افزایش آگاهی در مورد میراث جغرافیایی با یک پورتال GIS

افزایش آگاهی در مورد میراث جغرافیایی با یک پورتال GIS

نقشه میراث جغرافیایی - پورتال GIS

برای درک بهتر چگونگی شکل گیری سیاره زمین و چگونگی تکامل حیات در آن، لازم است به شواهدی که در مورد آن فرآیندها داریم نگاهی بیندازیم. اسناد صخره ای گواه است. برای درک و مطالعه آن رکوردها، افزایش آگاهی عمومی برای دست نخورده نگه داشتن رکوردهای سنگی ضروری است . به همین دلیل است که مارتینا پولکو، زمین شناس فارغ التحصیل از دانشگاه زاگرب، یک پورتال geoheritage GIS ایجاد کرد که مکان ها و همچنین توضیحات مکان های میراث جغرافیایی در کرواسی را نشان می دهد.

 

درباره میراث جغرافیایی

میراث جغرافیایی بخشی سطحی و زیرسطحی از لیتوسفر است که درک آن برای تفسیر فرآیندهای زمین شناسی که سیاره زمین و کل سیر تکامل را شکل داده است ضروری است. به آن میراث زمین شناسی نیز می گویند.

تنوع میراث جغرافیایی شامل تنوع زمین شناسی و ژئومورفولوژیکی است. تنوع زمین شناسی شامل انواع مختلف سنگ ها، کانی ها، فسیل ها و اشکال برجسته، ساختارهای مختلف زیرزمینی و سطحی است. میراث زمین شناسی و ژئومورفولوژی کرواسی بسیار غنی و متنوع است. ارزش منحصر به فرد، تنوع گسترده در یک منطقه نسبتا کوچک است که دارای ارزش علمی، فرهنگی، چشم انداز، اقتصادی و شخصی است که باید حفظ شود.

ساخت و ساز و صنعت فشرده می تواند شواهد را به طور جبران ناپذیری پاک کنددر قالب سوابق صخره ای، هم در مورد تکامل جهان گیاهی و حیوانی و هم در مورد تکامل انسان و ایجاد سیاره ما. برای جلوگیری از آن باید به اهمیت آن واقف باشیم و به بهترین شکل ممکن از آن محافظت کنیم.

در این پورتال نقشه، سایت‌های میراث جغرافیایی در دسته‌های جغرافیایی – گیاه‌شناسی، زمین‌شناسی، زمین‌شناسی، جغرافیایی، هیدرولوژیکی و دیرینه‌شناسی نشان داده شده‌اند. کره های سنگی Vrgorac به عنوان یک دسته جداگانه نشان داده شده است.

نقشه میراث جغرافیایی پورتال GIS - تصویر سایت

 

ایجاد پورتال نقشه جغرافیایی

آماده سازی داده ها

اولین قدم در ایجاد نقشه، جمع آوری داده ها است. برای ایجاد این پورتال نقشه، مارتینا از داده های موسسه دولتی حفاظت از طبیعت استفاده کرد. او ۵۴ سایت مختلف میراث جغرافیایی را پردازش کرد.

تغییر نمادشناسی

داده ها به صورت سه شکل فایل، یک چندضلعی و دو شکل فایل نقطه ای بودند. اطلاعات مربوط به هر سایت، مانند دسته‌های میراث جغرافیایی، زیرمجموعه‌ها، نام، توضیحات، مختصات، عکس‌ها و غیره از طریق شبکه داده با برنامه ویرایشگر نقشه اضافه شد .

مکان های میراث جغرافیایی در هر دو شکل فایل های چند ضلعی و نقطه ای در دسته بندی های ذکر شده در بالا گروه بندی شدند. برای دید بهتر، مارتینا یک شکل فایل نقطه ای با همان ویژگی ها را در بالای شکل فایل چند ضلعی قرار داد. به هر دسته، او یک نماد خاص اضافه کرد.

ایجاد پورتال نقشه با App Builder

App Builder برای سازماندهی و ویرایش طرح نقشه پورتال استفاده می شود. تنظیم یک نقشه پیش‌فرض، مدیریت دکمه‌های نوار ابزار، افزودن موارد به منوی بالا (مانند فیلترها، صادرات نقشه و غیره)، مدیریت پنل‌های مختلف، مدیریت دید شبکه داده و ویرایش گزینه‌های صفحه اصلی امکان‌پذیر است. فیلترهایی به نقشه پیش‌فرض اضافه شدند تا راهی آسان برای مشاهده دسته‌های مختلف میراث جغرافیایی فراهم کنند. برای درک راحت تر، پنجره اطلاعات با توضیحات نقشه اضافه شد. Map Portal ابزاری عالی برای ارائه داده های مکانی به عموم مردم است. تجسم انواع مختلف داده ها در یک پورتال عمومی GIS که می توانید آن را سفارشی کنید، آسان می کند. این به شما امکان می دهد تا بسیاری از ویژگی های مفید را برای برجسته کردن نقشه های خود درج کنید .

نقشه میراث جغرافیایی - پورتال GIS - سازنده برنامه

 

 

 

نتایج

مراحلی که در بالا توضیح داده شد منجر به یک پورتال نقشه تعاملی شد که یک نمای کلی از ۵۴ سایت میراث جغرافیایی در کرواسی را امکان پذیر می کند. با کلیک بر روی هر سایت، پنجره ای با تمام داده های مربوط به آن مکان خاص ظاهر می شود.

این پورتال نقشه مدیریت کارآمدتر مناطق حفاظت شده در جمهوری کرواسی را امکان پذیر می کند و دسترسی به اطلاعات را برای عموم مردم فراهم می کند. نقشه اطلاعات میراث جغرافیایی و پایگاه داده جغرافیایی را در یک مکان ترکیب می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما