آموزش ArcGIS 10.8 :گام به گام (از مقدماتی تا پیشرفته ) قسمت۱۲


تحلیلگر شبکه ArcGIS برای دسکتاپ در نرم افزار ArcGIS 10.8

پسوند ArcGIS Network Analyst™ نرم افزار ArcGIS Desktop مدل های بهینه سازی شبکه را از حوزه ریاضیات کاربردی تحقیق عملیات پیاده سازی می کند، از جمله: (الف) مسئله فروشنده دوره گرد، که در آن یک فروشنده قبل از بازگشت به خانه نیاز به کوتاه ترین مسیر برای چندین توقف دارد. پایه؛ (ب) مشکل مکان تأسیسات، برای انتخاب یک یا چند مکان برای تأسیسات جدید با در نظر گرفتن جمعیت شناسی و امکان امکانات موجود از جمله امکانات رقبا؛ و (ج) مشکل مسیریابی چند وسیله نقلیه، با یک یا چند انبار/ انبار و توقف های متعدد برای رفع نیازهای مجموعه ای از فروشگاه ها یا سایر امکانات. اگرچه مدل ها و الگوریتم های بهینه سازی شبکه تقریبا ۵۰ سال پیش توسعه یافتند، اما تا زمان ظهور زیرساخت های GIS و نقشه، از جمله شبکه های خیابانی، مفید نبودند. در دسترس قرار گرفتند. Network Analyst یکی از معدود پیاده سازی های عملی این مدل های قدرتمند همراه با GIS است.

مدل‌های بهینه‌سازی شبکه به مجموعه داده‌های شبکه، که مبتنی بر لایه‌های خیابان (و سایر لایه‌های حمل‌ونقل مانند خطوط حمل‌ونقل مترو) هستند، بستگی دارد تا شامل داده‌های مربوط به اتصال بخش‌های خط، محدودیت‌های جریان در امتداد بخش‌های خط مانند خیابان‌های یک طرفه، داده‌ها در سرعت متوسط ​​یا بی‌درنگ سفر در بخش‌های شبکه و سایر داده‌ها مانند چرخش‌های مجاز در بخش‌های خط متقاطع.

داده های دقیق و به روز شبکه خیابانی به صورت تجاری در دسترس است، اما برای خرید افراد یا بسته بندی Esri با ArcGIS بسیار گران است. با این وجود، منابع داده های شبکه برای اهداف و پروژه های آموزشی وجود دارد که به داشتن آخرین یا دقیق ترین داده ها بستگی ندارد. یک گزینه این است که می توانید مجموعه داده شبکه خیابانی خود را برای یک شهر یا شهرستان، بر اساس خطوط مرکزی خیابان TIGER (همانطور که در آموزش ۱۲-۲ انجام شده است) بسازید. محدودیت‌های آن این است که داده‌های خیابان‌های یک‌طرفه و محدودیت‌های پیچ در تقاطع‌ها را شامل نمی‌شود و به جای تخمین سرعت واقعی سفر، فقط از سرعت‌های معمولی سفر برای انواع خیابان یا جاده استفاده می‌کند. همچنین فقط از تأخیرهای زمانی معمولی برای حرکت از طریق یا چرخش در تقاطع ها استفاده می کند. گزینه دوم این است که Esri نمونه مجموعه داده های شبکه خیابانی را برای اهداف آموزشی ارائه می دهد.

اهداف یادگیری

  • با مدل های بهینه سازی شبکه آشنا شوید
  • مشکل فروشنده دوره گرد را تدوین و حل کنید
  • یک مجموعه داده شبکه بسازید
  • چند ضلعی منطقه خدماتی/سفر ایجاد کنید
  • مکان یابی امکانات
  • وسایل نقلیه تحویل چندگانه را مسیریابی کنید

آموزش ۱۲-۱در نرم افزار ArcGIS 10.8

حل مشکل “فروشنده دوره گرد”.

مشکل بهینه سازی این آموزش به صورت فروشنده دوره گرد بیان شده است اما برای بسیاری از مشکلات مسیریابی صدق می کند. فروشنده یک پایگاه خانگی و چندین توقف در طول دویدن قبل از بازگشت به پایگاه اصلی دارد. بهترین توالی و مسیرهای مورد نیاز برای به حداقل رساندن زمان سفر است. اگرچه راه حل دقیقی برای این مشکل ترکیبی وجود ندارد، اما الگوریتم های اکتشافی (تقریبی) خوبی وجود دارد و یکی از بهترین ها در Network Analyst پیاده سازی شده است. (به طور مشابه، روش های حل برای سایر مدل های تحلیلگر شبکه نیز از الگوریتم های اکتشافی استفاده می کنند و راه حل های بسیار خوبی را ارائه می دهند.)

در تمرین‌های زیر، مورد فرضی یک آشپزخانه تجاری، آشپزخانه غذاهای سالم کیت در سانفرانسیسکو را در نظر می‌گیریم، که غذاهایی را برای تحویل درب منزل با سفارش تلفنی یا اینترنتی آماده می‌کند. دو یا چند بار در روز، آشپزخانه کامیونی را برای تحویل غذا به مجموعه‌ای از آدرس‌ها می‌فرستد. گردش کار برای حل این مشکل در Network Analyst چندین مرحله دارد که برای همه مدل‌های Network Analyst استاندارد هستند: (۱) پیکربندی شبکه و بارگذاری داده‌های مکان، (۲) انتخاب یک مدل شبکه، (۳) انتخاب مقادیر ویژگی (پارامتر)، و (۴) مشکل را حل کند.

شروع کنید

  1. آموزش ۱۲-۱٫mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه یک مجموعه داده شبکه به نام Streets_ND برای سانفرانسیسکو دارد. که شامل میانگین تاریخی زمان سفر در روزهای هفته در مقابل آخر هفته و همچنین مسیرهای جریان محدود در امتداد خیابان های یک طرفه است. آشپزخانه کیت دارای نشانگر نقطه بزرگ با قاشق غذاخوری و چاقو است. Run21097 یک لایه نقطه ای است که توسط آدرس خیابان برای ۱۲ سفارش غذایی که در یک دوره خاص تحویل داده می شود، جغرافیایی کدگذاری شده است. سفارشات اجرا دارای شماره شناسه های ۱۷۴۱ تا ۱۷۵۲ هستند، همانطور که در برچسب های لایه مشاهده می شود، که شامل آدرس های خیابان نیز می شود. بهترین مسیر و مسیر برای بازدید از ۱۲ ایستگاه و سپس بازگشت به آشپزخانه مورد نیاز است.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.

در مرحله بعد، باید افزونه Network Analyst را در ArcMap فعال کنید و نوار ابزار آن را باز کنید.

  1. روی Customize > Extensions > Network Analyst > Close کلیک کنید.
  2. روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

می‌توانید نوار ابزار را به‌عنوان شناور رها کنید یا با کشیدن بالای خاکستری آن به یک مکان، آن را ثابت کنید.

مدل را انتخاب کنید و بار متوقف شود

توقف ها از داده های آدرس خیابان، با استفاده از روش های فصل ۷، جغرافیایی کدگذاری می شوند و سپس به شبکه اضافه می شوند. در برنامه های کاربردی دنیای واقعی، یک سیستم اطلاعاتی آدرس ها و مختصات مشتریان را برای استفاده مجدد بدون نیاز به تطبیق آدرس جدید ذخیره می کند. هنگامی که یک مشتری جدید اضافه می شود، یا آدرس تحویل خود را تغییر می دهد، آدرس با مختصات جغرافیایی کدگذاری می شود و سپس به جدول مشتری اصلی اضافه می شود. فرض کنید مشتریان قبلاً از لیست اصلی برای ایجاد لایه برای اجرای ۲۱۰۹۷ انتخاب شده اند.

  1. روی Network Analyst در سمت چپ نوار ابزار کلیک کنید و New Route را انتخاب کنید.

Network Analyst یک لایه گروه Route در فهرست مطالب ایجاد می کند که راه حل و اطلاعات مربوط به آن را پس از اجرای مدل نمایش می دهد.

  1. روی دکمه Network Analyst Window کلیک کنید در نوار ابزار، روی Stops (0) کلیک راست کرده و روی Load Locations کلیک کنید.

پنجره Load Locations باز می شود که در آن نقاط Run21097 را به عنوان ایستگاه های مسیر بارگیری می کنید.

  1. Run21097 را برای منوی کشویی Load From انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. «توقف‌ها» را در پنجره Network Analyst باز کنید تا ۱۲ ایستگاه تحویل، به اضافه دو ایستگاه آشپزخانه در ۱۱۱۷ Howard St.

شما نیاز دارید که آشپزخانه اولین و آخرین ایستگاه باشد، بنابراین در مرحله بعد، ایستگاه دوم ۱۱۱۷ Howard St را به انتهای لیست منتقل خواهید کرد.

  1. روی ایستگاه دوم ۱۱۱۷ Howard St کلیک کنید و آن را به انتهای لیست توقف ها بکشید.

در تمرین بعدی، به Network Analyst دستور می‌دهید که اولین و آخرین توقف‌ها را حفظ کند، در حالی که مسیر حداقل زمان را از طریق تمام ۱۲ توقف تحویل پیدا کند. این باعث می شود این مشکل فروشنده دوره گرد باشد.

پارامترهای مدل را تنظیم کنید

  1. روی دکمه Route Properties کلیک کنید در گوشه سمت راست بالای پنجره Network Analyst.
  2. روی برگه تنظیمات تحلیلگر کلیک کنید و تنظیمات را همانطور که نشان داده شده است انتخاب کنید یا تایپ کنید، WeekdayFallbackTravelTime برای امپدانس، کادر Reorder Stops to Find Optimal Route علامت زده شده و کادر Use Hierarchy علامت آن را بردارید.

۳٫روی OK کلیک کنید.

۴٫تنظیم حیاتی برای مشکل فروشنده دوره گرد، برگه مرتب سازی شده کردن مجدد توقف ها با حفظ اولین و آخرین توقف است. ترتیب مجدد، تنظیم نتایج در توقف های بهینه را متوقف می کند.

مشکل را حل کنید

با در دسترس قرار گرفتن داده ها و تنظیم پارامترها، شما آماده اجرای مدل هستید. همانطور که خواهید دید، به راحتی می توانید مدل را بارها و بارها اجرا کنید، تغییرات مختلفی ایجاد کنید و فوراً نتایج را مشاهده کنید – که مفید است.

  1. روی دکمه حل کلیک کنید در نوار ابزار Network Analyst.

تحلیلگر شبکه یک مسیر جذاب پیدا می کند. چالش برای حل کننده یافتن یک مسیر خوب از ایستگاه ۳ تا توقف ۴ بود. ظاهراً، کوتاه ترین مسیر از طریق منطقه تفریحی ملی گلدن گیت بود. همچنین مسیر از ایستگاه ۶ تا ۷ و سپس از ایستگاه ۷ تا ۸ به جای اینکه مسیر مستقیم از ۷ تا ۸ را طی کند، در قسمتی از مسیر به راننده دوبرابر می‌گردد. پارکی بدون خیابان در مسیر مسیر مستقیم وجود دارد. .

  1. روی دکمه Directions کلیک کنید در نوار ابزار Network Analyst.

در شکل نشان داده شده است فهرستی جزئی از مسیرهای گام به گام حاصل که با چاپ برای درایور در دسترس است. شامل نقشه اختیاری ایستگاه ۷، خیابان ترک ۱۶۶۳ است. طول کل مسیر ۱۹٫۸ مایل با دقیقاً یک ساعت زمان سفر است. اگر پارک کردن و تحویل سفارش به طور متوسط ​​پنج دقیقه در هر توقف طول بکشد، در این صورت، در مجموع، یک ساعت کار اضافی برای مجموع دو ساعت برای دویدن وجود دارد.

  1. پنجره Directions را ببندید.

نوبت شماست

مدل را با استفاده از زمان‌های سفر مجدد آخر هفته (به‌جای زمان‌های بازگشتی روزهای هفته) در تنظیمات تجزیه و تحلیل مجدداً اجرا کنید. پس از انجام تغییر، دکمه حل را فشار دهید و پنجره Directions را باز کنید. در این مورد، همان مسیر بهینه است، اما دو دقیقه (فقط) زمان کمتری برای پیمودن طول می کشد زیرا ترافیک آخر هفته از ترافیک روزهای هفته کمتر است. پس از اتمام، زمان‌های بازگشتی در روزهای هفته را بازنشانی کنید و مدل را دوباره اجرا کنید.

مانع اضافه کنید

فرض کنید که مدیر آشپزخانه کیت متوجه می‌شود که یک رویداد خیریه با سگ‌ها در منطقه تفریحی گلدن گیت برگزار می‌شود و برخی از خیابان‌های پارک مسدود خواهند شد. شما یک مانع به خیابان های پارک اضافه می کنید و سپس دوباره مشکل را حل می کنید.

  1. اگر قبلاً باز نشده‌اید، پنجره Network Analyst را باز کنید، به پایین بروید و محدودیت (۰) را در قسمت Point Barriers انتخاب کنید.

سپس از ابزار Create Network Location Tool استفاده می‌کنید و با توجه به اینکه محدودیت نقطه‌ای را انتخاب کرده‌اید، وقتی روی نقشه با ابزار کلیک می‌کنید، یک مانع اضافه می‌شود.

  1. به مکان نشان داده شده در تصویر قبل از مرحله ۱ بزرگنمایی کنید. مسیرها را در فهرست مطالب خاموش کنید تا بتوانید خیابان های زیر مسیر را ببینید.
  2. روی دکمه Create Network Location کلیک کنید . Windows > Magnifier را کلیک کنید، پنجره ذره بین را همانطور که در شکل نشان داده شده است به قسمتی که در شکل نشان داده شده است منتقل کنید، پنجره ذره بین را رها کنید تا بزرگنمایی کند و روی خیابان سمت چپ که شمال و جنوب است کلیک کنید.

این انتخاب گرافیکی را که اخیراً انتخاب کردید به عنوان محدودیت نقطه ای اضافه می کند. اگر اشتباه کردید، روی دکمه Undo کلیک کنید و دوباره امتحان کنید.

  1. پنجره ذره بین را ببندید، مسیرها را دوباره روشن کنید و با کلیک بر روی دکمه حل مشکل را دوباره حل کنید. برای مشاهده کل مسیر از نشانک Run21097 استفاده کنید.

حل کننده تغییری را ایجاد می کند تا از مسدود شدن جاده جلوگیری کند، و اگر پنجره مسیرها را باز کنید، خواهید دید که این تغییر مسافت کل سفر را از ۱۹٫۸ مایل به ۱۹٫۰ مایل کاهش می دهد، اما یک دقیقه به زمان سفر اضافه می کند و آن را یک ساعت و یک ساعت می کند. دقیقه مسیر جزئی جدید باید زمان سفر کندتر و/یا تقاطع های بیشتری داشته باشد.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

نوبت شماست

ببینید آیا می توانید مکانی را پیدا کنید که به عنوان یک مانع در مسیر فعلی قرار دهید که باعث تغییر بزرگ می شود. می‌توانید با کلیک راست روی گزینه گرافیکی آن در قسمت Point Barriers Restriction، یک مانع آزمایشی را در پنجره Network Analyst حذف کنید و روی Delete کلیک کنید. پس از اتمام، فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

آموزش ۱۲-۲در نرم افزار ArcGIS 10.8

ساخت یک مجموعه داده شبکه مبتنی بر TIGER

پوشه GIST1 شامل یک لایه خیابان TIGER برای سانفرانسیسکو است که در این آموزش برای ساخت مجموعه داده شبکه از آن استفاده خواهید کرد. بعد از اینکه مجموعه داده شبکه را ساختید، سفارش‌های کیت را مجدداً اجرا می‌کنید و می‌بینید که چگونه مسیر حاصل با مسیری که در آموزش ۱۲-۱ ایجاد کرده‌اید، که از مجموعه داده‌های شبکه پیچیده‌تری استفاده می‌کرد، مقایسه می‌شود.

شروع کنید

  1. آموزش ۱۲-۲٫mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه دارای بسیاری از لایه های مشابه در آموزش ۱۲-۱ است، اما به جای مجموعه داده شبکه، دارای خطوط مرکزی خیابان TIGER (لایه SFStreets) است. همچنین در فایل نقشه، جدول MFTCC$ جدید است که دارای کدهای MFTCC (کد کلاس ویژگی MAF/TIGER) برای خیابان ها و سرعت های معمولی سفر بر حسب مایل در ساعت است. جدول همراه را ببینید. بنابراین شبکه ای که می سازید به جای اینکه با تخمین های سرعت واقعی سفر کالیبره شود، از سرعت های معمولی از این جدول استفاده می کند. این باعث ایجاد برخی خطاها در راه حل ها می شود، اما با این وجود نشان دهنده شبکه خیابانی شهر است. به سرعت کم، ۰٫۰۰۱ مایل در ساعت، مسیرهای عابر پیاده و راه پله ها توجه کنید. این مقادیر گنجانده شده اند تا هنگام مسیریابی وسایل نقلیه، از آن ویژگی ها استفاده نشود (آنقدر کند هستند که سایر ویژگی های خیابان انتخاب می شوند). اگر، با این حال،

 

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.
  2. در صورت لزوم، روی Customize > Extensions کلیک کنید، روی Network Analyst و روی Close کلیک کنید. همچنین روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

فیلدهای شبکه را به SFStreets اضافه کنید

برای پیمودن هر بخش خیابان در هر دو جهت، چند بار در دقیقه به SFStreets ویژگی‌ها اضافه می‌کنید. بخش‌های خیابان دارای جهت‌های «به» و «از» هستند و مجموعه داده‌های شبکه ظرفیت استفاده از زمان‌های مختلف سفر برای هر جهت را دارند. بنابراین در حالی که شبکه‌ای که می‌سازید به زمان‌هایی برای هر دو جهت نیاز دارد، بر اساس ویژگی Speed ​​جدول کد MFTCC$ از زمان‌های یکسانی برای هر جهت استفاده خواهید کرد. برای بدست آوردن زمان باید طول را بر سرعت تقسیم کنید:

زمان (دقیقه) = طول (فوت)/[سرعت (مایل/ساعت) × ۵۲۸۰ (فوت/میل)/۶۰ (دقیقه/ساعت)] = طول/[سرعت × ۸۸]

  1. اگر برگه MTFCC$ با علامت تعجب قرمز نشان داده شود، باید فایل را به عنوان نوع دیگری ذخیره کنید. از File Explorer برای پیدا کردن فایل xlsx در Data\NetworkAnalyst استفاده کنید و آن را در Excel باز کنید.
  2. با انتخاب برگه MTFCC، فایل را با نوع فایل csv. ذخیره کنید. روی OK کلیک کنید تا فقط برگه فعال ذخیره شود. اکسل را ببندید.
  3. در کاتالوگ، پوشه Network Analyst را رفرش کنید. فایل csv. جدید را به فهرست مطالب اضافه کنید و فایل قدیمی را حذف کنید.
  4. جدول ویژگی SFStreets را باز کنید و سه فیلد جدید ایجاد کنید: Length، TF_Minutes، و FT_Minutes، همه با نوع داده Float.
  5. روی SFStreets در فهرست مطالب کلیک راست کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید و انتخاب کنید یا همانطور که در تصویر نشان داده شده است تایپ کنید، با MTFCC هیچ. ۱، csv برای شماره ۲ و MTFCC برای شماره. ۳٫

در اینجا شما جدول کد را به خیابان ها وصل می کنید. شما از ستون Speed ​​از این جدول با طول بخش خیابان استفاده خواهید کرد که برای محاسبه زمان سفر در هر بخش خیابان محاسبه می کنید.

 

  1. روی OK کلیک کنید.

توجه داشته باشید:اگر در مرحله بعد نمی توانید در جدول SFStreets به سمت راست اسکرول کنید، جدول را ببندید و دوباره باز کنید.

  1. روی عنوان فیلد Length در جدول ویژگی SFStreets کلیک راست کنید، روی Calculate Geometry کلیک کنید، مطمئن شوید که Length برای Property و Feet US [ft] برای Units انتخاب شده است، و روی OK کلیک کنید.

که طول هر بخش خیابان را بر حسب فوت محاسبه می کند که به طور کلی یک بلوک طول دارد. به عنوان چک، طول اولین بخش خیابان ۶۶۳٫۶۴۷ فوت است. محاسبات برای چند بخش خیابانی که به جدول کد MTFCC ملحق نشده‌اند کار نمی‌کند، بنابراین در مرحله بعد خیابان‌هایی را انتخاب می‌کنید که پیوسته‌اند، و سپس محاسبات فقط برای آن خیابان‌ها انجام می‌شود.

  1. روی Options > Select By Attributes کلیک کنید، از معیار استفاده کنید«csv.SPEED» پوچ نیستروی Apply کلیک کنید و پنجره Select by Attributes را ببندید.

۱۸۰۱۵ مورد از ۱۸۰۱۸ رکورد به درستی انتخاب شده و به هم پیوسته اند.

  1. روی FT_Minutes کلیک راست کنید، روی Field Calculator کلیک کنید، عبارت را وارد کنید[Length] /(88 × [StreetSpeeds.csv.SPEED])و روی OK کلیک کنید.

TF_Minutes برای اولین رکورد ۰٫۳۰۱۶۵۸ است.

  1. از همین محاسبه برای TF_Minutes استفاده کنید.
  2. روی دکمه Options در جدول کلیک کنید و روی Joins and Relates > Remove Join(s) > Remove All Joins را کلیک کنید.
  3. روی دکمه Options > Clear Selection کلیک کنید، جدول را ببندید و فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

مجموعه داده شبکه را ایجاد کنید

در اینجا جادوگر New Network Dataset را اجرا خواهید کرد.

  1. ArcCatalog را باز کنید. روی Customize > Extensions > Network Analyst > Close کلیک کنید.
  2. EsriPress > GIST1 > MyExercises > Chapter12 را باز کنید، روی shp راست کلیک کرده و New Network Dataset را کلیک کنید.

جادوگر New Network Dataset باز می شود. توجه داشته باشید که گزینه New Network Dataset فقط برای لایه‌های خیابان shapefile موجود است و مجموعه داده‌های موجود در پایگاه‌های جغرافیایی فایل را ندارد.

  1. روی Next (نام پیش‌فرض SFStreets_ND را بپذیرید) > بعدی (بله، باید چرخش‌ها را مدل‌سازی کنید و از <Global Turns> به‌عنوان منبع چرخش استفاده می‌کنید) > بعدی (از اتصال پیش‌فرض استفاده کنید) > بعدی (داده‌های ارتفاعی در این مورد نداریم) روگذر بنابراین None درست نیست).
  2. مترها را برای ردیف Length در پنجره New Network Dataset به فوت تغییر دهید.
  3. روی دکمه برای ارزیابی کنندگان کلیک کنید. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، در قسمت Value، Length را انتخاب کنید.

در اینجا شما فیلد Length را که در تمرین قبلی محاسبه کرده اید برای استفاده در اندازه گیری طول مسیرها انتخاب می کنید.

  1. همین کار را برای مقدار سطر دیگر انجام دهید (طول را انتخاب کنید) و روی OK کلیک کنید.
  2. روی Minutes زیر Name دوبار کلیک کنید و ببینید که جادوگر به درستی FT_Minutes و TF_Minutes را برای فیلدهای Value شناسایی کرده است. روی OK > Next > Next کلیک کنید.
  3. روی دکمه Directions کلیک کنید و FullName را برای ستون Name در ردیف Primary پانل پایین انتخاب کنید. روی OK > Next کلیک کنید.

۹٫جادوگر تمام تنظیمات را فهرست می کند. اگر تنظیمات شما با آنچه در تصویر با قلم پررنگ نشان داده شده مطابقت ندارد، از دکمه برگشت استفاده کنید و اصلاحات را انجام دهید.

  1. روی Finish > Yes کلیک کنید.

که مجموعه داده شبکه SFStreets_ND.nd و اتصالات خیابان را به عنوان SFStreets_ND_Junctions.shp در پوشه MyExercises/Chapter12 شما ایجاد می کند.

تأخیرهای دور جهانی را بررسی کنید

همانطور که خواهید دید، ارزیابی کننده تاخیر در گردش جهانی دارای پارامترهای پیش فرض کاملاً فکر شده برای عبور از تقاطع های خیابان است. در اینجا فقط مقادیر پارامترهای پیش‌فرض را بررسی می‌کنید، اما در تخصیص بعدی Your Turn، آنها را تغییر خواهید داد.

  1. روی nd در Catalog دوبار کلیک کنید تا برگه Network Dataset Properties باز شود.
  2. روی گزینه Attributes کلیک کنید و روی دکمه Evaluators در پایین سمت راست کلیک کنید.
  3. Minutes for Attribute را انتخاب کنید.
  4. روی برگه مقادیر پیش‌فرض کلیک کنید، نوع را برای ردیف Turn از Constant به Global Turn Delay تغییر دهید.
  5. روی دکمه Evaluators Properties کلیک کنید و تیک گزینه Only Show Turn Categories for Local Roads را بردارید.

دایره زوایایی را نشان می دهد که مستقیم، معکوس، یا چرخش نسبت به حرکت به سمت شمال (یا در هر جهت) در نظر گرفته می شوند. پانل پایین دارای پارامترهای تاخیر در ثانیه برای راه های مختلف برای عبور از یک تقاطع، از جمله پیچ ها است. اگر به زمان ها فکر کنید، آنها منطقی هستند. به عنوان مثال، بزرگترین تاخیر، ۱۵ ثانیه، از یک جاده محلی به یک جاده فرعی است که در آن انتظار دارید ترافیک در جاده فرعی حق تقدم داشته باشد و آنهایی که در جاده محلی هستند علامت توقف داشته باشند.

 

  1. روی لغو > تأیید > تأیید کلیک کنید.

مجموعه داده شبکه شما آماده استفاده است.

  1. بستن کاتالوگ

نوبت شماست

SFSstreets_ND.nd را به نقشه خود در ArcMap اضافه کنید، روی No کلیک کنید تا همه کلاس‌های ویژگی شرکت‌کننده را اضافه کنید. با استفاده از SFStreets_ND به عنوان مجموعه داده شبکه، مشکل فروشنده دوره گرد را برای Run21097 حل کنید. به مراحل آموزش ۱۲-۱ نگاه کنید، از جمله (۱) انتخاب مدل و توقف بار، (۲) آشپزخانه، در ۱۱۱۷ خیابان هوارد، اولین و آخرین ایستگاه، و (۳) تنظیم پارامترهای مدل با استفاده از Minutes به عنوان توقف های امپدانس و برگه مرتب سازی شده سازی مجدد برای یافتن مسیر بهینه با حفظ اولین و آخرین توقف ها. باید انتظار داشته باشید که کل زمان سفر با اجرای این مدل کمتر باشد (و دقت کمتری داشته باشد) زیرا، برای مثال، مجموعه داده شبکه خیابانی شما جریان های محدودی در خیابان های یک طرفه ندارد و همچنین دارای پیچ های محدود نیست. در آموزش ۱۲-۱، بدون مانع، مسیر ۱۹٫۸ مایل طول داشت و یک ساعت طول کشید. وقتی اینجا با خیابان هایت حل می کنی،

در مرحله بعد، مقادیر پارامتر تاخیر چرخش کلی را افزایش دهید زیرا بسیار کوچک به نظر می رفایل. این باعث افزایش زمان سفر و شاید تغییر مسیر می شود.

  • فایل نقشه خود را ذخیره کنید و ArcMap را ببندید. کاتالوگ را باز کنید و روی SFStreets_ND دوبار کلیک کنید.
  • روی گزینه Attributes کلیک کنید، روی Minutes زیر نام دوبار کلیک کنید.
  • روی گزینه Default Values ​​کلیک کنید.
  • روی ردیف Turn برگه Default Values ​​در پنجره Evaluators کلیک کنید تا دکمه Evaluators Property فعال شود.
  • روی دکمه ویژگی Evaluators کلیک کنید تا ارزیابی کننده تاخیر گردش جهانی باز شود.
  • تنها نمایش دسته‌های پیچ برای جاده‌های محلی را لغو انتخاب کنید.
  • تمام زمان‌های تاخیر را دو برابر کنید (همه زمان‌ها در جدول نشان داده شده است).
  • روی OK > OK > OK کلیک کنید.

Tutorial12-2 را در ArcMap باز کنید و مدل را دوباره حل کنید. متوجه می‌شوید که طول مسیر تقریباً ثابت می‌ماند، اما زمان سفر افزایش می‌یابد، نزدیک به زمان آموزش ۱۲-۱٫ البته هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا افزایش زمان چرخش برای بهبود مجموعه داده شبکه شما معبرگهر است یا اینکه زمان جدید تصادفی نزدیک‌تر به یک ساعت است وجود ندارد. پس از اتمام، فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

آموزش ۱۲-۳در نرم افزار ArcGIS 10.8

ایجاد چند ضلعی سفر

در طول بحران بودجه شهری، مقامات شهر پیتسبورگ ۱۶ استخر از ۳۲ استخر عمومی را برای صرفه جویی در هزینه ها بستند. در آموزش ۹-۳، شما بافرهای حلقه ای متعددی را در اطراف استخرهای باز ایجاد کردید تا منحنی مدل گرانشی درصدی از جوانان ۵ تا ۱۷ ساله را که قصد استفاده از استخرها را به عنوان تابعی از فاصله متوسط ​​از نزدیکترین استخر باز دارند، تخمین بزنید. قصد استفاده از استخر با داشتن یک برچسب استخر نشان داده می شود که برای ورود به هر استخر عمومی پیتسبورگ باید پوشیده شود. متوجه شدید که درصد جوانانی که قصد استفاده از استخر را داشتند با فاصله به روش مورد انتظار به سرعت کاهش یافت. در اینجا شما تخمین دقیق تری از همان منحنی را با استفاده از چند ضلعی سفر حلقه ای بر اساس سفر شبکه خیابانی به استخرها انجام خواهید داد، با این فرض که جوانان کوتاه ترین مسیرها را به سمت استخرها طی می کنند.

شروع کنید

فایل نقشه ای که می خواهید باز کنید دارای لایه های نقشه آموزش ۹-۳ است که در آنجا برای ایجاد بافرهای حلقه ای متعدد در اطراف استخرهای روباز در پیتسبورگ استفاده کرده اید.

  1. آموزش ۱۲-۳٫mxd را از پوشه Maps باز کنید.

لایه برچسب استخر دارای یک نمونه تصادفی از جوانانی است که دارای برچسب استخر هستند. هر نقطه محل سکونت یک صاحب تگ استخر است. لایه مرکزی بلوک جمعیتی از جوانان ۵ تا ۱۷ ساله را بر اساس بلوک شهری دارد. جدید در اینجا یک مجموعه داده شبکه خیابانی برای Pittsburgh، PittsburghStreets_ND است که با استفاده از روش‌های آموزش ۱۲-۲ ساخته شده است و با تاخیرهای جهانی پیش‌فرض دو برابر شده است، همانطور که در تکلیف قبلی Your Turn انجام دادید.

  1. از نشانک پیتسبورگ استفاده کنید.
  2. فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.
  3. در صورت لزوم، روی Customize > Extensions کلیک کنید، روی Network Analyst و روی Close کلیک کنید. همچنین روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

چند ضلعی سفر حلقه ایجاد کنید

  1. روی Selection > Select By Attributes کلیک کنید، شرط pools را ایجاد کنید، OPEN = 1، و روی OK کلیک کنید.

این فقط استخرهای باز را انتخاب می کند تا وقتی استخرها را به عنوان مکان برای تحلیلگر شبکه بارگیری می کنید، فقط استخرهای باز را شامل می شود.

  1. در نوار ابزار Network Analyst، روی Network Analyst > New Service Area کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار Network Analyst، روی دکمه پنجره Network Analyst کلیک کنید.
  3. روی Facilities کلیک راست کنید و روی Load Locations کلیک کنید. مطمئن شوید که Pools برای فیلد Load From انتخاب شده باشد و کادر Only load select rows تیک خورده باشد و روی OK کلیک کنید.

که ۱۶ استخر باز را به عنوان امکانات بارگیری می کند.

  1. روی دکمه Service Areas Properties در سمت راست بالای پنجره Network Analyst کلیک کنید و روی زبانه Analysis Settings کلیک کنید.
  2. همانطور که در شکل نشان داده شده است، با طول (پاها) برای امپدانس و به سمت تسهیلات که برای Direction مشخص شده است، انتخاب کنید یا انتخاب کنید (اما هنوز روی OK کلیک نکنید).

شکست های پیش فرضی که باید تایپ کنید عبارتند از ۲۶۴۰، ۵۲۸۰، ۷۹۲۰، ۱۰۵۶۰ فوت (برگه مرتب سازی شدهط با ۰٫۵، ۱٫۰، ۱٫۵، و ۲٫۰ مایل). در آموزش ۹-۳، از شعاع های بافر ۰٫۲۵، ۰٫۵۰، ۰٫۷۵، ۱٫۰۰، ۱٫۵۰ و ۲٫۰۰ استفاده کرده اید، اما در اینجا ۰٫۲۵ منجر به حجم نمونه بسیار کوچک می شود. بریک‌های بالاتر از ۲٫۰ مایل نیز دارای اندازه‌های نمونه بسیار کوچک هستند، بنابراین شما آنها را امتحان نمی‌کنید.

  1. روی برگه Polygon Generation از ویژگی‌های لایه کلیک کنید و انتخاب‌هایی را مطابق شکل انجام دهید، با Trim Polygons در ۱۰۰ فوت، PittsburghStreets برای منابع استثنا شده، Merge با مقدار شکست و حلقه‌ها برای نوع همپوشانی علامت‌گذاری شده‌اند.

این تنظیمات چند ضلعی های همپوشانی استخرهای مختلف و همچنین چند ضلعی ها را برای هر بازه ای از مسافت های سفر حل می کند.

  1. روی OK کلیک کنید. روی دکمه حل کلیک کنید، چند ضلعی های به دست آمده را با سطح رنگ سبز به زرد به قرمز نمادین کنید و Pooltags را فعلا خاموش کنید.

از آنجایی که پیتسبورگ دارای سه رودخانه و توپوگرافی تپه‌ای است، خیابان‌های آن اغلب نامنظم هستند – هیچ چیزی از راه دور به طرح شبکه‌ای خیابان‌ها در ایالت‌های غربی نزدیک نیست. در نتیجه، بسیاری از مکان‌های به ظاهر نزدیک به استخرها وجود دارد که در واقع از طریق شبکه خیابانی بسیار دور هستند. به عنوان مثال، چند ضلعی های سفر استخر جک استک را همانطور که در دو تصویر نشان داده شده است، بررسی کنید. بافرهای آموزش ۹-۳ در سراسر استخر گسترش یافته است، اما در اینجا می بینید که مکان های مجاور در شمال غربی استخر هنگام سفر جاده ای بسیار دور هستند.

به صورت فضایی به چند ضلعی سفر، صاحبان برچسب استخر و جوانان بپیوندید

در مرحله بعد، باید جوانان را با برچسب‌های استخر بشمارید و جمعیت جوانان را با چند ضلعی حلقه مسافرتی جمع‌بندی کنید. شما همان گردش کار آموزش ۹-۳ را برای یک مورد، اما برای بافرها دنبال خواهید کرد: (۱) لایه Pooltags را به صورت فضایی به چند ضلعی های سفر بپیوندید تا چند ضلعی هایی با تعداد جوانانی که برچسب های استخر را در هر چند ضلعی دارند تولید کنید. (۲) مرکزهای بلوک را به صورت فضایی به لایه چند ضلعی ایجاد شده در مرحله ۱ بپیوندید، که یک ستون جدید با جمعیت جوانان در هر چند ضلعی ایجاد می کند. (۳) محاسبه درصد جمعیت جوانانی که برچسب های استخر برای هر چند ضلعی دارند و (۴) درصدها را در مقابل میانگین فاصله از نزدیکترین استخر رسم کنید.

  1. Pooltags را دوباره روشن کنید.

این مفید است که ببینید به چه چیزی ملحق می شوید.

  1. در فهرست مطالب، روی Polygons در قسمت Service Area کلیک راست کنید، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید، و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با Pooltags برای no، تایپ یا انتخاب کنید. ۱، “به هر چند ضلعی خلاصه ای داده می شود” با علامت شماره. ۲، وبپیوندید ۱وارد شده برای شماره ۳٫
  2. روی OK کلیک کنید.

لایه چندضلعی جدید دارای چهار رکورد است، یکی برای هر یک از حلقه های سفر. ویژگی جدید، Count_، دارای تعداد صاحبان برچسب استخر از نمونه تصادفی برای هر حلقه است. در مرحله بعد، تعداد جوانان در هر چند ضلعی ناحیه خدماتی را جمع آوری کنید.

  1. روی لایه جدید کلیک راست کنید، Join1، روی Joins and Relates > Join کلیک کنید، و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با PittsburghBlockCentroids برای شماره، تایپ یا انتخاب کنید. ۱، جمع برای شماره بررسی شد. ۲، و Join2 برای شماره وارد شد. ۳٫
  2. روی OK کلیک کنید.

در مرحله بعد، درصد جوانان را در هر حلقه محاسبه خواهید کرد. داده های برچسب استخر برای جوانان از یک نمونه تصادفی است. همانطور که در آموزش ۹-۳ توضیح داده شد، این مقادیر باید با ضریب ۱۱٫۳ بزرگ شوند تا تعداد کل جوانانی که برچسب های استخر داشتند تخمین زده شود.

  1. جدول ویژگی Join2 را باز کنید و یک ویژگی جدید به نام ایجاد کنیدمیزان استفاده با نوع داده Float.
  2. Field Calculator را برای UserRate باز کنید و عبارت را محاسبه کنید.۱۰۰ × ۱۱٫۳ × [Count_] / [Sum_AGE_5_17].

Count_ تعداد نمونه جوانان با برچسب استخر و Sum_AGE_5_17 جمعیت جوانان در هر حلقه سفر است. می بینید که تخمین زده می شود که تقریباً ۱۰۰ درصد از همه جوانان برچسب استخر را در فاصله ۰٫۵ مایلی از خیابان نزدیکترین استخر باز دریافت می کنند، اما سپس در سفر نیم مایلی بعدی، این درصد به ۵۴ درصد کاهش می یابد و پس از آن، این درصد کاهش می یابد. مسطح در ۴۴ درصد تا دو مایل.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۱۲-۴در نرم افزار ArcGIS 10.8

مکان یابی امکانات

مدل مکان-تخصیص شبکه تحلیلگر می‌تواند بهترین را از میان مجموعه‌ای از سایت‌های تسهیلات بالقوه برای ارائه خدمات به مشتریان در یک منطقه انتخاب کند. بدیهی است که مجموعه سایت های تاسیسات احتمالی باید برابر یا بیشتر از تعداد امکانات مورد نظر باشد. برای یک نوع تسهیلات خاص – مثلاً برای مراکز مراقبت های اضطراری یا رستوران های فست فود در یک زنجیره – می توانند فروشگاه های موجود شرکت یا سازمان مادر، به علاوه فروشگاه های رقبا وجود داشته باشند. تقاضا برای کالاها یا خدمات از یک لایه نقطه است که معمولا دارای مرکز بلوک ها، گروه های بلوک سرشماری، تراکت های سرشماری یا کد پستی با داده های جمعیت سرشماری است. داده‌های سرشماری می‌تواند کل جمعیت باشد، مثلاً برای مراکز مراقبت اضطراری، یا جمعیتی خاص برای رستوران‌های فست فود (مثلاً جمعیت ۵ تا ۴۹ ساله). چندین مدل بهینه سازی موجود است. شما از مدل Maximize Attendance استفاده می کنید، که فرض می کند هر چه اعضای جمعیت هدف دورتر از یک مرکز اقامت داشته باشند، احتمال استفاده از آن کمتر است. به مدل اجازه می‌دهید از بین ۳۲ استخر عمومی در مطالعه موردی پیتسبورگ، بهترین ۱۶ استخر را برای باز کردن انتخاب کند، و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده‌اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. که فرض می کند هر چه اعضای جمعیت هدف دورتر از یک مرکز اقامت داشته باشند، احتمال استفاده از آن کمتر است. به مدل اجازه می‌دهید از بین ۳۲ استخر عمومی در مطالعه موردی پیتسبورگ، بهترین ۱۶ استخر را برای باز کردن انتخاب کند، و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده‌اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. که فرض می کند هر چه اعضای جمعیت هدف دورتر از یک مرکز اقامت داشته باشند، احتمال استفاده از آن کمتر است. به مدل اجازه می‌دهید از بین ۳۲ استخر عمومی در مطالعه موردی پیتسبورگ، بهترین ۱۶ استخر را برای باز کردن انتخاب کند، و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده‌اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. احتمال استفاده از آن کمتر است. به مدل اجازه می‌دهید از بین ۳۲ استخر عمومی در مطالعه موردی پیتسبورگ، بهترین ۱۶ استخر را برای باز کردن انتخاب کند، و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده‌اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. احتمال استفاده از آن کمتر است. به مدل اجازه می‌دهید از بین ۳۲ استخر عمومی در مطالعه موردی پیتسبورگ، بهترین ۱۶ استخر را برای باز کردن انتخاب کند، و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده‌اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. و سپس نتایج را با استخرهایی که واقعاً باز نگه داشته شده اند مقایسه کنید. جمعیت هدف، جوانان ۵ تا ۱۷ ساله است که با داده های سرشماری در بلوک سنتروئید نشان داده شده است. البته، مسئولان شهری از معیارهای بیشتری به جای حداکثر کردن حضور، از جمله وضعیت استخرها و برابری در مناطق مختلف شهر استفاده کردند. بنابراین دسترسی مبتنی بر مکان به تنهایی، همانطور که در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. همانطور که شما در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد. همانطور که شما در اینجا ارزیابی می کنید، لزوماً مطلوب مورد نظر مقامات نیست. با این وجود، راه حلی که پیدا می‌کنید، اگر در دسترس بود، باید در نظر گرفته می‌شد.

شروع کنید

فایل نقشه ای که می خواهید باز کنید دارای لایه های نقشه آموزش ۹-۳ است که از آن برای ایجاد بافرهای حلقه ای متعدد در اطراف استخرهای روباز در پیتسبورگ استفاده کرده اید.

  1. آموزش ۱۲-۴٫mxd را از پوشه Maps باز کنید.
  2. فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.
  3. در صورت لزوم، روی Customize > Extensions کلیک کنید، روی Network Analyst و روی Close کلیک کنید. همچنین روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

بارگیری مکان ها

شما مدل مکان-تخصیص را انتخاب می‌کنید و سپس نقاط تسهیلات و تقاضا را بارگیری می‌کنید.

  1. روی Network Analyst در نوار ابزار Network Analyst کلیک کنید و New Location-Allocation را انتخاب کنید.
  2. روی دکمه پنجره Network Analyst در نوار ابزار Network Analyst کلیک کنید.
  3. روی Facilities کلیک راست کنید و روی Load Locations کلیک کنید. مطمئن شوید که Pools برای قسمت Load From انتخاب شده است و OK را بزنید.

که ۳۲ استخر را به عنوان امکانات بارگیری می کند.

  1. روی Demand Points کلیک راست کنید، روی Load Locations کلیک کنید و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، PittsburghBlockCentroids برای Load From و Age_5_17 برای Weight انتخاب کنید.
  2. روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا centroids بارگیری شود.

همه ۵۰۴۱ مرکز بلوک پیتسبورگ به عنوان نقاط تقاضا بارگیری می شوند.

  1. نقاط تقاضا را خاموش کنید.

هنگامی که مشکل تخصیص تسهیلات را حل می کنید، Network Analyst خطوطی را بین مرکز بلوک ها و امکاناتی که به آنها اختصاص داده شده است ترسیم می کند. بنابراین شما هنوز هم می توانید نتایج را درک کنید.

مقادیر پارامتر را تنظیم کنید

  1. روی دکمه Location-Allocation properties در پنجره Network Analyst کلیک کنید و روی زبانه Analysis Settings کلیک کنید.
  2. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با طول (پا) برای امپدانس و تقاضا به تسهیلات برای سفر از انتخاب کنید.

در مرحله بعد، پارامترهایی را برای یک مدل گرانش خطی تعیین می کنید که از ۱۰۰ درصد جمعیت هدف در فاصله صفر از استخر به صفر درصد در ۱۰۵۶۰ فوت (۲ مایل) کاهش می یابد. این تابع تقریباً مدل گرانش برآورد شده در آموزش ۱۲-۳ را تقریب می‌کند.

 

  1. روی برگه تنظیمات پیشرفته کلیک کنید و انتخاب هایی را که در تصویر نشان داده شده است، با Maximize Attendance for Problem Type انجام دهید یا تایپ کنید.۱۶برای تسهیلات برای انتخاب،۱۰۵۶۰برای قطع امپدانس، و خطی برای برگه تبدیل امپدانس. روی OK کلیک کنید.

مدل را حل کنید

  1. روی دکمه حل در نوار ابزار Network Analyst کلیک کنید.
  2. در فهرست مطالب، لایه Pools را به بالا منتقل کنید، PittsburghStreets_ND را خاموش کنید و به لایه Lines عرض ۷۵بدهید.

اکنون می توانید ببینید که شهر کدام استخرها را برای باز نگه داشتن در مقابل استخرهایی که Network Analyst برای به حداکثر رساندن حضور انتخاب کرده است، با فرض یک مدل گرانش خطی، انتخاب کرده است. تحلیلگر شبکه، سو موری را در حالی که فاولر را در صرافی یک به یک باز می کرد، بست. به نظر می رسد که اینها انتخاب های خوبی توسط Network Analyst هستند. در جنوب رودخانه ها، استخرهای شرادن، وست وود، اورمزبی، مور و فیلیپس توسط شهر باز نگه داشته شدند، در حالی که شبکه تحلیلگر مور و اورمزبی را بست و بیچوود، وارینگتون، بروکلین و آرلینگتون را باز کرد. این یک سود خالص دو استخر برای این منطقه است، بنابراین منطقه مرکزی شهر باقی مانده باید دو استخر خالص از دست بدهد. شهر دارای آمون، بلومفیلد، هایلند، شنلی، مگی، هوم وود و ایست هیلز بود. تحلیلگر شبکه، استخرهای هایلند، ایست هیلز، شنلی و مک براید را در حالی که استخرهای پالسون و بورگوین را باز می کرد، بست.

  1. جدول ویژگی Facilities را باز کنید و آمار ویژگی DemandWeight را دریافت کنید.

تحلیلگر شبکه تخمین می زند (با مجموع) ۲۳۰۷۰ جوان با این مجموعه از استخرهای باز و مدل گرانش خطی برچسب استخر دریافت می کنند.

  1. پنجره Statistics of Facilities و جدول ویژگی ها را ببندید. نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۱۲-۵در نرم افزار ArcGIS 10.8

مسیریابی وسایل نقلیه از انبارها به نقاط تقاضا

مصرف‌کنندگان می‌خواهند محصولات محلی (میوه‌ها، غلات و سبزیجات) را در خواربارفروشی‌های خود خریداری کنند، اما خواربارفروشی‌ها نمی‌توانند مستقیماً محصولات خود را از کشاورزان محلی دریافت کنند، زیرا ممکن است حجم کمی از محصولی که یک کشاورز به‌طور نامنظم در مقابل حجم بالای محصول به طور قابل اعتماد داشته باشد. مورد نیاز فروشگاه ها این بسیار پرهزینه است و ابهامات زیادی برای خواربارفروشی های بزرگ وجود دارد که نتوانند از بسیاری از کشاورزان منفرد تحویل بگیرند. راه حل این است که انبارهای تجمیعی را فراهم کنیم که از کشاورزان، بزرگ و کوچک، تحویل می گیرند و سپس کامیون ها را به فروشگاه های مواد غذایی تحویل می دهند. این فقط نوعی مشکل برای الگوریتم مسیریابی وسیله نقلیه تحلیلگر شبکه است. هزینه های انبارهای تحویل محصول به فروشگاه های مواد غذایی را به حداقل می رساند. همانطور که خواهید دید،

شروع کنید

فرض کنید که Food Hub Collaborative به دنبال یک انبار تجمع محصولات در سانفرانسیسکو است و قصد دارد از حداکثر چهار کامیون حمل بار با ظرفیت بارگیری ۲۰۰۰۰ پوند برای تامین بیش از ۴۰ فروشگاه عمده مواد غذایی سانفرانسیسکو با رشد محلی استفاده کند. تولید کردن. برای اهداف برنامه ریزی، شما فرض می کنید که در نهایت همه خواربارفروشی ها مشتریانی با تقاضاهای معمولی بر اساس حجم فروش خواهند بود. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که کدام یک از دو انبار جایگزین بهترین است و آیا تعداد چهار کامیون مناسب است یا خیر.

  1. Tutorial 12-5.mxd را از پوشه Maps باز کنید و از نشانک Service Area استفاده کنید.

۲٫فایل نقشه را در پوشه Chapter12 MyExercises ذخیره کنید.

۳٫ر صورت لزوم، روی Customize > Extensions کلیک کنید، روی Network Analyst و روی Close کلیک کنید. همچنین روی Customize > Toolbars > Network Analyst کلیک کنید.

انبارها و سفارشات را اضافه کنید

شما مدل مسیریابی خودرو را انتخاب می‌کنید و سپس نقاط تسهیلات و تقاضا را بارگیری می‌کنید. شما Sushi Umi را انتخاب کرده و از آن به عنوان انبار استفاده خواهید کرد. بعداً، شرکت بازرگانی ایالات متحده را به عنوان یک سایت جایگزین امتحان خواهید کرد.

  1. انبار Sushi Umi را با ابزار Selection در نوار ابزار Tools انتخاب کنید.
  2. در نوار ابزار Network Analyst، روی Network Analyst کلیک کرده و New Vehicle Routing Problem را انتخاب کنید. پنجره Network Analyst را باز کنید.
  3. در پنجره Network Analyst، روی Depots کلیک راست کنید، روی Load Locations کلیک کنید، و همانطور که در تصویر نشان داده شده است، تایپ یا انتخاب کنید.انبارهای SFGroceryبرای بارگیری از۹:۰۰:۰۰برای TimeWindowStart1 و۵:۰۰:۰۰برای TimeWindowEnd

TimeWindowStart1 و TimeWindowEnd1 ساعات کار برای انبار هستند. برای Sushi Umi، ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر است

  1. روی OK کلیک کنید.
  2. بر روی Orders کلیک راست کرده و روی Load Locations کلیک کنید. SFGroceryStores را برای قسمت Load From انتخاب کنید و فرم را با انتخاب هایی که در تصویر نشان داده شده است، با آدرس برای نام، ServiceTime برای ServiceTIME، TimeStart1 برای TimeWindowStart1، TimeEnd1 برای TimeWindowEnd1 و ۰ برای MaxViolationTime1 تکمیل کنید. اگرچه فیلد در تصویر نشان داده نشده است، به پایین بروید و Demand for DeliveryQuantities را انتخاب کنید.

حل‌کننده به نام‌های منحصربه‌فردی برای هر نقطه سفارش نیاز دارد، بنابراین شما از Address استفاده می‌کنید، که منحصربه‌فرد است در حالی که نام تکرار می‌شود زیرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم نام دارند. فیلد ServiceTime اطلاعاتی را در مورد مدت زمان توقف (در چند دقیقه) در یک فروشگاه مواد غذایی برای رسیدن به اسکله تخلیه، تخلیه و بازگشت به مسیر تحویل ارائه می دهد. TimeWindowStart1 و TimeWindowEnd1 پنجره زمانی را ارائه می دهند که طی آن یک فروشگاه مواد غذایی تحویل را می پذیرد. هر فروشگاه دارای یک پنجره از ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر است. مقدار پیش فرض ۰ برای MaxViolationTime1 نشان می دهد که پنجره های زمانی قابل نقض نیستند. در نهایت، DeliveryQuantities تعداد پوند یک سفارش برای هر فروشگاه است.

  1. روی OK کلیک کنید.

این ۴۳ سفارش را به خواربارفروشی ها اضافه می کند تا در مسیر تحویل قرار گیرند.

اضافه کردن مسیرها

برخی از جزئیات برای ویژگی های مسیرها و کامیون ها مورد نیاز است. یعنی ظرفیت و هزینه های کامیون های عملیاتی. خوشبختانه می توانید یک مسیر (و کامیون) ایجاد کنید و سپس آن را برای سه کامیون دیگر کپی و جایگذاری کنید زیرا Food Hub Collaborative چهار کامیون جدید و یکسان خواهد داشت. سپس الگوریتم مسیریابی خودرو چهار بهترین مسیر را برای پاسخگویی به تقاضا ایجاد می کند.

  1. در پنجره Network Analyst، روی Routes کلیک راست کرده و روی Add Item کلیک کنید.
  2. ویژگی‌ها را از جدول نشان داده شده انتخاب یا تایپ کنید (پرونده‌ها را با مقدار پیش‌فرض یا Null از جدول حذف کنید).
ویژگی مقدار شرح
نام کامیون_۱ نام کامیون
StartDepotName سوشی اومی کامیون در این انبار حرکت می کند
EndDepotName سوشی اومی کامیون در این انبار به پایان می رسد
Earliest StartTime ۰۸:۰۰ کامیون می تواند از ساعت ۸ صبح بارگیری را شروع کند
LatestStartTime ۰۸:۰۰ کامیون باید از ساعت ۸:۰۰ صبح حرکت کند
ظرفیت ها ۲۰۰۰۰ ظرفیت کامیون بر حسب پوند
CostPerUnitTime ۰٫۴۰ راننده کامیون ۲۴ دلار در ساعت دستمزد می گیرد، بنابراین هزینه ۲۴/۶۰ دلار در دقیقه = ۰٫۴۰ دلار در دقیقه است.
CostPerUnitDistance ۱٫۲۵ هزینه سوخت، استهلاک کامیون، نگهداری، لاستیک و غیره در هر مایل
MaxTotalTime ۳۹۰ شیفت کاری برای یک راننده ۸ ساعت است، اما کل زمان کار ۶٫۵ ساعت یا ۳۹۰ دقیقه است.
  1. روی OK کلیک کنید.
  2. در پنجره Network Analyst روی Truck_1 کلیک راست کرده و روی Copy کلیک کنید. روی Routes (1) کلیک راست کرده و سه بار روی Paste کلیک کنید.
  3. برای تغییر نام، سه نسخه Truck _1 را ویرایش کنیدکامیون_۲،کامیون _۳، وکامیون_۴.

خصوصیات را برای مشکل مسیریابی تنظیم کنید

طبق معمول Network Analyst، در مرحله بعد تنظیمات تجزیه و تحلیل را انتخاب خواهید کرد.

  1. روی دکمه Properties در پنجره Network Analyst > زبانه Analysis Settings کلیک کنید.
  2. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با TravelTime (دقیقه) برای مشخصه زمان، متر (متر) برای مشخصه فاصله، دوشنبه برای روز هفته، غیرمجاز برای دور برگردان در اتصالات، خط مستقیم برای نوع شکل خروجی، و انتخاب کنید. استفاده از سلسله مرابرگه بدون علامت.
  3. روی OK کلیک کنید.

مشکل مسیریابی را حل کنید

اکنون خواهید دید که آیا چهار کامیون می توانند تقاضا را برآورده کنند یا خیر.

  1. روی دکمه حل در نوار ابزار Network Analyst کلیک کنید.
  2. روی Routes کلیک راست کرده و با دسته‌بندی‌ها > مقادیر منحصربه‌فرد با استفاده از Name برای فیلد Value و عرض = ۲ برای نمادهای خط نمادگذاری کنید.

بدیهی است که چهار کامیون برای پاسخگویی به این سطح از تقاضا کافی است، زیرا تمام ۴۳ فروشگاه مواد غذایی اختصاص داده شده است. در مرحله بعد، بیایید نگاهی به سطح استفاده از هر کامیون و هزینه ها بیندازیم.

  1. در پنجره Network Analyst در قسمت Routes، روی Truck_1 دوبار کلیک کنید تا پنجره Properties باز شود.

برای مشاهده نتایج مسیریابی به پایین اسکرول کنید. این کامیون تنها به ۱۹۹٫۸ دقیقه از ۳۹۰ موجود در روز نیاز داشت، تنها حدود ۶ مایل را در مجموع ۱۲٫۸ دقیقه رانندگی کرد و در ساعت ۱۱:۲۰ صبح به پایان رسید. ، ۳۵۰ و ۳۷۱ دقیقه از روز کاری هر کدام. شاید سه کامیون برای انجام کار کافی باشد.

اضافه کردن مجدد مسیر

  1. در پنجره Network Analyst کلیک راست کرده و Truck_4 را حذف کنید.
  2. روی Route Renewals (0) در پنجره Network Analyst کلیک راست کرده و روی Add item کلیک کنید.
  3. انتخاب کنید یا به صورت زیر تایپ کنید.

این به Truck_1 اجازه می‌دهد تا در مدت زمان تخمینی ۳۰ دقیقه به انبار بازگردد و دوباره بارگیری کند و سپس دوباره به بیرون برود تا یک مسیر را تمام کند.

  1. روی OK کلیک کنید. به همین ترتیب، دو مورد دیگر از جمله دو کامیون دیگر را به Route Renewals اضافه کنید.
  2. روی OK کلیک کنید و دوباره حل کنید.

این باعث می شود سه کامیون تقریباً امکان پذیر باشد و تنها دو فروشگاه تحویل نگیرند. راننده کامیون ۱ ۳۸۸ دقیقه کار می کند، راننده کامیون ۲ ۳۵۵ دقیقه کار می کند، و راننده کامیون ۳ ۳۸۲ دقیقه کار می کند – نزدیک به ۳۹۰ دقیقه موجود در یک روز کاری معمولی. هر فروشگاهی هر روز سفارشی ندارد، بنابراین ممکن است سه کامیون کافی باشد. محدودیت محدود MaxTotalTime (390 دقیقه) است، بنابراین سعی کنید این پارامتر را به ۷ ساعت در روز × ۶۰ دقیقه در ساعت = ۴۲۰ دقیقه افزایش دهید.

  1. در قسمت Routes در پنجره Network Analyst، روی Truck_1 دوبار کلیک کنید و MaxTotalTime را روی ۴۲۰ تنظیم کنید. به همین ترتیب، همین کار را برای دو کامیون دیگر انجام دهید و دوباره حل کنید.

اکنون همه خواربارفروشی ها می توانند تحویل داشته باشند.

  1. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

تکلیف ۱۲-۱در نرم افزار ArcGIS 10.8

دسترسی جغرافیایی به مراکز بهداشتی فدرال واجد شرایط

مراکز بهداشتی دارای صلاحیت فدرال (FQHCs) خدمات بهداشتی یارانه ای را به جمعیت های فقیر ارائه می دهند. ۱۷ FQHC در پیتسبورگ وجود دارد که در مناطق فقیر موقعیت خوبی دارند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است: چند نفر دسترسی جغرافیایی آسان به این مراکز دارند؟ شما دو رویکرد را برای این مشکل مقایسه خواهید کرد: بافرها در مقابل مناطق خدماتی (چند ضلعی های زمان سفر) محاسبه شده با استفاده از Network Analyst.

فرض کنید زمان سفر ۳ دقیقه یا کمتر به FQHC دسترسی جغرافیایی خوبی در نظر گرفته شود. با توجه به یک شبکه خیابانی، تخمین چند ضلعی های زمان سفر ۳ دقیقه ای برای FQHC ها آسان است.

برای بافرها، به شعاع بافری نیاز دارید که تقریباً حداکثر زمان سفر سه دقیقه را به شما برساند. فرض کنید که ترافیک شهری بدون ساعات شلوغی – از جمله توقف ها، پیچ ها و غیره – به طور کلی به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ مایل در ساعت است. با استفاده از ۱۵ مایل در ساعت (یا ۱۵/۶۰ مایل در دقیقه)، سه دقیقه با یک بافر شعاع ۰٫۷۵ مایلی برای سفر مستقیم از یک محل در محیط بافر به یک FQHC مطابقت دارد. البته، مسافت سفر برای اقامتگاه‌هایی که در محیط بافر قرار دارند، جایی که برای رسیدن به FQHC چرخش لازم است، بیش از ۰٫۷۵ مایل خواهد بود.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter12\Assignment12-1YourName\ را به نام خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment12-1mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.
  • لایه های نقشه زیر را به نقشه خود اضافه کنید و از اصول نقشه برداری برای نمادسازی استفاده کنید:
    • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\PittsburghBlocks.shp—بلاک چند ضلعی از جمله POP10 = ویژگی جمعیت ۲۰۱۰
    • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\FQHC.shp—نقاط FQHC با نام = نام ویژگی FQHC
    • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\PittsburghStreets_ND – شبکه خیابانی ایجاد شده از فایل‌های TIGER با استفاده از میانگین زمان سفر بر اساس نوع خیابان
    • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\Pittsburgh—طرح کلی شهر
    • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\Rivers—Rivers-Major

همه لایه‌ها (از جمله خیابان‌ها و لایه‌هایی که ایجاد می‌کنید) را هنگام بزرگ‌نمایی کامل نمایان کنید. یک استثنا، خاموش کردن بلوک ها است.

الزامات

بافرهای ادغام شده ۰٫۷۵ مایلی را برای ۱۷ FQHC در پیتسبورگ ایجاد کنید و چند ضلعی های زمان سفر ۳ دقیقه ای را برای همان FQHC ایجاد کنید. فرض کنید هر بلوکی که یک بافر یا چند ضلعی زمان سفر را قطع می‌کند، دسترسی خوبی به یک یا چند FQHC دارد (حتی اگر بخش‌هایی از برخی بلوک‌ها خارج از بافرها یا چند ضلعی‌های زمان سفر باشند). جمعیت و درصد کل جمعیتی را که دسترسی جغرافیایی خوبی به FQHC ها دارند بر اساس بافرها و چند ضلعی های زمان سفر تعیین کنید. یک فایل Word با نام Assignment12-1YourName.docx ایجاد کنید که شامل طرح‌بندی نقشه تمام‌شده شما با FQHC، بافرها، چند ضلعی‌های زمان سفر، خیابان‌ها و لایه‌های دیگر روشن است و شامل آمار درخواستی می‌شود. برآوردهای بافر در مقایسه با برآوردهای زمان سفر چقدر خوب یا بد هستند؟

تکلیف ۱۲-۲در نرم افزار ArcGIS 10.8

بازدید از استخر عمومی فیلیپس در پیتسبورگ را تجزیه و تحلیل کنید

در این تکلیف، بازدید جوانان از استخر فیلیپس در پیتسبورگ را با استفاده از مناطق خدماتی (چند ضلعی های زمان سفر) تجزیه و تحلیل می کنید.

راه اندازی شود

ابتدا نام پوشه تکلیف خود را تغییر دهید و یک فایل نقشه ایجاد کنید.

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter12\Assignment12-2YourName\ را به نام خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment12-mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

داده ها را پردازش کنید

داده های زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\PhillipsVisits.shp—داده‌هایی از نمونه‌ای تصادفی از بازدیدکنندگان به استخر فیلیپس. ویژگی ها عبارتند از:
    • POOL = نام استخری که صاحب تگ استخر اعلام کرده است که قصد استفاده از آن را دارد
    • NOPERSONS = تعداد افراد در مهمانی یا خانواده برای ملاقات
    • AGE = سن فرد عضو در نمونه تصادفی
    • بازدیدها = تعداد بازدیدهایی که فرد وارد شده در نمونه تصادفی واقعاً در طول تابستان مورد مطالعه از استخر انجام داده است.
  • پرس و جوی تعریف زیر را به PhillipsVisits اضافه کنید تا فقط جوانان را تجزیه و تحلیل کنید:
    • «سن» <=17 و «سن» >= 5
  • با استفاده از مشخصه VISITS با نشانگرهای نقطه درجه بندی شده نمادسازی کنید.
    • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\PublicPools.gdb\Pools— دارای استخرهای عمومی باز و بسته پیتسبورگ است. نماد OPEN = 1 برای باز و OPEN = 0 برای بسته.
    • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\PittsburghStreets_ND—شبکه خیابانی ایجاد شده از فایل‌های TIGER با استفاده از میانگین زمان سفر بر اساس نوع خیابان. به سوال «آیا می‌خواهید همه ویژگی‌ها را اضافه کنید؟» پاسخ منفی دهید؟
    • EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\Neighborhoods—برای بافت فضایی.

الزامات

  • با استفاده از امپدانس های دقیقه-زمان سفر به استخر، مناطق خدمات چند حلقه ای برای استخر فیلیپس ایجاد کنید. انواع چند ضلعی دقیق ایجاد کنید و نوع Rings overlap را انتخاب کنید. یک مسئله اصلی این است که اندازه نمونه به اندازه کافی بزرگ برای تخمین رفتار هر حلقه منطقه خدماتی داشته باشیم، بنابراین از طریق آزمون و خطا، مجموعه ای پنج حلقه ای از چند ضلعی های ناحیه خدماتی طراحی کنید تا هر حلقه حداقل ۳۰ مشاهده داشته باشد. از اعداد صحیح برای امپدانس ها (مانند ۱، ۲، ۳ و غیره) استفاده کنید. امپدانس ها نباید از یک دنباله عددی پیروی کنند یا یکنواخت باشند. مرحله بعدی را برای دریافت آمار در مورد فرکانس (شمارش) حاصل برای هر حلقه و میانگین تعداد بازدید برای فصل شنا تابستانی ببینید. نکته: استخر Phillips را در لایه Pools انتخاب کنید تا مناطق خدمات را فقط به آن استخر محدود کنید.
  • PhillipsVisits را از نظر فضایی به چند ضلعی های ناحیه سرویس بپیوندید و میانگین همه ویژگی ها از جمله avg_VISITS را برای هر حلقه بافر در نظر بگیرید. نام لایه جدید را PhillipsServiceVisitsIntercept بگذارید.
  • یک نمودار پراکنده از میانگین تعداد بازدیدهای جوانان در مقابل میانگین فاصله تا بافرها ایجاد کنید و آن را با نقشه خود در یک طرح قرار دهید. شما باید یک میدان جدید برای امپدانس متوسط ​​ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر یک حلقه مربوط به ۳ تا ۵ دقیقه دارید، از میانگین ۴ دقیقه برای نشان دادن زمان سفر در حلقه استفاده کنید. با کلیک راست بر روی آن نمودار را به طرح خود اضافه کنید. (گراف می تواند تا حدودی با نقشه همپوشانی داشته باشد.) رابطه این دو ویژگی چیست؟ یک یادداشت متنی در طرح خود بگنجانید که رابطه را توصیف می کند. نکته: وقتی نمودار خود را تمام کردید، روی آن کلیک راست کرده و روی Copy as Graphic کلیک کنید، بنابراین می‌توانید آن را در طرح‌بندی خود جای‌گذاری کنید تا نسبت‌های نمودار (نسبت ابعاد) حفظ شود. اگر راست کلیک کنید و روی Add to Layout کلیک کنید، ArcMap نسبت ها را تغییر می دهد.
  • طرح بندی نقشه خود را به عنوان Assignment12-2jpg صادر کنید.

تکلیف ۱۲-۳در نرم افزار ArcGIS 10.8

بازارهای جدید کشاورزان را در واشنگتن دی سی بیابید

بازارهای کشاورزان شهری محصولات تولید شده محلی را برای جوامع عرضه می کنند و به ویژه برای محله های فقیرنشینی که تمایل به نداشتن خواربار فروشی دارند، مهم هستند. این تخصیص از داده‌های واشنگتن، دی سی، بازارهای کشاورزان، به‌علاوه داده‌های گروهی بلوک در مورد جمعیت‌هایی با درآمد زیر خط فقر استفاده می‌کند. هدف انتخاب بهترین ۵ سایت از ۱۵ مکان بالقوه برای بازارهای کشاورزان اضافی، حفظ بازارهای موجود و افزودن ۵ مورد دیگر است که تعداد افراد کم درآمد را به عنوان مشتریان بالقوه به حداکثر می رساند.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter12\Assignment12-3YourName\ را به نام خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment12-mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید.

داده ها را پردازش کنید

داده های واشنگتن دی سی زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\FarmersMarkets.shp—بازارهای کشاورزان موجود در واشنگتن دی سی.
  • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\XYNewLocs.shp—مکان‌های جدید بالقوه برای بازارهای کشاورزان در واشنگتن دی سی.
  • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\DCPovBlkGrpCntrd.shp—۲۰۱۰ سانتروئیدهای گروهی را با داده های ACS پنج ساله ۲۰۱۳ در مورد فقر مسدود می کند.
    • Pop13 = جمعیتی که وضعیت فقر برای آنها مشخص است (مجموع ۵۷۷۲۴۴).
    • PopPov13 = جمعیت زیر خط فقر (۱۰۹۲۰۰ کل).
  • EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\DCSstreets_ND—شبکه خیابانی که از خطوط مرکزی خیابان TIGER در زیر آموزش ۱۲-۲ ساخته شده است.
  • \EsriPress\GIST1\Data\NetworkAnalyst\DC.shp—مرز واشنگتن دی سی.

الزامات

با استفاده از نوار ابزار Network Analyst، یک مدل Location-Alocation جدید ایجاد کنید. همه ۲۲ بازار کشاورزان را به عنوان انواع تسهیلات مورد نیاز و ۱۵ مکان جدید بالقوه را به عنوان مکان های کاندید اضافه کنید. نکته: در پنجره Load Locations، نوع تسهیلات را در سمت راست ترین ستون (لازم یا کاندید) انتخاب کنید. از دقیقه به عنوان امپدانس استفاده کنید، و در تنظیمات پیشرفته پنجره ویژگی های لایه، از عدد ۲۷ برای امکانات برای انتخاب استفاده کنید (۲۲ مورد نیاز و ۵ مورد از ۱۵ نامزد).

ما یک مدل گرانشی کالیبره‌شده با داده‌های مشتری نداریم، بنابراین باید در مورد استفاده از بازار کشاورز با زمان سفر، همراه با تحلیل حساسیت، قضاوت کنیم. از Linear برای برگه تبدیل امپدانس با سه قطع امپدانس جایگزین برای سه اجرای مدل: ۱۵، ۲۰ و ۲۵ دقیقه استفاده کنید تا ببینید آیا راه حل مکان های بالقوه انتخاب شده قوی است (با تغییر در برش ها تغییر نمی کند). به یاد بیاورید که برای یک برش، مدل ۱۰۰ درصد جمعیت را به عنوان کاربر در ۰ دقیقه اختصاص می دهد، و سپس به صورت خطی کاربران را به ۰ درصد در برش کاهش می دهد. در اینجا ما یک کاهش خطی با ۱۵ دقیقه برای قطع به عنوان محافظه کار، ۲۰ دقیقه همانطور که انتظار می رود و ۲۵ دقیقه به عنوان خوش بینانه حدس می زنیم. مدل را با هر یک از این زمان ها اجرا کنید. یک جدول شبیه به جدول در Word ایجاد و پر کنید. که در آن نام پنج سایت انتخابی را برای هر قطع وارد می‌کنید و تفاوت‌ها را برجسته می‌کنید. همچنین شامل مجموع وزن تقاضا برای هر قطع (و هر دو سایت مورد نیاز و انتخاب شده)، که تخمین کل کاربران است.

۱۵ دقیقه قطع ۲۰ دقیقه قطع ۲۵ دقیقه قطع
انتخاب شده است
انتخاب شده است
انتخاب شده است
انتخاب شده است
انتخاب شده است
کاربران تخمینی

قبل از اینکه تکلیف خود را تحویل دهید، مدل را برای قطع ۲۰ دقیقه ای اجرا کنید تا راه حل آن در فایل نقشه شما باشد. یک فایل Word با عنوان، نام خود، جدولی همانطور که نشان داده شده است، و طرحی از نقشه خود که راه حل را نشان می دهد، از جمله تخصیص مراکز گروه بلوک به سایت های بازار کشاورزان ایجاد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما