آموزش ArcGIS 10.8 :گام به گام (از مقدماتی تا پیشرفته ) قسمت۸


ژئوکدینگ در نرم افزار ArcGIS 10.8

ژئوکدینگ فرآیندی است که برای رسم داده های آدرس به عنوان نقاط روی نقشه استفاده می شود. بسته به نوع داده‌های آدرسی که دارید یا می‌خواهید نقشه‌برداری کنید، می‌توانید آدرس‌های جغرافیایی را در سطوح مختلف مانند کدهای پستی یا خیابان‌ها درج کنید. در این فصل، با استفاده از جداول منبع داده های آدرس و داده های مرجع مکان به دست آمده از اداره سرشماری ایالات متحده، ژئوکدگذاری را خواهید آموخت. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه خطاها را در داده های منبع و مرجعی که برای کدگذاری جغرافیایی استفاده می کنید، رفع کنید.

اهداف یادگیری

  • ژئوکد بر اساس کد پستی
  • ژئوکد بر اساس آدرس خیابان
  • داده های آدرس را به صورت تعاملی تصحیح کنید
  • لایه های نقشه خیابان را برای بهبود کدگذاری جغرافیایی ویرایش کنید
  • از جدول مستعار برای نام مکان ها استفاده کنید

آموزش ۸-۱در نرم افزار ArcGIS 10.8

ژئوکدینگ داده ها با کد پستی

کدگذاری جغرافیایی به کدهای پستی یک روش معمول برای بسیاری از سازمان‌ها است زیرا داده‌های کد پستی اغلب در پایگاه‌های اطلاعاتی مشتری و دیگر در دسترس هستند. علاوه بر این، برای بازاریابی و برنامه ریزی، اغلب مطالعه توزیع فضایی مشتریان با کد پستی کافی است. مناطق کد پستی فاقد یک اصل طراحی اساسی به جز تحویل نامه هستند، بنابراین تفسیر نتایج گاهی محدود است. در این آموزش‌ها، شرکت‌کنندگان را برای یک رویداد هنری که توسط یک سازمان هنری در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، به نام FLUX حمایت می‌شود، ژئوکد می‌کنید. برنامه‌ریزان رویداد FLUX مایلند بدانند شرکت‌کنندگان برای برنامه‌ریزی و فعالیت‌های بازاریابی در کجا زندگی می‌کنند.

فایل شروع نقشه را باز کرده و بررسی کنید

  1. ArcMap را راه اندازی کنید و Tutorial8-1.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

فایل نقشه شامل دو ورودی مورد نیاز برای کدگذاری جغرافیایی، نقشه کد پستی پنسیلوانیا، و جدول داده شرکت کنندگان است.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter8 MyExercises ذخیره کنید. روی دکمه فهرست بر اساس منبع در بالای فهرست مطالب کلیک کنید.
  2. در فهرست مطالب، روی جدول Attendees کلیک راست کرده و Open را کلیک کنید.

این جدول شامل آدرس‌ها، از جمله کد پستی ۵ رقمی، و سن همه شرکت‌کنندگان در دو رویداد اخیر FLUX است. توجه داشته باشید که دو نفر از شش شرکت‌کننده اول خارج از ایالت هستند و بنابراین با نقشه کد پستی پنسیلوانیا ژئوکد نمی‌شوند. به عنوان مکمل، قبل از بستن جدول، بیایید جدول بندی کنیم که چه تعداد از این رکوردها وجود دارد. که از ارزیابی عملکرد geocoding در پنسیلوانیا خبر می دهد.

  1. با استفاده از دکمه Table Options، روی دکمه Select By Attributes کلیک کنید، روی “State” در پانل بالا دوبار کلیک کنید، روی دکمه = کلیک کنید، روی Get Unique Values ​​کلیک کنید، به پایین اسکرول کنید و روی ‘PA’ دوبار کلیک کنید و روی Apply کلیک کنید.

اطلاعات پایین جدول نشان می دهد که ۱۱۲۴ از ۱۲۶۵ رکورد (۸۹ درصد) مربوط به پنسیلوانیا است، بنابراین این حداکثر تعداد نقاطی است که می توان جغرافیایی کدگذاری کرد. اگر کد پستی پنسیلوانیا گم یا نادرست باشد، تعداد کدهای جغرافیایی کمتر خواهد بود.

  1. با استفاده از دکمه Table Options، روی دکمه Clear Selection کلیک کرده و جدول را ببندید.

یک آدرس یاب برای کدهای پستی ایجاد کنید

فرآیند ژئوکدینگ به تنظیمات و پارامترهای متعددی نیاز دارد. به‌جای اینکه هر بار که داده‌های ژئوکد را به صورت تعاملی مشخص کنید، ArcMap تنظیمات را در یک فایل قابل استفاده مجدد به نام آدرس یاب ذخیره می‌کند. در تنظیمات یک اشاره‌گر به داده‌های مرجعی است که برای کدگذاری جغرافیایی داده‌های شرکت‌کننده استفاده می‌کنید، لایه PAZip (کد پستی پنسیلوانیا) که در حال حاضر در فایل نقشه شما وجود دارد.

  1. در پنجره کاتالوگ، به پوشه Chapter8 MyExercises بروید، روی پوشه Chapter8 کلیک راست کرده و New and Address Locator را کلیک کنید.
  2. در پنجره Create Address Locator، روی دکمه browse برای Address Locator Style کلیک کنید، US Address–ZIP 5-Digit را کلیک کنید، روی OK کلیک کنید، و نماد هشدار و پیام را نادیده بگیرید.
  3. روی پیکان لیست برای داده های مرجع کلیک کنید و روی pazip کلیک کنید.
  4. برای Output Address Locator، نام فایل را از PAZip_CreateAddressLocator به PAZipCodes تغییر دهید.
  5. روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا Catalog به شما اطلاع دهد که آدرس یاب ایجاد شده است.

PAZipCodes به عنوان مکان یاب آدرس در Chapter8.gdb در کاتالوگ ظاهر می شود.

  1. پنجره کاتالوگ را مخفی کنید.

سوابق ژئوکد توسط کد پستی

  1. در ArcMap، روی Customize > Toolbars > Geocoding کلیک کنید.

نوار ابزار Geocoding ظاهر می شود.

  1. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Geocode Addresses کلیک کنید ، روی PAZipCodes کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. روی دکمه گزینه برای Single Field کلیک کنید، ZIP_Code را برای قسمت Complete ZIP Code انتخاب کنید و نام خروجی را به \EsriPress\GIST1\MyExercises\Chapter8\Chapter8.gdb\AttendeesZIP تغییر دهید.

۳٫روی OK کلیک کنید.

ArcMap آدرس‌ها را بر اساس کد پستی با ۸۶ درصد از رکوردها نقشه‌برداری می‌کند – همانطور که انتظار می‌رفت کمتر از ۸۹ درصد آدرس‌هایی که در پنسیلوانیا هستند.

  1. روی Close کلیک کنید.

ArcMap نتایج کدگذاری جغرافیایی را با نشانگرهای نقطه ای در مرکز کدهای پستی که یک یا چند شرکت کننده دارند به نقشه اضافه می کند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، شرکت کنندگان در اطراف جنوب غربی پنسیلوانیا در نزدیکی محل رویدادهای FLUX جمع می شوند، اما شرکت کنندگان از سراسر ایالت می آیند.

 

رکوردهای جغرافیایی کد شده را بر اساس کد پستی بشمارید

می‌توانید با برداشتن یک گام دیگر، جمع‌آوری نقاط جغرافیایی کد شده برای به دست آوردن تعداد شرکت‌کنندگان در هر منطقه کد پستی، درک بهتری از خروجی کدگذاری‌شده جغرافیایی به دست آورید.

  1. در فهرست مطالب، روی GeocodingResult: AttendeesZIP کلیک راست کرده و Open Attribute Table را کلیک کنید.
  2. روی سرصفحه ستون Match_Addr کلیک راست کنید، روی خلاصه کلیک کنید، جدول خروجی را به \EsriPress\GIST1\MyExercises\Chapter8\Chaptergdb\CountAttendees تغییر دهید و روی OK > Yes کلیک کنید.
  3. جدول نتایج کدگذاری جغرافیایی را ببندید.
  4. در فهرست مطالب، روی CountAttendees کلیک راست کرده و Open را کلیک کنید.
  5. روی سرصفحه ستون Count_Match_Addr کلیک راست کرده و Sort Descending را کلیک کنید.

در کل، ۱۴۸۷ کد پستی در ایالت وجود دارد (که می توانید با باز کردن جدول ویژگی PAZip آنها را تعیین کنید)، اما فقط ۲۲ کد پستی با ۱۰ شرکت کننده یا بیشتر (۱٫۵ درصد) و ۹۰ (۶٫۱ درصد) که ۲ یا بیشتر دارند. شرکت کنندگان این اطلاعات ارزشمندی برای FLUX برای هدف قرار دادن فعالیت های بازاریابی است.

  1. میز را ببند

کدهای پستی را اصلاح و با هم تطبیق دهید

  1. در فهرست مطالب، روی نتیجه Geocoding: AttendeesZIP کلیک کنید و روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید. در نوار ابزار Geocoding.

پنجره Interactive Rematch هر رکورد بی همتا را به صورت جداگانه نشان می دهد و به شما امکان می دهد مقادیر آدرس را به صورت دستی ویرایش کنید.

  1. برای نمایش نتایج، آدرس‌های نامطلوب را انتخاب کنید، به قسمت آدرس بروید و به پایین بروید تا رکوردی که مقدار آدرس آن خیابان کریگ جنوبی ۴۱۴ است را پیدا کنید و آن رکورد را انتخاب کنید.
  2. به صورت افقی اسکرول کنید (و عرض فیلدها را با کشیدن مرزهای سرصفحه آنها تنظیم کنید) تا بتوانید فیلدهای آدرس، شهر، ایالت و کد پستی را ببینید.

توجه داشته باشید که ZIP_Code برای این رکورد وجود ندارد. کد پستی آن آدرس ۱۵۲۱۳ است.

  1. با انتخاب ردیف ۴۱۴ SOUTH CRAIG STREET، ۱۵۲۱۳ را در قسمت Complete ZIP Code (بالای پانل پایین سمت چپ) تایپ کنید و Tab را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

پانل کاندیدا یک نامزد را با نمره کامل ۱۰۰ نشان می دهد.

  1. روی دکمه Match کلیک کنید.

تعداد آدرس‌های منطبق با یک عدد افزایش می‌یابد، از ۱۰۹۰ به ۱۰۹۱، زیرا ArcMap با آن نقطه موفق است. با انجام برخی تحقیقات، معمولاً می توان اضافات مشابهی را انجام داد.

نوبت شماست

از وب سایت جستجوی کد پستی خدمات پستی ایالات متحده استفاده کنید،https://tools.usps.com/go/ZipLookupAction!input.action، برای یافتن کد پستی برای رکورد ۱۱۲۴۴ Azalea Dr, Pittsburgh, PA (این ۱۵۲۳۵ است). سپس از Interactive Rematch برای مطابقت با آدرس استفاده کنید. پنجره Interactive Rematch را ببندید و پس از اتمام فایل نقشه خود را ذخیره کنید.

آموزش ۸-۲در نرم افزار ArcGIS 10.8

داده های جغرافیایی بر اساس آدرس خیابان

در این تمرین، شما دوباره رکوردهای شرکت کنندگان FLUX را به صورت جغرافیایی کد می کنید، اما این بار در سطح خیابان برای پیتسبورگ. در این مورد، کد پستی را در مکان یاب آدرس وارد خواهید کرد، زیرا ممکن است برخی از آدرس‌ها شماره خانه و نام خیابان یکسانی داشته باشند اما در مناطق مختلف کد پستی باشند. این اغلب در مناطق مورد مطالعه که دارای دو یا چند شهرداری هستند، مانند یک شهرستان، اتفاق می افتد. در مورد FLUX، سوابق آدرس از شهرها و ایالت های دیگر وجود دارد، بنابراین کد پستی نقش مهمی را ایفا می کند، با توجه به برتری سوابق پیتسبورگ، برای حذف تطابق با آدرس های خیابان های غیر پیتسبورگ که آدرس خیابانی مشابه در پیتسبورگ دارند.

داده های آدرس و نقشه خیابان را بررسی کنید

  1. Tutorial8-2.mxd را از پوشه Maps باز کنید و فایل نقشه را در پوشه MyExercises Chapter8 ذخیره کنید.
  2. روی دکمه فهرست بر اساس منبع در بالای فهرست مطالب کلیک کنید. جداول مشخصه را برای PghStreets و Attendees باز کنید و محتویات آنها، به خصوص آدرس ها را بررسی کنید.

متوجه خواهید شد که PghStreets دارای داده‌های آدرس خیابان به سبک TIGER است، با شماره خانه‌های شروع و پایان برای هر بخش از خیابان. جدول، شرکت کنندگان، آدرس خیابان را در یک فیلد، آدرس، به اضافه شهر، استان و کد پستی در فیلدهای خود دارد. فقط Address و ZIP_Code برای کدگذاری جغرافیایی ضروری هستند، زیرا با ZIP_Code می‌توانید شهر و ایالت را جستجو کنید.

  1. پس از پایان بررسی جداول، آنها را ببندید.

یک آدرس یاب برای خیابان های دارای منطقه ایجاد کنید

  1. روی نماد کاتالوگ در لبه سمت راست پنجره ArcMap کلیک کنید (یا اگر نماد آنجا نیست، روی Windows > Catalog کلیک کنید).
  2. پوشه Chapter8 MyExercises را باز کنید و روی New > Address Locator کلیک راست کنید.
  3. در پنجره Create Address Locator، روی دکمه browse برای AddressLocator Style کلیک کنید، US Address–Dual Ranges را کلیک کنید، روی OK کلیک کنید و نماد و پیام هشدار را نادیده بگیرید.
  4. PghStreets را برای داده های مرجع انتخاب کنید و نام Output Address Locator را به PghStreets تغییر دهید.

توجه داشته باشید که کاتالوگ تمام فیلدهایی را که برای فرآیند کدگذاری جغرافیایی نیاز دارد در پانل پایینی پنجره Create Address Locator شناسایی می کند. اگر در انجام این کار ناموفق بود، باید در سلولی در سمت راست کلیک کرده و نام فیلد مورد نیاز را از جدول انتخاب کنید. نام فیلدهایی که با ستاره شروع می شوند الزامی است.

  1. روی OK کلیک کنید و منتظر بمانید تا Catalog به شما اطلاع دهد که آدرس یاب ایجاد شده است.
  2. Chapter8 را در درخت کاتالوگ باز کنید و روی PghStreets دوبار کلیک کنید. همه موارد موجود در برگه ویژگی به دست آمده را گسترش دهید (شکل را ببینید).

در آیتم جدول نام مستعار مکان، می توانید یک جدول نام مستعار را با مکان یاب برگه مرتب سازی شدهط کنید. این شامل نام مکان‌هایی مانند PNC Ballpark و آدرس‌های خیابان برگه مرتب سازی شدهط مانند خیابان فدرال ۱۱۵ است. با یک جدول مستعار، ArcMap از داده‌های آدرس عبور می‌کند و نام مکان‌ها را با آدرس خیابان‌هایشان جایگزین می‌کند. در Outputs می توانید مختصات x و y را در جدول ویژگی خروجی نوشته باشید. در ژئوکدینگ، گزینه‌ها پارامترهایی با مقادیر پیش‌فرض هستند که تعیین می‌کنند آدرس‌های سخت یا سهل‌کننده باید در مجموعه داده‌های منبع و مرجع مقایسه شوند تا مطابقت در نظر گرفته شوند. برای یادگیری نحوه تغییر این پارامترها، تکلیف ۸-۳ را انجام دهید. همچنین در این عنصر، می‌بینید که رابط‌های مجاز برای آدرس‌های تقاطع خیابان‌ها، مانند Oak St & Pine Ave، در حال حاضر «&»، «@»، و «|» هستند. کاراکترها و کلمات “and” و “at. اگر داده‌های شما جداکننده دیگری دارند، می‌توانید آن را در اینجا تایپ کنید. همچنین، نقطه‌ای که ArcMap به یک آدرس اختصاص می‌دهد، در سمت راست خیابان (چپ یا راست) یک افست جانبی ۲۰ فوتی دارد. در صورت تمایل می توانید مقدار افست را به مقدار دیگری تغییر دهید. افست ها مطلوب هستند، به ویژه برای تجمیع نقاط داده های جغرافیایی کدگذاری شده تا شمارش بر اساس منطقه، مانند محله ها. مناطق تمایل دارند از خطوط مرکزی خیابان به عنوان خطوط مرزی استفاده کنند، بنابراین یک افست تضمین می کند که ArcMap هر نقطه را یک بار، در چند ضلعی صحیح می شمارد. اگر در خط مرکزی، یک نقطه برای چند ضلعی‌هایی که بخش خیابان را به‌عنوان خط مرزی به اشتراک می‌گذارند، مضاعف شمارش می‌شود. به ویژه برای جمع آوری نقاط داده های جغرافیایی کد شده تا شمارش بر اساس منطقه، مانند محله ها. مناطق تمایل دارند از خطوط مرکزی خیابان به عنوان خطوط مرزی استفاده کنند، بنابراین یک افست تضمین می کند که ArcMap هر نقطه را یک بار، در چند ضلعی صحیح می شمارد. اگر در خط مرکزی، یک نقطه برای چند ضلعی‌هایی که بخش خیابان را به‌عنوان خط مرزی به اشتراک می‌گذارند، مضاعف شمارش می‌شود. به ویژه برای جمع آوری نقاط داده های جغرافیایی کد شده تا شمارش بر اساس منطقه، مانند محله ها. مناطق تمایل دارند از خطوط مرکزی خیابان به عنوان خطوط مرزی استفاده کنند، بنابراین یک افست تضمین می کند که ArcMap هر نقطه را یک بار، در چند ضلعی صحیح می شمارد. اگر در خط مرکزی، یک نقطه برای چند ضلعی‌هایی که بخش خیابان را به‌عنوان خط مرزی به اشتراک می‌گذارند، مضاعف شمارش می‌شود.

  1. روی Cancel کلیک کنید تا پنجره Address Locator Properties بسته شود و پنجره Catalog پنهان شود.

به صورت تعاملی آدرس ها را پیدا کنید

قبل از کدگذاری جغرافیایی جدول شرکت کنندگان در لایه خیابان ها، مکان یاب خود را با ابزار Find ArcMap امتحان کنید تا آدرس های فردی را بیابید. ابزار Find که از آن استفاده می کنید روشی مشابه با کدگذاری جغرافیایی برای برگه تبدیل داده های آدرس خیابان به یک نقطه روی نقشه دارد. آدرسی را که تایپ می کنید با داده های مشابه ذخیره شده به عنوان داده های ویژگی در نقشه خط مرکزی خیابان مطابقت دارد. این تطبیق را با یافتن نامزدهای خوب و سپس محاسبه امتیاز مسابقه برای هر یک انجام می دهد. سپس برای هر مشکل یا نقص شناسایی شده یک نامزد در تطبیق آدرس مورد نظر، ArcMap یک پنالتی را از امتیاز مسابقه کم می کند. داوطلبی که امتیاز کامل، ۱۰۰ یا بالاترین امتیاز بالاتر از یک مقدار آستانه را داشته باشد، به عنوان نقطه کد جغرافیایی انتخاب می شود.

  1. در نوار ابزار Tools، روی دکمه Find کلیک کنید .
  2. روی گزینه Locations کلیک کنید.

ArcGIS باید به طور خودکار مکان یاب PghStreets شما را پیدا کند. اگر نه، روی دکمه مرور برای مکان یاب کلیک کنید، و مکان یاب PghStreets خود را در Chapter8.gdb مرور کرده و انتخاب کنید.

  1. ۳۶۰۹ Penn Ave 15201 را در قسمت Full Address تایپ کنید و روی Find کلیک کنید.

مکان یاب آدرس را پیدا می کند و به طور خلاصه آن را روی نقشه فلش می کند. آدرس یاب به خوبی کار می کند.

  1. برای باز کردن یک منوی زمینه، روی آدرس مطابق با پانل پایین کلیک راست کرده و روی گزینه Add Labeled Point کلیک کنید.

یک نقطه در نقطه مربوطه روی نقشه به همراه یک برچسب برای آدرس خیابان ظاهر می شود.

  1. پنجره Find را ببندید.

نوبت شماست

از ابزار Find برای یافتن آدرس های زیر استفاده کنید. بهترین تطابق را در هر مورد به عنوان یک نقطه برچسب‌دار به نقشه اضافه کنید.

۱۹۲۰ S 18th ST 15203
۲۵۵ اتوود ST 15213
۳۵۲۷ Beechwood BLVD 15217

نقشه تمام شده دارای برخی ویرایش‌های برچسب‌ها است که برای شما اختیاری است. می‌توانید یک برچسب و نقطه آن را با کلیک کردن روی برچسب برای انتخاب گرافیک، کلیک راست روی گرافیک، و کلیک کردن بر روی Ungroup از حالت گروه بندی خارج کنید. سپس می‌توانید فونت و رنگ نقطه را با کلیک راست روی یک عنصر، کلیک کردن روی Properties و کلیک کردن روی Change Symbol فرمت کنید.

پس از اتمام، برچسب ها و گرافیک های نقطه ای را با کشیدن یک مستطیل در اطراف آنها حذف کنید تا آنها را انتخاب کنید و Delete را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

 

داده های آدرس ژئوکد به خیابان هادر نرم افزار ArcGIS 10.8

ما انتظار نداریم که ArcMap درصد بالایی از رکوردهای منطبق را ژئوکد کند، زیرا لایه مرجع خیابان ها فقط برای پیتسبورگ است در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان در خارج از پیتسبورگ زندگی می کنند. همچنین، توجه داشته باشید که آدرس‌ها و آمارهای منطبق شما ممکن است با نشان‌داده‌شده در اینجا مطابقت نداشته باشد، زیرا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Esri اغلب مکان‌سازهای ArcGIS را بهبود می‌بخشند، حتی با انتشار بسته‌های خدمات نرم‌افزار.

  1. اگر نوار ابزار Geocoding از قبل باز نشده است، روی Customize > Toolbars > Geocoding کلیک کنید.

توجه: اگر با پیغام خطای «کدگذاری جغرافیایی جدول آدرس با کوئری تعریف یا انتخاب پشتیبانی نمی‌شود» دریافت کردید، جدول شرکت‌کنندگان را باز کرده و ببندید.

  1. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Geocode Addresses کلیک کنید، PghStreets را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.
  2. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، با استفاده از Attendees for Address جدول، ZIP_Code در قسمت Address Input Fields و AttendeeStreets برای shapefile یا کلاس ویژگی خروجی، انتخاب هایی را تایپ کنید یا انتخاب کنید. روی OK کلیک نکنید.

۴٫روی گزینه های Geocoding کلیک کنید.

این یک کادر محاوره ای کاربر است که رفتار تطبیق آدرس و خروجی های آن را کنترل می کند. قبلا چندین مورد از این گزینه ها را دیدید. در اینجا می توانید مختصات X و Y نقاط منطبق را به جدول ویژگی لایه نقشه خروجی اضافه کنید. با این حال، تمام تنظیمات پیش فرض را همانطور که در اینجا یافت می شود رها کنید.

  1. روی Cancel کلیک کنید و روی OK کلیک کنید.

ArcMap تنها با ۵۵۰ (۴۳ درصد) رکوردها مطابقت دارد، که همان طور که انتظار می رود، عدد نسبتاً کمی است، زیرا آدرس های بسیاری خارج از پیتسبورگ و همچنین آدرس های بی همتا در پیتسبورگ وجود دارد. شما می توانید ۷۹۴ رکورد پیتسبورگ را در جدول شرکت کنندگان بشمارید، بنابراین نرخ مسابقه برای پیتسبورگ کم است، ۵۵۰ از ۷۹۴ یا ۷۰ درصد. گاهی اوقات داده‌های آدرس خیابان جمع‌آوری‌شده در نظرسنجی‌ها کیفیت پایینی دارند، همانطور که در اینجا به نظر می‌رسد.

  1. روی Close کلیک کنید و نقشه خود را ذخیره کنید.

محل سکونت شرکت کنندگان دارای الگوهای فضایی متمایز در سراسر محله های پیتسبورگ است که می تواند به کمپین های بازاریابی برای افزایش حضور کمک کند. به نظر می رسد بیشتر شرکت کنندگان تنها از ۱۵ تا ۲۰ محله از ۹۱ محله در پیتسبورگ آمده اند.

آموزش ۸-۳در نرم افزار ArcGIS 10.8

تصحیح آدرس های منبع با استفاده از مسابقه مجدد تعاملی

اگرچه ArcMap بسیاری از آدرس‌های موجود در جدول شرکت‌کنندگان را با لایه PghStreets مطابقت نداد، زیرا آنها خارج از پیتسبورگ هستند، برخی از آدرس‌ها در پیتسبورگ به دلیل اشتباهات املایی یا حذف داده‌ها در جدول ورودی مطابقت نداشتند. انجام اصلاحات در داده های آدرس بستگی به دانش کاربر از خیابان ها و آدرس های محلی دارد. در این آموزش، شما از فرآیند بررسی تعاملی ArcMap برای تصحیح و سپس تطبیق تعدادی از رکوردهای بی همتا استفاده خواهید کرد.

با تصحیح آدرس های ورودی، به صورت تعاملی با هم تطبیق دهید

  1. فایل نقشه خود را به عنوان Tutorial8-3.mxd در پوشه Chapter8 ذخیره کنید.
  2. در فهرست مطالب، روی «نتیجه کدگذاری جغرافیایی»: AttendeesStreets کلیک کنید. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید.

با یافتن و کشیدن خطوط مرزی افقی می توانید ارتفاع پانل را با آدرس ها افزایش دهید.

  1. در قسمت نمایش نتایج، آدرس‌های نامطلوب را انتخاب کنید.
  2. به صورت افقی در فیلدها پیمایش کنید تا بتوانید فیلدهای Address، City، State و ZIP_Code را ببینید و سپس با کشیدن مرزهای عمودی بین فیلدها، آن فیلدها را باریکتر کنید تا بتوانید تمام مقادیر آنها را ببینید.
  3. روی تیتر Address در پانل داده کلیک راست کرده و Sort Ascending را کلیک کنید.
  4. به سمت رکورد با آدرس ۱۲۰ W 9th STREET به پایین بروید و آن رکورد را انتخاب کنید.

ArcMap با این آدرس مطابقت ندارد زیرا جهت آن اشتباه است و کد پستی آن اشتباه است. جهت صحیح S است نه W و کد پستی باید ۱۵۲۰۳ باشد.

  1. جهت را از W به S در قسمت خیابان یا تقاطع تغییر دهید و ۱۵۲۰۳ را در قسمت ZIP Code پانل پایین سمت چپ تایپ کنید، کلید Tab را فشار دهید و روی Match کلیک کنید.

ArcMap با رکوردها مطابقت دارد و تعداد آدرس‌های همسان با یک پیشرفت می‌کند.

نوبت شماست

مسابقه مجدد یک رکورد اضافی، ۱۷۱۵ CENTER AVE. مشکل اینجاست که CENTER اشتباه نوشته شده است (باید CENTRE باشد) و کد ZIP اشتباه است (باید ۱۵۲۱۹ باشد). اصلاحات را در پانل پایین سمت چپ Interactive Rematch انجام دهید و روی Match کلیک کنید. عدد مطابقت داده می شود. پنجره Interactive را باز بگذارید.

مسابقه مجدد تعاملی با اشاره بر روی نقشه

گاهی اوقات سوابق بی‌نظیری خواهید داشت که می‌توانید با استفاده از اطلاعات خارجی یا دانش تخصصی روی نقشه بیابید، اما داده‌های مرجع شما (نقشه خیابان) به سادگی نشانی یا خیابان مربوطه نخواهد داشت. اغلب، نقشه‌های خیابان TIGER دارای شماره خانه یا داده‌های دیگر برای بخش‌های خیابان هستند، بنابراین تطبیق آدرس ممکن نیست. در چنین مواقعی، ArcMap به شما امکان می دهد روی نقشه به ژئوکد اشاره کنید.

  1. اگر پنجره Interactive Rematch باز نیست، روی نتیجه Geocoding Result: AttendeesStreets در فهرست مطالب کلیک کنید. سپس در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید. برای فیلد نمایش نتایج، آدرس های نامطلوب را انتخاب کنید.
  2. داده های آدرس را بر اساس ObjectID برگه مرتب سازی شده کنید، به رکورد با ObjectID 1010 بروید و روی آن رکورد کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید.

اگرچه این رکورد فقط یک مقدار کد پستی، ۱۵۲۲۱، برای داده‌های آدرس دارد، فرض کنید در یک قسمت نظر از داده‌های نظرسنجی اصلی ذکر شده است که شرکت‌کننده در Canada Way زندگی می‌کرده است. این خیابان تنها یک بلوک در پیتسبورگ طول دارد، بنابراین تصمیم می‌گیرید به وسط آن خیابان اشاره کنید تا آدرسی مطابق با نقطه باشد.

  1. در نوار ابزار Tools، بر روی ابزار Zoom In کلیک کنید و همانطور که در تصویر مشاهده می شود، به قسمت شرقی پیتزبورگ بزرگنمایی کنید.

راه کانادا برجسته شده است. اگر در تعیین مکان آن خیابان مشکل دارید، می توانید از هر بخش خیابانی در مجاورت آن برای تمرین در اینجا استفاده کنید.

  1. در پایین پنجره مسابقه مجدد تعاملی، روی انتخاب آدرس از نقشه کلیک کنید، مکان نما خود را به وسط Canada Way ببرید، کلیک راست کنید، روی انتخاب آدرس کلیک کنید و در پانل آدرس پنجره مسابقه تعاملی به سمت چپ بروید.

ArcMap آدرس را به عنوان نقطه ای روی نقشه که روی آن کلیک کرده اید اضافه می کند. وضعیت رکورد را برای مطابقت بر روی M تنظیم می کند و برای نقطه انتخاب شده Match_type را روی PP تنظیم می کند (برای رکوردهای دیگر، A کد آدرس مطابقت است).

  1. پنجره Interactive Rematch را ببندید و روی دکمه Full Extent در نوار ابزار Tools کلیک کنید. نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۸-۴در نرم افزار ArcGIS 10.8

تصحیح آدرس های لایه مرجع خیابان

در این آموزش، نحوه یافتن و رفع آدرس نادرست در یک لایه خیابان مرجع که برای کدگذاری جغرافیایی استفاده می شود، یاد خواهید گرفت. برای انجام این کار، آدرس‌های کاربر بی‌همتا را بررسی می‌کنید، خیابان‌های موردنظر را برای بازبینی شناسایی می‌کنید، و ویژگی‌های خیابان‌ها را برای جستجوی غلط املایی یا حذف داده‌ها بررسی می‌کنید.

یک فایل نقشه باز کنید

  1. Tutorial8-4.mxd را از پوشه Maps باز کنید.

Tutorial8-4 شامل جدولی از مشتریان و یک لایه خطوط مرکزی خیابان برای منطقه تجاری مرکزی پیتسبورگ است.

  1. فایل نقشه را در پوشه Chapter8 ذخیره کنید.
  2. روی Clients در فهرست مطالب کلیک راست کرده و Open را کلیک کنید.

جدول داده ها دارای آدرس برای تمام ۲۷ رکورد، از جمله کد پستی است. توجه داشته باشید که چهار رکورد آخر به جای آدرس خیابان، نام مکان دارند. بعداً در آموزش از یک جدول مستعار برای کدگذاری جغرافیایی آن مکان ها استفاده خواهید کرد. جدول نام مستعار شامل آدرس خیابان برای نام مکان است.

  1. جدول را ببند

یک آدرس یاب برای خیابان های CBD ایجاد کنید

  1. روی نماد کاتالوگ در لبه سمت راست پنجره ArcMap کلیک کنید (یا اگر نماد آنجا نیست، روی Windows > Catalog کلیک کنید).
  2. پوشه Chapter8 MyExercises را باز کنید، روی پوشه Chapter8 راست کلیک کنید و New > Address Locator را کلیک کنید.
  3. در پنجره Create Address Locator، روی دکمه مرور برای Address Locator Style > US Address–Dual Ranges > OK کلیک کنید و نماد و پیام هشدار را نادیده بگیرید.
  4. CBDSstreets را برای داده های مرجع انتخاب کنید.
  5. نام مکان یاب را در قسمت Output Address Locator به PghCBDSstreets تغییر دهید.
  6. روی OK کلیک کنید.
  7. پنجره کاتالوگ را مخفی کنید.

آدرس های مشتریان ژئوکد به خیابان های CBD

  1. اگر نوار ابزار Geocoding باز نیست، روی Customize > Toolbars > Geocoding کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Geocode Addresses کلیک کنید. توجه داشته باشید:

اگر پیغام خطا دریافت کردید، کدگذاری جغرافیایی جدول آدرس با کوئری تعریف یا انتخاب پشتیبانی نمی‌شود، جدول Clients را باز و بسته کنید.

  1. PghCBDSstreets را انتخاب کرده و OK کنید.
  2. در پنجره آدرس‌های جغرافیایی، برای شکل فایل خروجی یا کلاس ویژگی، نتیجه را به‌عنوان CBDClients ذخیره کرده و روی OK کلیک کنید.

ArcMap با ۱۲ (۴۴ درصد) از ۲۷ رکورد مطابقت دارد.

  1. روی Close کلیک کنید.

با استفاده از آدرس‌های بازبینی/مقایسه، رکورد بخش مشکل‌دار خیابان را شناسایی کنید

  1. در فهرست مطالب، روی نتیجه Geocoding: CBDClients کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید. برای فیلد نمایش نتایج، آدرس های نامطلوب را انتخاب کنید.
  3. در آدرس‌های بی‌همتا به سمت راست اسکرول کنید، روی سرصفحه ستون ADDRESS کلیک راست کرده و برگه مرتب سازی شده‌سازی صعودی را کلیک کنید.
  4. به پایین بروید و رکورد را با ADDRESS 490 Penn Ave انتخاب کنید. روی دکمه Geocoding Options کلیک کنید، ۰ را برای حداقل امتیاز نامزد تایپ کنید و OK را کلیک کنید.

بسیاری از مسابقات خیابانی منتخب در پانل پایینی پنجره مسابقه مجدد تعاملی وجود دارد. نزدیکترین مسابقه ۵۰۰ PENN AVE 15222 است.

  1. ۵۰۰ PENN AVE 15222 را در پانل کاندیداها انتخاب کنید و روی منطقه با نشانگر نقطه زرد روی نقشه زوم کنید.

شماره آدرس خیابان در CBD از چپ به راست افزایش می‌یابد، و می‌توانید در سمت راست پایین پنجره مسابقه مجدد تعاملی ببینید که کمترین عدد بهترین نامزد ۵۰۰ است. بنابراین بخش خیابان مورد نظر باید در سمت چپ نشانگر نقطه زرد باشد.

  1. در نوار ابزار Tools، روی دکمه Select کلیک کنید و بر روی قسمت خیابانی که در شکل مرحله ۵ نشان داده شده است کلیک کنید.
  2. پنجره Interactive Rematch را ببندید.
  3. جدول ویژگی CBDStreets را باز کنید و روی دکمه Selected در پایین جدول کلیک کنید.
  4. در جدول به سمت راست پیمایش کنید تا ببینید که رکورد بخش خیابان انتخابی، شماره خیابان‌های به سبک TIGER (از و به، اعداد خیابان چپ و راست) را ندارد. میز را باز بگذارید.

یک رکورد خیابانی را ویرایش کنید

فرض کنید اعداد معتبری را برای ویژگی‌های گمشده بخش خیابان به دست آورده‌اید: ۴۹۸ تا ۴۷۴ در سمت چپ و ۴۹۹ تا ۴۷۵ در سمت راست. برای وارد کردن این مقادیر می توانید از نوار ابزار ArcMap Editor استفاده کنید.

  1. در نوار منو، روی سفارشی کردن > نوار ابزار > ویرایشگر کلیک کنید.
  2. روی فلش فهرست در نوار ابزار ویرایشگر کلیک کنید. روی Start Editing > CBDSstreets > OK کلیک کنید.
  3. در جدول CBDStreets، مقادیر زیر را تایپ کنید: L_F_ADD=498، L_T_ADD=474، R_F_ADD=499، و R_T_ADD=475.
  4. روی فلش فهرست در ویرایشگر کلیک کنید و روی Save Edits کلیک کنید. دوباره روی فلش لیست کلیک کنید و روی Stop Editing کلیک کنید.
  5. جدول CBDStreets و نوار ابزار ویرایشگر را ببندید.

اکنون ۴۹۰ Penn Ave، یکی از آدرس‌های مشتری بی‌همتا، دفعه بعد که سعی کنید آدرس‌ها را مجدداً تطبیق دهید، ژئوکد می‌شود.

با این حال، ابتدا باید PghCBDStreets Locator را دوباره بسازید تا شامل ویرایش هایی باشد که به تازگی در لایه مرجع CBDStreets انجام داده اید.

بازسازی خیابان یاب در نرم افزار ArcGIS 10.8

اگر بعد از ساختن مکان یاب، یک لایه مرجع مکان را تغییر دهید، باید مکان یاب را دوباره بسازید.

  1. نمایش یا باز کردن کاتالوگ.
  2. در صورت لزوم، پوشه Chapter8 MyExercises را گسترش دهید.
  3. روی PghCBDSstreets راست کلیک کنید و روی Rebuild > OK کلیک کنید. اگر در فرآیند بازسازی با خطایی مواجه شدید، ArcMap را ببندید و مجددا راه اندازی کنید.
  4. پنهان کردن کاتالوگ

مسابقه مجدد تعاملی با استفاده از یک بخش خیابان ویرایش شده

  1. در فهرست مطالب، روی نتیجه Geocoding: CBDClients کلیک کنید.
  2. در نوار ابزار Geocoding، روی دکمه Review/Rematch Addresses کلیک کنید، آدرس‌های Unmatched را برای قسمت Show results انتخاب کنید و آدرس ۴۹۰ Penn Ave. را انتخاب کنید.

اکنون با توجه به بخش خیابان به روز شده شما، یک کاندید امتیاز ۱۰۰ برای کدگذاری جغرافیایی، دقیقاً برای آدرس درست، ۴۹۰ PENN AVE 15222 وجود دارد.

  1. در پنجره مسابقه مجدد تعاملی، روی رکورد ۱۰۰ امتیازی > مسابقه کلیک کنید.

ArcMap با رکورد مطابقت دارد و تعداد رکوردهای منطبق از ۱۲ به ۱۳ افزایش می یابد. علاوه بر این، هر زمان که در آینده از CBDStreets برای کدگذاری جغرافیایی استفاده کنید، ArcMap با موفقیت هر رکورد آدرس ورودی برای بخش خیابان ویرایش شده را با موفقیت ژئوکد می کند.

  1. پنجره Interactive Rematch را ببندید.
  2. فایل نقشه خود را ذخیره کنید

آموزش ۸-۵در نرم افزار ArcGIS 10.8

استفاده از جدول مستعار

برخی از مکان‌ها معمولاً به‌جای نشانی خیابان‌ها، با نام‌های شاخص خود قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، کاخ سفید ممکن است در جدولی به‌عنوان «کاخ سفید» به‌جای خیابان پنسیلوانیا ۱۶۰۰ در شمال غربی، واشنگتن، دی سی ۲۰۵۰۰ در جدولی فهرست شود. در تمرین زیر، از یک جدول نام مستعار برای ژئوکد کردن رکوردهایی استفاده می‌کنید که با علامت مشخصه‌شان مشخص می‌شوند. نام به جای آدرس خیابان آنها

یک جدول مستعار اضافه کنید و آدرس‌ها را با هم تطبیق دهید

  1. فایل نقشه خود را به عنوان Tutorial8-5.mxd ذخیره کنید.
  2. روی دکمه Add Data کلیک کنید و جدول BldgNameAlias ​​را از Data > Pittsburgh > gdb اضافه کنید.
  3. در فهرست مطالب، روی BldgNameAlias ​​کلیک راست کرده و روی Open کلیک کنید.

جدول شامل نام مستعار و آدرس خیابان برای سه رکورد است. شما می توانید چنین جداول را در مایکروسافت اکسل، در Notepad با جداکننده کاما یا در بسته های دیگر ایجاد کنید و با استفاده از Catalog آنها را به یک پایگاه داده جغرافیایی فایل وارد کنید.

  1. جدول نام مستعار را ببندید.
  2. کاتالوگ را باز کنید. روی PghCBDSstreets locator در پوشه Chapter8 کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید.
  3. جدول نام مستعار مکان را باز کنید و BldgNameAlias ​​را برای جدول مستعار و BLDGNAME را برای فیلد مستعار انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید و کاتالوگ را پنهان کنید.
  4. در فهرست مطالب، روی گزینه Geocoding Result CBDClients کلیک کنید. روی دکمه Review/Rematch Addresses در نوار ابزار Geocoding کلیک کنید. برای فیلد نمایش نتایج، آدرس های نامطلوب را انتخاب کنید.
  5. در سوابق آدرس به پایین اسکرول کنید، روی رکورد با ObjectID 21 کلیک کنید و برای دیدن آدرس – One PPG Place به سمت راست بروید.

اکنون که نام مستعار برای آن ساختمان دارید، نامزدی با امتیاز ۱۰۰ وجود دارد.

  1. روی نامزدی که امتیاز ۱۰۰ دارد کلیک کنید و روی Match کلیک کنید. به طور مشابه، سه رکورد آخر را مطابقت دهید.
  2. پنجره Interactive Rematch را ببندید، نقشه خود را ذخیره کنید و ArcMap را ببندید.

تکلیف ۸-۱در نرم افزار ArcGIS 10.8

ژئوکد شرکت کنندگان زباله های خطرناک خانگی به کدهای پستی

بسیاری از سازمان‌های زیست‌محیطی شهرستان‌ها، شهرستان‌ها و محلی سؤالاتی از ساکنان دریافت می‌کنند که چگونه می‌توانند زباله‌های خطرناک خانگی (HHW) را که نمی‌توان در زباله‌های معمولی یا مجموعه‌های بازیافتی قرار داد دفع کنند. صاحبان خانه به طور مداوم به دنبال روش های سازگار با محیط زیست برای دفع محصولات خانگی رایج مانند رنگ، حلال ها، مایعات خودرو، آفت کش ها، حشره کش ها و مواد شیمیایی تمیز کننده هستند.

شورای منابع پنسیلوانیا (PRC) (http://www.prc.org/) یک سازمان غیرانتفاعی است که به حفاظت از محیط زیست اختصاص دارد. PRC جلسات را تسهیل می کند، رویدادهای جمع آوری را سازماندهی می کند، جمع آوری کمک های مالی و تلاش های داوطلبانه را رهبری می کند، و مواد آموزشی و اطلاع رسانی را در پاسخ به مشکل HHW توسعه می دهد.

در هر رویداد در اختیار، PRC داده های محل سکونت را از شرکت کنندگان جمع آوری می کند. در این تکلیف، شما شرکت‌کنندگان را با کد پستی برای رویداد اخیر شهرستان آلگنی با جمع‌آوری زباله‌های خطرناک که در بخش جنوب شرقی پارک شمالی آلگنی کانتی برگزار شد، ژئوکد می‌کنید. زیبایی داده‌های کد پستی در این است که همه کد پستی پنج رقمی خود را می‌دانند، بنابراین می‌توانید داده‌های بسیار دقیق و تقریباً کاملی را دریافت کنید که به خوبی ژئوکد می‌شوند.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter8\Assignment8-1YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment8-1YourName.mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید. از طرح UTM NAD1983 Zone 17N استفاده کنید.
  • یک پایگاه جغرافیایی فایل جدید با نام Assignment8-gdb ایجاد کنید. تمام فایل‌های جدیدی را که ایجاد می‌کنید در پایگاه داده جغرافیایی این فایل ذخیره کنید.

نقشه را بسازید

داده های مکانی زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\UnitedStates.gdb\HHWZIPCodes — جدول کدهای پستی پنج رقمی برای رویداد HHW Allegheny County ارائه شده توسط PRC. توجه داشته باشید که PRC برای محافظت از محرمانه بودن، همه ویژگی‌ها به جز کد ZIP را سرکوب کرد.
  • \EsriPress\GIST1\Data\UnitedStates.gdb\PAZIP – ویژگی‌های چند ضلعی کدهای پستی پنسیلوانیا که برای تطبیق آدرس استفاده می‌شوند.
  • \EsriPress\GIST1\Data\UnitedStates.gdb\PACounties – ویژگی‌های چند ضلعی شهرستان‌های پنسیلوانیا.
  • \EsriPress\GIST1\Data\AlleghenyCounty.gdb\Parks — ویژگی‌های چند ضلعی پارک‌های Allegheny County.

ژئوکد HHW کد پستی:

  • یک آدرس یاب ایجاد کنید تا از آن برای رمزگذاری جغرافیایی شرکت کنندگان HHW به کدهای پستی، HHWZIPLocator استفاده کنید.
  • ژئوکد یک لایه نقشه جدید، HHWZIPCodeResidences.
  • HHWZIPCodeResidences را به صورت فضایی به PAZIP بپیوندید. نکته: روی PAZIP کلیک راست کنید، روی Joins And Relates > Join کلیک کنید و join data را از لایه دیگری بر اساس موقعیت مکانی انتخاب کنید.

الزامات

  • نقشه خود را (از جمله نقشه choropleth) در طرحی که تعداد شرکت کنندگان زباله های خطرناک خانگی را بر اساس کد پستی در پنسیلوانیا نشان می دهد، نمادین کنید. از پنج کوانتیل برای نقشه choropleth استفاده کنید. چند ضلعی های PA County را به عنوان طرح کلی تیره ضخیم اضافه کنید. شهرستان ها را با نام شهرستان ها برچسب بزنید. یک کپی دوم از PAZIP با طرح کلی و پر سفید اضافه کنید تا کدهای پستی را در سراسر پنسیلوانیا تکمیل کنید، جایی که هیچ اقامتگاه مشتری HHW وجود ندارد. نکته: North Park را انتخاب کنید و پارک ها را در زیر نقشه choropleth قرار دهید تا فقط مکان North Park را ببینید. برای برچسب گذاری North Park، متنی را به طرح خود اضافه کنید.
  • یک طرح بندی با عنوان، نقشه و راهنما را به فایلی به نام Assignment8-1jpg صادر کنید. تصویر طرح‌بندی را در یک فایل Word، Assignment8-1YourName.docx قرار دهید، که در آن الگوهای اقامت شرکت‌کنندگان رویداد HHW را نسبت به North Park توصیف می‌کنید. بیانیه ای در مورد ۲۰ درصد مشتریان برتر اضافه کنید. به طور کلی، آنها چقدر مایل به سفر بودند. ۵، ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ مایل؟ آمار تطابق کدگذاری جغرافیایی را در فایل Word خود وارد کنید.

تکلیف ۸-۲در نرم افزار ArcGIS 10.8

کسب‌وکارهای ژئوکد که توسط مهاجران به خیابان‌های پیتسبورگ اداره می‌شوند

همانطور که سرشماری سال ۲۰۱۰ نشان می دهد، مهاجران در حال برگه تبدیل شدن به یکی از برجسته ترین شاخص های رشد و ثروت در یک منطقه هستند. با نگاهی به مهاجرانی که در یک شهر زندگی می کنند و تجزیه و تحلیل جایی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار خود می کنند، برنامه ریزان شهری می توانند بررسی کنند که چرا برخی از محله ها مهاجرپذیرتر از سایر محله ها هستند و تمرکز خود را بر ویژگی های کشف شده ای معطوف کنند که باعث باز شدن یک محله می شود. گوناگون، متنوع. در این تکلیف، شرکت‌های فناوری پیشرفته، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در پیتسبورگ را که توسط مهاجران اداره می‌شوند، کدگذاری می‌کنید و مطالعه می‌کنید.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter8\Assignment8-2YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment8-mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید. از طرح ریزی صفحه حالت استفاده کنید.
  • یک پایگاه جغرافیایی فایل جدید با نام Assignment8-gdb ایجاد کنید. تمام فایل‌های جدیدی را که ایجاد می‌کنید در پایگاه داده جغرافیایی این فایل ذخیره کنید.

نقشه را بسازید

داده های مکانی زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\ImmigrantBusinesses – نمونه‌ای از مشاغل تحت مدیریت مهاجران در پیتسبورگ. ویژگی ها شامل آدرس خیابان، شهر، ایالت، کد پستی و نوع کسب و کار (شرکت، خواربارفروشی و رستوران) است.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\PghStreets — ویژگی‌های خطی خطوط مرکزی خیابان پیتسبورگ.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\Neighborhoods — ویژگی‌های چند ضلعی محله‌های پیتسبورگ.

ژئوکد مشاغل مهاجر

  • یک آدرس یاب به نام BusinessStreetsLocator ایجاد کنید تا هنگام کدگذاری جغرافیایی مشاغل تحت مدیریت مهاجران در خیابان ها از آن استفاده کنید.
  • از آدرس ایالات متحده – محدوده دوگانه به عنوان نوع مکان یاب و PghStreets به عنوان داده مرجع استفاده کنید. به عنوان فیلدهای ورودی آدرس، از ADDRESS و ZIP استفاده کنید.
  • کسب و کارهای دارای کد جغرافیایی را به عنوان مشاغل مهاجر ذخیره کنید.

مسابقه مجدد کدهای پستی بی همتا

شما باید حدود ۳۰ درصد که مطابقت ندارند را دریافت کنید. دلایل عبارتند از داده های کد پستی اشتباه، نام مکان ها به جای آدرس خیابان، و آدرس های خیابان نادرست یا غلط املایی.

  • پنجره Interactive Rematch را باز کنید و نتایج را برای آدرس‌های نامتطبق نشان دهید. آدرس، ۷۰۰ Technology Dr، ۱۵۲۳۰، باید اولین آدرس بی همتا باشد. با آن شروع کنید و تا زمانی که پنج مسابقه خوب دیگر به دست آورید، در لیست پایین بیایید.
  • از سایت های اینترنتی مانندhttps://www.usps.com/یاhttps://maps.google.com/برای تطبیق مجدد پنج آدرس بی همتا.
  • وقتی اصلاحات احتمالی را پیدا کردید، سعی کنید تغییراتی را در پانل سمت چپ پایین پنجره Interactive Rematch ایجاد کنید. اگر مطابقت خوبی دریافت کردید، روی دکمه Match کلیک کنید. اگر این کار را نکردید، از آن آدرس رد شوید و به آدرس بعدی در لیست بروید.
  • گزارشی از مراحلی که برداشته اید و اصلاحات موفقیت آمیزی پیدا کرده اند، نگه دارید و آن را با تکلیف خود به عنوان Assignment8-docx ارائه دهید. برای هر آدرس مورد بررسی، آدرس اصلی، مشکل آن، منبع اطلاعات اضافی و اصلاح را ارائه دهید. آمار مسابقه نهایی را در گزارش ارائه دهید.

الزامات

  • ایجاد طرح‌بندی نقشه: طرح‌بندی را اضافه کنید که نقشه نقطه‌ای از مکان‌های تجاری مهاجران در پیتسبورگ را نشان می‌دهد. با استفاده از نوع کسب و کار، نقشه نقطه را نمادین کنید.

تکلیف ۸-۳در نرم افزار ArcGIS 10.8

پارامترهای گزینه تطبیق را برای کدگذاری جغرافیایی بررسی کنید

هیچ دستورالعملی برای انتخاب پارامترهای تطبیق که سیستم کدگذاری جغرافیایی ArcMap را تنظیم می کند وجود ندارد. بنابراین در اینجا شما حساسیت دقت geocoding به تغییرات در آن پارامترها را بررسی می‌کنید و در این فرآیند دستورالعمل‌های تقریبی خود را ایجاد می‌کنید. خواهید دید که وقتی گزینه های تطبیق بیش از حد ملایم می شوند، ArcMap شروع به ایجاد خطاهای آشکار در کدگذاری جغرافیایی می کند و مطابقت هایی ایجاد می کند که به وضوح اشتباه هستند. داده‌ها همان داده‌هایی هستند که برای تکلیف ۸-۲ استفاده می‌شوند – مشاغلی که توسط مهاجران اداره می‌شوند، از جمله شرکت‌های با فناوری پیشرفته، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در پیتسبورگ.

راه اندازی شود

  • نام پوشه \EsriPress\GIST1\MyAssignments\Chapter8\Assignment8-3YourName\ را به نام یا شناسه دانشجویی خود تغییر دهید. تمام فایل هایی که برای این تکلیف تولید می کنید در این پوشه ذخیره کنید.
  • یک فایل نقشه جدید به نام Assignment8-mxd با مسیرهای نسبی ایجاد کنید. از طرح ریزی صفحه حالت استفاده کنید.
  • یک پایگاه جغرافیایی فایل جدید با نام Assignment8-gdb ایجاد کنید. تمام فایل‌های جدیدی را که ایجاد می‌کنید در پایگاه داده جغرافیایی این فایل ذخیره کنید.

نقشه را بسازید

داده های مکانی زیر را به فایل نقشه خود اضافه کنید:

  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\ImmigrantBusinesses – نمونه‌ای از مشاغل تحت مدیریت مهاجران در پیتسبورگ. ویژگی ها شامل آدرس خیابان، شهر، ایالت، کد پستی و نوع کسب و کار (شرکت، خواربارفروشی و رستوران) است.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\PghStreets — ویژگی‌های خطی خطوط مرکزی خیابان پیتسبورگ.
  • \EsriPress\GIST1\Data\Pittsburgh\City.gdb\Neighborhoods — ویژگی‌های چند ضلعی محله‌های پیتسبورگ.

ژئوکد با مکان یاب های جایگزین

  • یک مکان یاب به نام PittsburghTIGER ایجاد کنید. از US Address–Dual Ranges به عنوان نوع مکان یاب و PghStreets به عنوان داده مرجع استفاده کنید. به عنوان فیلدهای ورودی آدرس، از ADDRESS و ZIP استفاده کنید.
  • داده‌های کسب‌وکار مهاجر را سه بار با مقادیر پارامتر تطابق متفاوت، کدگذاری جغرافیایی کنید. برای تغییر مقادیر پارامتر، روی دکمه Geocoding Options در پنجره Geocode Addresses کلیک کنید.
    • دقیق ترین: حساسیت املایی ۱۰۰، حداقل نمره داوطلب ۱۰۰، حداقل امتیاز مطابقت ۱۰۰٫
    • پیش‌فرض: حساسیت املایی ۸۰، حداقل امتیاز داوطلب ۱۰، حداقل امتیاز مطابقت ۸۵٫ اینها پارامترهای تطبیق پیش‌فرض مکان یاب هستند.
    • ملایم ترین: حساسیت املایی ۰، حداقل امتیاز داوطلب ۰، حداقل امتیاز مطابقت ۰٫

نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

یک فایل Word، Assignment8-3YourName.docx ایجاد کنید. عنوان و نام خود را وارد کنید. جدول نشان داده شده را ایجاد و پر کنید و آن را در فایل خود قرار دهید:

سختگیرانه ترین پیش فرض ملایم ترین
عدد % عدد % عدد %
همخوانی داشتن
گره خورده است
بی همتا
جمع ۱۱۲ ۱۱۲ ۱۱۲

 

 

 

 

 

 

با استفاده از نقاط نگاشت شده خود، ابتدا لایه های Strictest و Default point را روشن کنید. نقاط پیش فرض را روی نقشه که در لایه Strictest مطابقت ندارند انتخاب کنید. رکوردهای پیش فرض انتخاب شده هر نقطه را بررسی کنید و داده های آدرس مقایسه را برای تمام پیتسبورگ در جدولی مانند جدولی که نشان داده شده است، تایپ کنید. جدول خود (و بعدی) را در Assignment8-3YourName.docx قرار دهید. تطابق و دلیل خوب یا بد رفتار کدگذاری جغرافیایی را در انتقال از سخت‌گیرانه‌ترین به یاب پیش‌فرض توضیح می‌دهد.

دقیق ترین به پیش فرض

آدرس داده های خام کد پستی داده های خام آدرس همسان کد پستی همسان تطابق و دلیل خوب یا بد

همین کار را برای لایه های Default و Most Lenient انجام دهید. در محله منطقه تجاری مرکزی بزرگنمایی کنید و فقط نقاط آن محله را (برای صرفه جویی در وقت) در جدولی مانند جدول زیر بررسی کنید:

پیش‌فرض به Most Lenent

آدرس داده های خام کد پستی داده های خام آدرس همسان کد پستی همسان تطابق و دلیل خوب یا بد

 

برای سه مکان یاب که امتحان کردید، توصیه کنید از کدام مکان یاب استفاده کنید و چرا. اگر بخواهید مکان یاب های دیگری را امتحان کنید، کدام یک را در مرحله بعد امتحان می کنید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما