تبدیل دیجیتال عملیات میدانی در یک شرکت آبرسانی با استفاده از GIS Cloud (مطالعه موردی)

تبدیل دیجیتال عملیات میدانی در یک شرکت آبرسانی با استفاده از GIS Cloud (مطالعه موردی)

 

دیجیتالی کردن فرآیند جمع‌آوری داده‌های میدانی و مدیریت داده‌های زیرساخت با استفاده از پلت فرم GIS Cloud، آب‌های لیبورنی به همکاری چندسطحی با دولت‌های محلی دست یافتند، دقت داده‌های آن‌ها را افزایش دادند و با حذف فرم‌های کاغذی، چارچوب زمانی کار را کاهش دادند.

اجرای بازرسی میدانی از طریق نظرسنجی بر روی تلفن های همراه بیشترین تأثیر را بر گردش کار آنها داشت، راه حلی که به مرور زمان به برنامه SmartAqua تبدیل شد که متخصص در مدیریت داده های آبرسانی است.

 

شرکت‌های خدمات آب در چندین مرز با چالش‌هایی مواجه هستند، از تقاضاهای طاقت‌فرسا نظارتی گرفته تا مشکلات هدررفت آب، و همچنین مشکلات مربوط به داده‌های زیرساخت قدیمی . مشکلات همچنین در خود سازمان ها ظاهر می شوند، بیشتر به این دلیل که آنها فاقد برنامه ریزی استراتژیک هستند، عملیات میدانی ناکارآمد با کاغذبازی زیاد دارند، یا از یک سیستم دست و پا گیر برای مدیریت دارایی استفاده می کنند. برای داشتن فرصتی برای مقابله با این مشکلات، شرکت ها می توانند به دیجیتالی شدن روی آورند و شیوه های مدیریت صحیح را اجرا کنند.

 

نکات برجسته مطالعه موردی

  • تبدیل یک گردش کار میدانی مبتنی بر کاغذ به دیجیتال
  • استفاده از GIS Cloud برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها برای برآورده کردن نیازهای نظارتی
  • بهبود کارایی کار میدانی و همکاری در سراسر هیئت
  • مدیریت داده‌های آسان‌تر برای دارایی‌های شرکت آب
  • ایجاد یک نمای کلی از داده ها به صورت آنلاین و تسهیل تصمیم گیری

 

این مقاله یک مطالعه موردی مفصل از جنوب شرقی اروپا را ارائه می‌کند که نحوه دیجیتالی کردن عملیات میدانی و اجرای همکاری در سطح شرکت را در یک شرکت آبرسانی نشان می‌دهد. این مطالعه نشان می دهد که Liburnian Waters ( Liburnijske Vode ) ، یک شرکت آبرسانی در کرواسی، به چه روشی روند جمع آوری و مدیریت داده های زیرساخت آب را با استفاده از پلت فرم GIS Cloud بهبود داده است. آنها همچنین توانستند کارایی خود را افزایش دهند و در زمان نگهداری زیرساخت های آبرسانی، شیرآلات، منهول ها، کنتورهای آب و غیره صرفه جویی کنند (ما قبلاً در مورد آنها چند سال پیش اینجا نوشتیم .)

 

راه حل فعال شده:

 

دیجیتالی شدن داده‌های زیرساخت به آن‌ها این امکان را می‌دهد که نقشه‌ها و داده‌های بازرسی را در هر زمان در دسترس هر فردی در سازمان داشته باشند و با برنامه‌های تلفن همراه قابل دسترسی باشند. داده ها همچنین به صورت آنلاین از طریق یک پرتال نقشه منتشر شد که داده ها را عمومی و برای همکاری با دولت های محلی و شهروندان باز کرد. این مقاله تاثیری که دیجیتالی شدن می‌تواند برای یک شرکت آبرسانی از نقطه نظر عملیات میدانی داشته باشد و سایر مزایای ناشی از پیاده‌سازی سیستم GIS Cloud را نشان می‌دهد.

شرکت آب لیبرنیان و چالش های آنها

Liburnian Waters یک شرکت آبرسانی در ایستریا، بخش غربی کرواسی است. این شرکت مسئول نگهداری سیستم آبرسانی، سیستم فاضلاب، کنترل کیفیت آب و تصفیه آب برای چهار شهرداری از جمله شهر اوپاتیجا است. آنها همچنین دسترسی آسان به داده های زیرساخت آب و فاضلاب را برای واحدهای دولتی محلی فراهم می کنند. این شرکت آب آشامیدنی را برای حدود ۲۹۰۰۰ شهروند با پوشش فعلی آب ۹۹ درصد به ارمغان می آورد.

 

سه بخش وجود داشت که شرکت می خواست با دیجیتالی کردن بهبود بخشد:

  • عملیات میدانی و همکاری
  • داده ها و مدیریت تیم
  • رعایت مقررات

 

چالش اصلی بهبود ارتباطات و همکاری در شرکت و در عین حال کاهش کاغذبازی های مربوط به بازرسی های میدانی بود. در عین حال، برای تسهیل همکاری با ذینفعان خارجی مانند دولت های محلی و شهروندان. کاغذبازی های گسترده و نقشه های کاغذی اغلب شامل اطلاعات منسوخ شده است که منجر به کندی فرآیند جمع آوری داده ها و جریان آهسته اطلاعات بین کارمندان یا اشخاص ثالث می شود.

علاوه بر آن، لیبرنیان واترز اولویتی برای رعایت مقررات داشتبا ذخیره داده های خود در یک مکان امن و ایجاد یک نسخه پشتیبان از داده های زیرساخت. به همین دلیل است که آنها نیاز به راه حلی برای پشتیبان گیری ایمن از داده های مکانی خود و همچنین سیستمی داشتند که به راحتی اطلاعات مرتبط با داده های مکانی را که هر روز در حال تغییر است به روز کنند. آنچه که مهمترین نقش را در حل مسائل ذکر شده در قبل ایفا کرد، گسترش از محیط دسکتاپ به فضای ابری و دیجیتالی کردن گردش کار عملیات میدانی و مدیریت داده بود.

مجموعه داده‌ها و مدیریت داده‌های مبتنی بر کاغذ قدیمی

Liburnian Waters از کاغذ در هر بخش از گردش کار میدانی خود و همچنین در فیس استفاده می کرد. گردش کار روزانه با چاپ فرم های بازرسی و نقشه های منطقه بررسی آغاز شد. خدمه میدانی سپس به ثبت مکان دارایی‌ها با دستگاه‌های GPS دستی و انجام بازرسی می‌پردازند. بعداً آنها به دفتر باز می گشتند و داده ها را روی نرم افزار ArcMap رونویسی می کردند. این یک گردش کار معمولی مبتنی بر کاغذ با اشکالات بسیاری مانند فرم‌های بازرسی ناخوانا، داده‌های نادرست، عکس‌های دارایی اعتبار نشده، فرم‌های کاغذی گم شده و غیره بود.

اگرچه این شرکت از ArcMap استفاده می‌کرد، برخی از داده‌های زیرساخت همچنان به عنوان نقشه‌های کاغذی و فرم‌های بازرسی کاغذی ذخیره می‌شد. مدیریت داده ها را بسیار ناکارآمد کرد و اشتراک گذاری داده ها را کند کرد. اگر شهرداری یا شرکت دیگری درخواست داده باشد، تلاش و زمان زیادی برای دریافت آن نیاز است. همچنین، تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها برای انطباق با مقررات، رسیدگی به وضعیت داده‌ها در آن زمان دشوار بود. برای حل این مشکل، Liburnian Waters تصمیم گرفت داده های خود را نه تنها در دسکتاپ خود ذخیره کند، بلکه داده ها را به یک راه حل آنلاین نیز منتقل کند و عملیات میدانی و مدیریت داده خود را در فضای ابری اجرا کند.

طراحی گردش کار میدان دیجیتال جدید

برای بهبود عملیات میدانی، مدیریت داده ها، دستیابی به همکاری و برآورده کردن الزامات قانونی، این شرکت نیاز به پیاده سازی یک گردش کار میدانی و سیستم مدیریت داده جدید داشت.

اولین گام این بود که همه داده‌ها را به صورت دیجیتالی در اختیار داشته باشیم و آن‌ها را به فضای ابری برسانیم تا نیازهای نظارتی را برآورده کنیم. این به معنای رونویسی بخشی از داده ها بود که هنوز به صورت کاغذی بود و همچنین جمع آوری داده های جغرافیایی. Liburnian Waters قبلاً از راه حل دسکتاپ ArcGIS استفاده می کرد و این بدان معنی بود که داده های موجود باید به نوعی به ابر منتقل شوند. این کار به راحتی با Publisher for ArcMap انجام شد، افزونه‌ای که کاربر را قادر می‌سازد داده‌ها را به GIS Cloud منتقل کند. این یک سیستم پشتیبان قابل اعتماد را برای شرکت فراهم می کند که از هر کجا قابل دسترسی است.

 

پس از اینکه آنها مطمئن شدند که همه چیز با مقررات مطابقت دارد، لیبورنیان واترز شروع به کار بر روی بهبود فرآیندهای داخلی و همکاری خود کرد.

جمع آوری داده های میدانی و انتشار داده ها برای دسترسی عمومی

داده‌ها اکنون در GIS Cloud قرار داشتند، و زمان آماده‌سازی سیستم برای داده‌های میدانی جدید است که از فرم‌های موبایل شروع به دریافت می‌کنند. آنها از برنامه وب GIS Cloud برای تنظیم نظرسنجی های جمع آوری داده ها و پیوند آنها به لایه های نقشه مربوطه استفاده کردند. برای مثال، بررسی بازرسی هیدرانت به یک لایه نقشه که حاوی مکان‌های هیدرانت و داده‌های بازرسی است، مرتبط شد. سپس نظرسنجی سفارشی با گردآورندگان در این زمینه به اشتراک گذاشته شد و به آنها اجازه جمع آوری داده های جدید یا به روز رسانی داده های موجود از میدان داده شد. GIS Cloud وب و برنامه های تلفن همراه همچنین یک نمای کلی از کل زیرساخت آبرسانی را در زمان واقعی ارائه می دهند.

کارگران مزرعه گوشی‌های هوشمند خود را برمی‌داشتند و برنامه GIS Cloud را نصب می‌کردند، نظرسنجی مربوط به هیدرانت‌ها را که با آنها به اشتراک گذاشته شده بود، پیدا می‌کردند و شروع به پر کردن مجموعه داده‌های موبایل GIS Cloud را نصب می‌کنند فرم های ورود اطلاعات مربوط به یک دارایی خاص (به عنوان مثال یک شیر آب) کنید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت و با دقت داده‌های میدانی را جمع‌آوری کنند و بازرسی‌ها را انجام دهند (حتی در حالت آفلاین)، در عین حال باعث صرفه‌جویی در حجم زیادی از کاغذبازی‌ها می‌شود.

 

 

داده‌ها به محض جمع‌آوری فوراً در وب و برنامه‌های موبایل GIS Cloud ظاهر می‌شوند و به مدیران اجازه می‌دهند داده‌ها را در زمان واقعی ویرایش و بررسی کنند . از همه مهمتر، استفاده از این برنامه آسان بود و نیازی به آموزش تخصصی برای خدمه میدانی آنها نداشت.

 

GIS Cloud کارمندان ما را قادر می سازد تا انواع مختلفی از داده ها مانند پاکسازی شبکه بهداشتی، بازرسی و کمبود آب را مستقیماً از میدان اضافه کنند.

Siniša Čulić، افسر GIS در آب های لیبورنی

 

برنامه‌های تلفن همراه همچنین امکان دسترسی آسان به داده‌های مکانی را با استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها با سطوح مختلف مجوز (مشاهده، ویرایش و جمع‌آوری) فراهم کردند. این امر به ویژه برای مدیریت مفید بود زیرا به آنها اجازه می داد در هر زمان بدون توجه به مکان یا دستگاه، وضعیت را نظارت کنند.

برای دسترسی به داده ها برای شهروندان، از طریق یک رابط نقشه مارک دار به صورت آنلاین منتشر شد که به شهروندان امکان می داد تعیین کنند که آیا خانه هایشان می تواند به سیستم فاضلاب متصل شود یا خیر.

به طور خلاصه، Liburnian Waters GIS Cloud را برای معرفی همکاری با همکاران، واحدهای دولتی محلی و شهروندان، جمع‌آوری داده‌های دیجیتال و بازرسی‌های میدانی، مرور زیرساخت‌ها، نگهداری سریع و برنامه‌ریزی پیاده‌سازی کرد.

 

به قول Siniša Čulić، افسر GIS در بخش آبرسانی و زهکشی:

 

GIS Cloud همکاری بین شرکت ما و واحدهای دولتی محلی را امکان پذیر می کند. مدیریت ما اکنون مروری بر زیرساخت‌های آب موجود و داده‌های زهکشی در تلفن‌های هوشمند خود در حین کار در این زمینه دارد. علاوه بر این، کارکنان ما از فرم‌های دیجیتال برای وارد کردن اطلاعات در مورد پاکسازی شبکه بهداشتی، بازرسی‌های میدانی و کمبود آب استفاده می‌کنند. همه داده ها را می توان از هر مکانی نظارت کرد – با GIS Cloud Map Viewer. کسانی که به اطلاعات دقیق نیاز دارند اکنون راهی برای دسترسی سریع و کارآمد به آن دارند.

 

نتایج پس از دیجیتالی کردن گردش کار شرکت

فرآیند جمع‌آوری اطلاعات میدانی جدید، بهره‌وری شرکت را بهبود بخشید و زمان مورد نیاز برای جمع‌آوری داده‌ها (بازرسی و نگهداری میدانی، افزودن شبکه بهداشتی جدید، تأسیسات، زهکشی و داده‌های کمبود آب) را کاهش داد.

همه داده‌ها اکنون به صورت آنلاین در دسترس خدمه و مدیریت دفتر هستند و آنها را قادر می‌سازد تا عملیات خود را برنامه‌ریزی کنند و وظایف را با کارایی بیشتر از همیشه اولویت‌بندی کنند. همچنین به آنها کمک کرد تا با واحدهای دولتی محلی و شهروندانی که به بخش‌های مختلف داده‌های مکانی دسترسی داشته باشند، همکاری کنند.

با تخصص و خدمات کارکنان Smart Cloud، شریک منطقه‌ای GIS Cloud، Liburnian waters به ​​سرعت کل سیستم را پیاده‌سازی کرد و به آن‌ها اجازه داد گردش کار خود را در کمترین زمان تغییر دهند. برنامه های موبایل GIS Cloud کاربرپسند هستند و نیازی به آموزش تخصصی برای خدمه میدانی ندارند. راه حل جدید به طور قابل توجهی هماهنگی و ارتباطات آنها را بهبود بخشید.

 

با تشویق نتایج عالی به دست آمده با GIS Cloud، Liburnian Waters به ​​بهبود فرآیندهای تجاری خود با اطمینان از صحت داده های زیرساختی جمع آوری شده ادامه می دهد.

 

Siniša Čulić دلایل اصلی استفاده از نرم افزار ابری در شرکت های آب را برشمرد:

 

  • پلت فرم بصری برای همکاری با افراد درون یک سازمان، و همچنین با سهامداران از دولت محلی و شهروندان
  • قیمت گذاری معقول سرویس ابری در مقایسه با گزینه های جایگزین
  • استفاده آسان و نیازی به آموزش اضافی یا منابع IT ندارد.

 

 

SmartAqua: راه حلی برای دیجیتالی سازی و ثبت سریع داده های میدانی در تامین آب و زهکشی

پس از تجربه گسترده کار با شرکت‌های تامین آب و پیروی از روندهای صنعت آبرسانی، که شروع به قدردانی از مزایای دیجیتالی شدن در مقابل گردش کار مبتنی بر کاغذ کرد، شرکای GIS Cloud Smart Cloud با Jurica Kovač (Aqua Libera)، یک مشاور مستقل، به نیروهای خود پیوستند. با ۲۷ سال تجربه در مدیریت سیستم های تامین آب عمومی، برای پیشی گرفتن از چالش های صنعت. آنها با هم SmartAqua

را راه‌اندازی کردند ، راه‌حلی که بر اساس پلتفرم GIS Cloud ساخته شده بود، که برای نیازهای سیستم‌های تامین آب و زهکشی تخصصی است. این سیستم از برنامه‌های وب و تلفن همراه، روشی ساختاریافته و کارآمد برای ثبت دیجیتالی تلفات آب ارائه می‌کند و داده‌ها را فوراً در اختیار مدیران قرار می‌دهد که منجر به سازماندهی کارآمد گردش کار و تعمیر سریع نشت می‌شود.

SmartAqua مجهز به فرم‌های نظرسنجی دیجیتال برای ثبت و مدیریت داده‌های مربوط به نشتی‌های ثبت‌شده یا ثبت‌نشده، دارایی‌های مختلف سیستم آب (هیدرانت، منهول، شیرآلات و غیره)، تعویض کنتور آب و کارهای تعمیر نشتی است. نظرسنجی ها را می توان با توجه به نیازهای جمع آوری داده های شرکت سفارشی کرد. داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت آنلاین از طریق رابط نقشه در دسترس هستند، و همچنین در داشبورد SmartAqua با نمودارها و آمار نشان داده می‌شوند.

با پیاده‌سازی SmartAqua، سیستم‌های تامین آب که قبلاً داده‌های خود را روی کاغذ یا راه‌حل‌های رومیزی ذخیره کرده‌اند، در نهایت می‌توانند همه داده‌های خود را در یک مکان جمع‌آوری و مدیریت کنند و برای همه قابل دسترسی باشد. داده‌های زیرساخت آب به صورت بصری بر روی یک نقشه نشان داده می‌شوند که با تمام اطلاعات لازم برای سیستم و همچنین تصاویر دارایی‌ها از میدان همپوشانی دارند، به عنوان اثبات وضعیت دارایی.

این دگرگونی اشتراک‌گذاری داده‌ها، دسترسی، و همکاری در میان بخش‌ها یا سازمان‌های دیگر، تفاوت عظیمی در صنعت آبرسانی ایجاد می‌کند و یک گردش کار دیجیتال مدرن را ایجاد می‌کند که برای کل جامعه مفید خواهد بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهدربارهتماسارتباط با ما