دوره آموزش کاربردی نرم افزار Arc GIS10.8(ویرایش اشیاء سه بعدی)
ویرایش اشیاء سه بعدی
می توانید اشیاء سه بعدی را با استفاده از نوار ابزار ویرایشگر سه بعدی ویرایش کنید. ویرایش ها شامل تغییر ارتفاع سه بعدی، جابجایی اشیاء سه بعدی یا ایجاد ویژگی های جدید است. در این پست، ساختمانهای پیشنهادی ساحل شمالی را به عنوان یک کلاس عارضه جدید برای ویرایش استخراج میکنید.
خروجی ساختمان ها
- صفحه خود را به عنوان Tutorial10-8.sxdذخیره کنیدبه پوشه Chapter10 بروید و روی لایه NorthShoreBldgs بزرگنمایی کنید.
- در فهرست مطالب، روی لایه ProposedBldgs راست کلیک کرده و روی Data > Export کلیک کنید.
- روی «استفاده از سیستم مختصات مشابه قاب داده» کلیک کنید و آن را به عنوان یک کلاس عارضه ProposedBldgsEditsذخیره کنید.
- لایه جدید را به صفحه اضافه کنید، آن را به TIN بکشید، با استفاده از [ اکسترود کنید.گزارش * ۱۰]، و رنگ را به Midday Yellow تغییر دهید.
- لایه اصلی ProposedBldgs را خاموش کنید.
از نوار ابزار ویرایشگر سه بعدی استفاده کنید
- روی Customize > Toolbars > 3D Editor کلیک کنید.
- در نوار ابزار ۳D Editor، روی ۳D Editor > Start Editing > ProposedBldgsEdits کلیک کنید و روی OK کلیک کنید.
ویرایش سه بعدی ارتفاع ساختمان
- در نوار ابزار ۳D Editor، روی ابزار Edit Vertex کلیک کنید.
۲٫برای انتخاب یکی از چند ضلعی های ProposedBldgsEdits کلیک کنید.
۳٫در نوار ابزار ۳D Editor، روی دکمه Attributes کلیک کنید.
۴٫در پنجره Attributes تایپ کنید۴۰برای تعداد گزارش ها و Enter را فشار دهید.
ArcScene ساختمان را تغییر می دهد تا ارتفاع جدید را منعکس کند.
یک ساختمان سه بعدی را جابجا کنید
- در نوار ابزار ۳D Editor، روی ابزار Edit Placement کلیک کنید.
- یک ساختمان را به مکان جدیدی روی نقشه بکشید.
این ساختمان در یک مکان جدید قرار دارد و به خطوطی که به آن منتقل شده است میچرخد.
حرکت و ویرایش سایر ارتفاعات ساختمانی پیشنهادی را تمرین کنید. پس از اتمام، روی ۳D Editor > Stop Editing > Save Edits کلیک کنید. صفحه خود را ذخیره کرده و از ArcScene خارج شوید.