کاربرد GIS درآب و برق



اتخاذتصمیمات‌تجاری با GISخدمات شهری سنت‌جانز

خدمات شهرستان سنت‌جانز[۱] یک شرکت آب‌و‌فاضلاب با اندازه متوسط ​​روبه‌رشد است که به‌۴۵۰۰۰ حساب و ۱۱۰۰۰۰‌مشتری در ساحل شمال‌شرقی‌فلوریدا[۲] خدمات‌رسانی می‌کند. جهش اخیر فناوری به‌این شرکت کمک‌کرده به اهداف خود در ارائه خدمات قوی به مشتریان و قدرت‌مالی و نظارت بر محیط‌زیست دست‌یابد. بخش‌GIS از ردیابی و نمایش مفید‌GIS به‌مدیریت عملیات و برنامه‌ریزی از طریق موبایل GISو داده‌های زنده منتقل شد. به شرکت‌خدمات‌شهری سنت‌جانزاجازه دادتا سیستم‌های آب و‌فاضلاب خودرابا سطح بالایی از خدمات به‌جمعیتی که به سرعت درحال‌رشد هستند مدیریت‌کند.یکی از‌جدیدترین فناوری‌هایی که از‌این خدمات پشتیبانی می‌کند، بینشArcGIS با تجزیه‌و‌تحلیل‌کار‌شهری یکپارچه‌شده‌است. درهایی را برای شرکت خدمات‌شهری‌سنت‌جانزگشود تا استفاده از داده‌های مدیریت مفید برای حمایت از تصمیمات مربوط به‌کسب‌و‌کار گسترش دهد. دیدگاه سیارارائه، پلت‌فرم مشترکی که  به شناسایی‌ و‌تشویق تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های درگیرمی‌پردازد. خدمات شهری سنت جانز متوجه شد که بینش‌و تجزیه و تحلیل می‌تواندبه‌کمک‌کاربربه‌سوالاتی مانند”چه تعمیرات‌و‌نگهداری درتصفیه خانه‌ها انجام می شود؟”و”از چه مواددر تعمیرمخزن استفاده می‌شود؟”پاسخ دهد. بینش همچنین برای تخصیص اعتبار برای بازسازی حفره‌های نگهداری بر اساس بازرسی‌ها، هزینه‌های توانبخشی و ویژگی‌های در معرض خطر استفاده شد.این ابزار دیدگاه کتاب‌های کاربرای اکتشاف و کشف روند‌و‌جزئیات در پایگاه داده‌های مدیریت مفید وGIS توسعه داد. کتاب‌های کار قالب‌هایی از تجزیه و تحلیل مدل‌های ساخته شده در دیدگاه ArcGIS وارد شده‌اند. داشتن‌ دیدگاه داده‌ها در تجزیه و‌تحلیل قدرتمندی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به اشتراک گذاشته شود. بینش دریک کارگاه اکتشاف با گوردون اسمیت[۳]، دستیارمدیرتأسیسات برای عملیات و مهندسی استفاده شد. طی کارگاه آموزشی، بینش انجام تجزیه‌و‌تحلیل در پرواز و به سؤالاتی درزمان واقعی در‌مورد‌تعمیرو نگهداری تصفیه‌خانه پاسخ‌داد. اسمیت توانست با استفاده از‌فیلترها، نمودارها، چارت‌ها و موارد دیگر داده‌ها را به‌روش‌های مختلف مشاهده کند. ماهیت پویا و جذاب بینش واضح بود.اسمیت دریافت که دسترسی به‌داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل جهان واقعی به رفع نگرانی‌ها کمک‌کرده و توانایی مدیریت تصفیه خانه‌ها را با استفاده از اطلاعات مرتبط فراهم می‌کند. این تمرین همچنین چارچوبی را برای سؤالات بیشتر و کتاب‌های کار فراهم کرده تا به او دربررسی فعالیت‌های تعمیر و نگهداری تصفیه‌خانه کمک کند.

بابینش، عملیات‌و مهندسی کارکنان در شهرستان سنت‌جانزخدمات آب‌و‌برق درتجزیه و تحلیل پرواز وبه سؤالات در زمان واقعی درمورد تعمیر و نگهداری تصفیه‌خانه پاسخ داد.کارگاه منجربه استفاده موفق این دیدگاه برای کمک‌به‌بررسی کوره، فاضلاب اصلی، و پروژه‌های بازسازی سرمایه توسط عملیات و کارکنان مهندسی و مالی برای اولویت‌بندی پروژه‌ها برای نیازهای بودجه شد. موفقیت اولیه استفاده ازاین دیدگاه به‌عنوان یک ابزار برنامه‌ریزی موفق برای مدیریت و بخش خرید شرکت تشویق کرد.

جیمزگالی[۱] تحلیلگر ارشد مالی می‌گوید: بینش پرسنل‌ما، داده‌ها به دانش قابل‌اشتراک و تصاویرزنده، ارتقاء آگاهی و درک پروژه‌های ما توسط(برنامه بهبودسرمایه) تبدیل می‌شوند.  CIP درگیرشدن با داده‌ها با استفاده ازاین دیدگاه ابزار قدرتمندی رابرای تشویق پرسنل که به‌کشف عمق تجزیه وتحلیل می‌پردازند فراهم می‌کند. کارکنان به‌سرعت با این گزینه جدید ارتباط برقرار کرده و ازداده‌ها برای کمک به تصمیم‌گیری‌های تجاری استفاده کردند. با موفقیت اولیه، شهرستان سنت‌جانز[۲] چهار کتاب کار متمرکز ایجادکرد:

بابینش وتجزیه و تحلیل، خدمات شهرستان سنت‌جانز به‌سرعت بیشترین نیازبه بودجه برای حفره‌های تعمیر و نگهداری در منطقه خدمات شرکت راشناسایی کرد:۱- فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات کارخانه تصفیه برای تعیین پیش‌بینی هزینه، بهره‌وری و موجودی.بخش تعمیر و نگهداری قادر خواهد‌بودحجم کاری خود را در هر مرکز با سطوح فعلی کارکنان ردیابی و مدیریت کند.۲- پروژه‌های بازسازی برای نگهداری دریچه‌ها و شبکه‌های فاضلاب، از‌جمله مواد، سن، و‌پیشرفت‌تاریخ تجزیه‌و‌تحلیل. علاوه بر‌این، بررسی سوراخ‌ها و تعمیر‌و نگهداری شبکه‌های درمعرض خطر برای کمک به شناسایی و بازسازی مکان‌های مورد نیاز، پروژه‌های بیشتر و کمک به اولویت‌بندی بودجه برای آنها.۳- مقادیرموادموجود، دفعات استفاده، مقداراستفاده، و گزارش سایر عناصر برسرعت مواد. علاوه‌براین، بررسی انبارهای مختلف و تعداد موضوعات، نقل‌و‌انتقالات، و مرجوعی‌ها برای کمک به پرسنل‌جدید انبارجهت سرعت‌بخشیدن به‌مواد انبار و ابزار‌خرید.۴- پروژه‌های بهبود سرمایه برای بررسی پروژه‌های سرمایه‌ای فعلی، و پیش‌بینی آینده برای ایجاد فرآیندباز و ایجاد اهداف روشن، اولویت‌بندی پروژه‌ها و ایجادآگاهی از پیشرفت‌و‌نتایج.    جهت تجزیه و ArcGIS این گزارش در ابتدا به عنوان« خدمات شهرستان سنت‌جانزکاربرد بینشهمه تصاویر . Esri.com2018 تحلیل مدیریت سودمند کار شهری برای تصمیم‌گیری‌های تجاری» درتوسط تام تیبیتس[۱] و شرکت خدمات‌شهری‌سنت‌جانز ارائه شده است، مگراینکه غیرازاین ذکرشده باشد.

 

 

[۱] Tom Tibbitts

۱] James Galle

[۲] St. Johns

[۱] St. Johns

[۲] Florida

[۳] Gordon Smith

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما