده را ببینید.

البته، تمام مقادیر SICCODE نامربوط، از جمله مقادیر دو و سه رقمی، در فرآیند اتصال نادیده گرفته شدند. فقط از کدهای چهار رقمی مربوطه استفاده شد.

  1. جدول ویژگی را ببندید.

یک پرس و جو برای تعریف ایجاد کنید

  1. ویژگی های لایه Businesses را باز کنید و روی برگه Definition Query کلیک کنید.
  2. روی دکمه Query Builder کلیک کنید و معیار query را بسازید:SICDESCR = ‘مکان غذا خوردن’ یا SIC.SICDESCR = ‘مکان نوشیدنی’با استفاده از دکمه Get Unique Values ​​برای دریافت مقادیر توضیحات.
  3. روی OK > OK کلیک کنید.

اکنون ۴۵۷ مکان از این قبیل نمایش داده شده است.

از یک اتصال فضایی برای شمارش مکان‌های خوردن و آشامیدن با ضرب آهنگ ماشین استفاده کنید

اگر اتصال فضایی یک لایه چند ضلعی را با یک لایه نقطه انجام دهید، نتیجه آمار بر اساس چندضلعی برای نقاط است. هر یک از این اتصالات به طور خودکار شامل تعداد نقاط در هر چند ضلعی است، و اگر ویژگی‌های کمی از نقاط وجود داشته باشد، می‌توانند آماری را نیز لحاظ کنند، همانطور که در شکل مرحله ۱ نشان داده شده است.

  1. روی Car Beats کلیک راست کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید، و همانطور که نشان داده شده است، با داده های Join از لایه دیگری بر اساس موقعیت مکانی برای کادر بالا، Businesses برای no، انتخاب کنید. ۱، و CarBeatsEatingDrinkingBusinesses برای هیچ. ۳٫

۲٫روی OK کلیک کنید.

۳٫لایه اصلی car beats را از فهرست مطالب حذف کنید.

۴٫نقشه choropleth را با استفاده از ویژگی Count_ CarBeatsEatingDrinkingBusinesses نمادسازی کنید. از پنج چندک استفاده کنید و هر چند ضلعی را با ویژگی Beat برچسب بزنید.

نتیجه یک نقشه خوب و سطح بالا برای اسکن روچستر برای ضربات ماشین با مکان‌های زیادی برای خوردن و آشامیدن است. در یک نسخه تعاملی خوب از این نقشه، لایه جدید هنگام بزرگ‌نمایی خاموش می‌شود و لایه نقطه کسب‌وکار برای جزئیات روشن می‌شود.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید و ArcMap را ببندید.

 

تکلیف ۴-۱

بررسی میزان تحصیلات

در این تکلیف، شما تمام مراحل استاندارد کار با داده های سرشماری را در محیط GIS انجام می دهید. فصل ۵ دانلود و آماده سازی داده ها از وب سایت سرشماری را پوشش می دهد، بنابراین این تخصیص در نقطه ای پس از دانلود داده های سرشماری و آماده برای استفاده شروع می شود. شما یک پایگاه جغرافیایی فایل ایجاد می‌کنید، نقشه تراکت سرشماری و جدول داده‌ها را به پایگاه داده‌های جغرافیایی فایل وارد می‌کنید، چندین مرحله ابزار و محاسبه داده‌ها را انجام می‌دهید، جدول داده‌ها را به نقشه تراکت ملحق می‌کنید و طرح‌بندی نقشه را تولید می‌کنید. داده ها در مورد میزان تحصیلات در شهرستان آلگنی، پنسیلوانیا است. هدف شما ایجاد طرحی برای مقایسه کسری از مردان با زنان ۲۵ ساله یا بالاتر است که دارای مدرک دانشگاهی یا بالاتر هستند. می توانید تصور کنید که الگوهای فضایی مشابه هستند، اما آیا تحصیلات عالی برای هر دو جنس یکسان است؟

راه اندازی شود

ابتدا نام پوشه تکلیف خود را تغییر دهید و یک فایل نقشه ایجاد کنید.

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter4\Assignment4-1YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment4-1mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

از مراحل زیر برای نمایش لایه جدول محتوا به سیستم مختصات صفحه حالت، با مختصات فوت استفاده کنید:

  • روی Layers در فهرست مطالب کلیک راست کرده و روی Properties > زبانه Coordinate System کلیک کنید.
  • Projected Coordinate Systems را به State Plane > NAD 1983 (پاهای ایالات متحده) باز کنید و NAD 1983 State Plane Pennsylvania South FIPS 3702 (US Feet) > OK را کلیک کنید.

نقشه را بسازید

یک پایگاه داده جغرافیایی فایل جدید با نام Assignment4-1YourName.gdb ایجاد کنید. داده ها را به آن وارد کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\DataFiles\tl_2010_42003_tractshp را به عنوان یک کلاس ویژگی وارد کنید و نام آن را Tracts تغییر دهید. GEOID10 ژئوکد تراکت در این جدول است و نوع داده متنی دارد.
  • کاربرگ \EsriPress\GIST1\Data\DataFiles\AllCoEdAttain.xlsx، HighEdAttainment$ را به عنوان جدول وارد کنید و نام آن را EducationalAttainment تغییر دهید. این داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۰ برای شهرستان آلگنی در زمینه پیشرفت تحصیلی است. ویژگی ها عبارتند از: GEOid2 = ژئوکد دستگاه، نوع داده عددی. Female25_ = کل جمعیت زن ۲۵ سال و بالاتر. FemaleAssociateDegree = جمعیت زن ۲۵ سال یا بیشتر با مدرک کاردانی به عنوان بالاترین دستاورد آموزشی FemaleBachelorDegree = جمعیت زن ۲۵ سال یا بیشتر با مدرک لیسانس به عنوان بالاترین دستاورد آموزشی و غیره تا دکترای زن. FemaleProfessionalDegree را در محاسبات خود لحاظ کنید. نرها ویژگی های مشابهی دارند.

Tracts و EducationalAttainment را به فایل نقشه خود اضافه کنید.

تراکت ها را برای استفاده آماده کنید:

  • یک ژئوکد جدید، مطابق با نوع داده ژئوکد در جدول داده ایجاد کنید.
  • جدول ویژگی ها را تمیز کنید، ویژگی های غیر ضروری را حذف کنید.

دو ویژگی جدید در EducationalAttainment ایجاد کنید:

  • PCcollegeF= درصد زنان ۲۵ ساله و بالاتر که دارای مدرک دانشگاهی کاردانی یا بالاتر هستند (بنابراین مقادیر احتمالاً بین ۰ تا ۱۰۰ متغیر است). از Float به عنوان نوع داده استفاده کنید.
  • PCcollegeM= درصد مردان ۲۵ سال و بالاتر که دارای مدرک کاردانی یا بالاتر هستند. از Float به عنوان نوع داده استفاده کنید.
  • اشاره:قبل از محاسبه PCcollegeF، ردیف هایی را انتخاب کنید که Female25_ > 0 باشد. در غیر این صورت یک پیام هشدار دریافت خواهید کرد که محاسبه انجام نشد (در مواردی که مخرج عبارت شما صفر بود). همین کار را برای مردان نیز انجام دهید.

طرحی ایجاد کنید که دو ویژگی جدید PCcollegeF و PCcollegeM را با هم مقایسه کند.

  • از لایه و جدول نقشه در پایگاه جغرافیایی فایل خود استفاده کنید (و نه جدول شیپ فایل یا اکسل).
  • از دو فریم داده و دو نقشه choropleth جداگانه، یکی برای هر ویژگی جدید استفاده کنید.
  • از سطح رنگی و مقیاس عددی یکسان برای هر دو نقشه استفاده کنید و یک راهنمای واحد و مشترک را شامل شود.
  • اشاره:یک فریم داده را تمام کنید. سپس آن را برای فریم داده دوم کپی و پیست کنید و در صورت لزوم تغییراتی را انجام دهید. یک فایل لایه برای نقشه قاب داده اول ایجاد کنید و از آن برای نماد نقشه قاب داده دوم استفاده کنید.

یک نمودار پراکندگی PCcollegeF در مقابل PCcollegeM ایجاد کنید و آن را به طرح اضافه کنید.

  • برای ایجاد نمودار پراکندگی از View > Graphs > Create Graph استفاده کنید. اصلاح و بهبود محورهای نمودار خود را آزمایش کنید (مثلاً از علامت های تیک ۲۰ استفاده کنید)، خطوط شبکه عمودی را اضافه کنید، اندازه فونت ها را افزایش دهید و غیره، با کلیک راست بر روی نمودار خود و کلیک بر روی ویژگی های پیشرفته.
  • پس از ایجاد طرح، اندازه پنجره آن را طوری تغییر دهید که طول محورهای عمودی و افقی یکسان باشد.
  • روی نمودار کلیک راست کرده و روی Copy As Graphic کلیک کنید. در طرح‌بندی، روی Edit > Paste کلیک کنید. نمودار و سایر عناصر طرح خود را تغییر مکان داده و تراز کنید.
  • در پنجره چیدمان، روی Customize > Toolbars > Draw کلیک کنید و یک خط قرمز از (۰,۰) تا (۱۰۰,۱۰۰) روی نمودار خود بکشید. این خط برابری کامل پیشرفت تحصیلی برای مردان و زنان است. به الگویی که روی نقشه ها و نمودار خود می بینید فکر کنید.
  • طرح خود را ذخیره کنید و آن را به عنوان Assignment4-1YourName.jpg صادر کنید.

تکلیف ۴-۲

جنایات جدی را با فقر در پیتسبورگ مقایسه کنید

ادبیات جرم‌شناسی نشان می‌دهد که بسیاری از جرایم با فقر برگه مرتب سازی شدهط هستند: هر چه جمعیتی که در فقر زندگی می‌کنند بیشتر باشد، نرخ انواع خاصی از جرایم بالاتر است. بیایید ببینیم که آیا این رابطه در پیتسبورگ در سطح سرشماری مشهود است یا خیر. در این فرآیند، یک پایگاه جغرافیایی فایل می‌سازید، لایه‌های نقشه را به آن وارد می‌کنید، یک جدول کد را از ابتدا می‌سازید و آن را به لایه نقشه می‌پیوندید، داده‌های سرشماری را به لایه نقشه می‌پیوندید، و یک اتصال مکانی برای جمع‌آوری داده‌ها انجام می‌دهید.

راه اندازی شود

ابتدا نام پوشه تکلیف خود را تغییر دهید و یک فایل نقشه ایجاد کنید.

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter4\Assignment4-2YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment4-2YourName.mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

از مراحل زیر برای نمایش لایه جدول محتوا به سیستم مختصات صفحه حالت، با مختصات فوت استفاده کنید:

  • روی Layers در فهرست مطالب کلیک راست کنید، روی برگه Properties > Coordinate System کلیک کنید.
  • Projected Coordinate Systems > State Plane > NAD 1983 (پاهای ایالات متحده) را باز کنید و NAD 1983 State Plane Pennsylvania South FIPS 3702 (US Feet) > OK را کلیک کنید.

نقشه را بسازید

یک پایگاه جغرافیایی فایل جدید با نام Assignment4-2YourName.gdb ایجاد کنید. داده های زیر را به آن وارد کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\Shapefiles\PittsburghSeriousCrimes2008.shp—نقطه شکل فایل مکان‌های جرم جدی در پیتسبورگ در تابستان، ۲۰۰۸٫ ویژگی‌ها عبارتند از: CCN = شناسه پلیس برای تخلف، آدرس = تاریخ وقوع جرم، آدرس = نشانی تاریخ وقوع جرم ، سلسله مراتبی = کد سلسله مراتبی FBI برای جرم (۱ = قتل جنایی، ۲ = تجاوز به زور، ۳ = سرقت، ۴ = تجاوز شدید، ۵ = سرقت، ۶ = سرقت-سرقت، ۷ = سرقت وسیله نقلیه موتوری، ۸ = آتش سوزی ).
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\PghTracts—ویژگی‌های چندضلعی سرشماری‌های پیتسبورگ ۲۰۱۰٫
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\Shapefiles\PovertyTracts.xlsx با کاربرگ PghPovertyTracts — داده‌های تراکت ۲۰۱۰ برای فقر. ویژگی ها عبارتند از: GEOid = ژئوکد دستگاه (نوع داده عددی)، PopWithPovStatus = جمعیتی که وضعیت فقر برای آنها مشخص است (احتمالاً همان جمعیت کل)، PopBelowPovLevel = جمعیتی که زیر سطح فقر هستند.

به PghPovertyTracts به PghTracts بپیوندید و یک نقشه choropleth برای جمعیت زیر خط فقر بسازید.

یک جدول کد جدید در پایگاه جغرافیایی فایل خود ایجاد کنید:

  • روی پایگاه داده جغرافیایی فایل خود در کاتالوگ راست کلیک کنید و روی New > Table کلیک کنید.
  • نام جدول را UCRHierarchy بدون نام مستعار بگذارید. روی Next > Next کلیک کنید.
  • یک فیلد به نام UCR با نوع داده Short Integer ایجاد کنید. فیلد دیگری به نام Crime با نوع داده Text و طول ۲۰ ایجاد کنید.
  • روی Customize > Toolbars > Editor کلیک کنید.
  • در نوار ابزار ویرایشگر، روی ویرایشگر > شروع ویرایش > ادامه کلیک کنید.
  • UCRHierarchy را در فهرست مطالب باز کنید، نوع ۱ را برای UCR و Criminal Humicide for Crime را در ردیف اول تایپ کنید.
  • وارد کردن ردیف های یافت شده را با کدها و انواع جرم از توضیحات PittsburghSeriousCrimesshp در بالا به پایان برسانید. پس از اتمام، روی ویرایشگر در نوار ابزار ویرایشگر، ذخیره ویرایش ها، توقف ویرایش و بستن نوار ابزار ویرایشگر کلیک کنید. میز جدید خود را ببندید

تعریف پرس و جو زیر را برای PittsburghSeriousCrimes2008 ایجاد کنید و نام آن لایه را در فهرست مطالب به PittsburghSeriousCrimesSummer2008 تغییر دهید:

“DateOccur” >= تاریخ ‘۲۰۰۸-۰۶-۰۱’ و “DateOccur” <= تاریخ ‘۲۰۰۸-۰۸-۳۱’.

به UCRHierarchy به PittsburghSeriousCrimesSummer2008 بپیوندید. PittsburghSeriousCrimesSummer2008 را با ویژگی Crime با استفاده از مقادیر منحصر به فرد نمادسازی کنید. از اشکال و رنگ های مختلف برای نشانگرهای نقطه ای استفاده کنید. این لایه فقط با بزرگنمایی نمایش داده می شود.

به صورت فضایی PittsburghSeriousCrimesSummer2008 را به PghTracts بپیوندید تا تعداد جرایم جدی در هر تراکت در تابستان ۲۰۰۸ را دریافت کنید. خروجی CrimeAggregatedByTracts را نام ببرید. از نتایج برای نمادسازی مرکزهای PghTracts با نشانگرهای نقطه درجه بندی شده استفاده کنید. نکته: از مقادیر، نمادهای درجه بندی شده برای نماد تعداد جرم استفاده کنید (در این مورد نیازی به ایجاد مرکز تراکت نیست).

مقیاس‌های آستانه را طوری تنظیم کنید که با بزرگ‌نمایی به یک چهارم پیتسبورگ یا بیشتر، PittsburghSeriousCrimesSummer2008 روشن شود و CrimeAggregatedByTracts خاموش شود.

یک طرح از طرح خود را برای فایل نقشه ایجاد کنید، بزرگنمایی کامل.

اگر در انجام پیوستن فضایی PittsburghSeriousCrimesSummer2008 به PghTracts مشکل دارید، موارد زیر را انجام دهید.

  • روی PghTracts کلیک راست کرده و روی Data > Export Data کلیک کنید.
  • داده های صادر شده را ذخیره کنید و به عنوان CrimeAggregatedByTracts به نقشه خود اضافه کنید.
  • سپس به صورت فضایی PittsburghSeriouscrimesSummer2008 را به CrimeAggregatedByTracts بپیوندید.

داده ها را تجزیه و تحلیل کنید

برای ایجاد یک نمودار تنظیم کنید:

  • جدول ویژگی CrimeAggregatedByTracts را باز کنید، روی برگه Fields کلیک کنید و به Count_ نام مستعار Serious Crimes بدهید.
  • جدول PghPovertyTracts را باز کنید و به PopBelowPovLevel نام مستعار جمعیت زیر سطح فقر بدهید.
  • به PittsburghPovertyTracts به CrimeAggregatedByTracts بپیوندید.

یک طرح پراکنده از جنایات جدی در مقابل جمعیت زیر سطح فقر ایجاد کنید:

  • برای ایجاد نمودار پراکندگی از View > Graphs > Create Graph استفاده کنید.
  • پس از ایجاد، اندازه پنجره آن را طوری تغییر دهید که طول محورهای عمودی و افقی یکسان باشد.
  • روی نمودار کلیک راست کرده و روی Copy As Graphic کلیک کنید. در طرح‌بندی، روی Edit > Paste کلیک کنید. نمودار و سایر عناصر طرح خود را تغییر مکان داده و تراز کنید.
  • طرح خود را ذخیره کنید و آن را به عنوان Assignment4-2jpg صادر کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدربارهتماسارتباط با ما